تبلیغات

تبلیغات

پارک لاله تهران

laleh-park

پارک لاله تهران یکی از بزرگترین و قدیمی ترین و خاطره انگیزترین پارک های تهران است که در نزدیکی میدان انقلاب تهران واقع شده است. مساحت این پارک حدود 350 هزار متر مربع در سال 1345 تاسیس شد که قبل انقلاب بنام پارک فرح معروف بود. سرتاسر این بوستان بزرگ از انواع گیاهان و درختان سرسبزی مانند: چنار، اقاقیا، بلوط، افرا، توت، بید، نارون، صنوبر، کاج و سرو نقره ای پوشیده شده است، در گذشته این پارک به پارک جلالیه نیز معروف بود و کاربردی نظامی داشت که برای فعالیت هایی نظیر اجرای رژه های نظامی، سوارکاری و همچنین مسابقات مختلف استفاده می شد. بعدها این بوستان امکانات ویژه تفریحی و ورزشی، زمین های بازی، غرفه های فرهنگی و جاذبه های گردشگری به یکی از بهترین پارک های معروف تهران تبدیل شده است. در این مقاله آس چارتر به معرفی پارک لاله تهران می پردازد. شما نیز می توانید برای سفر به تهران بلیط چارتر ارزان چابهار تهران را به راحتی و با کمتر از سه دقیقه رزرو نمایید.

پوشش گیاهی پارک لاله

در این پارک زیبا مجموعه بی نظیری از درختان متنوع قرار دارد، مانند:  سرو نقره ای، چنار، بلوط، ژینکگو، ماهونیا، سیدالاشجار، اقاقیا و افرا، توت، بیدسرخ، بامبو، سرو خمره، پالم، نارون و صنوبر، بربریس، لیگوستروم، مرواریدقرمز و سفید  که جذابیت این پارک را دوچندان کرده است.

پارک لاله تهران

امکانات ورزشی پارک لاله تهران

یکی از پرطرف دارترین قسمت های پارک لاله، که در قسمت شمالی پارک قرار دارد میزهای شطرنجی است که علاقه مندان به ورزش های فکری را به سوی خود می کشاند. همچنین زمین های چمن فوتبال و زمین والیبال نیز در این بخش پرطرفدار قرار دارد. در بخش شمال غربی و جنوب غربی نیز 3 زمین بازی مخصوص کودکان با فضایی ایمن طراحی شده است. در قسمت شمالی بوستان لاله نیز زمینی به مساحت 1500متر برای علاقه مندان به ورزش اسکیت قرار دارد، این پیست اسکیت تحت نظر مربیان رسمی کشور است که دوره های آموزشی مقدماتی و پیشرفته برگزار می شود. مسابقات فصلی و دوره ای نیز دراین پیست برگزار می شود و امکان تماشای نیز وجود دارد. همچنین یک سالن مفرح ورزشی نیز در58/این بوستان قرار دارد که امکانات ورزشی گوناگونی برای گروه های مختلف سنی در آن وجود دارد. در پارک لاله مسیر هایی برای علاقه مندان به دوچرخه سواری افتتاح شده که دوچرخه سواران می توانند در این پیست رکاب بزنن و از این ورزش یالم لذت ببرند. دستگاه های ورزشی متعدد نیز در سرتاسر پارک قرار داده اند، تا اقشار مختلف بتوانند به راحتی در فضای آزاد ورزش کنند و از هوای آزاد لذت ببرند.

همچنین بخوانید  اطراف اهواز کجابریم ؟

پارک لاله تهران

مجسمه های پارک لاله تهران

یکی دیگر از جاذبه های پارک لاله که در قسمت های مختلف پارک قرار دارد، مجسمه ها و پیکره هایی از مشاهیر نامی ایران است، این مجسمه ها که زمان ساخت آن 50 سال می گذرد از جنس مرمر است و حاصل تلاش ابولحسن صدیقی است، این تندیس ها چون در فضای باز قرار دارند بسیار آسیب پذیر هستند و نیاز به مرمت دارند مجسمه خیام نیز به دست فرزند ابوالحسن صدیقی چنین بار مورد مرمت قرار گرفته است.

باغ موزه هنرهای معاصر در پارک لاله تهران

در بخش غربی پارک لاله تهران باغ موزه هنرهای معاصر قرار گرفته است که یکی از امکان و جاذبه های گردشگری و پربازدید پارک لاله است.این موزه در سال 1356 با مساحتی حدود 5 هزارمتر مربع تاسی شد، معماری این موزه تلفیقی از معماری سنتی و مدرن با فضایی باز و مفاهیم فلسفی به سبک بادگیرهای مناطق کویری و سازه آن از جنس سنگ و بتون است. و داخل آن آثاربا ارزش و تندیس های تجسمی هنرمندانی نظیر هنری مور، پیکاسو، آلبرتو جیاکومتی است.

کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان

این کانون در قسمت شرقی بوستان لاله قرار دارد، این شعبه یکی از فعال ترین شعبه های کانون در سراسر کشور است که در پارک لاله قرار گرفته است. که درآن به اجرای نمایش های کمدی، تئاترهای عروسکی، موسیقی و اجراهای متفاوت دیگری انجام می شود.

پارک لاله تهران

موزه فرش پارک لاله

موزه فرش در قسمت شمال پارک لاله با مساحتی حدود 3400مترمربع در سال 1356 با نمایی شبیه دار قالی تاسیس شد. در این موزه نمونه ای از قالی های قرن نهم هجری تا دوره معاصر قرار دارد. این موزه شامل دوتالار با انواع قالی ها و گلیم فرش های دست بافت است که به صورت نمایشگاه درآن برگزار می شود.

امکانات رفاهی و بداشتی پارک لاله تهران

از دیگر امکانات پارک لاله می توان به بوفه های متعددکه در سرتاسر پارک قرار گرفته اند، مسجد، سالن آمفی تئاتر روباز، کتابخانه، نگارخانه، آلاچیق، آبخوری ها و سرویس های بهداشتی نیز اشاره کرد. اگر در پارک از پیاده روی خسته شدید، می توانید از آلاچیق ها یا نیمکت های موجود در پارک یا در مقابل فواره ی آب نمای زیبا پارک لاله بنشنید و کمی استراحت کنید.

بازارچه پارک لاله تهران

پارک لاله بعلت داشتن فضای بزرگ و مناسب بازارچه ای برای دستفروشان ساخته شده و غرفه هایی در اختیار تولیدکنندگان پوشاک و، صنایع دستی و مواد غذایی خانگی قرار گرفته است، تا محصولات خود را بدون واسطه در اختیار گردشگرانی که از پارک دیدن می کنند و بقیه عموم قراردهند.

همچنین بخوانید  دلیل محبوبیت سفارش اینترنتی غذا چیست؟

ساعات کاری پارک لاله تهران

پارک لاله همه روزه درطول شبانه روز باز می باشد. اما لازم به ذکر است که مجموعه های داخل پارک مانند: بازارچه، کانون پرورش و سالن های ورزشی ساعات مشخصی برای بازدید دارند.

مسیر دسترسی به پارک لاله تهران: میدان انقلاب، خیابان کارگر شمالی

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *