تبلیغات

تبلیغات

آموزش سئو خارجی در 5 دقیقه!!! + 3 تکنیک سئو خارجی

seo-tutorial-32-768×461.jpg

چه بخواهید چه نخواهید، سئو بخش مهمی از روند توسعه وب سایت شما است. اگر می‌خواهید وب سایت خود را در اولین لینک صفحه اول گوگل ببینید، پس باید روی سئو داخلی، سئو تکنیکال و سئو خارجی خود تمرکز کنید. به طور خلاصه سئو داخلی بر روی ارزش محتوا و هدفمند کردن آن تمرکز دارد. همچنین سئو تکنیکال بیشتر مربوط به کد نویسی است. اما تمرکز ما در اینجا بر روی آموزش سئو خارجی یا off-page SEO است. با ما همراه باشید.

سئو خارجی چیست؟

آموزش سئو خارجی در 5 دقیقه!!! + 3 تکنیک سئو خارجی

 

مهم‌ترین قدم برای آموزش سئو این است که ابتدا با ماهیت آن آشنا باشید. به طور کلی سئوی خارجی بر روی تکنیک‌های تمرکز می‌کند که به وب سایت شما کمک می‌کند تا به بالای لیست نتایج برسد. شما نمی‌توانید به طور مستقیم این تکنیک‌ها را مانند سئو داخلی روی وب سایت خود اجرا کنید.

اما می‌توانید به کمک سئوی خارجی به گوگل بفهمانید که کسب و کار شما بر روی چه کاری متمرکز بوده و چه میزان اعتبار دارد.

لینک سازی قدرتمند و باکیفیت و لینک‌هایی که از وب سایت‌های دیگر دریافت می‌کنید،  همگی در راستای هدفی هستند که بیان کردیم. جلب اعتماد گوگل و نشان دادن ارزش و اعتبار بالای سایت خودتان.

قبل از این که گوگل الگوریتم پاندا، پنگوئن و مرغ مگسخوار را معرفی و آپدیت کند، وب مسترها از سئوی کلاه سیاه برای بهبود رتبه سایت‌های خود استفاده می‌کردند. حتما می‌دانید که بعدا چه اتفاقی افتاد.

گوگل خواستار این بود که تجربه جستجوی بهتری را برای کاربران خود ایجاد کند. به همین دلیل در آپدیت‌های بعدی خود بر روی کاهش رتبه و از بین برند وب سایت‌هایی تمرکز کرد که از روش‌های کلاه سیاه برای بهبود رتبه خود استفاده کرده‌اند.

همه این سختگیری‌ها دست به دست هم دادند تا وب مستران هم به سمت استفاده از سئوی کلاه سفید روی بیاورند. در ادامه فاکتورهای مهمی را بیان می‌کنیم که هم کلاه سفیداند و هم این که و در خصوص آموزش سئوی خارجی بسیار کاربردی خواهند بود. اما پیش از این در مورد اهمیت سئوی خارجی صحبت خواهیم کرد.

 چرا سئوی خارجی اهمیت دارد؟

در حالی که الگوریتم‌های جستجو و موارد تاثیرگذار در رتبه بندی گوگل دائما در حال تغییر هستند، سئوکاران سراسر دنیا معتقداند که استفاده از لینک‌های قابل اعتماد و لینک سازی‌های قدرتمند تاثیر موثری بر روی سئوی خارجی و افزایش رتبه صفحات سایت دارد.
 
درحالی که ما به درستی اطلاع نداریم که گوگل از چه فاکتورهایی برای رتبه بندی سایت‌ها استفاده می‌کند. داده‌های حاصل از بررسی رتبه بندی سایت‌ها نشان می‌دهد که به احتمال زیاد سئوی خارجی تاثیر 50% بر روی رتبه بندی سایت‌ها دارد. پس بدون شک تا الان متوجه اهمیت آن شده‌اید. اما در ادامه فاکتورهای تاثیرگذار بر روی سئو خارجی را باهم مرور می‌کنیم. این تکنیک‌ها جزو قدرتمندترین مواردی هستند که می‌توانید روی آن‌ها حساب کنید.

همچنین بخوانید  فروش اقساطی خودرو های دناپلاس و هایما در سایا خودرو

 معرفی فاکتورهای تاثیر گذار در سئوی خارجی

آموزش سئو خارجی سایت

آموزش سئوی خارجی بسیار ساده است. می‌خواهید رتبه وب سایت خود را بهبود بخشید، پس نمی‌توانید سئوی خارجی را نادیده بگیرید. برای بهبود سئوی خارجی وب سایت خود، باید روی فاکتورهای زیر تمرکز کنید.


1: بک لینک باکیفیت

وقتی از سایت‌های معتبری به سایت شما لینک داده می‌شود، در چشم گوگل شما قابل اعتمادتر دیده می‌شوید. اگر خوش شانس باشید، ممکن است از سایت‌های مختلفی بک لینک طبیعی دریافت کنید. اما همه این‌ها به شانس شما بستگی دارد. 
برای پیدا کردن بک لینک‌های باکیفیت، باید مدتی را صرف پیدا کردن وبلاگ‌هایی کنید که دامنه‌‌شان عمر و اعتبار بالایی دارد. در ایده‌آل‌ترین حالت هم باید تنها وب سایت‌هایی را جستجو کنید که بازار هدفشان با شما یکی یا مشابه باشد.
به غیر از این، ابزارهای زیادی برای تجزیه و تحلیل بک لینک‌های دیگر وجود دارد. می‌توانید از آن‌ها برای بررسی کیفیت بک لینک‌های خود استفاده کنید. به کمک ابزاری مانند Linkody تا حد زیادی حتی با استراتژی بک لینک سازی رقبای خود نیز آشنا می‌شوید. این ابزار لیستی از صفحاتی را به شما نشان می‌دهد که رقبای شما به‌ آن‌ها لینک داده‌اند.

2: محتوای باکیفیت

محتوا معمولا به عنوان بخشی از سئو داخلی درنظر گرفته می‌شود. با این حال یکی از عوامل تاثیرگذار در سئوی خارجی است. به این صورت که اگر محتوای شما باکیفیت باشد، شانس به اشتراک گذاری و دریافت لینک از وب‌ سایت‌های دیگر را دارد.
شاید این طور فکر کنید که چطور محتوایی که یونیک و باکیفیت است یک تاکتیک سئو به حساب می‌آید. اما تولید محتوا اساسی‌ترین عنصری است که در طراحی استراتژی‌های سئوی خارجی به کار می‌رود. کاری کنید مردم محتوای شما را بخوانند و بخواهند آن را بادیگران به اشتراک بگذارند. حتی سعی کنید خود را به یک برند معروف تبدیل کرده و مردم اسم شما را در نوشته‌ها، مجلات و محتواهای خود ذکر کنند.
اگر به ایده محتوا نیاز دارید که در حوزه کاری خودتان باشد، سری به وب سایت  ProWritingAid بزنید. این سایت ابزار قدرمندی برای عنوان‌های غنی از کلمات کلیدی بوده و پر از تصاویر و محتواهایی است که هیچ حق امتیازی ندارند.
یادتان باشد تنها بر روی محتواهای وبلاگی تمرکز نکنید، دیگر محتواها مانند سوالات متداول، فیلم‌ها، اینفوگرافیک‌ها، تصاویر و پادکست‌ها را نیز در برنامه خود بگنجانید. با این استراتژی شانس خود جهت دریافت لینک‌های قدرتمند از سایت‌های معتبر را بالا می‌بردید. اما یادتان باشد که در این مسیر به آموزش سئو نیاز پیدا می‌کنید. سئو و تولید محتوا دو عنصر درهم تنیده و کاملا مرتبط با یکدیگر هستند.

همچنین بخوانید  تگ های HTML و تاثیر آن بر سئو سایت

3: نویسنده مهمان

می‌توانید در وب سایت‌های دیگر به عنوان نویسنده مهمان محتواهای خود را منتشر کنید. اما نیاز است که حتما محتوای شما ارزشمند بوده و حاوی ارزش افزوده‌ای برای سایت میزبان نیز باشد. در غیر این صورت می‌توانید از سرویس‌های خرید رپورتاژ آگهی استفاده کنید.
 

4: مشارکت‌ شبکه‌های اجتماعی

هوش مصنوعی گوگل پرقدرت و بسیار باهوش است. حتی اگر در شبکه‌های اجتماعی در مورد شما صحبت شود، آن را به نفع شما حساب خواهد کرد. مگر این که حرف بدی در مورد شما زده شود! اما اجازه دهید محتواهای شما در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده و مردم به ایجاد بک لینک‌های قوی به شما کمک کنند. اینجاست که باید تاثیر بازاریابی دهان به دهان را جدی بگیرید.
5: مشارکت در پرسش و پاسخ‌ها
فروم‌ها و وب سایت های زیادی در زمینه پرسش و پاسخ کسب و کارها فعالیت دارند. به عنوان کسی که می‌خواهد روی سئوی خارجی خود کار کند، گزینه خوبی خواهد بود اگر بتوانید در انجمن‌ها به سوالات دیگران پاسخ دهید.
زمانی که پاسخ‌های منطقی و کاربردی ارائه کنید، افراد بیشتری شما را می شناسند. حتی در مورد کسب و کارتان نیز خواهند پرسید. در نهایت شما به سادگی خودف خدمات و محصولاتی که در کسب و کارتان ارائه می‌کنید را به بقیه معرفی کنید. تا اینجای کار ورودی بیشتری برای وب سایت خود دست و پا کرده‌اید.
 

6: درست کردن پروفایل در Google My Business

 یک پروفایل در Google My Business درست کنید. Google My Business چیزی کاملا مجزا از وب سایت شما است. این وب سایت یک دایرکتوری تجاری متعلق به گوگل است و به شما این امکان را می‌دهد که لیست‌های پیشرفته‌ای ایجاد کنید. این لیست‌ها می‌تواند شامل اطلاعات تماس، ساعات کاری، عکس‌ها، محصولات، خدمات، بررسی‌ها، اطلاعات و ده‌ها نوع لیست دیگر باشند. داشتن پروفایل در این وب سایت گوگل به سئوی محلی شما کمک کرده و این عنصری حیاتی برای سئوی خارجی شما خواهد بود.

7: استفاده از تصاویر، ویدیوها و اینفوگرافیک‌ها

شاید از خود بپرسید که فایل‌های رسانه‌ای به سئوی داخلی مربوط هستند. اما بدون شک سئوی داخلی و سئوی خارجی دو بخش جدایی ناپذیر و کاملا هماهنگ باهم هستند. اما در نظر داشته باشید وب سایتی که عکس‌های یونیک، تصاویر جذاب، ویدیوهای خاص و کاربردی و اینفوگرافیک‌های قوی دارد، با سرعت بیشتری پیشرفت می‌کند.
مردم عکس‌ها را ذخیره می‌کنند. فیلم‌ها را به اشتراک می‌گذارند و همچنین اینفوگرافیک‌ها را در ذهنشان نگه می‌دارند. این یعنی نقطه قوت کار شما نسبت به دیگران. زیرا اگر شما بر روی این موارد تمرکز کنید، خود به خود به سئوی خارجی سایت خود کمک کرده‌اید. 

همچنین بخوانید  تصفیه آب صنعتی چیست و در چه مواردی استفاده می شود؟

سئو خارجی

سه تکنیک حرفه ای در لینک سازی خارجی سایت:

• برند منشن
• استفاده از انواع لینک
• حفظ نسبت لینک های فالو و نوفالو

سخن آخر

اگر بخواهیم در مورد آموزش سئو خارجی صحبت کنیم، بدون شک باید ساعت‌ها مشغول گپ زدن باهم باشیم. همچنین سئو یک علمی تجربی است. تجربیاتی که یک سئوکار از سئوی خارجی دارد ممکن است با تجربیات سئوکاری دیگر کاملا متفاوت باشد. اما یک سری اصول کلی به طور ثابت در همه آن‌ها رعایت می‌شود که وب مستران و سئوکاران با آن آشنایی دارند. بنابراین ما در این مطلب اصولی را برای آموزش سئو خارجی درنظر گرفتیم که به کاربردن آن‌ها ساده بوده و جزو ترفندهای کلاه سفید هستند. یعنی کاملا بدون خطر بوده و هیچ مشکلی را برای شما و وب سایت‌تان در حین انجام آن ایجاد نمی‌کند. اما به طور کلی توصیه ما این است که اگر در مورد سئو و تولید محتوای سئو شده به طور کلی مهارت ندارید، از مشاوره سئو و خدمات تولید محتوای SEOEDU استفاده کنید. این وب سایت نه تنها در خصوص سئوی داخلی و خارجی به شما کمک می‌کند، بلکه محتواهایی هم راستا با اهداف سئوی سایت شما نیز تولید خواهد کرد. شما میتوانید جهت کسب اطلاعات بیشتر درمورد هزینه تولید محتوا از طریق وبسایت seoedu اقدام نمایید.

تبلیغات

دیدگاه ها

  • sina مرداد 13, 1401 :: 17:14

    من خود به چشم تاثیر سئو رو دیدم خیلی خوبه یکی از سایت ایی که بهیان وب طراحی کرده بود رو دیدم که اومده بودن روی سئوش کار کرده بودن بعد خیلی جواب گرفته بودن

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *