تبلیغات

تبلیغات

تگ های HTML و تاثیر آن بر سئو سایت

taghtml

تگ های HTML همانطور که از نامش مشخص است برای مشخص کردن سرتیترهای نوشته در متن بکار می رود، همچنین این تگ ها با نام های h1، h2 و…. شناخته می شوند. باید گفت که یکی از مهم ترین تگ های HTML تگ h1 است و کم اهمیت ترین آن تگ h6 است.

سئو سایت

 در سئو سایت کدنویسی سایت بهتر است که ترتیب استفاده از تگ های HTML را به درستی رعایت کنید به عنوان مثال اگر بعد از h1  از h5 استفاده کنید اینکار روی سئو سایت تاثیر منفی می گذارد. توجه کنید که استفاده از سرتیترهای h1 اهمیت بسیاری دارد و در هر صفحه باید یکبار از این تگ استفاده شود.

کاربردهای تگ‌های HTML در سئو سایت

در سئو تگ های HTML برای مشخص کردن بخش های مختلف یک متن بکار می رود و روی کاربردی بودن سایت از نظر کاربران و سئو سایت تاثیر بسیاری دارد. استفاده از این تگ ها باعث افزایش خوانایی بهتر مطالب در سایت و بهبود تجربه کاربری (UX) سایت خواهد شد.

کاربرد تگ‌های HTML از نظر سئو سایت

  • ارتباط: موتورهای جستجو ارتباط موضوعی میان تگ ها با متن را بررسی می کنند.
  • تعیین کلمه کلیدی: گوگل برای تعیین درصد استفاده از کلمات کلیدی به سرتیترهای عنوان اهمیت بالایی می دهد و با میزان استفاده از آن ها در متن مقایسه می کند.
  • اهمیت تگ h1: مهم ترین تگ در HTML می باشد که نباید از آن چشم پوشی نمود. موتورهای جستجو اهمیت بالایی به کلمات بکاررفته در آن می دهند و باید مانند title tag حاوی توضیحات مختصری در مورد صفحه باشد.
  • محتوای مناسب بازدیدکنندگان: تگ های HTML به بازدیدکنندگان دید مناسب تری برای درک محتوا می دهد. گوگل اهمیت بالایی برای تجربه کاربری خوب بازدیدکنندگان در سایت شما قائل است برای همین استفاده از تگ های HTML روی سئو سایت شما بسیار تاثیرگذار است.
  • استفاده از تگ های HTML این امکان را به کاربر می دهد که به سرعت بخش مورد نظر خود را در متن پیدا کند.
  • استفاده از تگ های HTML باعث می شود تا مطالب تمیز و مرتب به نظر برسد.

کارهایی که نباید با تگ‌های HTML انجام دهید!

سئو سایت

  • نباید این تگ ها را با کلمات کلیدی بمباران کنید، استفاده بیش از حد کلمات کلیدی در تگ های HTM; روی سئو سایت تاثیر منفی دارد.
  • شما مجازید که فقط یکبار از تگ h1 استفاده کنید، چون اینکار ممکن است گوگل را به شما مشکوک کند که قصد دارید کلمات کلیدی خود را به او تحمیل کنید. بجای اینکار از تگ های HTML بعدی می توانید استفاده کنید یا مطلب را در چندین قسمت منتشر کنید.
  • تگ های تکراری استفاده نکنید و سعی کنید مطالب با هدرهای متفاوتی باشد.
  • هر متنی که از دید کاربر پنهان باشد ممکن است روی سئو شما تاثیر بدی بگذارد و تاثیر آن در تگ های HTML چندین برابر است.
همچنین بخوانید  دانلود فیلم هندی

چرا باید از تگ‌ های html در سئو استفاده کنیم؟

دلیل استفاده از تگ های HTML در سئو این است که ربات های موتور جستجو با زبان ما متفاوت است برای اینکه این موتورها بفهمند ما چه چیزی را منتشر کردیم باید با زبان خودشان با آن ها حرف بزنیم، یک بخشی از این زبان کدهای HTML می باشد که در زمان کدنویسی سایت استفاده می شود، این کدها به موتورهای جستجو کمک می کند تا بفهمند محتوای صفحه شما چیست؟

وقتی محتوای وب سایت توسط تگ های html در سئو درست دسته بندی شده باشد به مخاطب نیز نشان داده می شود پس عجیب نیست که باعث افزایش ترافیک سایت شود اما تگ های html فقط برای موتورهای جستجو نیستند، برخی از این تگ ها مشخص می کنند که کاربران سایت محتوا را چگونه مشاهده کنند، یکسری دیگر هم به شبکه های اجتماعی کمک می کنند که صفحات شما را جذاب تر نشان بدهند. پس می توان گفت که تگ های HTML در سئو سایت بسیار اهمیت دارند و عملکرد وبسایت را در دنیای اینترنت مشخص می کند و باعث می شود ارتباط بهتری با کاربران و مشتریان خود داشته باشید بخاطر همین کدها روی SEO و رتبه بندی سایت بسیار تاثیر می گذارند.

تگ‌ های html در سئو سایت چیست؟

تگ های HTML در سئو سایت به عناصر خاصی اشاره دارند که اطلاعاتی را در مورد یک صفحه وب در اختیار موتورهای جستجو قرار می دهند. این تگ ها به موتورهای جستجو کمک می کنند تا زمینه و ساختار یک صفحه وب را درک کنند و ارتباط آن را با عبارت هایی که جستجو شده است تعیین کنند.

با استفاده از این تگ های توصیفی، وب سایت ها می توانند رتبه خود را در نتایج موتورهای جستجو بهبود بخشند و ترافیک بیشتری را به سایت خود جذب کنند. این می تواند باعث افزایش اعتبار، تعامل بیشتر و نرخ تبدیل بهتر برای وب سایت شود.

چگونه با کمک تگ های HTML سئو سایت را افزایش دهیم؟

تگ های HTML ریشه و ستون یک وبسایت را تشکیل می دهد که دارای انواع مختلفی است که هرکدام از آن ها روی سئو سایت تاثیر بسزایی دارد. یک طراح سایت حرفه ای باید از اهمیت این تگ های html آگاهی داشته باشد و هنگام طراحی سایت از آن غافل نشود. این تگ ها یکی از اقدامات مهم در سئو و بهینه سازی داخلی سایت است. عملیات تولید سایت از گرافیک سایت گرفته تا ریسپانسیو بودن و… به کمک تگ های HTML انجام می شود. همانطور که اطلاع دارید بهینه سازی سایت به صورت زیر انجام می شود:

همچنین بخوانید  چت روم چیست؟ معرفی محبوب ترین چتروم فارسی آشوب چت!

سئو سایت

  • بهینه سازی برای کاربران (HEO)

بهینه سازی برای موتورهای جستجو که تگ ها در این بخش کاربرد دارند. تگ های HTML کمک می کند تا موتورهای جستجو محتوای شما را به خوبی بشناسند و به درستی دسته بندی کنند. اگر شما می خواهید جز نتایج اول گوگل برای نمایش باشید استفاده درست از این تگ ها را به هیچ عنوان فراموش نکنید به این صورت می توانید ترافیک وب سایت و رتبه سئو وب سایت را افزایش دهید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *