تبلیغات

تبلیغات

تصفیه آب صنعتی چیست و در چه مواردی استفاده می شود؟

tasfie-sanati

تصفیه آب صنعتی یا آب شیرین کن، یک روش نوین در تصفیه آب می باشد که از فرآیند اسمز معکوس RO، جهت تصفیه آب استفاده می شود. دستگاه تصفیه آب صنعتی دستگاهی است که قابلیت تبدیل آب شور به آب شیرین را دارد. دستگاه های آب شیرین کن در مدل های آب شیرین کن خانگی، آب شیرین کن نیمه صنعتی و صنعتی عرضه می گردد.

امروزه کیفیت آب مصرفی در صنایع بسیار حائز اهمیت می باشد و تمامی صنایع به دنبال استفاده از آب سبک و با املاح پایین می باشند. استفاده از آب با میزان املاح و سختی بالا بر کیفیت محصولات تولیدی تاثیر مستقیم دارد، بنابرین جهت دسترسی به آب با کیفیت بایستی از دستگاه تصفیه آب صنعتی یا آب شیرین کن استفاده نمود.

از دستگاه تصفیه آب صنعتی می توان در صنایع مختلف از جمله تولید آب آشامیدنی، صنایع فولاد، صنایع داروسازی، صنایع غذایی، صنعت پروش ماهی،صنعت پروش طیور (مرغداری)، صنعت کشاورزی، صنایع خودروسازی و … استفاده می شود.

 

تصفیه آب صنعتی

موارد استفاده از تصفیه آب صنعتی

از تصفیه صنعتی با هدف بهینه‌سازی فعالیت‌های صنعتی که مبتنی بر آب است استفاده می‎گردد.

فعالیت‎هایی مانند خنک کردن و شستشوی دستگاه‌ها.

استفاده از تصفیه آب صنعتی باعث کاهش هزینه‌های ناشی از مصرف آب و نیز افزایش بازدهی دستگاه‌های صنعتی می‌شود.

پیشرفت در صنعت تصفیه آب بر تمام زمینه‌های تصفیه آب از جمله تصفیه آب صنعتی تأثیر دارد.

از جمله این موارد می‎توان به فیلتراسیون مکانیکی مانند اسمز معکوس که به طور گسترده‌ای برای فیلتر کردن آلاینده‌ها استفاده می‌شود؛ اشاره نمود. از دیگر فرایندهای مورد استفاده در تصفیه آب صنعتی می‎توان به ازن‌زنی و الکترودیونیزاسیون اشاره کرد. تصفیه از طریق ازن‎زنی فرایندی است که در آن گاز ازن را به آب اضافه می‌کنند تا مواد نامطلوب موجود در آب را حذف کند. آب صنعتی برای ساخت، پردازش، شستن، رقیق کردن یک محصول مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع آب در پالایشگاه‌های نفت، صنایع تولید مواد شیمیایی، مواد غذایی و تولید کاغذ استفاده می‌شود.

آب مورد مصرف در این صنایع بسیار زیاد است.

دستگاه تصفیه آب صنعتی با ظرفیت ۱۵ متر مکعب در شبانه روز:

http://absaze.com/%d8%aa%d8%b5%d9%81%db%8c%d9%87-%d8%a2%d8%a8-%d8%b5%d9%86%d8%b9%d8%aa%db%8c-15-%d9%85%d8%aa%d8%b1-%d9%85%da%a9%d8%b9%d8%a8/

چرا تصفیه آب صنعتی؟

آب صنعتی در صنایع دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد.

کیفیت و خواص آب صنعتی باید قبل از مصرف مورد بررسی قرار گیرد.

کیفیت آب مصرفی باید در حدی باشد که به تجهیزات آسیب نرساند.

همچنین امروزه تصفیه و استفاده مجدد در آب در صنایعی مانند فولاد و صنایع غذایی یک امر معمول و متداول است.

همچنین بخوانید  معرفی 5 مورد از بهترین جا‌های دیدنی هند

استفاده از تصفیه باعث کاهش مصرف آب و آلودگی، همچنین منجر به کاهش هزینه‌ها می‌شود.

بنابراین آب مورد استفاده در صنعت از جمله مهم‌ترین مصارف آب در جهان محسوب می‌شود که تصفیه آن باید برای بهتر عمل کردن چرخه صنعت مورد توجه قرار گیرد.

تعریف اسمزمعکوس در تصفیه آب صنعتی

اسمزمعکوس یکی از تکنیک­های تصفیه آب می­باشد. این سیستم از یک غشای نازک و نیمه­تراوا با منافذ ریز استفاده می­کند که آب خالص را از خود عبور می­دهد و در عین حال از مولکول­های بزرگتر مانند نمک­های محلول یونیزه شده و سایر ناخالصی­ها جلوگیری می­کند. خروجی اسمزمعکوس آبی با کیفیت می­باشد که برای دیگ­های صنعتی، سیستم­های آب آشامیدنی، نمک زدایی آب دریا، تولید دارو، تولید لوازم آرایشی، فرآوری غذا و نوشیدنی و بسیاری کاربردهای دیگر مفید است.

جهت قیمت خرید و مشخصات دستگاه تصفیه آب صنعتی با ظرفیت ۱۵ متر مکعب در شبانه روز با آب سازه در تماس باشید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *