تبلیغات

تبلیغات

پنج فایده استفاده از تکنولوژی در دادگاه‌های قضایی

استفاده از تکنولوژی در دادگاه-min

تکنولوژی جنبه های گوناگون دنیای ما را تحت تآثیر قرار داده است و قانون، از این قاعده مستثنی نیست. روشی که گناهکار بودن افراد ثابت می‌شود، بهتر شده است و به دانشی مجازی تبدیل شده است. ارتباطات، به طرز قابل مشاهده‌ای به تبادل اطلاعات با سرعت بالا بدل شده است.

دیگر تاخیری در تحویل دادن شواهد جدید یک پرونده، وجود نخواهد داشت. مهم تر اینکه، دادگاه ها نسبت به گذشته به فناوری پیشرفته تری مجهز شده‌اند. اکنون به فواید استفاده از تکنولوژی در دادگاه میپردازیم.

دیجیتالی کردن اسناد و بهره‌برداری از اشتراک فایل

روشی که شواهد و ارتباطات در دادگاه ضبط می‌شود، نسبت به بیست سال پیش تفاوت زیادی کرده است. با نرم‌افزار مدیریت پرونده مناسب، اسناد دیجیتالی به راحتی کپی میشوند، برای دید بهتر بزرگنمایی میشوند، برای دسترسی ایمن قفل می‌شوند و بسیاری از فواید دیگر.

همچنین، با محدودیت های قدرتمند امنیتی، وکیل ها میتوانند اطلاعات را به صورت اشتراک فایل یا فرستادن ایمیل رد و بدل کنند. به جای انتظار طولانی برای اداره پست، تکنولوژی امکان فرستادن اطلاعات را به صورت لحظه‌ای به وکیل ها میدهد.

تبلت و آیپد مناسب برای ارائه

روشی که اطلاعات در دادگاه به نمایش گذاشته می‌شود در طول زمان بهتر شده است. وکیل ها و دستیار ها از تبلت و آیپد برای نشان دادن اطلاعات پراکنده و حیاتی پرونده استفاده میکنند. قابلیت های بلوتوث، امکان نمایش تصاویر و پاورپوینت در صفحه نمایش های بزرگ در دادگاه را فراهم میکنند.  برخلاف تصور عموم، اکثر قاضی ها ترجیح میدهند که از تکنولوژی در دادگاه استفاده کنند.

بهره‌برداری از کتابخانه آنلاین برای تحقیقات

به لطف فضای ذخیره‌سازی کتابخانه آنلاین دیگر نیازی نیست ساعت های طولانی در کتابخانه ها صرف شود. در اینترنت، منبع نامحدودی از اطلاعات معتبرموجود است که از میان آن میتوان اطلاعاتی جدید درباره هر موضوعی پیدا کرد.

برای شرکت های حقوقی اپلیکیشن بسازید

شرکت های حقوقی دارند به فواید استفاده از تکنولوژی در بازاریابی پی می برند. وکیل ها برای پیشرفت در رقابت نیاز به پرونده دارند. با استفاده از اپلیکیشن، شهروند ها راهی بهتر برای پیدا کردن وکیل مناسب دارند. موکل ها بهتر میتوانند شرکت حقوقی یا دستیار مناسب را برای کسب نتیجه بهتر در دادگاه استفاده کنند. اپلیکیشن سریع، رایگان و آسان است و روی هر دستگاه موبایلی اجرا میشود.

تکنولوژی پیشرفته در پزشکی قانونی

تکنولوژی پیشرفته در پزشکی قانونی، زندگی را در زمینه حقوق کیفری دستخوش تغییر کرده است. صدها زندانی به خاطر اکتشافاتی که با دستگاه های پیشرفته در پزشکی قانونی صورت گرفته است، آزاد شده اند.

همچنین بخوانید  معرفی انواع تکنولوژی ها در سی شارپ

آنالیز لکه خون، تست دی‌ان‌ای، و دیگر روش ها نقش حیاتی در اثبات بی‌گناهی یا گناهکار بودن افراد داشته است. اگر فردی با مشکلات سخت حقوقی دست و پنجه نرم میکند، تکنولوژی بهترین مکان برای ساختن پرونده‌ای قوی است.

همکاری یوآیدی و سامانه ثنا

سامانه ثنا قوه قضاییه درگاه ارائه خدمات الکترونیک قضایی است که توسط مرکز آمار قوه قضاییه در سال 95 راه‌اندازی شده است. مشکلی که این سامانه داشت احراز هویت حضوری آن بود به این صورت که متقاضیان مجبور بودند برای ثبت نام در سامانه ثنا، به دفاتر خدمات قضایی مراجعه کنند.

اخیر یوآیدی بعد از عملیاتی کردن احراز هویت غیرحضوری سجام ، با همکاری مرکز آمار قوه قضایه، احراز هویت آنلاین ثنا را پیاده سازی کرده است و متقاضیان می‌توانند با استفاده از فناوری هوش مصنوعی و سرویس یوآیدی به صورت غیرحضوری در سامانه ثنا ثبت نام کنند.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *