تبلیغات

تبلیغات

معرفی انواع تکنولوژی ها در سی شارپ

c#1

اگر با زبان‌های برنامه نویسی آشنایی داشته باشید می‌دانید که سی شارپ نیز یکی از زبان‌های برنامه نویسی به شمار می‌آید که صاحبان پروژه‌های مختلف با استفاده از آن بر اساس نیاز نرم‌افزار و خواسته‌ای که خود دارند می‌توانند به گسترش آن کمک کنند. ما در این مطلب سعی داریم به افرادی که مایلند زبان برنامه نویسی سی شارپ را فراگیرند کمک کنیم تا اطلاعات جامعی در این مورد به دست آورند. همچنین درخصوص دیزاین پترن‌ها در #C که می‌تواند به برنامه نویسان کمک کند تا مشکلات خود را با استفاده از این الگوها رفع نمایند نکاتی را در اختیار شما قرار خواهیم داد. سی شارپ زبان برنامه نویسی ساده و البته پرکاربردی است که یادگیری آن بسیار ساده است و طبیعتا پس از یادگیری مراحل پایه مشتاق به شرکت در دوره  آموزش سی شارپ پیشرفته  خواهید شد. ما به شما کمک خواهیم کرد تا با استفاده از دوره‌های باگتو بتوانید #C را رایگان شروع کنید و در آن ماهر شوید.

انواع تکنولوژی ها در سی شارپ

 

سیشارپ چیست؟

پیشتر اشاره کردیم که سی شارپ یک زبان برنامه نویسی است. اما در این بخش سعی داریم به تاریخچه این زبان و همچنین کارایی آن بپردازیم. سیشارپ، یک زبان برنامه نویسی Cross Platform است که با استفاده از NET Core کاربر می‌تواند این زبان را روی همه سیستم عامل ها مانند Windows، Linuxو Mac اجرا نماید و برنامه‌های خود را توسعه دهد و شاید یکی از دلایلی که سبب شده این زبان به عنوان 5 زبان برتر دنیا در حوزه برنامه نویسی به شمار آید همین موضوع باشد و دیگر آن که از زبان برنامه نویسی C# می‌توان جهت ساخت برنامه‌های تحت ویندوز، وب و همچنین ساخت برنامه‌های موبایل و بازی‌های متنوع استفاده کرد.

اما ببینیم داستان طراحی و استفاده از سی شارپ از چه زمانی و از کجا آغاز شد؟ در اواخر دهه نود میلادی شرکت مایکروسافت در رقابت سرسختی که با شرکت سان میکروسیستمز یعنی جاوا داشت تصمیم گرفت که خودش اقدام به طراحی یک زبان برنامه نویسی نماید. به همین منظور آندرس هایلسبرگ یا هلزبرگ یک تیم تشکیل داد و زبان شی‌گرای جدیدی که در آن زمان نامش cool بود را طراحی کرد که کمی بعدتر یعنی در سال 2000 به زبان برنامه نویسی #C تغییر نام داد. اما چرا به این زبان شی‌گرا می‌گویند؟ به دلیل آن که منطق طراحی آن بر زندگی روزمره ما در ارتباط است به طوری که اگر نگاهی به اطراف بیاندازید اشیاء مختلفی را می‌بینید که هر روزه با آن‌ها سرو کار داشته و به آن‌ها فکر می‌کنیم. ما با استفاده از سیشارپ سعی می‌کنیم مفاهیم مختلف در برنامه نویسی را به اشیایی که در دنیای واقعی وجود دارند تبدیل کنیم.

همچنین بخوانید  پرسود ترین خط تولید در ایران | بهترین محصولات برای فروش

نکته مهمی که در زبان سی شارپ وجود دارد این است که به طور دائم در حال بروزرسانی است و شرکت مایکروسافت نسخه‌های جدیدی از آن را ارائه می‌کند، بنابراین تا حد زیادی مشکلات و باگ‌ها نسبت به نسخه اولیه کم شده است.

با آموزش سی شارپ پیشرفته چه کارهایی می‌توان انجام داد؟

یادگیری زبان‌های برنامه نویسی مختلف کمک می‌کنند تا بتوانید در بازار کار این حوزه درخشش و فعالیت بیشتر داشته باشید. یادگیری برنامه سیشارپ بخصوص آموزش سی شارپ پیشرفته به شما کمک می‌کند تا بتوانید امور زیر را انجام دهید.

انواع تکنولوژی ها در سی شارپ

 

برنامه‌نویسی برای ویندوز: برنامه‌نویسی نرم‌افزارهای مختلف تحت ویندوز مایکروسافت یکی از عمده‌ترین کارهایی است که با آموزش سی شارپ پیشرفته برای شما ساده خواهد شد. برنامه‌نویسی برای اندروید و iOS: از برنامه سیشارپ می‌توان جهت طراحی و توسعه نرم‌افزارهای موبایل در سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS استفاده کرد.

طراحی سایت با سی شارپ: با استفاده از این زبان برنامه نویسی توسعه سایت‌های مختلف ممکن شده و مهم‌ترین کاربرد این زبان را می‌توان در همین مورد یعنی طراحی سایت و توسعه آن دانست، به طوری که طراحی سایت‌های بزرگ در دنیا و همچنین ایران توسط این زبان انجام شده و توسعه می‌یابد.

برنامه‌نویسی برای مک: از دیگر قابلیت‌های این زبان، می‌توان به برنامه‌نویسی در محیط سیستم عامل مک اشاره کرد.

انواع تکنولوژی‌ها در سی شارپ دائما در حال تغییرند. این تکنولوژی‌های جدید برنامه نویسی فرصت‌هایی خلاقانه را برای توسعه‌دهندگان فراهم می‌کنند که از میان آن‌ها می‌توان به امنیت اینترنت اشیا و همچنین هوش مصنوعی اشاره کرد.

کاربرد دیزاینر پترن‌ها در #C

پیش از آن که ببینیم کاربرد دیزاینر پترن‌ها در #C  چه هست؟ لازم است ببینیم دیزاین پترن Design Pattern چیست؟ ارائه یک الگوی طراحی مشخص برای انجام کارهای پرتکرار را در برنامه نویسی دیزاین پترن می‌نامند. دیزاین پترن یک زبان برنامه نویسی و یا تابع و .. نیست بلکه یک قالب است که باید در شرایط درستی از آن استفاده کنیم زیرا همان طور که می‌تواند برای برنامه نویسان بسیار مفید و کاربردی باشد، چنانچه در شرایط نادرستی از آن‌ها استفاده شود می‌تواند بسیار آسیب زننده باشد. دیزاین پترن الگویی است که با استفاده از آن ساختار پروژه شما به صورت منطقی، فیزیکی و لایه بندی انجام می‌شود.

انواع تکنولوژی ها در سی شارپ

 

از جمله کاربرد دیزاینر پترن‌ها در #C می‌توان به ایجاد یک ساختار منظم، دقیق، قابل پیش بینی و منسجم در پروژه‌ها اشاره کرد که در پروژه‌های بزرگ‌تر نمود بارزتری پیدا می‌کند. قابلیت تست پذیر شدن پروژه، جلوگیری از ایجاد کدها و کلاس‌های زائد و همچنین ارائه یک روش منسجم جهت پیشرفت پروژه از دیگر مزایای استفاده از پترن دیزاینرها می‌باشد. اگر می‌خواهید در دوره‌های آموزشی برنامه سیشارپ بخصوص دوره آموزش سی شارپ پیشرفته شرکت کنید و همچنین کار با دیزاینر پترن‌ها در #C را فراگیرید لازم است از پله اول شروع کرده و این زبان را از مراحل پایه‌ای فراگیرید. با شرکت در دوره‌های باگتو می‌توانید #C را رایگان شروع کنید. ما در ادامه به معرفی این مجموعه و دوره‌هایی که برای علاقمندان آماده کرده است، خواهیم پرداخت.

همچنین بخوانید  ترموگراف ویراترکر، راز موفقیت تاجران امروزی

درباره باگتو

باورتان می‌شود که باگتو می‌تواند به شما کمک کند تا در کمترین زمان به یک برنامه نویس حرفه‌ای تبدیل شوید؟

می‌دانید که کار کردن با هر برنامه و نرم‌افزاری می‌تواند شما را با چالش‌هایی مواجه کند، زیرا هیچ برنامه‌ای نیست که باگ و مشکلی نداشته باشد. باگتو تلاش کرده است با ارائه آموزش‌های مفید در سطح حرفه‌ای، به علاقمندان کمک نماید تا بتوانند در زمینه‌های مختلف برنامه نویسی رشد کرده و مشکلات به وجود آمده در مسیر انجام پروژه و کار خود را رفع نمایند. همچنین از دیگر اهداف باگتو آن است که به ارتقای سطح فنی نرم‌افزارهای ایرانی کمک نماید.  شما می توانید با استفاده از این سایت آموزش #C  را رایگان شروع کنید.

چنانچه به سایت باگتو به آدرس الکترونیکی https://bugeto.net/ سری بزنید می‌بینید که انواع فیلم‌های آموزشی به همراه مقالات و پادکست‌های برنامه نویسی برای کاربران و علاقمندان آماده شده است. به این ترتیب یادگیری انواع زبان‌های برنامه نویسی بخصوص سی شارپ و همچنین بکارگیری دیزاینر پترن‌ها در #C بسیار ساده شده است.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *