تبلیغات

تبلیغات

9 ویژگی بهبود یافته آیفون که در نسخه های بعدی می خواهیم

Next-Features-Wanted-In-New-iPhones-New

همانطور که می دانید کمپانی اپل در ماه سپتامبر سال 2019 گوشی های آیفون 11 و آیفون 11 پرو را معرفی و عرضه کرد. اگر دقت داشته باشید می بینید که این نسخه ها دارای ارتقا مورد انتظاری نسبت به نسخه های قبلی داشته اند. اگر بخواهیم خیلی خلاصه اشاره کنیم ، ویژگی های منحصر به فردی مانند دوربین 3 بعدی ، باتری قوی تر با ظرفیت بیشتر و نمایشگر توسعه یافته می باشد.

 


بخوانید : تفاوت آیفون 11 و آیفون 11 پرو : کدام آیفون را بخریم ؟


 

با اینحال با وجود چنین ویژگی هایی باعث می شود تا ما به سمت آیفون 11 کشیده شویم! همانطور که انتظار می رود بسیاری از ویژگی هایی که در ذهن داشتیم و کاربران آن را انتظار داشتند در گوشی های آیفون سال 2019 اصلا دیده نشد و برخی نیاز های کاربران برآورده نشد! در زیر به ویژگی هایی اشاره خواهیم کرد که در نسخه های بعدی آیفون بهتر است دیده شود.

 

1. ناچ (Notch) کوچک تر در آیفون های بعدی

 

ویژگی های جدیدی که در آیفون های بعدی می خواهیم

 

اگر به یاد داشته باشید در سال 2017 ، اپل نسخه جدیدی از آیفون ارائه داد که علاوه بر بهبود سخت افزاری از لحاظ طراحی نیز تغییراتی یافته بود. این نسخه از آیفون که شروع کننده ناچ در بالای صفحه نمایش بود نام iPhone X را از آن خود کرد. بطوریکه صفحه نمایش آن بدون حاشیه و در نهایت بدون دکمه Home بود! این یعنی دیگر خبری از حسگر اثر انگشت (Touch ID) در این نسخه از آیفون نیست.

 


پیشنهادی : ترفند افزایش دقت حسگر اثر انگشت در گوشی های اندروید و آیفون


 

از این رو آیفون تصمیم گرفت که برای قفل کردن یا باز کردن گوشی از سیستم امنیتی بیومتریک نیز استفاده کند که آن را Face ID یا سیستم تشخیص چهره نامید. تمامی سخت افزاری که برای فیس آیدی در نظر گرفته شده است ، بالای گوشی و صفحه نمایش قرار داده شده است. بطوریکه در یک محفظه مشکی طراحی شده است. نام این نوار مشکی رنگ را Notch قرار داده اند که همین ویژگی دلیلی بر ناراحتی برخی کاربران شده است ، چرا که از وجود ناچ در بالای صفحه نمایش راضی نیستند.

 

حالا سوالی که پیش می آید این است که آیا اپل قصد دارد به این موضوع رسیدگی کند یا خیر؟ آیا کمپانی Apple فکری به حال این ناچ خواهد کرد؟ ممکن است اپل بخواهد تغییراتی ایجاد کند که سیستم Face ID تنها در صفحه نمایش تعبیه شده و دیگر در یک قاب مشکی قرار داده نشود.

 

2. پشتیبانی از فناوری 5 جی (5G)

 

ویژگی های جدیدی که در آیفون های بعدی می خواهیم

 

بعد از فناوری های 4G و LTE ، فناوری شبکه ای 5G است که در گوشی های جدید کم کم عرضه و ارائه می شود. همانطور که مشخص است سرعت 5G بسیار قوی تر و سریع تر از نسخه های قبلی است.برخی از گوشی های اندرویدی مانند سامسونگ گلکسی نوت 10 دارای نسخه 5 جی هستند که کاربران در صورت نیاز خود می توانند از نسخه را تهیه و خریداری کنند. متاسفانه در حال حاضر هیچکدام یک از دستگاه های آیفون از فناوری 5G پشتیبانی نمی کنند!

همچنین بخوانید  5 ویژگی که گلکسی اس 11 را نسبت به گلکسی اس 10 برتر خواهد کرد

 


مطلب مرتبط : تفاوت سرعت نسل های اینترنت LTE و 4G و 5G


 

البته شاید این موضوع کمی منطقی باشد ، چرا که هنوز تکنولوژی 5G بصورت کامل و جهانی عرضه نشده است و تنها در چند کشور جهان قابل استفاده است. با این وجود اگر در نسخه بعدی آیفون از فناوری 5G استفاده شود ، می تواند طرفداران خودش را نیز داشته باشد.

 


پیشنهادی : 5G چیست؟ و اینترنت 5 جی چقدر سریع است؟


 

3. یک طراحی جدید یا قدیمی از آیفون اپل

 

ویژگی های جدیدی که در آیفون های بعدی می خواهیم

 

اگر به طراحی گوشی های اپل از نسخه آیفون 6 نگاه کنیم ، می بینیم که همگی در یک شکل و مدل تولید و طراحی شده اند. اما حالا به این فکر کنید که اگر این طراحی جدید باشد ، می تواند کاربران بیشتری را به سمت خود جذب کند؟ آیا حتی برای طرفداران جذاب نخواهد بود؟ اگر به گذشته و طراحی کلاسیک برگردیم ، آیفون 5 که بدون لبه ، خوش دست بودن را می توانیم به خوبی به یاد آوریم.

 

البته اندازه کوچک آن با توجه به فناوری امروزی ممکن است نتواند باتری با ظرفیت زیاد را نگهداری و یا در خود جای دهد. البته بعید نیست که به لطف پیشرفت تکنولوژی باتری هایی تولید شود که حتی با داشتن اندازه کوچکی ، بیشترین ظرفیت را ارائه بدهند.

 

4. صفحه نمایش های ProMotion

 

از دیگر ویژگی هایی که در iPad Pro مشاهده شده و باید در گوشی های آیفون استفاده شود ، صفحه نمایش های ProMotion است. البته این صفحه نمایش قیمت ارزانی نخواهد داشت.

 

ProMotion نوعی فناوری صفحه نمایش از سمت اپل است که به دستگاه اجازه می دهد نرخ فریم را تا 120Hz نمایش بدهد. اگر با خود سوال می کنید که فریم ریت یا نرخ فریم چیست ، باید بگوییم که به Frame Rate تعداد ریفرش های صفحه نمایش می گویند که در 1 ثانیه انجام داده می شود. از این رو هرچه نرخ فریم بهتر و بیشتر باشد ، نرم بودن و Smooth بودن تمامی صفحه نمایش و اجزای آن قطعی تر خواهد شد.

 

استاندازد گوشی ها 60Hz یا 60 فریم بر ثانیه است. از این رو صفحه نمایش و فناوری ProMotion به دستگاه اجازه می دهد که در صورت نیاز برنامه یا هر اپلیکیشنی خروجی 120Hz بدهد. البته توجه داشته باشید زمانی که صفحه نمایش نتواند از پس نمایش 120 فریم در ثانیه بر آید باعث می شود تا انرژی و باتری زیادی مصرف شود.

همچنین بخوانید  اکنون می توانید فیلم ها را در گوگل به لیست نمایش خود اضافه کنید

 


پیشنهادی : صفحه نمایش LCD یا OLED : تفاوت LCD و OLED چیست ؟


 

همانطور که انتظار می رود با وجود صفحه نمایش ProMotion در یک گوشی آیفون باعث می شود تا محیط کاربری و تعامل صفحه نمایش با کاربر بسیار بهتر و نرم تر از همیشه شود.

 

5. پشتیبانی از پورت و کابل  USB-C

 

ویژگی های جدیدی که در آیفون های بعدی می خواهیم

 

بسیاری از دستگاه های آیفون از پورت های USB-C پشتیبانی می کنند ، اما چرا گوشی های آیفون نباید این ویژگی را داشته باشند؟

 

کابل USB-C دارای تعاملات بهتر و پشتیبانی بیشتر با دستگاه های دیگر دارد. بطوریکه می تواند انرژی بیشتری را ذخیره و حمل کند و همچنین با سرعت بیشتری داده ها را انتقال دهد. برای مثال زمانی که به سفر می روید دیگر نیازی نیست از چند کابل استفاده کنید. همانطور که انتظار می رود آینده کابل های دستگاه ها USB-C خواهد بود ، از این رو گوشی های آیفون هم به چنین فناوری ای نیاز داشته و خواهند داشت. با اینکار گوشی های آیفون دیگر نیازی به کابل لایتنینگ ندارند.

 

6. شارژ بی سیم معکوس آیفون Reverse Wireless Charging

 

ویژگی های جدیدی که در آیفون های بعدی می خواهیم

 

جدید ترین گوشی های جدید سامسونگ بعضی از آن ها و پرجمدار هوآوی از شارژ بی سیم معکوس پشتیبانی می کند. از این رو اگر از دسته کاربرانی هستید که از دستگاه های آیفون زیاد استفاده می کنید ، فناوری شارژ بی سیم معکوس می تواند کمک زیادی به شما کند. برای مثال اگر در آیفون شارژ معکوس قرار داشته باشد ، در صورتی که اپل واچ تان در حال خالی کردن شارژ است ، با استفاده از گوشی آیفون می توانید اپل واچ خود را به راحتی شارژ کنید.

 

اگر اخبار آیفون را دنبال کرده باشید ، احتمالا خوانده اید که شایعه ای در رابطه با وجود فناوری شارژ بی سیم معکوس در آیفون 11 اشاره شده بود. اما در نهایت مشخص شد که چنین فناوری ای در این نسخه آیفون 2019 قرار نیست وجود داشته باشد. در نهایت ، اگر اپل بتواند فناوری شارژ بی سیم معکوس را در آیفون خود جای دهد می تواند پیشرفت چشم گیری در خود ایجاد کند.

 

7. گوشی آیفون در اندازه های بزرگ و کوچک

 

ویژگی های جدیدی که در آیفون های بعدی می خواهیم

 

از زمان نسخه های اولیه آیفون گرفته تا آیفون X همگی از یک اندازه استاندارد و مشخص استفاده می کنند.

 

برای مثال نسخه های آیفون SE می تواند برای کسانی که یک گوشی خوش دست می خواهند بسیار کاربردی باشد. اما برخی از افراد نیز هستند که دوست دارند با صفحه نمایش بزرگ دید بهتر و دسترسی بیشتری داشته باشند. اگر بخواهیم به صفحه نمایش بزرگ مثال بزنیم ، می توانیم گوشی سامسونگ گلکسی نوت 10 پلاس را نام ببریم چرا که دارای 6.8 اینچ صفحه نمایش است.

همچنین بخوانید  نسخه بتا آیفون واتس اپ بیزینس (WhatsApp Business) برای مشاغل عرضه شد

 

8. فضای ذخیره سازی بهینه شده آیفون

 

ویژگی های جدیدی که در آیفون های بعدی می خواهیم

 

گوشی های آیفون 11 و آیفون 11 پرو از حافظه ی 64 بیتی شروع می شوند ، برای گوشی هایی که در سال 2019 تولید می شوند واقعا چنین حافظه ذخیره سازی ای کم بوده و نمی تواند همه ی نیاز های کاربر را برطرف کند. بطوریکه امروزه دیگر چنین فضای ذخیره سازی ای اصلا کاربردی نیست و خریدن چنین نسخه ای از آیفون کاری بسیار اشتباه است.

 

برای مثال با داشتن صفحه نمایش OLED و همچنین عکسبرداری با کیفیت 4K ، حافظه ذخیره سازی 64 گیگابایتی کمی طول نمی کشد که پر شود. آنجاست که کاربر باید هر چند روز یکبار اقدام به پاک کردن فایل ها و خالی کردن فضای ذخیره سازی باشد. اما حافظه 128 گیگابایتی می تواند در مرحله ی نرمال و ایده آل قرار بگیرد بطوریکه خرید این نوع از آیفون می تواند نیاز کاربر را برای فیلم برداری و نصب اپلیکیشن های مختلف برطرف کند.

 

امیدواریم که اپل در گوشی های جدیدش ، از حافظه های 128 گیگابایتی رونمایی کند.

 

9. بازگشت تاچ آیدی (حسگر اثرانگشت) گوشی های آیفون اپل

 

ویژگی های جدیدی که در آیفون های بعدی می خواهیم

 

بدون شک فیس آیدی در نوع خود عالی بوده و به درستی عمل می کند. اما هنوز هم نمی تواند کارایی خوبی که تاچ آیدی داشته است را به دست آورد ، حتی شاید از نظر سرعت کمی مشکل ساز باشد و هنوز کاربران تاچ آیدی را ترجیح بدهند.

 

تاچ آیدی می تواند برای کاربرانی که گوشی را به دست دارند بسیار کاربردی باشد ، تا اینکه بخواهند قفل صفحه را باز کنند و منتظر اسکن چهره برای باز شدن قفل گوشی باشند. به لطف تکنولوژی های جدید انتظار می رود ه تاچ آیدی در نسخه های بعدی روی صفحه نمایش آیفون قرار بگیرد. همانطور که مشخص است در آیفون های جدید می تواند هم تاچ آیدی وجود داشته باشد و هم فیس آیدی!

 

این موضوع باعث می شود تا کاربران انتخاب بیشتری برای قفل کردن گوشی خود داشته باشند. علاوه بر این می تواند امنیت یبشتری را نیز برای کاربرانش فراهم کند.

منبع :
MAKEUSEOF

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *