تبلیغات

تبلیغات

ترفند افزایش دقت حسگر اثر انگشت در گوشی های اندروید و آیفون

fingerprintiosandroid

تقریبا بیشتر گوشی های جدید دارای یک حسگر اثر انگشت هستند ، بهترین نمونه ها از آیفون گرفته تا سامسونگ گلکسی اس 8 که دارای این قابلیت هستند و از یک گوشی رده پایین مانند نوکیا 5 که آن هم دارای حسگر اثر انگشت است. در بیشتر مواقع تکنولوژی حسگر اثر انگشت بدرستی عمل کرده است و مشتریان خود را راضی نگه داشته است. فرقی هم ندارد که گوشی شما یک گوشی ارزان قیمت باشد و یا گران قیمت ، چراکه هر دو نقش باز کردن گوشی شما با حسگر اثر انگشت را دارند. اما گاهی اوقات پیش می آید که حتی گوشی های گران قیمت در دقت و سرعت دچار مشکل می شند. در این آموزش قصد داریم با یک ترفند ساده دقت حسگر اثر انگشت گوشی هوشمند خود را افزایش دهید. با ما همراه باشید.

 

ترفند افزایش دقت حسگر اثر انگشت در اندروید و iOS

 

این ترفند کاملا ساده بوده و نیاز به هیچ برنامه جانبی یا هرچیز دیگر نیست بلکه از داخل خود تنظیمات گوشی می توانید آن را انجام دهید. اما متاسفانه برای اینکار محدودیت هایی وجود دارد که تنها 5 اثر انگشت می توانید ثبت کنید که در این آموزش باید برای انجام دادن آن 2 تا از اثر انگشت ها را پاک کنید. اگر احساس می کنید که عملکرد حسگر اثر انگشت یا Touch ID گوشی آیفون شما و یا اثر انگشت گوشی اندرویدی شما ضعیف شده است سعی کنید آن ها را پاک کنید و دوباره ثبت کنید.

 

آموزش افزایش دقت تشخیص اثر انگشت در گوشی های اندروید و iOS

 

این ترفندی که به شما آموزش خواهیم داد باعث می شود تا سرعت بیشتری در باز شدن قفل گوشی شما کمک بسیاری کند. کاری که باید انجام دهید این است که 1 اثر انگشت را 2 بار با 2 مشخصه ی متفاوت در گوشی خود ثبت کنید.

 

برای مثال اگر می خواهید ؛ انگشت شصت خود را برای باز کردن گوشی استفاده کنید باید آن را در دو نمونه متفاوت ثبت کنید .

 

افزایش دقت اثر انگشت در گوشی های آیفون :

 

  • وارد تنظیمات یا Settings شوید.
  • حالا به بخش Touch ID & Passcode بروید.

 

اگر جای خالی برای اضافه کردن اثر انگشت ندارید 2 تای از آن ها را پاک کنید. بعد از آن با زدن “Add A FingerPrint” اثر انگشت خود را با دو نمونه یا نام مختلف ثبت کنید.

 

افزایش دقت حسگر اثر انگشت

 

بعد از اینکه یکی از انگشت های خود را دوبار با نام های متفاوت ثبت کردید کار تمام است ، حالا با سرعت بیشتری گوشی شما باز خواهد شد .

همچنین بخوانید  8 ویژگی Google Drive در گوشی های اندروید که باید استفاده کنیم .

 

افزایش دقت اثر انگشت در گوشی های اندروید :

 

در گوشی های اندروید برای افزایش سرعت عملکرد حسگر اثر انگشت به مسیر زیر بروید :

 

  • وارد تنظیمات یا Settings شوید.
  • حال به بخش Security & Location بروید.
  • حالا وارد بخش اثر انگشت شوید.
  • در آخر اثر انگشتی را که می خواهید با آن قفل گوشی خود را باز کنید دوبار با نام های متفاوت ثبت کنید.

 

افزایش دقت حسگر اثر انگشت

چرا این ترفند جواب می دهد؟

 

در اندروید و هم آی او اس هر دو در تلاشند که بصورت کاملا دقیق اثر انگشت شما را ثبت کنند. به کاربر هنگام ثبت اثر انگشت گفته می شود که انگشت خود را چندبار برداشته و بگذارد تا بهترین نمونه در گوشی شما ثبت شود. محدودیت هایی در سسیتم عامل های اندروید و iOS وجود دارد که به خوبی نمی تواند هر اثر انگشت را ثبت کند ، که با دوبار انجام دادن با یک اثر انگشت و ثبت کردن آن ها با نام های متفاوت باعث می شود به مراتب یک عملکرد بهتر و سریعتری داشته باشید .

 

با یکبار ثبت شدن اثر انگشت سیستم عامل دیگر به آن کاری ندارد. یعنی اگر حتی اثر انگشتی که ذخیره شده است چندان دقیق نباشد و از آن بصورت روزانه استفاده می کنید ، باعث دقت بیشتر اثر انگشت نمی شود. برای همین اگر 2 بار آن را ثبت کنید باعث می شود که سیستم عامل شما آن را بهتر بشناسد. توجه داشته باشید که این امر از لحاظ سخت افزاری کمکی به گوشی شما نمی کند بلکه از لحاظ نرم افزاری به سیستم عامل شما کمک می کند که در شناخت اثر انگشت شما دقت بیشتری داشته باشد.

 

تبلیغات

دیدگاه ها

  • حمید رضا مهر 30, 1398 :: 17:31

    عالی بود ..تشکر ❤️

  • حمید شهریور 3, 1398 :: 07:02

    عآلی عالی 😘😘😘😘

    • مهدی شهریور 3, 1398 :: 09:36

      سلام حمید عزیز ، خواهش میکنم ❤️❤️

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *