تبلیغات

تبلیغات

حذف نور آبی در صفحه نمایشگر گوشی برای محافظت از چشم ها در تاریکی

Blue-Light-Eye-Care-Android

چند وقت است که شما خواب خوبی داشته اید ؟ اگر پاسخی جز کمتر از “همیشه” دارید ، پس حتما با تک تیپ در این مقاله حذف فیلتر blue light را مطالعه کنید تا از تاثیرات ابزارهای الکترونیکی بر روی خواب شبانه خود اطلاع پیدا کنید .

 

انسان ها در این دوره از زندگی ، روز به روز در حال افزایش تمایل به عادت کردن خواندن  کتاب ها در رایانه ها هستند ، و کارشناسان بر این باورند که این عمل برای چشم ، مغز و دیگر اعضای بدن زیان آور هستند .

 

بیشترین آسیب به خاطر نور آبی ، که از صفحه نمایش تلفن های هوشمند ساطح میشود که باعث میشود مغز انسان را وادار به بیدار بودن میکند . راه حل آسان است ، باید نور آبی صفحه نمایش تلفن Android را حذف کنید یا از نرم افزار های blue light filter استفاده کنید.

 

مشکل نور آبی‎ بر خواب شب

 

مطالعاتی توسط دانشگاه هاروارد انجام شده ، بارها و بارها هشدار داده اند که استفاده از ابزارها blue light filter در شب ، در راحتی خواب ما تاثیر می گذارد .قرار گرفتن در معرض نور آبی که توسط دستگاه های هوشمند ساطع می شود مساوی با خوردن نوشیدنی های حاوی کافئین می باشد .

 

مشکل نور آبی‎ بر خواب شب

 

همچنین نور خورشید دارای کمی نور آبی است که در طول روز به ما می تابد ، و این چیزی است که ما را هشدار نگه میدارد و بخشی جدایی ناپذیر از چگونگی کار چرخه خواب است .

 


پیشنهادی :

آیا سرعت وای فای تان کاهش پیدا کرده است؟ 7 روش جهت حل مشکل افت سرعت اینترنت


 

* اما قرار گرفتن در معرض نور آبی دستگاه های هوشمند در شب زیان آور است ، زیرا مغز شما تصور می کند که هنوز روز است . مطالعه NHS نشان می دهد که در شب ، ” هورمون ملاتونین که در شب تولید می شود و بدن را برای خواب آماده می کند ، و نور آبی ترشح این هورمون را مختل می کند .

 

* یک مطالعه دیگر که توسط Daily Mail گزارش شد، حتی نشان داد که روشن بودن یک چراغ آبی در اتومبیل ، یک راه موثر برای جلوگیری از کاهش هوشیاری و خوابیدن راننده هنگام رانندگی می باشد .

 

پس چه کاری باید انجام دهیم تا خوابی راحت تر و سریع داشته باشیم ؟ از برنامه های فیلتر کردن نور آبی به طور کامل استفاده .

 

نرم افزار فیلتر نور آبی‎

 

فیلتر نور آبی چیست؟

 

اکثر برنامه های فیلتر نور آبی به نحوی مشابه کار می کنند . آنها در مکان های روشن یا ساعت روشنایی کاری انجام نمی دهند ، اما پس از تاریک شدن هوا ، یک پوشش قرمز روی صفحه نمایش برای تغییر درجه سردی رنگ خود قرار می دهند .

همچنین بخوانید  چگونه مشکل صفحه سیاه هنگام بازی در ویندوز 10 را بر طرف کنیم

 

قابلیت نور شب بدون نصب برنامه فیلتر نور شب

 

رنگ قرمز اثرات منفی نور آبی را از بین می برد و انعکاس نور را به شدت کاهش می دهد . حتی اگر شما در مورد بهبود خواب خود شک و تردید دارید ، هنگام استفاده از تلفن خود در اتاق تاریک ، فورا متوجه کاهش فشار نور بر چشم خود خواهید شد .

 

قابلیت نور شب بدون نصب برنامه فیلتر نور شب

 

اول شما باید بررسی کنید که آیا تلفن هوشمند شما قابلیت فیلتر نور آبی را دارد یا خیر ؟  Android 7 دارای قابلیتی به نام Night Light را معرفی کرده  ، هر چند بعضی از تولیدکنندگان تلفن هوشمند مانند سونی ، از این قابلیت در سیستم عامل خود استفاده نمی کنند .

 

بنابراین اگر شما Android 7 یا بالاتر استفاده می کنید ، به قسمت  تنظیمات > صفحه نمایش
بروید و گزینه ی Night Light را پیدا و فعال کنید . در گوشی های سامسونگ شما این قابلیت را در پنل تنظیمات سریع پیدا خواهید کرد که فیلتر نور آبی نامیده می شود .


پیشنهادی :

بهترین استاندارد امنیت برای محافظت از WiFi کدام است ؟ WEP و WPA2 و WPA3


 

اگر ابن قابلیت وجود دارد ، شما راحت هستید .که می توانید این قابلیت را به صورت خودکار روشن کنید . ولی اگر شما می خواهید کنترل دقیق تری داشته باشید شما باید یک برنامه فیلتر نور آبی نصب کنید .

 

بهترین برنامه فیلتر نور آبی : Twilight

 

بهترین برنامه فیلتر آبی نور

 

Twilight بهترین برنامه فیلتر نور آبی برای اندروید است . این به تدریج درجه حرارت رنگ صفحه نمایش را کاهش می دهد (قرمز تر می شود) و صفحه نمایش را تیره می کند تا به رنگ و روشنایی استاندارد برسد .

 

با استفاده از حسگر نور گوشی خود ، Twilight قادر است تنظیمات نور صفحه نمایش گوشی را به طور خودکار تنظیم کند .

 

ویژگی مفیدی که Twilight دارد ، این است که شما می توانید گزینه تنظیم خودکار آن را غیر فعال کرده تا زمانی که شما وارد برنامه ای شوید نور صفحه نمایش تاریک یا روشن نشود . به این ترتیب ، در مواقع مشاهد کردن فیلم این قابلیت مزاحم فیلم شما نخواهد شد .

 

[button type=”default” color=”” target=”” link=”https://play.google.com/store/apps/details?id=com.urbandroid.lux”]دانلود Twilight برای اندروید[/button]

 

 

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *