تبلیغات

تبلیغات

خدمات سئو چیست

seokhadamat

احتمالا سوال شما نیز این بوده که خدمات سئو چیست و شامل چه مواردی می شود که پاسخ به آن کاملا واضح و روشن است. در واقع به تمامی فعالیت ها و اقداماتی که بر روی سایت چه در داخل و چه در خارج سایت همچون تدوین استراتژی سئو،  سئو داخلی ON-Page SEO، سئو فنی یا تکنیکال، سئو خارجی Off-Page SEO و… صورت می گیرد تا وبسایت مورد نظر با کلمات کلیدی هدفمند به صفحه اول گوگل برسد را خدمات سئو سایت گویند. این نوع خدمات باید توسط فردی متخصص و در اصطلاح سئوکار انجام شود چرا که کاری بسیار حساس و نیازمند به تجربه کافی می باشد. 

 

خدمات سئو سایت چیست؟

خدمات سئو سایت چیست؟

در موارد بالا اشاره کوتاهی به خدمات سئو داشتیم و گفتیم که به تمامی اقداماتی که در داخل و خارج سایت انجام می شود تا وبسایت مورد نظر در کلمات کلیدی مورد نظر به رتبه خوبی برسد. در حالت کلی به پیاده سازی استانداردهای مورد نظر از دیدگاه موتور جستجوی گوگل را جزء خدمات سئو بوده که غالبا این نوع خدمات در سه دسته سئو کلاه سفید(این نوع روش سئو مطابق با قوانین و استانداردهای موتورهای جستجو همچون گوگل می باشد) سئو کلاه سیاه(نوع دیگر به روش هایی سئو کلاه سیاه گویند که اقدام به فریب گوگل و نقض قوانین الگوریتک گوگل می کند) و کلاه خاکستری(اما سئو کلاه خاکستری را ترکیبی از هر دو این روش ها گویند که در میان بهترین سئوکارها رایج است) تقسیم بندی می شوند. اغلب شرکت های دیجیتال مارکتینگ از روش کلاه سیاه استفاده می کنند و در نگاه اول برخی از شرکت ها تعرفه های ارزان را لحاظ کنند و شعار قیمت سئو تضمینی را به کارفرما ارائه دهند. شاید روش سئو کلاه سیاه ارزان تر و سریع تر نتیجه دهد اما متاسفانه با بروزرسانی الگوریتم های گوگل، این روش قابل ردیابی و قادر به پنالتی شدن سایت خواهد شد. به همین خاطر می گوئیم که از شرکت های سئو خواستار روش های کلاه سفید و طبیعی باشید تا در آینده با افت رتبه کلمات کلیدی در نتایج مواجه نشوید.

دلیل نیاز به خدمات سئو چیست

 

دلیل نیاز به خدمات سئو چیست

شاید با خود بگویئد که دلیل نیاز به خدمات سئو چه می باشد و چرا باید سایت خود را برای موتورهای جستجو سئو کنیم؟ در پاسخ باید بگوئیم که امروزه کسب و کارها برای جذب مشتری به مشتری نیاز دارد و روش هایی همچون تبلیغات در رادیو، تلویزیون، بنری در خیابان و… از جمله این راه حل ها برای دیده شدن می باشد. اما گاها پیش می آید که برخی از روش های بازاریابی هزینه زیادی داشته و فرد از عهده آن برنیم آید که در این مواقع باید از روش های بهینه تری کمک گرفت. یکی از این روش ها، سئو می باشد که با بهینه سازی کلمات کلیدی وبسایت قادر خواهید بود ترافیک بیشتری را برای سایت خود جذب کنید. مهمترین ویژگی که برای سئو در مقابل روش های دیگر تبلیغاتی می توان نام برد عبارتند از:

  • روش های تبلیغاتی چندان هدفمند نیستند اما سئو می تواند به جذب ترافیک هدفمند در وبسایت شما منجر شود.
  • طول ماندگاری سئو در مقابل روش های دیگر بازاریابی و تبلیغات بیشتر می باشد.
  • قیمت سئو در مقابل بازدهی آن بسیار مناسب می باشد.

گاهی اوقات ممکن است این فکر به ذهنتان بیاید که خودتان بهینه سازی سایت را موتور جستجو گوگل انجام دهید و از متخصصان سئو در این زمینه استفاده نکنید که در این مواقع باید به نکته مهمی توجه داشته باشید. در واقع باید بگوئیم که در صنعت و حوزه کاری بسیار رقابتی، موفقیت شما کاری سخت و دشوار خواهد بود چرا که تجربه کافی نداشته و با کوچکتری اشتباه در همچون لینکسازی خارجی و… منجر به افت وبسایت و پنالتی آن خواهید شد. بهترین پیشنهادی که برای عزیزان در این مواقع داریم این بوده که از جلسات پشتیبانی سئو سایت افراد متخصص و حرفه ای کمک بگیرید و از آن ها به عنوان راهنما در پروژه خود استفاده کنید. 

مهمترین خدمات سئو 

 

مهمترین خدمات سئو

خدمات سئو در واقع خدمات بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو بوده که هدف آن افزایش ترافیک ارگانیک و دیده شدن بیشتر است و به همین خاطر باید وبسایت مورد نظر از جنبه های ساختاری و کدنویسی بهینه شود. در اینجا به مهمترین خدمات سئو می پردازیم که شرکت های سئو برای پروژه های کارفرما اقدام به پیاده سازی هریک از فاکتورهای زیر می کنند. این دسته از خدمات سئو عبارتند از:

  • تهیه گزارش جامع سئو سایت
  • آنالیز کردن رقبا
  • تدوین استراتژی سئو ( بررسی اهداف کسب و کار، تحلیل سئو سایت شما، تحقیق و تدوین کلمات کلیدی و…)
  • سئو داخلی ON-Page SEO (آنالیز سئو داخلی، بهبود ساختار صفحات سایت، اجرای استراتژی لینک سازی داخلی، بهبود تجربه کاربری UX، بهبود محتوای سایت، بررسی تایتل ها، بررسی متا دیسکریپشن، بهینه سازی تصاویر سایت و…)
  • سئو فنی یا تکنیکال سئو (تست سرعت وبسایت در موبایل و دسکتاپ، بررسی ایندکسینگ سایت، نقشه سایت و Robots.txt، رعایت استانداردهای کدنویسی، بهینه سازی تصاویر، ارزیابی کیفیت هاستینگ، اصلاح لینک های 404)
  • سئو محتوایی و استراتژی تولید محتوا 
  • سئو خارجی Off-Page SEO(ساخت بک لینک، برندینگ، رپورتاژ آگهی، سوشال سیگنال)
  • پشتیبانی وب سایت
  • ارائه گزارش ماهانه 

سوالات متداول در زمینه خدمات سئو

  • آیا یادگیری سئو آسان است؟

یادگیری هر تکنیکی همچون سئو به زمان زیادی نیاز بوده و در این راستا به تجربه کافی احتیاج خواهید داشت. نمی توان گفت که یادگیری سئو کاری آسان است چرا که الگوریتم های گوگل روز به روز در حال بروزرسانی بوده و در این راستا باید اطلاعات شما نیز بروزرسانی شود. اگر قصد یادگیری سئو را دارید و زبان خارجه شما در حد متوسط می باشد توصیه ای که داریم مبنی برای فراگیری آموزش های مقدماتی و ویدئویی از وبسایت های خارجی بالخصوص یوتیوب است. 

  • برای رسیدن به صفحه اول گوگل چقدر زمان نیاز است؟

زمان دقیقی را برای رسیدن کلمه کلیدی به صفحه اول گوگل در هر پروژه وجود ندارد چرا که این موضوع به سختی کلمه کلیدی و میزان رقابت و فاکتورهای دیگر بستگی خواهد داشت. به طور کلی اگر فعالیت مستمر و مداوم بر روی وبسایت صورت گیرد و همچنین بودجه کافی برای بحث لینک سازی خارجی در نظر گرفته شود می توان در مدت 3 الی 6 ماه به نتایج خوبی در رشد کلمات کلیدی هدفمند رسید.

  • مدت زمان پروژه های سئو چقدر می باشد؟

شرکت های دیجیتال مارکتینگ اهداف بلندمدت همراه با ارزش های پایدار را مدنظر دارند و معمولا پروژه های سئو را با اهداف 6 الی 12 ماهه منعقد می کنند چرا که موضوع بهینه سازی سایت نیاز به زمان زیادی بوده و نمی توان در مدت زمان کم انتظار رشد کلمات کلیدی را داشت. در صورتی که کارفرما تمایل به قطع همکاری با هر شرکتی را داشته باشد در مرحله اول اقدام به ارائه گزارش تحلیلی و دستاوردی سایت کرده و سپس دسترسی های مدنظر را برای کارفرما ارسال خواهند کرد. 

  • نمونه و مثال از خدمات سئو بزنید؟

اگر بخواهیم چند مثال از خدمات سئو بزنیم می توانیم به مواردی همچون تایتل برچسب ها، توضیحات متا، تگ هدر، بررسی معماری و ساختار سایت، لینک های داخلی، نقشه سایت و… اشاره داشته باشیم.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *