تبلیغات

تبلیغات

Valve پشتیبانی از استیم را در ویندوز های 7، 8 و 8.1 متوقف کرد

Valve-stopped-supporting-Steam-in-Windows-7-8-and-8.1

کاربرانی که از سرویس استیم در رایانه های ویندوزی خود همچون 7، 8 و 8.1 استفاده می کنند، از این پس باید به دنبال ارتقاء سیستم عامل و یا جایگزینی برای این برنامه باشند. شرکت بازی سازی ولو که استیم یکی از زیر مجموعه های آن است، پشتیبانی از برنامه Steam را در سیستم عامل های قدیمی اعلام شده متوقف می کند. به این معنا که کلاینت استیم در ویندوز همچنان کار می کند، اما هیچ گونه به روزرسانی جدیدی اعم از تغییرات و آپدیت های امنیتی را دریافت نخواهد کرد.

گزارش Valve به این صورت بوده است: “با شروع سال 2024 میلادی، به صورت رسمی پشتیبانی از استیم در ویندوز های 7، 8 و 8.1 متوقف خواهد شد و پس از آن علاوه بر عدم به روزرسانی های برنامه، پشتیبانی فنی کلاینت نیز نمی تواند به کاربران خدمات و یا مشاوره بدهد و به طور کلی استیم نمی تواند ادامه عملکرد را در برنامه تضمین کند.”

اگرچه، انجام این فرایند برای کاربران ویندوزی بسیار غم انگیز بود، اما به گفته ولو این بخش جدا ناپذیر برنامه بود. زیرا، تمام ویژگی های اصلی Steam متکی به گوگل کروم هستند که دیگر در نسخه های قدیمی ویندوز عمل نمی کند.

استیم را در ویندوز های قدیمی اجرا نکنید

دسکتاپ ویندوز 7

مایکروسافت پشتیبانی از ویندوز 7 را تا ژانویه 2020 و ویندوز 8.1 را تا ژانویه 2023 ادامه داد. به این معنی که دیگر هیچ یک از آنها به روزرسانی امنیتی جدیدی را دریافت نخواهند کرد. از این رو، کاربرانی که از این نوع سیستم عامل ها استفاده می کنند،(به خصوص کسانی که از اینترنت بهره می برند) ایمن نیست. اگر رایانه شخصی شما قربانی حمله هکر ها شود، عملکرد آن نیز می تواند بدتر شود.

ولو نیز بر این حقایق تاکید کرد و گفت: “کاربرانی که از این سیستم عامل استفاده می کنند، زمانی که به اینترنت متصل می شوند، ممکن است در معرض بدافزار ها و سوء استفاده های ناشناس قرار بگیرند که مشکلات جبران ناپذیری را به همراه دارد. این بد افزار می تواند رایانه، استیم و بازی های شما دچار اختلال و یا به طور کلی از کار بی افتند. همچنین این امکان وجود دارد که اطلاعات حساس استیم شما به سرقت برود.”

به این ترتیب، اگر نمی توانید سیستم عامل خود را به نسخه جدید به روزرسانی کنید، در این شرایط بهتر است از اجرای کلاینت استیم خودداری کنید.

اکثر کاربران از ویندوز 10 برای اجرای استیم استفاده می کنند

ویندوز 10 همچنان محبوبترین سیستم برای کاربران استیم است. به این صورت که از ماه نوامبر 2023 برنامه استیم بر روی بیش از 55 درصد این نوع رایانه ها نصب و اجرا می شود. این در حالی است که تعداد کاربران استیم در ویندوز 11 کمتر از آن و به چیزی در حدود 43 درصد می رسد.

همچنین بخوانید  آیا آنتی ویروس Microsoft Defender تهدیدی را در رایانه شما پیدا کرده است؟چگونه آن را حذف کنیم

ویندوز های 7 و 8.1 هر کدام چیزی کمتر از 1 درصد کاربران استیم را در ماه دسامبر تشکیل می دهند. این نشان دهنده تعداد کم افراد از سیستم عامل های قدیمی برای اجرای استیم است، اما همین مقدار نیز همچنان در خط از دست رفتن اطلاعات حساب کاربری خود قرار دارند.

از این رو، کاربرانی که از ویندوز 7، 8 و 8.1 استفاده می کنند باید نسخه جدیدی از سیستم عامل را در رایانه خود نصب کنند. حتی اگر به دلیل عدم پشتیبانی سخت افزار رایانه، قادر به اجرای ویندوز 11 نیستند، ویندوز 10 تا اواسط سال آینده میلادی به پشتیبانی ادامه خواهد داد. از طرفی مایکروسافت اعلام کرده است که کاربران همچنان می توانند پس از آن تاریخ با پرداخت هزینه پشتیبانی های جدیدی را دریافت کنند. به این معنا که دیگر لازم نیست برای افزایش امنیت به طور حتم از نسخه 11 آن استفاده کنید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *