تبلیغات

تبلیغات

قطارهای پردیس چه امکاناتی دارند؟

ghatarpardis

سفر با قطار همواره به‌عنوان یکی از هیجان‌انگیزترین روش‌های سفر شناخته می‌شود و محبوبیت قابل توجهی میان مسافران دارد. نکته مهمی که پیش از هر سفر باید به آن توجه شود، انتخاب قطار مناسب است. با توجه به تنوع قطارها در سامانه حمل و نقل ریلی کشور، انتخاب قطاری با ویژگی‌های مناسب می‌تواند سفر را به کامتان شیرین‌تر کند. یکی از انواع قطارهای رجا، قطار پردیس است. در این مطلب به معرفی ویژگی‌های این نوع قطار پرداخته و نحوه خرید بلیط قطار پردیس از سایت فلای‌تودی را نیز معرفی می‌کنیم‌.

 

قطارهای پردیس

آشنایی با قطارهای پردیس و ویژگی‌های آن‌ها

یکی از جالب‌ترین قطارهایی که در سیستم ریلی کشور ما وجود دارد، قطار پردیس است. با خرید بلیط قطار از نوع پردیس میتوانید از مزایای زیر برخوردار شوید.

  • مورد اول این است که قطار پردیس نوعی قطار اتوبوسی محسوب می‌شود. تصویر ذهنی اغلب ما از قطار، همان قطارهای کوپه‌ای رایجی است که همواره مورد استفاده قرار می‌گیرند. در حال حاضر انواع دیگری از قطارها نیز تحت عنوان «قطارهای اتوبوسی» وجود دارند‌. این قطارها کوپه‌های مجزا ندارند و تمام صندلی‌ها مثل اتوبوس، در یک سالن قرار گرفته‌اند. به همین خاطر است که با نام قطار اتوبوسی نیز شناخته می‌شوند. قطارهای اتوبوسی ارزان‌تر از قطارهای کوپه‌‌ای هستند.

  • مورد بعدی درباره قطارهای پردیس، خودکششی بودن آن‌هاست. در قطارهای معمولی اغلب نیروی مورد نیاز برای حرکت قطار، از موتوری تأمین می‌شود که در واگن‌های جلویی قطار وجود دارد. در این حالت چند واگن اول، وظیفه کشیدن کل قطار را برعهده خواهند داشت. در قطارهای خودکششی مثل پردیس، هر واگن نیروی لازم برای حرکت خود را تأمین می‌کند. حال نکته اصلی این ویژگی در چیست؟ قطارهای پردیس به سبب این ویژگی، سرعت، امنیت و آرامش بیشتری را فراهم می‌کنند.

این دو ویژگی اصلی قطارهای سریع‌السیر پردیس هستند که آن‌ها را به قطاری فوق‌العاده برای سفر تبدیل می‌کنند. علاوه بر آن، باید بدانید که این قطارها ۴ ستاره هستند و این یعنی سطح بالایی از امکانات و خدمات را ارائه می‌کنند‌.

امکانات قطار پردیس به‌عنوان یکی از بهترین‌ها

قطار پردیس سالنی به سبب آن که یک قطار ۴ ستاره است، امکانات فوق‌العاده‌ای را در اختیارتان قرار می‌دهد تا سفری آرام و راحت داشته باشید. در ادامه به مهم‌ترین امکانات این قطارها اشاره کرده‌ایم:

  • قطارهای پردیس سالنی اگرچه دارای کوپه مجزا و تخت نیستند، اما از صندلی‌های هواپیما در سالن‌های آن‌ها استفاده شده که راحتی مطلوبی را برای‌تان به ارمغان می‌آورند.

  • این قطارها با سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت حرکت می‌کنند که برای قطار، سرعت بالایی محسوب می‌شود. این سرعت می‌تواند شما را در ۲/۳ زمان معمول با قطار کوپه‌ای، به مقصد برساند.

  • واگن‌های قطار پردیس عایق هستند. به عبارتی این واگن‌ها از ورود سر و صدا، باران، گرد و غبار و همچنین سرما جلوگیری می‌کنند.

  • هر صندلی سیستم صوتی و تصویری مخصوص خود را دارد و مسافران می‌توانند از هدفون نیز برای بهره‌مندی از رسانه‌ها استفاده کنند.

  • سیستم تهویه مطبوع در قطار وجود دارد تا در تمام طول سفر از هوای تازه و مطلوب بهره‌مند شوید.

  • در هر واگن، سرویس بهداشتی مجزایی قرار گرفته است.

همچنین بخوانید  سئو یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو چیست و چه کاربردی دارد؟

 

قطارهای پردیس

انواع قطارهای پردیس

قطارهای پردیس بسته به امکاناتی که به شما ارائه می‌کنند، انواع مختلفی دارند. در تمام سفرهایی که با این قطارها داشته باشید، از پذیرایی مختصری تحت عنوان عصرانه بهره‌مند خواهید شد. با این حال در برخی مسیرها مانند تهران مشهد، وعده شام نیز به مسافران ارائه می‌شود. اغلب تفاوت‌هایی که میان انواع بلیط قطار پردیس وجود دارد، مربوط به پذیرایی است. هر قدر پذیرایی مفصل‌تری انجام شود، هزینه بلیط نیز بیشتر خواهد بود.

قطارهای پردیس در کدام مسیرها فعالیت دارند؟

در حال حاضر قطارهای پردیس در برخی از مسیرهای خاص فعال هستند و می‌توانید از خدمات آن‌ها بهره‌مند شوید. طی چند سال اخیر بر تعداد مسیرهای تحت پوشش قطار پردیس اضافه شده و انتظار می‌رود در آینده نیز تعداد آن‌ها بیشتر شود. هم اکنون می‌توانید در مسیرهای زیر، از قطار پردیس استفاده کنید:

  • تهران مشهد و بالعکس

  • تهران همدان و بالعکس

  • تهران یزد و بالعکس

  • تهران قم و بالعکس

  • تهران زنجان و بالعکس

  • تهران میانه و بالعکس

در بین این مسیرها سه مورد اول پرترددترین‌ها هستند و هر روز هفته بلیط آن‌ها در وبسایت‌های معتبری نظیر فلای تودی موجود است.

هزینه خرید بلیط قطار پردیس چقدر است؟

بلیط قطار پردیس بسته به مسیری که مدنظر دارید، متفاوت است؛ به عنوان مثال مسیر یک ساعته تهران تا قم با مسیر ۸ ساعته تهران تا مشهد قابل مقایسه نیست. علاوه بر آن، امکانات هر نوع بلیط با بلیط دیگر متفاوت است. به طور کلی می‌توان گفت علی‌رغم امکانات قابل قبولی که در قطارهای چهار ستاره سریع‌السیر پردیس ارائه می‌شود، قیمت بلیط این قطارها چندان زیاد نیست و صرفه اقتصادی دارد.

قطار پردیس برای کدام دسته از مسافران مناسب است؟

اگر می‌خواهید سفری ایمن، راحت و مقرون‌به‌صرفه را تجربه کنید، قطار پردیس انتخاب مناسبی برای شماست. اگر چه برخی از افراد تصور می‌کنند قطار اتوبوسی راحتی قطارهای کوپه‌ای را ندارد، باید بگوییم کیفیت صندلی‌های قطار پردیس به‌قدری بالا است که هیچ‌گونه ناراحتی را احساس نکنید.‌ این قطار مناسب افرادی است که می‌خواهند در زمان کوتاهی به مقصد برسند. لازم به ذکر است امکان خرید هرگونه تنقلات برای راحتی بیشتر مسافران در واگن‌ها فراهم شده است.

 

قطارهای پردیس

خرید بلیط هواپیما به صورت آنلاین از وبسایت فلای تودی

مجموعه فلای تودی برای هر شخصی که اهل سفر باشد، نامی آشنا در حوزه گردشگری محسوب می‌شود. این مجموعه از سال ۱۳۹۵ تا کنون بیش از ۹۰۰ خط هوایی را پوشش داده و بیش از ۱.۵ میلیون هتل را از سراسر دنیا در فهرست خود قرار داده است.

به سبب عملکرد عالی و استقبال بی‌نظیر از خدمات فلای تودی، این مجموعه خدمت جدیدی را با عنوان فروش آنلاین بلیط قطار آغاز کرده تا در این حوزه نیز کار را برای مسافران تسهیل کند. برای خرید بلیط قطار پردیس کافیست وارد وبسایت شوید و از قسمت قطار، تاریخ، مبدأ و مقصد خود را مشخص نمایید. به همین راحتی می‌توانید به بلیط‌های موجود دسترسی داشته و آن‌ها را با کمترین قیمت ممکن خریداری نمایید.

همچنین بخوانید  فکرتان را تغییر دهید تا زندگیتان تغییر کند

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *