تبلیغات

تبلیغات

معرفی جامع توری استیل + خرید اینترنتی با قیمت کف کارخانه!

toristeel

توری استیل یا مش استنلس استیل، از سیم‌های ضد زنگ تشکیل شده است که بافت آن به صورت تار و پود به یکدیگر وصل است. توری استیل یا مش‌های فولاد ضد زنگ، از طریق جوش به یکدیگر متصل شوند و معمولاً شکل هندسی آن‌ها مربعی است. توری استیل با استفاده از آلیاژهای متفاوت تولید می‌شوند که انتخاب آلیاژ و نوع بافت به نوع کاربرد آن در صنایع و کارخانجات مرتبط وابسته است.

جهت ساخت فیلتر برای دستگاه‌های اکسودر از توری استیل ۳۰۴ استفاده می‌شود؛ زیرا این نوع توری که از استیل ۳۰۴ ساخته شده، دارای مقاومت خوب در برابر خوردگی و استحکام می‌باشد. همچنین، برای استفاده در صنایع شیمیایی و جلوگیری از آسیب به تجهیزات، از توری ضد اسید استیل یا ۳۱۶ استفاده می‌شود.در صنایع نفت و گاز نیز، انواع توری‌هایی که در برابر حرارت مقاوم هستند به کار می روند. برای مثال، توری نسوز برای استفاده در معرض دما و حرارت‌های بالا بکار می‌رود تا از از دست دادن عملکرد در معرض چالش‌های حرارتی جلوگیری کند.

 

توری استیل چیست و چه کاربردی دارد؟

استنلس استیل یا فولاد ضد زنگ از یک آلیاژ پایه آهنی است که خاصیت ضدزنگ بودن خود را از یک لایه اکسید کروم گرفته است. این ماده علاوه بر کروم، از مولیبدن و نیکل در گریدهای مختلف خود برخوردار است که در بهبود خواص مکانیکی آن از جمله مقاومت در برابر حرارت نیز تاثیر دارد. از استنلس استیل به عنوان توری استیل در صنایع مختلفی مانند صنایع نفت و گاز، شیمیایی، فیلترسازی و صنایع دیگر استفاده می‌شود.

ویژگی های توری استنلس استیل چیست؟

توری استنلس استیل، به تناسب طراحی و نوع مواد مورد استفاده در آن، دارای ویژگی های متفاوتی است که این ویژگی‌ها به‌طور مستقیم تعیین‌کننده قیمت این توری‌ها می‌باشند. بین مهم‌ترین خواص توری استیل، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مقاومت در برابر خوردگی
  • انعطاف‌پذیری
  • مقاومت در برابر دما
  • جوش‌پذیری
  • غیرمغناطیسی بودن
  • مقاومت در برابر سایش
  • مقاومت در برابر تغییر رنگ
  • خاصیت آنتی‌باکتریال
  • طول عمر بالا
  • اندازه‌های دقیق ابعاد
  • تمیز‌شوندگی راحت 
  • ساخت‌وساز محکم
  • قابلیت برش راحت
  • مقاومت کم در برابر بارهای باد

خصوصیات توری استیل نشان دهنده کاربرد فراوان ان در صنایع مختلف است.

روند تولید توری استنلس استیل  

 توری استلس استیل می‌تواند به دو صورت بافتن سیم استیل و جوش دادن تولید شود. در روش بافتن، ماده اولیه توری یعنی لوله استیل در داخل قالب‌های اکستروژن قرار می‌گیرد و سپس با فشردن سیم‌های نازک با قطر مورد نظر، ساختار توری شکل می‌گیرد. در مرحله بعد، سیم‌های برش داده شده بلند را به صورت مشابهی به تسمه‌ای متصل می‌کنند و با استفاده از شاتل طراحی شده، توری به شکل متداول یا الگوهای دیگر بافت می‌شود.

همچنین بخوانید  قوانین اخذ شهروندی ترکیه با خرید خانه

روش دیگر یعنی جوش دادن توری، سیم‌های نازکی که به صورت موازی در دو جهت عمود بر هم قرار دارند، در دستگاه قرار می‌گیرند و بخش جوش دستگاه با استفاده از عایق الکتریکی نواحی اتصال دو سیم را چسبانده و فیوز می‌کند. این روش، توری را بدون خراب شدن به جلو حرکت داده و فرآیند جوش دادن را انجام می‌دهد.اندازه توری استیل نیز در کاربردهای مختلف بسیار مهم است و بر اساس ضخامت سیم توری و چشمه اندازه‌گیری می‌شود. واحد چشمه مش به طور عمومی برحسب میلی‌متر نمایش داده می‌شود و در قیمت توری تأثیرگذار است.

انواع توری استنلس استیل براساس طراحی بافت

انواع توری استنلس استیل براساس طراحی بافت متفاوتی را ارائه می‌دهند:

  • بافت ساده (Plain Weave): در این نوع بافت، تارها به ترتیب یکی‌ در میان زیر و روی پود قرار می‌گیرند. این بافت به دلیل تراکم بین تارها، افتادگی کمی دارد و یکی از محکم‌ترین بافت‌های توری است.
  • بافت توییل (Twill Weave): در این نوع بافت، بر‌اثر جلورفتن سیم‌های تار با ترتیب خاص، راه‌راه‌های اریبی دیده می‌شود. این نوع بافت مناسب برای استفاده در ساخت کامپوزیت‌های تقویت‌شده با توری استنلس استیل می‌باشد.
  • بافت ساده هلندی (Plain Dutch Weave): این نوع بافت مشابه بافت ساده است، اما با تغییر در قطر سیم‌ها و اندازه‌ی مش، این بافت تغییر یافته را تشکیل می‌دهد.
  • بافت توییل هلندی (Twill Dutch Weave): مشابه بافت کجراه است اما با تغییر در قطر سیم‌ها و اندازه‌ی مش، این نوع بافت توییل هلندی تشکیل می‌شود.
  • بافت هلندی معکوس (Reversed Dutch Weave): این بافت همانند بافت استاندارد هلندی است، اما با تفاوت در ضخامت سیم‌های تار و کم‌تر شدن تعداد سیم‌های پود، این نوع بافت متمایز می‌شود.

انواع توری ضد زنگ استیل

انواع توری استیل، از جمله ۳۰۴، ۳۱۶ و دیگر گریدها، هر کدام خصوصیات و کاربردهای منحصر به فردی دارند:

  1. توری استیل ۳۰۴:   توری استیل 304 با نقطه ذوبی در حدود ۱۴۳۰ درجه سانتیگراد با ترکیب ۱۸ درصد کروم و ۸ درصد نیکل از آلیاژ ضدزنگ پایه ساخته شده است.، این نوع توری بیشترین مصارف خود را در فیلتراسیون و غربالگری جامدات و مایعات دارد. علاوه بر مقاومت به خوردگی، دارای خاصیت جوش‌پذیری و غیرمغناطیسی است. توری استیل 304 اگرچه مقاومت به خوردگی کمتری نسبت به توری ۳۱۶ دارد اما از نظر هزینه مقرون به صرفه‌تر محسوب می‌شود.
  2. توری استیل ۳۱۶ : توری استیل 316 دارای ترکیب ۱۸ درصد کروم، ۱۰ درصد نیکل و ۲ درصد مولیبدن است. این ترکیب باعث مقاومت بالا در برابر محیط‌های اسیدی و آب دریا و نمک می‌شود. نقطه ذوب آن ۱۳۷۵ درجه سانتیگراد بوده و در مصارف صنایع غذایی، دارویی و شیمیایی به دلیل استحکام بالا و قابلیت فرم‌دهی با عملیات حرارتی، استفاده می‌شود. مقاومت در برابر محیط‌های قلیایی، اسیدی، فرسایش و کشش از ویژگی‌های دیگر آن است.
  3. توری استیل نسوز: از گریدهای مختلفی از جمله ۳۰۴، ۳۱۰، ۳۱۴ و غیره تشکیل شده است. گریدهای مختلف این نوع توری، در شرایط دمایی مختلف تا هزار درجه سانتیگراد تحمل می‌کنند و دارای خاصیت ضدخوردگی و تحمل شرایط حرارتی بالا می‌باشند. این توری‌ها به دلیل مقاومت در برابر اکسایش، در صنایع سرامیک‌سازی، گرم‌کننده‌ها و اجاق‌های رستورانی استفاده می‌شوند.
همچنین بخوانید  2 تا از مهمترین وعده های غذایی برای ورزشکاران

توری استیل ضد سایش، از استیل با گریدهای پرکربن ساخته شده است. حضور کربن در این نوع توری باعث جلوگیری از ساییدگی و اصطکاک هنگام برخورد با اشیاء دیگر می‌شود، به خصوص در سنگ‌زنی و سرندکاری در صنعت سیمان.

 

انواع توری استیل و کاربردهای آن

کاربرد مش سیم استنلس استیل 

توری استیل به دلیل ویژگی‌های منحصر به فردش در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد و کاربردهای گوناگونی دارد که می‌توان آن‌ها را به چهار دسته عمده تقسیم کرد:

  1. چاپ و طراحی الکتریکی: توری استیل در طراحی مدارات الکتریکی و همچنین طراحی پارچه‌ها در صنایع نساجی و چاپ در صنایع سرامیک مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  2. فیلتراسیون: توری استیل به دلیل مقاومت به خوردگی و خاصیت ضدزنگ،  در صنایع پتروشیمی، هوافضا، حمل‌ونقل و در فیلتراسیون موادی مانند روغن در صنعت غذایی و رنگ‌سازی به‌عنوان فیلتر استفاده می‌شود.
  3. استفاده‌ در صنایع و باغات: توری استیل در صنایع باغبانی، کشاورزی، دامداری و معماری، برای حفاظت از گیاهان، حشرات و حیوانات، ساخت وسایلی مانند سقف‌ها، دیوارها، استخرها، تونل‌ها، پانل‌های خورشیدی و حتی در صنایع تهیه غذا و اجاق‌گازهای گاز و صنعتی به‌کار می‌رود.
  4. سرند کردن: توری فلزی با استفاده از مفتول استنلس استیل به‌دلیل خاصیت ضدسایش و ضدخوردگی‌اش برای سرند کردن موادی مانند شن و ماسه کاربرد دارد.

کاربرد توری استنل استیل در کامپوزیت

توری زنگ‌نزن فولاد، به عنوان یک ماده تقویت‌کننده در کامپوزیت‌ها با زمینه آلومینیومی کاربرد دارد. توری استنلس استیل به دلیل هزینه کمتر و خاصیت رطوبت‌پذیری، در این موارد به‌عنوان جایگزینی مناسب برای فیبرهای سرامیکی به‌کار می‌رود. این توری، با وجود استحکام کمتر نسبت به فیبرهای سرامیکی، با زمینه آلومینیومی به خوبی ترکیب می‌شود و در برخی صنایع مانند صنایع اتومبیل، هوا و فضا، و صنایع اسلحه‌سازی پیشرفته استفاده می‌شود.این نوع توری به عنوان یک عنصر تقویت‌کننده در کامپوزیت‌ها عمل می‌کند.

استفاده از آن در کامپوزیت‌های آلومینیومی به دلیل ویژگی‌های خاص فیزیکی و شیمیایی آن می‌تواند ویژگی‌های مطلوبی را به ساختار نهایی بدهد. از آنجا که توری استنلس استیل رطوبت را جذب می‌کند و با آلومینیوم خوب ترکیب می‌شود، این ترکیب برای صنایعی که به مقاومت در برابر شرایط محیطی و وزن سبک نیاز دارند مثل صنایع هوا و فضا بسیار مناسب است.در صنایع اتومبیل‌سازی نیز، از جمله به‌عنوان جزء ارتقاء دهنده و خفیف‌تر، برای کاربردهایی همچون تولید بدنه خودرو و قطعات داخلی استفاده می‌شود. 

استانداردهای توری استیل

از استانداردهای توری استیل  می‌توان به اندازه قطر مفتول و چشمه مش استیل اشاره کرد که طبق استانداردهای مشخص مانند استاندارد ASTM تولید و تعیین می‌شوند.یکی از عوامل حیاتی دیگر در خرید توری استیل، نوع آلیاژ مورد استفاده و مقاومت شیمیایی و فیزیکی آن است.

همچنین بخوانید  آشنایی با فناوری هایی که آینده صنعت مد و خیاطی را متحول می کنند

به عنوان مثال، مش استیل با گرید ۳۱۶ به دلیل مقاومت بالا در مقابل خوردگی در محیط‌های اسیدی و قلیایی بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد. توری استیل نسوز در شرایط با دماهای بالا استفاده می‌شود که این موضوع می‌تواند به افزایش یا کاهش قیمت توری استنلس استیل منجر شود. در انتخاب و خرید توری استیل بر اساس نوع کاربرد، محیط کاری و نیاز مشتریان تعیین میشود

 

 

خرید توری استیل از فروشگاه استیل مارکت

خرید توری استیل

استیل مارکت به نشانی https://steelmarketco.com مجموعه فروشگاهی در زمینه ی تولید و عرضه مواد اولیه استنلس‌استیل است که امکان خرید انواع مفتول استیل ، توری استیل، مفتول نرم ، استیل فنری، مفتول استنلس استیل گرید 204 ، مفتول استنلس استیل گرید 304، مفتول استنلس استیل گرید 316 را بهترین قیمت در فروشگاه خود عرضه کرده است. جهت خرید و اطلاع از قیمت سیم مفتول نرم کافی است که با شماره پشتیبانی سایت تماس بگیرید:

شماره تماس: ۵-۶۶۷۹۰۸۳۴-۰۲۱ – ۰۹۱۲۲۱۳۹۸۶۸ – ۰۹۱۲۴۷۰۹۲۴۹

آدرس دفتر مرکزی: جاده قدیم کرج، نرسیده به مجتمع پارس غدیر پلاک ۳۲۴

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *