تبلیغات

تبلیغات

۱۰ نشانه خراب شدن ال سی دی گوشی که اکثرا نمی دانند!

kharabilcd

در این مقاله قصد داریم علائم و نشانه های خرابی ال سی دی گوشی را بصورت کامل به همراه راه حل رفع آن توضیح دهیم.

خراب شدن ال سی دی گوشی معمولا بر اثر ضربه،آب خوردگی، رطوبت ،بادکردن باتری و وارد شدن فشار باتری به ال سی دی ،ضدعفونی،فشار به ال سی دی گوشی در جیب شلوار،استفاده از تاچ ال سی دی فیک برای تعمیرات و بازکردن گوشی توسط تعمیرکار غیرمجرب رخ می دهد.

معمولا کاربران بعد از خراب شدن ال سی دی گوشی بازهم به این موضوع شک دارند و به دنبال علائم ۱۰۰درصدی و نشانه های خراب شدن ال سی دی هستند چرا که هزینه تعویض تاچ ال سی دی بسیار بالاست‌.این مقاله که توسط کارشناسان تعمیرات موبایل اصفهان نگارش شده است در مورد خرابی ال سی دی و علائم و نشانه ها آن صحبت می کنیم. لازم است بدانید که این علائم در تمامی برندهای سامسونگ،آیفون،هواوی وشیائومی و… مشترک است.

علائم و نشانه های خرابی ال سی دی گوشی چیست؟

۱-سیاه شدن صفحه گوشی

در اکثر مواقع خراب شدن ال سی دی گوشی با نشانه سیاه شدن کامل صفحه گوشی مشخص می شود.اگر بعد از وارد شدن ضربه به ال سی دی گوشی متوجه سیاه شدن تصویر شدید دو حالت وجود دارد اگر خیلی خوش شانس باشید و اتصالات ال سی دی جدا شده باشد نیاز به تعویض تاچ ال سی دی ندارید و با یک باز و بست ساده توسط تعمیرکار مشکل شما حل می شود.

اما اگر با سیاه شدن تصویر، آثار ترک روی آن مشاهده می کنید احتمال خراب شدن ال سی دی بیش تر است و می بایست آن را به صورت کامل تعویض کنید.البته در برخی موارد کاربران مخصوصا در مدل های شیائومی با باگ های نرم افزاری روبرو می شوند که منجر به خاموش شدن گوشی شیائومی می شود و به اشتباه به خراب شدن ال سی دی شک می کنند. که در ادامه راه حل این باگ نرم افزاری را توضیح داده ایم.

 

یک نکته مهم برای سیاه شدن تصویر گوشی

در برخی موارد تصویر گوشی سیاه می شود اما کاربران به اشتباه تصور می کنند که ال سی دی خراب شده است در صورتی که مشکل نرم افزاری است و به راحتی قابل رفع شدن است.برای حل این مشکل کافیست ۱۵ ثانیه دکمه پاور و ولوم پایین را همزمان فشار دهید تا گوشی یک مرتبه خاموش و روشن شود و در صورتی که مشکل نرم افزاری باشد مشکل برطرف می شود.

همچنین بخوانید  دوربین مداربسته دام چیست؟

۲-ترکیب شدن رنگ های ال سی دی گوشی

دومین نشانه و علائم خرابی ال سی دی گوشی ترکیب شدن رنگ های ال سی دی است. اگر بعد از ضربه خوردن گوشی یا رسیدن رطوبت متوجه شدید که رنگ های ال سی دی تغییر کرده است باید بدانید که متاسفانه ال سی دی شما خراب شده است و هیچ راه حلی به جز تعویض تاچ ال سی دی ندارید. البته اگر فقط نور سفید مشکل پیدا کرده است فقط نیاز به تعویض بک لایت ال سی دی دارید که هزینه کم تری نسبت به تعویض تاچ ال سی دی دارد.تعویض بک لایت نیاز به دانش فنی و تجهیزات تخصصی این زمینه است پس پیشنهاد می کنیم حتما به مراکز معتبر تعمیرات گوشی موبایل مراجعه کنید.

منظور از بک لایت قطعه ای است که در پشت ال سی دی قرار دارد و وظیفه نوردهی و روشنایی تصویر را بر عهده دارد و هزینه تعویض آن نسب به ال سی دی بسیار کم تر است و معمولا در صورت خرابی باعث سیاه شدن صفحه گوشی می شود.

 

خراب شدن ال سی دی گوشی

۳-ایجاد ترک روی شیشه ال سی دی یا ترک های درونی

سومین نشانه خراب شدن ال سی دی گوشی که فقط در صورت وارد شدن ضربه و فشار ایجاد می شود ایجاد ترک بر روی ال سی دی گوشی است البته گاهی اوقات ترک روی شیشه ال سی دی ایجاد نمی شود و ترک ها درونی و بر روی ال سی دی است که برای مشاهده آن نیاز به دقت بیش تری است. برای دیدن ترک های درونی کافی است گلس محافظ را از روی ال سی دی جدا کنید و گوشی را در زیر نور در زاویه های مختلف قرار دهید تا از ایجاد ترک روی آن مطمئن شوید.

۴-خط افتادن روی ال سی دی گوشی

از دیگر نشانه های خراب شدن ال سی دی گوشی می توان به خط افتادن روی آن اشاره کرد. به این صورت که یک خط یا چند خط رنگی بصورت عمودی یا افقی روی صفحه نمایش گوشی ظاهر می شود که معمولا در این حالت کریستال ال سی دی دچار آسیب شده است و چاره ای به جز تعویض تاچ ال سی دی وجود ندارد البته در برخی ویدئوی منتشر شده در اینترنت با استفاده از حرارت فندک این خطوط را برطرف می کنند که در عمل این کار قابل اجرا نیست و تمامی ویدئوهای این چنین غیرواقعی هستند.

 

خراب شدن ال سی دی گوشی

برخی دستگاه های جدید برای رفع این خطوط به تازگی ساخته شده است که هنوز در ایران واردنشده است و ممکن است در آینده با وارد شدن این دستگاه ها به کشور مشکل خط افتادن بدون نیاز به تعویض تاچ ال سی دی حل شود.

همچنین بخوانید  شرکت نصب دوربین مدار بسته

۵-سو سو زدن تصویر ال سی دی

در صورتی که تصویر گوشی بصورت ثابت نیست و مدام دچار پرش و سو سو زدن است باید بدانید که ال سی دی شما ممکن است خراب شده باشد البته اگر رنگ های تصویر شما تغییری نکرده باشد نیاز به تعویض کامل تاچ ال سی دی نیست و با تعویض فلت ال سی دی مشکل شما حل می شود.

۶-کار نکردن تاچ گوشی

در برخی موارد کاربران با مراجعه به تعمیرگاه موبایل یا طی تماس با کارشناسان اذعان دارند که تصویر گوشی به خوبی کار می کند و هیچ مشکلی ندارند اما تاچ گوشی هیچ واکنشی نسبت به لمس ندارد در اولین مرحله ی می بایست یک مرتبه گوشی را فورس ریست کنید یعنی دکمه های پاور و ولوم پایین را ۱۵ ثانیه بگیرید در ۵۰ درصد موارد مشکل با این روش حل می شود.

اگر مشکل حل نشد می بایست بصورت سخت افزاری توسط تعمیرکار بررسی شود معمولا تعمیرکاران یک مرتبه فلت ال سی دی را تعویض می کنند و در صورتی که این راه حل هم کار ساز نبود به ناچار می بایست تاچ ال سی دی بصورت کامل تعویض شود.

 

خراب شدن ال سی دی گوشی

۷-کار کردن تاچ بصورت خودکار

از دیگر علائم خراب شدن ال سی دی  می توان به تاچ خودکار اشاره کرد معمولا این خرابی به علت رطوبت،ضدعفونی مستقیم با الکل و استفاده از تاچ ال سی دی فیک رخ می دهد.

تاچ خودکار به این معناست که تاچ گوشی بدون هیچ لمسی کار می کند و وقتی روی حالت کیبورد گوشی یک حرف یا عدد را تایپ کنید ممکن است چندین حرف دیگر هم بصورت خودکار تایپ شود. در این حالت ممکن است  با فلش کردن گوشی مشکل حل می شود اما در اکثر موارد مشکل سخت افزاری است و نیاز به تعویض تاچ ال سی دی است.

۸-افتادن هاله و سایه روی ال سی دی گوشی

از دیگر نشانه های خراب شدن ال سی دی گوشی افتادن هاله و سایه روی ال سی است.منظور از افتادن هاله نمایش تصویر روی تصویر است به عنوان مثال شما در تمامی صفحات گوشی یک سایه کمرنگ از کیبورد گوشی را مشاهده می کنید علت افتادن هاله استفاده زیاد و مداوم از گوشی است و تنها راه حل آن تعویض تاچ ال سی دی است.

۹-گیر کردن گوشی روی لوگو

ایراد جدیدی که اکثر تعمیرکاران از آن مطلع نیستند و البته هیچ جای شک برای این مشکل را نشان نمی دهد.گیر کردن گوشی روی لوگو بر اثر خراب شدن ال سی دی است که در مدل های سامسونگ a50 و a51 شایع است و معمولا تعمیرکاران به اشتباه به خرابی سی پی یو مشکوک می شوند.

همچنین بخوانید  خرید ترانک و ترانکینگ در جنرال کنترل سوپیتا

۱۰-خاموش شدن گوشی بعد از رفتن روی استندبای

آخرین نشانه خرابی ال سی دی گوشی می توان به خاموش شدن گوشی بعد از استندبای اشاره کرد. به این صورت که بعد از استفاده نکردن از گوشی و بعد از چند ثانیه که گوشی روی حالت استندبای و یا همان آماده به کار رفت گوشی خاموش می شود. و در این حالت هم نیاز به تعویض تاچ ال سی دی می باشد.

جمع بندی علائم خرابی تاچ ال سی دی

در این مقاله به صورت کامل در مورد علائم خرابی تاچ ال سی دی صحبت شد و تقریبا هیچ علامت دیگری به جز علائم بالا تاکنون در مورد خرابی صفحه نمایش گوشی مشاهده نشده است با این حال اگر هر گونه پرسش در این زمینه داشتید می توانید از طریق کامنت ها یا تماس با کارشناسان تعمیرات موبایل0913 از طریق آدرس mobile0913.ir پرسش خود را مطرح کنید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *