تبلیغات

تبلیغات

علت برفک زدن یخچال بدون برفک + راه حل

barfakk

برفک در یخچال ‎های قدیمی یک امر طبیعی بود اما نه در یخچال‎ های امروزی! یخچال‎ های جدید به کمک تکنولوژی نوفراست دارای سیستم برفک ‎زدای اتوماتیک هستند. بنابراین اگر در یخچال بدون برفک خود شاهد برفک هستید، احتمالا یک مشکل در آن وجود دارد. با این مقاله همراه باشید تا دلایل برفک زدن یخچال بدون برفک و ترفند جلوگیری از بروز این اتفاق را یاد بگیریم.

 

برفک زدن یخچال بدون برفک

برفک زدن یخچال بدون برفک

علت برفک‌ زدن یخچال بدون برفک

برای اینکه بتوانید علت برفک زدن یخچال بدون برفک را درک کنید، بایستی تا حدی با عملکرد یخچال آشنا شوید. اصول کار به این شکل است که در یخچال بایستی هوای سرد جریان داشته باشد و حرکت کند. این هوای سرد بین قطعات مختلف یخچال در گردش است و با سرد نگه داشتن غذا از خرابی آن جلوگیری خواهد کرد.

حال اگر به هر دلیلی هوای مرطوب یا گرم به داخل یخچال نفوذ کند، برفک ایجاد می‏شود. برفک‎ های موجود در یخچال در صورت برفک ‎زدایی نکردن سفت شده و در نهایت به یخ تبدیل خواهند شد. همین موضوع می‎تواند در عملکرد یخچال شما اختلال ایجاد کند. اما چه می‏شود که هوای مرطوب و گرم به داخل یخچال نفوذ می‎کند؟

خرابی لاستیک دور در یخچال

احتمالا شما هم می‎دانید که لاستیک دور در یخچال تا چه حد در حفظ سرمای داخل یخچال تاثیرگذار است. اما این لاستیک ‎ها نیز عمری دارند. اگر این لاستیک فرسوده شود، دیگر نمی‎تواند عملکرد خوبی از خود نشان بدهد و همین موضوع مشکلات زیادی را برای یخچال ایجاد خواهد کرد. به همین خاطر لازم است که حتما هر بار لاستیک دور در را بررسی کنید.

درست نصب نشدن یخچال

شاید برای‎ تان عجیب باشد اما یخچال هم نیاز به نصب صحیح دارد. در صورتی که موقعیت مکانی یخچال درست نباشد، می‎تواند باعث برفک زدن یخچال بدون برفک شود. به همین خاطر پیشنهاد ما این است که حتما برای نصب صحیح یخچال از نمایندگی ‎ها و افراد مجرب استفاده کنید. دکتر ساید نمایندگی یخچال فریجیدر و مرکز مجرب در تعمیر یخچال وستینگهاوس می‎تواند در این زمینه به شما کمک کند.

از جمله نکاتی که باید حین نصب یخچال به آن دقت کرد:

  • خنک بودن محل نصب
  • در معرض نور خورشید نبودن
  • تراز بودن بدنه‎ ی یخچال

خرابی ترموستات

یکی دیگر از دلایلی که می ‎تواند به برفک زدن یخچال بدون برفک منجر شود، خرابی ترموستات است. ترموستات قطعه اصلی در زمینه تنظیم دمای یخچال است. در صورتی که خرابی ترموستات رخ دهد، دمای یخچال دچار نوسان شده و همین موضوع به ایجاد برفک می ‎انجامد.

همچنین بخوانید  طراحی سایت با کیفیت یا ارزان ؟

 

برفک

برفک

ترفند جلوگیری از برفک زدن یخچال

برای اینکه از برفک زدن یخچال جلوگیری کنید، بایستی به نمایندگی‎ های معتبر مراجعه کنید. دکتر ساید به عنوان نمایندگی یخچال فریجیدر، بهترین مرکز برای تعمیر یخچال وستینگهاوس و پروفایل می‎تواند در عیب ‎یابی و حل مشکل برفک زدن یخچال بدون برفک به شما کمک کند. در ادامه تعدادی ترفند برای جلوگیری از برفک زدن یخچال را به شما معرفی خواهیم کرد که ممکن است با رعایت آن‎ ها مشکل شما حل شود:

تنظیم صحیح دمای یخچال

ممکن است برفک زدن یخچال بدون برفک شما به یک دلیل بسیار ساده باشد. اگر دمای یخچال را بسیار پایین تنظیم کرده باشید، یخچال زمان کافی برای از بین بردن رطوبت هوای داخل خود نخواهد داشت و دچار برفک خواهد شد. به همین خاطر بهتر است که حتما دمای یخچال را مناسب نگه دارید. دمای مناسب یخچال 3 درجه سانتی‎ گراد و دمای مناسب فریزر 18- درجه سانتی ‎گراد است. با انجام این کار از برفک زدن یخچال خود جلوگیری خواهید کرد.

کمتر باز کردن در یخچال

یک راه ساده برای جلوگیری از برفک زدن یخچال، کمتر باز و بسته کردن آن است. زمانی که در یخچال را مدام باز و بسته می‎کنید یا برای مدت طولانی باز نگه می‎دارید، هوای مرطوب وارد آن شده و به این ترتیب دچار برفک می‏شود.

خاموش کردن یخچال حین مسافرت

اگر مسافرت‎ های طولانی در پیش دارید، بهتر است که مواد غذایی فاسد شدنی را دور بیندازید و یخچال را خاموش کنید تا از برفک زدن آن جلوگیری شود.

استفاده از نمک

نمک می ‎تواند به عنوان یک ترفند برای جلوگیری از برفک زدن یخچال بدون برفک در نظر گرفته شود. برای استفاده از نمک کافی است که بعد از خشک کردن یخچال، به یک استکان نمک، کمی آب اضافه کرده و آن را هم بزنید و با یک دستمال تمیز به دیواره‎های داخلی یخچال بکشید تا کمتر برفک بزند.

از بین بردن برفک‎های کوچک

در صورتی که در نقطه خاصی از یخچال خود شاهد برفک بودید، سعی کنید که هر چه سریع‎ تر آن را پاک کنید تا از افزایش آن جلوگیری شود.

 

ترفند از بین بردن برفک یخچال

ترفند از بین بردن برفک یخچال

روش سریع آب شدن برفک یخچال

توجه داشته باشید که هیچ روش سریعی برای آب شدن برفک یخچال وجود ندارد. برای از بین بردن برفک به هیچ عنوان از اجسام تیز استفاده نکنید چرا که می‎تواند باعث سوراخ شدن بدنه یخچال شود و مشکلات شما را دوچندان کند. برای آب شدن برفک یخچال ابتدا آن را از برق بکشید و با استفاده از سشوار، روند آب شدن را تسریع کنید.

همچنین بخوانید  کسب درآمد به شیوه دیجیتال

بعد از اینکه برفک ‎های موجود در یخچال آب شد، کل بدنه داخلی آن و لاستیک‎ های دور در را کاملا خشک کنید. در صورتی که رطوبت در بدنه یخچال باقی بماند یک الی دو هفته بعد دوباره شاهد برفک خواهید بود.

سخن پایانی

برفک زدن یخچال بدون برفک اتفاق خوشایندی نیست و می‎تواند نگرانی ما را نسبت به سلامت این وسیله تشدید کند. اصولا برفک زدن این یخچال‎ها دلایل ساده‎ای دارد که با رعایت آن‎ ها می ‎توان از بروز دوباره آن جلوگیری کرد. با این حال شما می‎توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از پرسنل مجرب دکتر ساید استفاده کنید. دکتر ساید به عنوان نمایندگی یخچال فریجیدر، مرکز تخصصی تعمیر یخچال وستینگهاوس و تعمیر یخچال پروفایل می‎تواند در تشخیص مشکل و تعمیر یخچال به شما کمک کند. شما می‎توانید از طریق همین لینک ‎ها وارد سایت دکتر ساید شوید و اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب نمایید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *