تبلیغات

تبلیغات

گجت پوشیدنی چیست؟ معرفی انواع گجت پوشیدنی هوشمند

gadgetmall

«تکنولوژی» این روزها واژۀ آشنایی است که تبلور آن را در جای‌جای زندگی حس می‌کنیم و سرعت پیشرفت آن نیز به حدی زیاد شده‌ است که بعید نیست یک روز صبح از خواب بیدار شوید و ببینید یک تکنولوژی جدید دنیا را تغییر داده‌ است. اگرچه زمانی ابداع گجت‌ها و ابزارهایی برای به‌کارگیری تکنولوژی بسیار عجیب و هیجان‌انگیز بودند، اما این روزها همۀ ما برای هر نوع سیستم ابداعی جدید و خارق‌العاده آماده‌ایم. ما می‌دانیم که با سرعت نور، در حال حرکت به‌ سمت آینده‌ایم. اگر به حوزۀ تکنولوژی علاقه‌مندید، چطور است این بار سری به دنیای انواع گجت پوشیدنی بزنیم؟ شاید بتوانید تجهیزات کاربردی را میان آن‌ها پیدا کنید. همراه ما بمانید.

 

گجت پوشیدنی هوشمند

معرفی گجت پوشیدنی و تاریخچۀ آن

گجت که در زبان فارسی «ابزارک» خوانده می‌شود، در حقیقت به ابزارها و تجهیزات نوظهوری گفته می‌شود که ابعاد کوچکی دارند و براساس جدیدترین فناوری‌های روز دنیا ساخته شده‌اند. این ابزارها می‌توانند امکانات خاص و ویژه‌ای را برایتان فراهم کرده و برخی از کارها را تسهیل کنند. به‌طورکلی نمی‌توان کاربرد مشخصی را برای انواع گجت‌ها در نظر گرفت و هر یک از آن‌ها می‌توانند کارایی خلاقانه و جدیدی داشته باشند.

یک نکتۀ مهم دربارۀ گجت‌ها باید در نظر گرفته شود و آن هم نو و جدید بودن آن‌هاست. یک وسیلۀ الکترونیکی یا حتی مکانیکی جالب و کاربردی زمانی گجت شناخته می‌شود که جدید باشد و از تکنولوژی‌های نو بهره بگیرد. به عنوان مثال تلفن‌های همراه در زمان ظهور، نوعی گجت به حساب می‌آمدند. اما این روزها به نظر می‌رسد دیگر در دستۀ گجت‌ها قرار نمی‌گیرند.

گجت پوشیدنی همان‌طور که از نامش پیداست، نوعی ابزار کوچک و نوظهور است که بر روی بدن سوار شده و کارایی خاصی را اعمال می‌کند. این گجت‌ها پس از سوار شدن بر روی بدن انسان، با استفاده از حسگرها، پردازنده‌ها و ماژول‌های ارتباطی می‌توانند اطلاعات را دریافت کرده و آن‌ها را پردازش کنند. در نهایت نیز با تفسیر آن‌ها، به اطلاعات جدید و کاربردی خواهند رسید. اغلب گجت‌های پوشیدنی با اتصال به تلفن همراه یا کامپیوتر می‌توانند اطلاعات را به شکل بهتر و پیشرفته‌تر پردازش کنند تا کارایی خود را افزایش دهند.

تاریخچۀ گجت های پوشیدنی

با نگاهی به سال‌های دور و سفر تا قرن ۱۵ میلادی، می‌توانید به نخستین گجت پوشیدنی برسید. تاریخچۀ گجت های پوشیدنی به ساعت‌هایی برمی‌گردد که تنها کاربرد آن‌ها نشان دادن زمان بود. اما در زمان خود، ابداع قابل‌توجهی محسوب می‌شدند. این ساعت‌ها به شکل یک گردنبند ساخته می‌شدند و قابل پوشیدن بودند. رفته‌رفته این گجت‌ها پیشرفت کردند و حالا می‌بینید که پیشرفته‌ترین ساعت‌های هوشمنددر دستان ما هستند.

گجت‌های پوشیدنی چه کاربردهایی دارند؟

کاربرد گجت های پوشیدنی را می‌توان بر حسب تأثیری که بر زندگی ما می‌گذارند طبقه‌بندی کرد. هریک از آن‌ها به نحوی در تسهیل کارها و ارائه خدمات جدید نقش دارند. طبیعتاً گجت های پوشیدنی از تکنولوژی شکل گرفته‌اند و هدف فناوری نیز چیزی جز فراهم کردن آسایش و بهبود کیفیت زندگی بشر نیست. مهم‌ترین کاربرد گجت های پوشیدنی را در ادامه قید کرده‌ایم:

همچنین بخوانید  8 تا از بهترین هدفون های زیر ۳ میلیون در بازار

سلامت جسم تناسب اندام

یکی از مهم‌ترین کاربردهای گجت پوشیدنی، نظارت بر سلامت جسم است. این روزها دستبندهای سلامتی به‌عنوان یکی از ساده‌ترین گجت‌های پوشیدنی در نظر گرفته می‌شوند که می‌توانند نقش مهمی در سلامتی افراد داشته باشند. این دستبندها سنسورهایی دارند که اطلاعاتی مانند ضربان قلب؛ سطح اکسیژن؛ میزان فعالیت؛ میزان خواب و مواردی از این دست را بررسی می‌کنند. پردازش این اطلاعات و ارائه تحلیل‌ها مرتبط، می‌تواند افراد را به‌سمت زندگی سالم‌تر سوق دهد. همچنین نقش مهمی در تناسب اندام دارند. به کمک یک دستبند سلامتی می‌توانید اطلاعاتی دربارۀ میزان فعالیت‌های فیزیکی خود داشته باشید و براساس آن‌ها، برای تناسب اندام برنامه‌ریزی کنید. از سوی دیگر، مواردی مثل سمعک‌ها نیز در بهبود عملکرد فیزیکی نقش دارند.

 

گجت پوشیدنی هوشمند

مدیریت استرس و کمک به سلامت روان

شاخصه‌هایی مانند ضربان قلب، میزان خواب مفید یا حتی مقدار آبی که در طول روز می‌نوشید می‌توانند بر میزان استرس شما تأثیر داشته باشند. از این‌رو به کمک گجت پوشیدنی می‌توانید توجۀ بیشتری به عوامل مؤثر بر استرس داشته باشید. اندازه‌گیری و بررسی کیفیت، یک عامل مهم در اصلاح است.

مکان‌یابی

چند سال پیش برای مکان‌یابی و مشخص کردن موقعیت شخصی خود می‌بایست از دستگاه GPS استفاده می‌کردید، اما این روزها با کوچک‌ترین گجت‌های پوشیدنی می‌توانید اطلاعاتی را دربارۀ موقعیت مکانی خود ارسال کرده و مسیریابی را نیز انجام دهید. در این روش نه تنها وسایل اضافی و دست‌وپاگیر همراه خود ندارید، بلکه حواستان پرت مراقبت از آن‌ها نخواهد شد. گجت پوشیدنی رفته‌رفته به بخشی از پیکر شما تبدیل خواهد شد.

کمک به امنیت

گجت‌های پوشیدنی به روش‌های مختلف می‌توانند سبب تأمین امنیت شوند. به‌عنوان مثال روشن بودن موقعیت مکانی خود یکی از عواملی است که در مواقع اضطراری، به امنیت کمک می‌کند. همچنین برخی از گجت‌ها مثل ساعت‌های هوشمند، دکمۀ پانیک دارند که در مواقع خطر به خدمات اضطراری هشدار می‌دهند.

ارتباطات و سرگرمی

از دیگر کاربردها و مزایای گجت پوشیدنی می‌توان به گسترش ارتباطات و همچنین بازی و سرگرمی اشاره کرد. با یک ساعت هوشمند می‌توانید به‌راحتی ننوتیفیکیشن‌های خود را دریافت کرده و به تماس‌ها پاسخ دهید. همچنین تعداد زیادی از گجت‌ها وجود دارند که در دنیای سرگرمی کاربرد دارند. به‌عنوان مثال عینک‌های واقعیت مجازی یکی از گجت‌های کاربردی این حوزه‌اند.

 

با چند مورد از انواع گجت‌های پوشیدنی آشنا شوید

گجت هوشمند نیز مانند هر ابزار دیگری که تکنولوژی خاصی را استفاده می‌کند، انواع گوناگونی دارد که هریک قابلیت‌های منحصربه‌فردی را ارائه می‌کنند. این روزها انواع گوناگونی از گجت هوشمند پوشیدنی در بازار دیده می‌شوند و در این قسمت به برخی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

گجت سلامتی

دستۀ قابل‌توجهی از گجت‌های پوشیدنی به گجت سلامتی اختصاص دارد. بسیاری از گجت‌هایی که وارد بازار می‌شوند، قصد دارند به نحوی از سلامت ما حفاظت کنند. این گجت‌ها می‌توانند اطلاعات ضروری را از بدن شما دریافت کرده و آن‌ها را تفسیر کنند. ازجمله مهم‌ترین و کاربردی‌ترین انواع گجت سلامتی می‌توان به دستبند و هدبند سلامتی اشاره کرد.

همچنین بخوانید  انواع کابل شارژر - معرفی رایج ترین مدل های کابل شارژر + فیلم آموزش موبایل

دستبندهای سلامتی در انواع مدل‌ها با قیمت‌های گوناگون ارائه می‌شوند و افزون بر عملکردی که به‌عنوان ساعت دارند، می‌توانند اطلاعات مرتبط با وضعیت فیزیکی شما را نیز دریافت و تحلیل کنند. هدبندهایی نیز اخیراً توسعه یافته‌اند که می‌توانند با قرار گرفتن بر روی پیشانی، استرس‌ها و اضطراب‌های هنگام خواب را از شما دور کنند. جالب است بدانید که در میان انواع گجت هوشمند پوشیدنی حتی می‌توانید حلقۀ هوشمند نیز پیدا کنید.

گجت‌های پوشیدنی پزشکی

علاوه‌بر گجت سلامتی، برخی از گجت‌های هستند که اطلاعات غیرمعمول و خاصی را پایش می‌کنند و از آن‌ها در امور پزشکی استفاده می‌شود. به‌عنوان مثال نوعی خالکوبی موقت با سنسورهای خاص طراحی شده‌است که می‌تواند برای بررسی عملکرد بدن ورزشکاران مورد استفاده قرار گیرد. این سنسورها به مواردی مثل سطح لاکتات عرق حساس‌اند و می‌توانند میزان هیدراتاسیون، استرس عضلانی، تعاد الکترولیتی و حتی قدرت انقباض عضلات را نیز تشخیص دهند.

گجت پوشیدنی ورزشی

برخی از انواع گجت پوشیدنی به‌طور اختصاصی برای ورزشکاران طراحی می‌شوند. به‌عنوان مثال نوعی جوراب هوشمند برای دوندگان و ورزشکاران طراحی شده‌است که میزان فعالیت و وضعیت جسمانی آن‌ها را بررسی کرده و می‌تواند تعداد قدم‌ها و مسافت دقیق طی شده را نیز محاسبه کند. این جزییات در ساعت‌های هوشمند نیز وجود دارند، اما گجت‌های ورزشی دقت و کارایی بسیار بالاتری دارند.

گجت‌های سرگرمی

ازجمله جدیدترین گجت های پوشیدنی که به‌سرعت به‌روزرسانی شده و مدل‌های جدیدی از آن‌ها به بازار ارائه می‌شود، گجت‌های مرتبط با سرگرمی هستند. به‌عنوان مثال عینک‌های واقعیت مجازی AR می‌توانند تجربه‌های جدیدی را به‌صورت مجازی برایتان فراهم کنند. پیوند خوردن این ابزارها با دنیای متاورس و مواردی از این دست، می‌تواند پیشرفت‌های قابل‌توجهی را در حوزۀ سرگرمی و همچنین درامدزایی ایجاد کند.

 

گجت پوشیدنی هوشمند

خرید باکیفیت‌ترین گجت‌های پوشیدنی

اگر بخواهید نسبت‌به خرید گجت پوشیدنی اقدام کنید، با یک سرچ ساده، چندین و چند فروشگاه دور و نزددیک را مشاهده خواهید کرد که انواع گجت‌ها را به شما ارائه می‌کنند. نکتۀ اصلی این است که آیا می‌توانید به همۀ این فروشندگان اعتماد کنید؟ انواع گجت پوشیدنی عمدتاً قیمت قابل‌توجهی دارند. از این‌رو بهتر است در خرید گجت پوشیدنی ریسک نکرده و به یک فروشگاه معتبر مراجعه کنید.

«گجت مال» یک فروشگاه اختصاصی فروش انواع گجت‌هاست که بیش از بیست سال سابقه فعالیت در این حوزه را دارد. فروشگاه گجت مال در شیراز واقع شده‌است و هموطنان ساکن در این شهر می‌توانند به‌صورت حضوری، برای خرید گجت پوشیدنی و انواع دیگر گجت‌های جدید به آن مراجعه کنند. همچنین از هر کجای کشور می‌توانید نسبت‌ به خرید آنلاین اقدام کرده تا در کمترین زمان ممکن به دستتان برسند.

همچنین بخوانید  تقابل هدست های واقعیت مجازی رده بالا | قسمت اول

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *