تبلیغات

تبلیغات

آموزش ساخت کانکس ” صفر تا صد تکنولوژی ساخت انواع کانکس”

sakhtkanekss

ساخت انواع کانکس در اغلب موارد در تمامی کانکس های پیش ساخته به صورت یکسان است اما بهتر است بدانید که مهمترین موضوع در ساخت کانکس‌ها، امکانات سفارشی کاربر و خریدار است. در روش ساخت انواع کانکس به جهت عایق بندی از ساندویچ پانل ها سقفی و دیواری استفاده می شود. مراحل ساخت انواع کانکس با توجه به متریال ساخت و نوع کاربری به مراحلی چون انتخاب نوع کانکس، بررسی ناظران و مهندسان کیفی، نقشه کشی کانکس، تاییدیه خریدار، مراحل ساخت بدنه، نصب اسکلت فلزی و زیرسازی آن، نصب دیوار پوش و سقف محصول، تاسیسات داخلی و طراحی دکوراسیون داخلی و تحویل کانکس به خریدار است.

در صورت نیاز به کانکس با کاربری خاص، ممکن است مراحل ساخت کانکس کمی متفاوت باشد. به عنوان مثال، برای ساخت کانکس مسکونی، ممکن است از مصالح و تجهیزات باکیفیت تر استفاده شود. همچنین، برای ساخت کانکس اداری، ممکن است نیاز به طراحی داخلی خاصی باشد.

نکته حائز اهمیت آن برخی از کانکس های تولیدی باید به صورت کانکس ساخت در محل مانند کانکس های ویلایی، مسکونی یا اداری حداث و نصب شوند و برخی دیگر به صورت آماده به تحویل در کارخانه های تولید موجود هستند و کاربر می توانند با ثبت سفارش آن ها را در مدت زمان کوتاهی تحویل بگیرند. 

 

آموزش ساخت و نصب کانکس

مراحل ساخت انواع کانکس

مراحل ساخت کانکس به طور کلی به شرح زیر است:

  • سفارش طراحی کانکس
  • تولید اسکلت کانکس
  • بازرسی و بازبینی تیم مهندسی
  • نقشه کشی کانکس
  • مراحل ساخت بدنه
  • نصب اسکلت کانکس
  • نصب دیوارها و سقف
  • عایق بندی کانکس
  • نصب در و پنجره
  • اجرای تاسیسات
  • تست و تحویل کانکس

سفارش و طراحی کانکس

در این مرحله، خریدار کانکس، مشخصات مورد نیاز خود را از جمله ابعاد، کاربری، امکانات و مصالح مورد استفاده زا در جلسه ای با مشاوران و کارشناسان فروش بیان می کند و به جهت تنظیم قرارداد ساخت با کارخانه اقدام می کند.

بازرسی و بازبینی تیم مهندسی

به منظور مراحل نقشه کشی و بازبینی از مکان مورد نظر برای احداث سازه، تیم از مهندسان نقشه کش و مجرب به منطقه مذکور اعزام می شوند و با بازبینی خاک و زمین و نقشه برداری متراژ آن اقدام به طرح اولیه از سازه می کنند.

نقشه کشی کانکس

تیم نقشه بردار، تمامی متراژ های مذکور و ثبت شده را به صورت نقشه های دوبعدی و سه بعدی در نرم افزار های ویژه نقشه برداری مانند AUTOCAD، 3DMAX , REVIT اعمال می کنند و نقشه حاصل را در جلسه ای دیگر با خریدار به ایشان نشان می دهند و پس از اخذ تاییدیه، کانکس مربوطه وارد خط تولید می شوند.

همچنین بخوانید  نقش معلم در پیشرفت جامعه از نگاه سایت معلم شو

مراحل ساخت بدنه

برای ساخت کانکسها باید بدنه و کفی های آن در کارخانه کانکس سازی، ساخته و برش خورند. به همین منظور و پس از تاییدیه ناظران اجرا، بدنه کانکس وارد خط تولید می شود و به کمک تجهیزات و دستگاه های پیشرفته طراحی و ساخته می شوند.

پس از تکمیل مراحل ساخت، بدنه کانکس (دیواره و سقف) با دستورات لازمه بر روی ماشین آلات حمل و نقل، سوار می شوند و به محل پروژه منتقل می شوند.

زیرسازی کانکس

در این مرحله زمین سازه به طور کامل مسطح می شود و موارد اجرایی زیرسازی اعمال می شود، این مراحل شامل آماده سازی زمین و گودبرداری اولیه، آرماتور بندی فونداسیون، قالب بندی زیرسازی کانکس، بتن ریزی، قالب برداری و مراحل تثبیت بتن ها، نصب زیرسازی کانکس و در انتهای ساخت شاسی کانکس که کانکس می تواند بر روی آن به جهت مقاومت بیشتر نصب شود.

در این زمینه باید توجه کنیم که تراز بندی فونداسیون و زیرسازی سازه می تواند بسیار به تامین امنیت کانکس، بالا بردن مقاومت و قدرت آن، افزایش مقاومت در برابر طوفان و باد و کاهش آسیب دیدگی سازه کمک کند.

نصب اسکلت کانکس

به نقل از وبسایت sibasazeh.com که در خصوص نحوه تولید اسکلت انواع کانکس این مطلب را بیان می کند.

اسکلت بندی کانکس در روش ساخت اسکلت کانکس با توجه به نقشه های درخواستی خریدار در دو حالت روتین یا سفارشی ساخته میشود. سازه فلزی در یک کانکس در کف، بدنه و سقف کانکس با قیر بندی خاص و پروفیل کشی استاندارد انجام میشود . جهت تکمیل کار به واحد تولید و بعد از تایید کنترل کیفی ارسال میشود. در روش ساخت اسکلت کانکس با عایق متحرک، اسکلت بصورت شبکه ای انجام میشود . برای جلوگیری از زنگ زدگی اسکلت از ضد زنگ استفاده می گردد. نحوه ساخت کانکس در پروژه های چند طبقه یا بزرگ به این صورت است. که اسکلت از صفر تا صد در محل پروژه حتی در ارتفاع زیاد توسط افراد مجرب انجام میشود. تا خریدار بتواند با آسودگی خاطر تا سال های طولانی از کانکس استفاده کند.

 

ساخت کانکس ارزان

نصب دیوارها و سقف کانکس

در این مرحله، دیوارها و سقف کانکس از جنس ورق گالوانیزه، ورق آلومینیوم یا ورق پلی کربنات نصب می شوند. نصب دیوارپوش های موجود در بازار های صنعتی به سه صورت معمولی، چاپی، روکش دار می باشد. پس از نصب دیواره ها نوبت به نصب سقف سازه است که در این مرحله به کمک اتصالات، فلاشینگ ها، آبرو و موارد دیگر سازه سقفی به اسکلت و دیواره ها متصل می شوند.

عایق بندی کانکس

به نقل از وبسایت homezood.com

یکی دیگر از مراحل ساخت کانکس عایق ‌کاری کانکس می ‌باشد که یک مسئله مهم و با اهمیت است. باید به عایق ‌کاری کانکس توجه ویژه ‌ای شود. چرا که این کار موجب مصرف بهینه انرژی می ‌شود. کانکس ها از یک ورقه فلزی ساخته شده‌ اند. به خوبی با محیط تبادل برقرار می‌ کنند و رسانای خوب گرما می ‌باشند. این باعث می ‌شود که انرژی هدر برود. اما پانل ‌ها مانند پانل ‌های ساندویچی با فومی تراکم بالایی دارند و موجب مصرف بهینه انرژی می‌ شوند. با استفاده از پانل‌ های ساندویچی با فومی دیگر نیازی به عایق ‌بندی کانکس نخواهد بود.

نصب درب و پنجره کانکس

درب و پنجره کانکس از جنس آلومینیوم یا چوب است که به کمک موارد متعددی بر روی سازه به خوبی نصب می شوند و به کمک چسب های عایق به بدنه کانکس می‌چسبند.

همچنین بخوانید  معرفی 8 فیلم اکشن و جذاب هالیوود و بالیوود

 

نصب در و پنجره کانکس

اجرای تاسیسات کانکس

به نقل از وبسایت azincanex.com

در این مرحله سازه شما از نظر استراکچری ، ساخت دیوارها و سقف و کلیت سفت کاری به اتمام رسیده و موقع نصب جزئیاتی مانند کفپوش ، تسمه کشی و داکت کشی ، سیم کشی و نصب کلید و پریز های مورد نیاز و در صورتی که کانکس شما دارای تاسیساتی مانند سرویس یا آبدارخانه است ، لوله کشی و نصب شیر آلات نیز در این مرحله انجام می شود تا سازه از هر لحاظ آماده بهره برداری گردد

رنگ آمیزی کانکس

به نقل از وبسایت conexraco.com

تمام سازه ها نیاز به رنگ آمیزی ندارند و برخی مانند نوع کامپوزیتی که خود از پنل های پیش رنگ شده آلومینیومی ساخته می شود جز این دسته از کار می باشد و یا در برخی موارد رنگ آمیزی کانکس شامل رنگ قسمت هایی می باشد که قید های اسکلت در نما مشخص است که در مراحل ساخت کانکس به این نوع سازه استراکچر اکسپوز گفته می شود. در برخی موارد نیز رنگ آمیزی در جلا دادن به نمای خارجی بوده که این مورد مختص سازه هایی می باشد که در نمای آنها از چوب استفاده می شود و در نهایت برای مقاوم سازی و زیبایی بیشتر نمای کار چوب ها را با مواد مختلفی جلا می دهند.

تست و تحویل کانکس

پس از تکمیل ساخت کانکس، آن را تست می کنند تا از ایمنی و عملکرد صحیح آن اطمینان حاصل شود. سپس کانکس به خریدار تحویل داده می شود.

ساخت کانکس یک فرایند جذاب و مفید است که می‌تواند به شما کمک کند تا یک فضای کاربردی و قابل حمل را در اختیار داشته باشید. با رعایت مراحل و استفاده از مواد مناسب، می‌توانید یک کانکس با کیفیت و ارزان بسازید. همچنین، در هنگام ساخت کانکس، به مسائل ایمنی و استانداردهای مربوط به ساختمان‌ها توجه کنید.
هدف اصلی ساخت کانکس، ایجاد یک فضای کاربردی و مناسب برای نیازهای شماست؛ بنابراین، در طراحی و ساخت آن، به نیازهای خود و نیازهای شخصی توجه کنید تا بتوانید از کانکس ساخته شده بهره‌برداری مطلوبی داشته باشید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *