تبلیغات

تبلیغات

دلیل محبوبیت سفارش اینترنتی غذا چیست؟

sefareshinternetighaza

محبوبیت سفارش اینترنتی غذا در سال‌های اخیر به‌شدت افزایش یافته است. سفارش دادن غذا به‌صورت اینترنتی در بسیاری از رستوران‌ها و فست فودهای سراسر کشور یک روش جدید برای دست‌یابی به مشتریان و کسب سود بیشتر به‌شمار می‌آید. اگرچه در سال‌های اخیر شیوع بیماری همه‌گیرکووید 19 به‌عنوان یک کاتالیزور برای افزایش چشمگیر سفارش آنلاین غذاها عمل کرد، اما به‌دلیل راحت بودن سفارش دادن غذا به‌صورت آنلاین، این روش در بین مشتریان محبوبیت یافت.

سیستم سفارش اینترنتی غذا چیست؟

سیستم سفارش غذا به‌صورت اینترنتی به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد تا سفارشات مشتریان خود را بپذیرند و تحویل غذا را به مشتریان مدیریت کنند. در این سیستم مشتریان منوی دیجیتال رستوران یا فست فود مورد نظر خود را از طریق اپلیکیشن یا وب‌سایت آن‌ها دریافت می‌کنند. مشتریان پس از انتخاب غذای مورد نظر خود، می‌توانند سفارش خود را ثبت و هزینه آن را پرداخت کنند.

در این سیستم سفارش، اغذیه‌فروشی‌ها نیز جزئیات سفارش مشتریان را دریافت می‌کنند. آن‌ها پس از آماده کردن سفارش، آن را از طریق پیک تحویل می‌دهند. اگرچه چندین سال است که سفارش آنلاین غذاها در کشور ما بر سر کار آمده است، اما تقاضا برای استفاده از این روش سفارش دادن غذاها در زمان شیوع بیماری همه‌گیر کووید افزایش پیدا کرد.

درحال‌حاضر این موضوع عجیب نیست که رستوران‌داران و صاحبان فست فودها ترجیح می‌دهند با استفاده از چنین سیستمی، فروش خود را افزایش دهند و مشتریان بیشتری جذب کنند.

امکاناتی که سیستم سفارش اینترنتی غذا در اختیار مشتریان قرار می دهد

سفارش اینترنتی غذا

برخی از امکاناتی که یک سیستم سفارش غذا به‌صورت آنلاین در اختیار مشتریان قرار می‌دهد، شامل موارد زیر می شود:

  • این سیستم با استفاده از مکان‌یاب، نزدیک‌ترین رستوران یا فست فود را به مشتری نشان می‌دهد.
  • صاحبان رستوران‌ها و فست فودها می‌توانند از این طریق تخفیف‌های هیجان‌انگیزی را به مشتریان خود ارائه دهند.
  • امکان نصب اپلیکیشن‌های سفارش اینترنتی غذا بر روی گوشی‌های هوشمند اندروید و آی‌اواس وجود دارد.
  • مشتریان می‌توانند از طریق این اپلیکیشن‌ها سفارش خود را به‌صورت لحظه‌ای پیگیری کنند.
  • افراد می‌توانند با توجه به نظرسنجی‌ها و نظرات مشتریان قبلی، لیستی از پرطرف‌دارترین و پرفروش‌ترین رستوران‌ها یا فست فودها را در اختیار داشته باشند.

 

اهمیت راه‌اندازی سیستم سفارش اینترنتی غذا برای کسب‌وکارها

با افزایش تعداد رستورن‌ها و فست فودها در این روزها، این کسب‌و‌کارها درصورتی شانسی برای بقا و دستیابی به سود به دست می‌آورند که در کار خود تنوع و انعطاف ایجاد کنند. درصورتی‌که این کسب‌و‌کارها خود را به‌روزرسانی نکنند و همگام با جامعه مدرن و آنلاین پیش نروند، روزبه‌روز مشتریان بیشتری از دست می‌دهند. از این رو علاوه‌بر تبلیغات و بهبود کیفیت غذاها، راه‌اندازی یک سیستم سفارش اینترنتی غذا بسیار حائز اهمیت است.

سیستم سفارش آنلاین غذاها علاوه‌بر رسیدگی به سفارش مشتریان، قابلیت ذخیره کردن اطلاعات آن‌ها را نیز دارد. بنابراین سفارش دادن غذا از طریق این سیستم به صاحبان رستوران‌ها کمک می‌کند تا جامعه هدف خود را بهتر بشناسند و برنامه‌های بازاریابی و حفظ مشتری را به‌صورت هدفمند دنبال کنند.

دلایل استقبال مردم از سیستم سفارش اینترنتی غذا

سیستم آنلاین سفارش غذاها چندین سال قبل به وجود آمده است، ولی در سال‌های اخیر عموم مردم آن را پذیرفته‌اند. دلیل این امر را می‌توان موارد زیر در نظر گرفت:

  1. با استفاده از سیستم سفارش اینترنتی غذا دیگر لازم نیست افراد در ترافیک شهرها به رستوران‌ها بروند.
  2. درحالی‌که مردم در منزل یا محل کار خود هستند، غذای خود را دریافت می‌کنند و این روش در وقت آ‌ن‌ها صرفه‌جویی می‌کند.
  3. همچنین استقرار چنین سیستمی این امکان را برای مردم به وجود می‌آورد که غذاهای رستوران‌های متنوعی را امتحان کنند.

سفارش اینترنتی غذا

رقابت رستوران‌ها و فست فودها در سفارش اینترنتی غذا

به‌دلیل راحت بودن سفارش غذا به‌صورت آنلاین، روزبه‌روز بر تعداد افرادی که وعده‌های غذایی خود را به این روش سفارش می‌دهند، افزوده می‌شود. از این رو یک بستر رقابتی در بین این کسب‌وکارها به وجود آمده است تا بتوانند مشتریان بیشتری جذب کنند. ممکن است این سوال در ذهن شما ایجاد شود که رستوران‌ها در سفارش اینترنتی غذا چگونه با هم به رقابت می‌پردازند. در ادامه نحوه رقابت این کسب‌وکارها توضیح داده شده است:

رقابت در سفارش اینترنتی غذا با تخفیف‌های بیشتر

اغلب رستوران‌ها و فست فودها از این موضوع باخبرند که تخفیف‌ها، مشتریان بیشتری را برای خرید غذا تشویق می‌کنند. از این رو آن دسته از رستوران‌ها یا فست فودهایی که به‌تازگی سیستم سفارش غذا به‌صورت آنلاین را راه‌اندازی کرده‌اند، برای جذب مشتریان خود به‌صورت دوره‌ای تخفیف‌هایی را در نظر می‌گیرند. البته شرط مهم در موفقیت رستوران‌ها برای جذب مشتری به‌واسطه تخفیف‌های دوره‌ای این است که کیفیت غذا و نحوه ارسال غذا در وضعیت بدتری قرار نگیرد.

رقابت در سفارش اینترنتی غذا با طراحی سایت و اپ خرید آنلاین غذا

از طرفی اغلب افراد بر این باورند که رستوران‌ها و فست‌فودهایی که مبلمان یا میز و صندلی‌های خوبی برای نشستن دارند و همیشه تمیز هستند، غذاهایی با کیفیت بهتر نیز در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد، همین موضوع در مورد وب سایت یا اپلیکیشن خرید آنلاین غذا نیز صدق می‌کند.

بنابراین رستوران‌ها یا فست فودهایی که به‌تازگی فعالیت خود را در زمینه فروش آنلاین غذا شروع کرده‌اند، باید اپلیکیشن و سایتی برای خود طراحی کنند که به‌روز و جذاب به نظر برسد. راحتی کاربران در هنگام سفارش غذاها نیز بسیار اهمیت دارد.

رقابت در سفارش اینترنتی غذا با ایجاد تنوع در انواع غذاها

برخی از اغذیه‌فروشی‌ها فقط بر روی تعداد محدودی از غذاها تمرکز می‌کنند، بااین‌حال این رویکرد، اغذیه‌فروشی‌ها را در سفارش آنلاین غذا موفق نمی‌کند. زیرا اپلیکیشن‌هایی که برای سفارش دادن غذا مورد استفاده قرار می‌گیرند قابلیت دسترسی به رستوران مختلف را دارند. اگرچه که کل فرآیند سفارش، پرداخت و تحویل غذا به‌صورت آنلاین و سریع انجام می‌شود، اما افراد مختلف با سلیقه‌های متنوع این کار را انجام می‌دهند. بنابراین رستوران‌هایی که غذاهای متنوعی در منوی دیجیتال خود دارند، قادر به پاسخ‌گویی به سلیقه افراد مختلفی هستند.

سفارش اینترنتی غذا

رقابت در سفارش اینترنتی غذا با نظرسنجی در مورد رستوران‌ها و فست فودها

بسیاری از افراد در هنگام سفارش فست فود این سوال را می‌پرسند، کدام رستوران بهتر است. در چنین مواقعی نظرات مشتریان قبلی می‌تواند بسیار کمک‌کننده در نظر گرفته شود. بنابراین سالن‌های غذاخوری مطرح و ستاره‌دار که در نظرسنجی‌ها اعتبار و امتیاز بیشتری کسب کرده‌اند، بیشتر مورد توجه مشتریان قرار می‌گیرند.

رقابت در سفارش اینترنتی غذا با نحوه ارسال غذا

در برخی مواقع مشتریان با این مشکل برخورد می‌کنند که غذایی که سفارش داده‌اند، قبل از تحویل بریزد. در چنین مواقعی مشتریان فقط می‌توانند از پیک شکایت کنند و دیگر نمی‌توانند پول خود را پس بگیرند. بنابراین نقش پیک در سفارش اینترنتی غذا از رستوران یا فست فود مهم‌تر است.

به همین دلیل رستوران‌هایی که به‌تازگی سیستم سفارش آنلاین را برای خود راه‌اندازی کرده‌اند یا در بستر رقابت با سایر رستوران‌ها قرار گرفته‌اند، به‌دنبال انتخاب بهترین موتورسوارها برای ارسال غذای سالم و گرم برای مشتریان هستند

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *