تبلیغات

تبلیغات

تلویزیون شهری چیست و نحوه سفارش آن

tvcity

تلویزیون شهری چیست و نحوه سفارش آن

تبلیغات محیطی یکی از قدیمی‌ترین و بهترین روش‌های تبلیغات در جهان است. امروزه این تبلیغات به شکلی نوین ارائه می‌شود. تلویزیون‌ شهری همان نمایشگرهای تبلیغاتی بزرگ، شکلی بسیار موثر و کارآمد از تبلیغات محیطی در دنیای نوین هستند. این تلویزیون‌ها از کنار هم قرار گرفتن تعدادی کابینت یا بلوک در ابعاد کوچک‌تر تشکیل می‌شوند و روی سازه‌های بزرگ و محکمی قرار می‌گیرند. هدف از به‌کارگیری تلویزیون‌های شهری، نمایش محتوای تبلیغاتی در اندازه بزرگ، کیفیت بالا و تیررس دید عموم است. انواع تلویزیون‌های شهری بسته به محیط مورد نظر و قطعات مورد استفاده طراحی و راه‌اندازی می‌شوند.

در این مطلب با تلویزیون‌های شهری و کاربردهای آن در محیط‌های مختلف آشنا می‌شوید. اگر هم قصد خرید و سفارش تلویزیون شهری را دارید، در انتها نکات مهمی درباره نحوه سفارش این محصول و خرید همراه با گارانتی و پشتیبانی از مجموعه ای اس آی لایت را بیان کرده‌ایم.

 

انواع تلویزیون‌های شهری

تلویزیون‌های شهری از لحاظ رنگ و نوردهی، نحوه راه‌اندازی و از لحاظ کاربرد در دسته‌بندی‌های جداگانه‌ای قرار می‌گیرند.

از نظر رنگ و نوردهی

به دلیل ساختار پیکسلی تلویزیون‌های شهری، آن‌ها را از لحاظ نوردهی به دو دسته RGB و 2RGB دسته‌بندی می‌کنند. در تلویزیون‌های شهری RGB، هر پیسکل از سه ال ای دی به رنگ‌های قرمز، سبز و آبی تشکیل می‌شود؛ اما نوع 2RGB در هر پیسکل دو LED قرمز، دو LED سبز و دو LED آبی دارد؛ بنابراین شدت نور و کیفیت رنگ در مدل دوم بیشتر و بهتر است.

از نظر نحوه راه‌اندازی

انواع تلویزیون‌ شهری از لحاظ نوع راه‌اندازی در دو دسته آنلاین و آفلاین قرار می‌گیرد. راه‌اندازی تلویزیو‌های شهری آنلاین، به یک رایانه به عنوان کنترلر نیاز دارد. این مدل بیشتر برای ساخت تلویزیون‌هایی با ابعاد بزرگ مناسب است. در نوع آفلاین، به برد کنترل نیاز خواهد بود. هزینه تمام شده تلویزیون تبلیغات شهری آنلاین به نسبت تلویزیون‌های شهری آفلاین بیشتر است.

از لحاظ کاربرد

تلویزیون‌های شهری از نظر کاربرد به دو دسته کلی اوتدور یا فضای خارجی (Outdoor) و ایندور یا فضای داخل (Indoor) تقسیم می‌شوند. کاربرد نوع اول در فضاهای بیرونی مانند معابر شهری، میادین، نمای ساختمان‌ها و موارد مشابه است. نوع دوم در فضاهای داخل نظیر تالارهای پذیرایی، سالن‌های کنفرانس، سالن‌های ورزشی، داخل پاساژ‌ها و … به کار می‌رود.

 

قطعات تلویزیون‌‌های شهری

در ساخت تلویزیون‌های شهری از چندین قطعه استفاده می‌شود. برخی از این قطعات که در زیر نام و کاربرد آن‌ها را بیان کرده‌ایم، در انواع تلویزیون‌های شهری ثابت هستند.

ماژول‌ها (بلوک‌های LED)

این بلوک‌های ال ای دی در یک قالب پلاستیکی کنار هم قرار می‌گیرند و وظیفه آن‌ها، نمایش انواع تصاویر، متن و ویدئوهای تبلیغاتی است.

منبع تغذیه یا پاور

منبع تغذیه یا SMPS، مهم‌ترین قطعه تلویزیون‌های شهری است و مانند هر منبع تغذیه دیگری، وظیفه تبدیل انرژی از یک منبع به مقصد را بر عهده دارد. تغییر ویژگی‌های ولتاژ و جریان نیز وظیفه دیگر این قطعه است.

همچنین بخوانید  گوگل پیکسل واچ : مشخصات و ویژگی های ساعت پیکسل گوگل

کارت کنترلر

نمایش و انتقال اطلاعات اعم از متن، عکس و فیلم به بُرد کنترل نیاز دارد. از طریق پورت‌های USB ،‌LAN WIRLESS و … اطلاعات به کارت منتقل می‌شود. برد‌های کنترل در دو دسته کلی دارای حافظه (آنلاین) و بدون حافظه (آفلاین) وجود دارند.

خنک‌کننده

برای جلوگیری از آسیب دیدن قطعات تلویزیون‌های شهری و کارکرد بهتر آن‌ها به سیستم‌های خنک‌کننده یا تهویه نیاز خواهد بود. بسته به مکان موردنظر، ابعاد و نوع ماژول‌ها، از سیستم‌های خنک‌کننده مناسب استفاده خواهد شد.

پروسسور

این قطعه مهم و کلیدی وظیفه پردازش ویدئو و مدیریت نمایش محتوا را بر عهده دارد. همچنین جهت نمایش تبلیغات ویدئویی با کیفیت بالا به کار برده می‌شود. از دیگر وظایف آن به‌روزرسانی، اتصال به اینترنت، امکانات شبکه و به‌طورکلی هوشمندسازی و تعامل‌پذیری این ابزار تبلیغاتی است.

کابینت

برای متصل کردن ماژول‌ها به یکدیگر، به یک قاب مخصوص یا فریم نیاز خواهد بود. این قاب کابینت نامیده می‌شود و از قرار گرفتن چند کابینت در کنار هم، صفحه اصلی تلویزیون شهری تشکیل می‌شود. در خرید و سفارش تلویزیون شهری به جنس کابینت‌ها اهمیت دهید. برای راه‌اندازی تلویزیون‌های شهری سیار، باید از کابینت‌هایی با آلیاژ سبک‌ و جابه‌جایی راحت‌تر استفاده کرد.

تلویزیون شهری

 

سازه

سازه‌ها با استفاده از آهن ساخته می‌شوند. نقش آن‌ها نگهداری و تحمل وزن تلویزیون و محافظت از آن در برابر عوامل محیطی نظیر باد و طوفان است.

هر کدام از موارد فوق‌ الذکر در درجه‌های کیفیتی مختلفی به بازار عرضه می‌شود. مسلما استفاده از قطعات با کیفیت‌تر بر نتیجه کار تأثیر مثبت خواهد داشت. تیم حرفه‌ای مجموعه ای اس آی لایت با بهره‌مندی از دانش و تجربه خود، همچنین به عنوان معتبرترین واردکننده قطعات تلویزیون‌های تبلیغات شهری، بهترین و کارآمدترین قطعات را به کار می‌برد.

 

نحوه سفارش و نکات خرید تلویزیون شهری

تلویزیون تبلیغاتی شهری، اگر به شکلی مؤثر راه‌اندازی شود، تأثیرات مثبت زیادی در موفقیت کسب‌وکارها خواهد داشت. در این بخش، چند نکته طلایی که در هنگام سفارش تلویزیون‌های شهری باید در نظر گرفته شود را بیان کرده‌ایم.

1– هدف خود را از راه‌اندازی تلویزیون تبلیغات شهری مشخص کنید

قبل از هر اقدامی برای خرید تلویزیون تبلیغات شهری، هدف خود را از راه‌اندازی این ابزار تبلیغاتی مشخص کنید. هر کدام از انواع تلویزیون‌های شهری، برای محیط خاصی مناسب هستند. اگر یک تلویزیون برای فضای بیرونی می‌خواهید، باید به مقاومت قطعات آن در برابر عوامل محیطی توجه کنید. همچنین برای راه‌اندازی این تلویزیون‌ها در مکان‌هایی با مساحت بزرگ و کوچک، ابعاد تلویزیون اهمیت پیدا می‌کند.

 

2- مشاوره خرید، نصب و راه‌اندازی تلویزیون‌های شهری توسط متخصصان

برای خرید و سفارش تلویزیون شهری باید با کارشناسان این حوزه مشورت کنید. مشورت با متخصصان و کارشناسان کمک می‌کند قطعات حرفه‌ای بخرید و از خرید قطعات اشتباهی و به تبع هزینه اضافی جلوگیری خواهد شد. جهت دریافت مشاوره رایگان تا خرید قطعات، نصب و راه‌اندازی تلویزیون‌های شهری، می‌توانید از خدمات مشاوره، فروش و راه‌اندازی مجموعه ASI بهره‌مند شوید.

همچنین بخوانید  ای سیم (eSIM) چیست؟ چرا باید از E سیم کارت استفاده کنیم؟

3- تأمین ماژول و کنترلر

اگرچه مجموعه ای اس آی لایت و برخی دیگر از شرکت‌های فعال در زمینه تلویزیون‌های شهری، خدمات پشتیبانی قوی ارائه می‌دهند؛ اما طبیعتا به دلایلی مثل تعطیلی و … این خدمات نمی‌تواند به صورت آنی و در لحظه باشد؛ بنابراین همیشه تعدادی ماژول و یک کارت کنترلر آماده داشته باشید تا در صورت خراب شدن قطعه‌ای در لحظه، آن را جایگزین کنید و از هزینه‌ای که کرده‌اید، حداکثر استفاده را ببرید.

 

کلام آخر

تلویزیون‌های شهری یک نمایشگر بزرگ هستند و مانند بیلبوردهای تبلیغاتی، محتوا و ویدیوهای تبلیغاتی را نمایش می‌دهند. اکثر کسب‌وکارهای موفق با بهره‌برداری حداکثری از این ابزار تبلیغاتی کارآمد، به موفقیت‌های چشمگیری دست یافته‌اند. موارد زیر رایج‌ترین محیط‌های مناسب برای بهره‌برداری از تلویزیون تبلیغات شهری هستند.

  • مراکز خرید و پاساژها

  • تالارهای پذیرایی و سالن‌های کنفرانس

  • میادین شهرها، بوستان‌ها

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *