تبلیغات

تبلیغات

درآمد سئو در ایران _ بررسی درآمد متخصص سئو سایت

seoesfehan

اندازه درآمد و حقوق جزو مهم‌ترین و اصلی‌ترین موضوعات برای انتخاب یک شغل است و بدون شک، میزان درآمد سئو برای آن دسته از کسانی که در این حرفه مشغول به فعالیت هستند برابر نیست.

درآمد سئو به پارامترهای مختلفی از جمله تعداد پروژه‌ها، روش کار و سازمان بستگی دارد. سئوکارها به دو صورت آزاد و دولتی کار می‌کنند و حدود ۸۰ درصد درآمدشان وابسته به فعالیت‌هایی است که انجام می‌دهند. در این مقاله از بهترین شرکت سئو سایت در  اصفهان با ما همراه باشید تا درامد یک متخصص سئو را با هم بررسی کنیم.

 درآمد سئو در ایران

متخصص سئو کیست و چه وظیفه ای دارد؟

متخصص سئو شخصی است که مراحل بهینه سازی وب‌سایت‌ها را برای موتورهای جست و جو انجام می‌دهد و این فرد باید از دانش و مهارت کافی برخوردار باشد تا بتواند به بهترین شکل صفحات متعدد سایت‌ها را با هر کلمه کلیدی به رتبه اول نتایج جست و جو برساند.

برای آن که سئوکار بتواند صفحات سایت را به نتایج اول موتورهای جست و جو برساند باید از مهارت‌های تفکر انتقادی، مهارت نوشتاری، برنامه نویسی، مهارت اجتماعی، توانایی بررسی و تحلیل، توانایی کار با اکسل، توانایی کار با ابزارهای سئو و آشنایی با HTML برخوردار باشد.

به این نکته توجه داشته باشید به هر میزان که متخصص سئو یا سئوکار از مهارت بیشتری برخوردار باشد می‌تواند از این حرفه درآمد بالاتری کسب کند. اگر شما هم می‌خواهید شغل متخصص سئو را در پیش بگیرید، علاوه بر داشتن مهارت‌های فوق باید از مسئولیت‌های سئوکار نیز مطلع باشید؛ ما در ادامه مطلب چند نمونه از وظایفی که بر دوش متخصص سئو است را برایتان بیان می‌کنیم.

  1. بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجوگر
  2. تجزیه و تحلیل بک‌لینک‌ها و عملکردشان
  3. بهینه سازی و کشف کردن کلمات کلیدی مرتبط با سایت
  4. بررسی ترفندهای تبلیغاتی رقبا
  5. همکاری با تیم توسعه و مطمئن شدن از سرعت بالای سایت
  6. استفاده از بهترین روش‌ها برای سئو
  7. تعامل بهتر با گروه تولید محتوا برای طراحی محتواهای با کیفیت

 

درآمد سئو سایت چقدر است؟

حالا که دانستید متخصص سئو کیست و چه وظیفه‌ای دارد؟ زمان آن رسیده است که به شما بگوییم درآمد سئو سایت برای متخصص سئو چقدر می‌باشد؟ و چگونه می‌توان از این طریق حقوق بالایی کسب کرد؟

بدون شک، میزان حقوق و درآمد سئو (Search Engine Optimization) برای همه کارشناسان مشغول در این حرفه یکسان نیست و میزان درآمد در این عرصه به پارامترهای مختلفی از جمله مهارت، نوع شرکت و نحوه کار بستگی دارد. شیوه‌های مختلفی برای سئو سایت وجود دارد که درآمد سئوکار نیز در هر یک از این روش‌ها متغییر خواهد بود.

همچنین بخوانید  نکات کاربردی طراحی و تجهیز اتاق جلسات

امروزه بیشتر کارشناسان سئو سایت ترجیح می‌دهند که به طور آزاد یا فریلنسری فعالیت داشته باشند؛ یکی از مزایایی که سئو سایت به صورت فریلنسری دارد این است که دیگر نیازی نیست که سئوکار در محیط کاری حضور داشته باشد و می‌تواند در خانه و در هر ساعتی از شبانه روز بدون هیچ محدودیتی به فعالیت خود مشغول باشد.

درآمد سئو از این طریق نامحدود است و هرچه فرد سئوکار بیشتر فعالیت داشته باشد، مسلما درآمد وی نیز افزایش می‌یابد. با توجه به تحقیقاتی  که در زمینه درآمد سئو به صورت آزاد انجام شده است.

همه ما می‌دانیم که ارزش هر دلار چندین برابر ریال است؛ اگر سئوکار با مهارتی باشید می‌توانید که تمام وب‌سایت‌ها را از سر تا سر دنیا بهینه سازی کنید و به صفحه اول نتایج گوگل برسانید. سئوکاری که در آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ خارجی مشغول به فعالیت است در برابر هر پروژه‌ای که بهینه سازی می‌کند حقوقی را دریافت می‌نماید که بدون شک، چون بر اساس دلار است مبلغ قابل توجهی خواهد بود.

 درآمد سئو در ایران

حقوق ماهیانه کارمند سئو

هنگام جستجو عبارت یا کلمه‌ای در گوگل صفحه‌ای برایتان باز می‌شود که وب‌سایت‌هایی را که مرتبط با موضوع مدنظر شما هستند را برای شما نمایش می‌دهد. سایت‌هایی که در نتایج اول صفحات مشاهده می‌کنید از وب‌سایت‌هایی می‌باشند که به علت بهینه سازی اصولی رتبه اول را از گوگل دریافت کرده‌اند.

باید بدانید که بهینه سازی‌ها توسط فردی بنام متخصص سئو انجام می‌شود و افرادی که قصد دارند پا در این حرفه بگذارند اولین سوالی که برایشان پیش می‌آید این است که حقوق ماهیانه کارمند سئو چقدر است؟

در جواب این سوال باید گفت که درآمد سئو در ایران برای تمام افراد یکسان نیست و به معیارهای مختلفی بستگی دارد.

پس از آن که کارشناسان سئو مهارت‌های لازم را در زمینه بهینه کردن وب‌سایت‌ها به دست آوردند می‌توانند به صورت کارمندی با شرکت‌های گوناگونی همکاری کنند؛ اما تمام این سازمان‌ها حقوق یکسانی را به افراد سئوکار نمی‌دهند و تا حدودی میزان درآمد سئو به صورت کارمندی بستگی به نوع فعالیت شرکت، میزان سخت یا آسان بودن کلمات کلیدی و مهارت فرد سئوکار دارد.

با توجه به بررسی‌هایی که در زمینه میزان حقوق ماهیانه کارمند سئو انجام گرفته است، میزان دریافتی این فرد به طور ماهیانه مبلغی حدود ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان می باشد.

 

درآمد سئو به صورت فریلنسری

کسب درآمد سئو به صورت فریلنسری در ایران با بهینه سازی سایت‌ها میسر می‌شود؛ افراد متخصص سئو به صورت فریلنسری یا آزاد می‌توانند بدون داشتن هیچ محدودیتی در هر زمان و هر ساعت از شبانه روز به بهینه سازی چندین وب‌سایت مختلف بپردازند و درآمد بالایی کسب کنند.

همچنین بخوانید  با استفاده از نرم افزار ERP قدرت کسب و کار خود را به رخ بکشید

به این نکته توجه داشته باشید که درآمد سئو به صورت فریلنسری وابسته به پروژه‌های دریافتی است و هر چقدر که تعداد این پروژه‌ها بالاتر باشد، مسلما درآمد سئو نیز افزایش می‌یابد. مطابق تحقیقات انجام گرفته میزان درآمدی که یک سئوکار به صورت فریلنسری می‌تواند کسب کند مبلغی حدود ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان به بالا است.

 

درآمد دلاری سئو

اگر قصد دارید در حرفه سئوکاری به فعالیت بپردازید، شاید این سوال برایتان پیش آید که آیا می‌توانید به بهینه سازی سایت‌های خارجی نیز مشغول شوید؟ و درآمد آن‌ها به چه شکل است؟

در پاسخ به سوال بالا باید گفت که اگر مهارت و تبحر کافی را در زمینه سئو سایت داشته باشید، می‌توانید در آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ خارجی مشغول شوید و به این طریق درآمد دلاری کسب کنید. به این نکته توجه داشته باشید که میزان درآمد دلاری سئو سایت وابسته به عوامل مختلفی از جمله تعداد پروژه‌ها و و زمینه فعالیت شرکت است. بدون شک، میزان درآمد سئو به صورت دلاری از دو روش قبل بالاتر خواهد بود و از ۵۰۰ دلار به بالا شروع می‌شود.

 

راه های کسب درآمد از سئو

اگر از آن دسته افرادی هستید که به شغل سئوکاری روی آورده‌اید و مهارت‌های لازم را در این زمینه کسب کرده‌اید، با به کارگیری روش‌های زیر می‌توانید به کسب درآمد از این طریق بپردازید.

  1. استخدام در آژانس دیجیتال مارکتینگ: اگر می‌خواهید که در این حرفه با سازمان‌ها فعالیت کنید، پیشنهاد ما به شما این است که در آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ که این روزها بر تعدادشان افزوده شده است استخدام شوید.
  2. راه‌اندازی سایت‌های خدماتی، آموزشی و فروشگاهی: اگر می‌خواهید به طور آزاد مشغول به کار شوید، لازم است که سایت‌های آموزشی، خدماتی و فروشگاهی راه‌اندازی کنید و با بهینه سازی آن‌ها به بهترین شکل درآمد بالایی کسب نمایید.
  3. ارائه مشاوره: شما می‌توانید از طریق مشاوره سئو درآمد بالایی کسب کنید به این صورت که با بررسی سایت‌ها، تحقیق کلمات کلیدی و تجزیه و تحلیل رقبا بهترین راه‌حل‌ها را به جهت بهینه سازی صفحات سایت‌ها ارائه دهید.
  4. راه‌اندازی سایت‌های تبلیغاتی و وبلاگی: یکی دیگر از بهترین روش‌های کسب درآمد سئو، راه‌اندازی سایت‌های وبلاگی و تبلیغاتی است.

سایت‌های وبلاگی و تبلیغاتی اطلاعات کاربردی و ارزشمندی را در اختیار افراد می‌گذارند و اگر بتوانید از این طریق مخاطبان زیادی را جذب کنید، رتبه بالایی از گوگل دریافت می‌کنید و با درج انواع تبلیغات می‌توانید که به درآمد بالا برسید.

 

مهارت های لازم برای کسب درآمد از سئو

برای آن که بتوانید به بهترین شکل از بهینه سازی سایت کسب درآمد کنید لازم است مهارت‌های زیر را داشته باشید.

  1. بررسی و آنالیز کردن اصولی سایت
  2. آشنا بودن به زبان HTML
  3. مهارت تشخیص اهداف جست و جوی کاربران
  4. تشخیص کلمات کلیدی مرتبط و موثر
همچنین بخوانید  در مورد قفل کارتی چه می دانید؟

توجه داشته باشید که هرچه مهارت‌های شما تخصصی‌تر باشد می‌توانید از گوگل رتبه بالاتری دریافت کنید و به این نحو درآمد خود را چند برابر نمایید.

 درآمد سئو در ایران

سخن پایانی

اگر از آن دسته افرادی هستید که با ارائه محصولات یا خدمات خود در فضای اینترنت می‌خواهید در سریع‌ترین زمان ممکن به موفقیت برسید، باید سایت خود را بهینه کنید.

برای بهینه کردن وب‌سایت به یک متخصص سئو نیاز دارید و هرچقدر که این فرد در کارش تبحر داشته باشد و باعث شود سایت شما از گوگل رتبه بالایی دریافت کند و در معرض دید کاربران قرار بگیرد، مسلما بایدحقوق بیشتری برای سئوکار در نظر بگیرید.

اگر تمایل دارید که وب‌سایت خود را بهینه کنید و به کسب و کارتان رونق ببخشید، پیشنهاد ما به شما این است که از آژانس دیجیتال مارکتینگ بهیدو کمک بگیرید. بهیدو بهترین شرکت سئو سایت در اصفهان می‌باشد که در زمینه طراحی سایت در اصفهان مشغول به فعالیت است و تاکنون توانسته رضایت کارفرمایان زیادی را در این زمینه جلب کند. برای اینکار کافیست با شماره تلفن‌های مشخص شده در صفحه اصلی این سایت تماس حاصل نمایید.

شرکت بهیدو با به کارگیری متخصص‌ترین منابع انسانی در این زمینه، سئو و طراحی سایت در اصفهان را به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهد و باعث رونق کسب و کارها می‌شود.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *