تبلیغات

تبلیغات

خرید انواع پروتئین بدنسازی

mokamell

خرید انواع پروتئین بدنسازی

اگر شما ورزش بدنسازی انجام می‌دهید، ممکن است یکی از دغدغه‌های اصلی شما خرید انواع مکمل‌ های بدن ‌سازی باشد. اینکه چه نوع مکملی از چه برندی را انتخاب کنیم که با کم‌ترین عوارض ممکن، بیشترین فایده را برای ما داشته باشد، یکی از موضوعاتی است که از اهمیت بالایی برخوردار است؛ زیرا مصرف این گونه مکمل‌ها می‌تواند در رسیدن به بدنی سالم و عضلانی، تاثیر بسیار فراوانی داشته باشد. در ادامه قصد داریم تا در مورد مکمل‌های ورزشی، اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار دهیم تا در زمان خرید پروتئین بدنسازی، بهترین گزینه موجود را برای خود انتخاب کنید و یک پله بالا‌تر از دیگران باشید. پس اگر قصد خرید پروتئین را دارید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

 

پروتئین بدنسازی

کاربرد پروتئین در بدنسازی چیست؟

استفاده از پروتئین برای ورزشکاران در درجه اول به منظور ترمیم و ساخت ماهیچه‌هایی است که در طول تمرین تجزیه و تخریب می‌شوند. پروتئین همچنین به عنوان یک عامل کمکی در بهینه‌سازی و ذخیره کربوهیدرات به شکل گلیکوژن به کار می‌رود. با این حال، پروتئین به تنهایی منبع سوخت ایده‌آلی برای ورزش نیست؛ ولی در صورتی که رژیم غذایی فاقد کربوهیدرات کافی باشد، می‌توان از آن به عنوان یک منبع سوخت تکمیلی استفاده کرد.

تقسیم‌بندی انواع مکمل‌ های بدن ‌سازی بر اساس کاربرد

در حالت کلی هر کدام از مکمل‌های بدنسازی در دسته‌ای مجزا قرار گرفته و کارایی منحصر به خودشان را دارند. این نوع از مکمل را می‌توان به چهار گروه جداگانه تقسیم کرد که عبارت‌اند از:

  • مکمل‌های حجم‌ دهنده و عضله‌ساز

  • مکمل‌های چربی سوز

  • مکمل‌های افزایش قدرت

  • مکمل‌های افزایش وزن

شما با توجه به نیاز اصلی بدن خود و در نظر گرفتن قیمت پروتئین مدنظرتان، می‌توانید بهترین پروتئین بدنسازی را خریداری کنید. در ادامه به بررسی بیشتر در مورد پروتئین وی می‌پردازیم.

 

آشنایی با پروتیئن وی

در بین انواع مکمل‌ های بدن ‌سازی، پروتیئن وی از محبوبیت بالایی در بین ورزشکاران برخوردار است. این پروتئین برای افزایش حجم و عضله بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد و از آنجایی که بدن به سرعت آن را هضم می‌کند، مصرف آن پس از تمرینات بدنسازی گزینه‌ای مناسب است. پروتیئن وی همچنین دارای خصوصیات ضد التهابی و آنتی‌اکسیدانی است که به بهبود سلامتی عمومی بدن کمک می‌کند. این پروتئین به عنوان یک منبع غذایی با ارزش برای ساختن و تعمیر بافت عضلانی بدن شناخته شده است و با مصرف منظم، می‌تواند به بهبود قدرت و تحمل بدن در تمرینات بدنسازی کمک کند؛ بنابراین اگر قصد خرید پروتئین وی را دارید، پروتئین وی ۱۰۰ درصد، یک مکمل کامل برای شما به حساب می‌آید.

همچنین بخوانید  بانکوک، شهر جادویی تایلند را با تور فلای‌تودی ببینید.

 

راهنمای خرید پروتئین بدنسازی

برای خرید انواع مکمل‌ های بدن ‌سازی، یک سری نکات وجود دارد که رعایت آن‌ها می‌تواند به شما کمک کند بهترین پروتئین بدنسازی را برای خود در نظر بگیرید. در این بخش این موارد را برای شما شرح می‌دهیم.

  1. اولین موردی که باید در خرید پروتئین بدنسازی به آن توجه داشته باشیم، سرعت هضم آن است؛ زیرا هر کدام از انواع مکمل‌ های بدن ‌سازی، با توجه به محتویات داخلشان دارای سرعت هضم متفاوتی هستند. به عنوان مثال، پروتیئن وی با سرعت نسبتا بالایی در بدن هضم می‌شود. این در صورتی است که سرعت هضم پروتئین سویا متوسط بوده و پروتئین کازئین، به عنوان یک پروتئین دیر هضم شناخته می‌شود؛ بنابراین دقت داشته باشید که بهترین پروتئین بدنسازی را از لحاظ هضم خریداری کنید.

  2. یکی از عوامل مهم در انتخاب انواع مکمل‌ های بدن ‌سازی، طعم آن است. طعم‌های متنوع پودر پروتئینی امروزی، به ورزشکاران و بدنسازان این امکان را می‌دهد که مطابق با سلیقه شخصی خود، یک طعم را انتخاب کنند. پس در خرید پروتئین، طعم مورد علاقه‌تان را انتخاب کنید تا با مصرف آن، لذت بیشتری ببرید.

  3. یکی دیگر از مواردی که باید در زمان خرید پروتین وی 100 درصد، آن را بررسی کنید؛ میزان کربوهیدرات آن است. بدنسازان حرفه‌ای بهترین پروتئین بدنسازی را مکملی می‌دانند که میزان کربوهیدرات کم‌تری دارد؛ اما ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که میزان کربوهیدرات مورد نیاز خود را چگونه باید تامین کرد؟ در پاسخ می‌توان گفت، نگران این موضوع نباشید؛ زیرا شما می‌توانید کربوهیدرات خود را از طریق مواد غذایی تامین کنید.

  4. نکته دیگر در خرید انواع مکمل‌ های بدن ‌سازی، مقدار پروتئین است. تامین مقدار کافی پروتئین در رژیم غذایی بدنسازان و ورزشکاران بسیار دارای اهمیت است و بهتر است محصولاتی با حداقل ۲۰ گرم پروتئین در هر پیمانه را انتخاب کنید. در ضمن، برای تامین پروتئین مورد نیاز بدن، بهتر است پروتئین را در وعده‌های غذایی مختلف روز تقسیم کرده و از محصولات پروتئینی متنوعی استفاده کنید.

  5. به عنوان یک مبتدی، اگر حساسیتی به لاکتوز ندارید، نیازی به خرید پروتئین‌های ایزوله گران قیمت ندارید و می‌توانید با خرید پروتئین کنسانتره با کیفیت شروع کنید؛ اما در هر صورت، قبل از خرید پودر پروتئینی باید به لیبل محصول دقت کرد و نوع پروتئین موجود در آن را بررسی کرد.

  6. به اصل بودن مکمل خود، توجه داشته باشید. امروزه تعداد زیادی از مکمل‌های تقلبی در بازار وجود دارد که خرید و مصرف آن‌ها می‌تواند به سلامتی شما آسیب بزند؛ بنابراین برای خرید مکمل‌های بدنسازی باید به مراکز فروش معتبر، مانند داروخانه‌ها مراجعه کنید و مطمئن شوید که مکمل خریداری شده دارای لیبل استعلام اصالت سازمان غذا و دارو است.

  7. برخی از مکمل‌های پروتئینی، مخلوطی از عوامل gum هستند که از کربوهیدرات تشکیل شده‌اند. این مواد به عنوان لعاب‌دهنده در محصولات پروتئینی استفاده می‌شوند تا در نتیجه، محصول با قوام و لعاب مناسب‌تری تولید شود. استفاده از این عوامل در محصولات پروتئینی، ممکن است باعث شود که مخلوط حالت کرمی‌تری بگیرد و بهتر قابل مصرف باشد؛ با این حال، باید توجه داشت که مصرف محصولات پروتئینی فرآوری شده با مخلوط gum ممکن است برای برخی افراد مشکل ساز باشد، به خصوص برای کسانی که به عواملی مانند کربوهیدرات حساسیت دارند یا رژیم غذایی با مصرف کم‌تر کربوهیدرات را دنبال می‌کنند. پس در هنگام خرید انواع مکمل‌ های بدن سازی، به این عامل هم توجه داشته باشید.

همچنین بخوانید  چگونه در کمتر از 20 روز طراح سایت شویم؟

 

پروتئین بدنسازی

مزایای استفاده از مکمل‌های پروتئین چیست؟

انواع مکمل‌ های بدن ‌سازی می‌توانند برای ورزشکاران و افرادی که به دنبال افزایش حجم عضلات، بهبود عملکرد ورزشی و کاهش وزن هستند، مزایایی داشته باشند. به عنوان مثال، برخی از مزایای مصرف بهترین پروتئین بدنسازی عبارت است از:

  • افزایش عملکرد ورزشی

  • رشد و افزایش حجم عضلات

  • کاهش وزن

  • بهبود ترکیب بدنی

  • بهبود وضعیت سلامتی

  • تامین نیاز‌های پروتئینی

  • و …

 

اطلاعات نهایی در مورد انواع مکمل‌ های بدن ‌سازی

در این مطلب در مورد خرید انواع پروتئین بدنسازی، صحبت کردیم و یک سری نکاتی را در مورد خرید این نوع از مکمل‌های ورزشی در اختیارتان قرار دادیم. در پایان دریافتیم، استفاده از مکمل‌های پروتئینی ممکن است در برخی موارد به عنوان یک راهکار جانبی برای افرادی که به دنبال افزایش عضلات، بهبود عملکرد ورزشی و کاهش وزن هستند، مفید باشد. با این حال، خرید و مصرف مکمل‌های پروتئینی بدون مشورت با متخصص تغذیه و پزشک و بررسی نیاز‌های بدن، ممکن است به مشکلاتی مانند اختلالات گوارشی، کلیوی و قلبی منجر شود. همچنین باید به توصیه‌های تولیدکننده مکمل پروتئینی توجه کرده و از محصولات با کیفیت و معتبر استفاده کنید. در صورت داشتن هر گونه سوال در مورد انواع مکمل‌ های بدن ‌سازی، می‌توانید در بخش کامنت‌ها آن را با ما به اشتراک بگذارید تا پاسخگوی شما باشیم.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *