تبلیغات

تبلیغات

نکات مهم ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی

b12fb556-6c21-4ca7-b62d-d0fd524d1c33

ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی در عصر حاضر به یکی از مؤثرترین روش‌های تبلیغات تبدیل شده است. اما همچنان کسب و کارهایی وجود دارند که بدون توجه به اصول دیجیتال مارکتینگ و برندسازی از این ابزار استفاده می‌کنند. بنابراین در این مطلب از ایده پردازان نکات مهمی را ذکر خواهیم کرد که باعث جذب مخاطب از طریق ارسال پیامک تبلیغاتی انبوه خواهند شد.

بررسی مشتریان و انتخاب مخاطبان پیامک انبوه تبلیغاتی


انتخاب مخاطبان پیامک انبوه تبلیغاتی

هنگامی که تصمیم می‌گیرید برای کسب و کار خود تبلیغاتی انجام دهید، باید نیازسنجی مشتریان را با دقت انجام دهید. علاوه بر این تصمیم بگیرید کدام گروه از مشتریان، مخاطب تبلیغات شما خواهند بود. بنابراین شماره تماس افرادی را تعیین خواهید کرد که باید پیامک تبلیغاتی را دریافت کنند.

آماده کردن متن تبلیغاتی مناسب

دومین نکته ای که برای ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی باید در نظر داشته باشید، آماده کردن متن مناسبی برای تبلیغات است. به این معنی که شخصی سازی متن برای مخاطبان با توجه به مناسبتی انجام شود که ارسال پیامک تبلیغاتی بر اساس آن انجام خواهد گرفت. برای مثال نام فرد را بنویسید، اطلاعات دقیق و لینک مناسب (CTA) را با توجه به موضوع بیاورید. توجه داشته باشید که جملات کوتاه باشند. زیرا تعداد محدودی کاراکتر برای متن تبلیغ در اختیار دارید.

ثبت کردن مشخصات کسب و کار


ثبت کردن مشخصات کسب و کار در پیامک انبوه تبلیغاتی

برای اینکه مخاطبان پیامک انبوه تبلیغاتی شما به خریداری محصولات یا استفاده از خدمات تشویق شوند، آدرس و شماره تماس کسب و کار خود را برای فراخوانی به اقدام ثبت کنید. البته ثبت این اطلاعات باعث به دست آوردن اعتماد مخاطبان و مشتریان بالقوه نیز خواهد شد. به این معنی که صحت محتوای پیامک برای آنها به تأیید خواهد رسید یا می‌توانند با تماس گرفتن و حضور یافتن در فروشگاه، از کدهای تخفیف‌ و خدمات ویژه دیگر بهره مند شوند.

ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی متناسب با شغل

این امکان در پنل سامانه‌های پیامکی مانند ایده پردازان وجود دارد که مخاطبان را با توجه به کسب و کار خود تعیین کنید. برای مثال اگر در حیطه هنرهای تجسمی فعالیت دارید، نوع کسب و کار را «هنرهای تجسمی» بزنید تا اصنافی برای شما در این حیطه مشخص شوند. سپس پیامک تبلیغاتی انبوه فقط برای افرادی ارسال خواهد شد که در زمینه هنرهای تجسمی فعالیت می‌کنند.

صادقانه نوشتن محتوای تبلیغ

هنگامی که مخاطبان و سلایق آنها را شناسایی کردید و تصمیم گرفتید محتوای متن تبلیغاتی را بنویسید، باید به صادقانه نوشتن متن توجه داشته باشید. در حقیقت این صداقت باعث جلب اعتماد مشتریان شما خواهد شد و آنها را به تکرار تجربه خرید ترغیب خواهد کرد. برای مثال هنگامی که قرعه کشی برای جشنواره ای را اطلاع رسانی می‌کنید، با هیجان متعادلی از جوایز و هدایا بنویسید و بزرگ نمایی باورنکردنی نکنید.

همچنین بخوانید  آشنایی با هاست اختصاصی صباهاست

این نکته درباره نوشتن شعار تبلیغاتی هم صادق است. به این معنی که شما باید شعاری جذاب متناسب با فرهنگ سازمان خود با لحنی سرزنده آماده کنید. اما صادقانه بودن محتوا باز هم اهمیت قابل توجهی دارد.

ارسال پیامک تبلیغاتی انبوه برای فروش ویژه


ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی برای فروش ویژه

یکی از موقعیت‌هایی که برای ارسال پیامک تبلیغاتی انبوه کاربرد دارد، زمانی است که کسب و کار شما فروش ویژه را برای مشتریان خود فعال کرده است. فروش ویژه در آغاز فصول مختلف و یا به مناسبت‌های ملی و مذهبی صورت می‌گیرد. در این حالت شما می‌توانید پیامک تبلیغاتی خود را آماده کرده و برای تعداد بیشماری از مشتریان بالقوه و وفادار خود بنویسید. برای مثال، به مناسبت شب یلدا یا عید نوروز جشنواره‌هایی توسط فروشگاه‌های آنلاین برگزار می‌شوند و برای اجناس مختلف تخفیف‌هایی وجود دارند.

ارسال پیامک انبوه برای اطلاع رسانی

شما برای اطلاع رسانی درباره خدمات خود می‌توانید از ارسال پیامک تبلیغاتی انبوه استفاده کنید. نمونه اخیر آن اطلاع رسانی درباره باز کردن حساب وکالتی است که هنگام فراخوان ثبت نام خودروهای جدید انجام شد. بانک‌های مجاز با استفاده از پیامک‌های انبوه درباره امکانات خود اطلاع رسانی انبوه انجام دادند.

استفاده همزمان از احساس و منطق در نگارش محتوا

هنگامی که متن پیامک و شعار تبلیغاتی خود را می‌نویسید باید متن مضمونی منطقی داشته باشد، در حالی که با داشتن هیجان در محتوا، مشتریان را برای اقدام به عمل تشویق کند. در این حالت باید از خلاقیت خود در نگارش متن استفاده کنید. در ضمن حس مهم بودن کالا و خدمات را در برهه زمانی مشخص نشان دهید. به نحوی که مشتریان بیشتر به اهمیت و صحت پیامک تبلیغاتی توجه داشته باشند.

اعلام آمادگی برای پاسخگویی


اعلام آمادگی برای پاسخگویی

یکی از نکات مهمی که هنگام ارسال پیامک تبلیغاتی انبوه باید در نظر داشته باشید، اعلام این موضوع است که کارشناسان امور مشتریان پاسخگوی سؤالات شما هستند. به این ترتیب افراد دریافت کننده پیام به این موضوع واقف هستند که اگر سؤالی در رابطه با موضوع تبلیغ شده داشتند، جواب خود را دریافت خواهند کرد.

توجه به زمان ارسال پیامک

مورد مهمی که هنگام ارسال پیامک تبلیغاتی انبوه باید به آن توجه داشته باشید، زمان ارسال پیامک است. حتی اگر پیامک شما محتوای مناسبی داشته باشد و به مخاطبین هدف به درستی ارسال شود، اما زمان نادرستی برای فرستادن پیامک انتخاب شده باشد، بازخورد دریافت کنندگان مثبت و مؤثر نخواهد بود. بنابراین باید به عامل زمان دقت قابل توجهی داشته باشید.

همچنین بخوانید  تردمیل هوشمند

مدیون کردن مخاطبان

هنگامی که در تبلیغات پیامکی اعلام می‌کنید که در صورت حضور در کمپین و خریداری محصولات از تخفیف ویژه یا اشانتیون بهره مند خواهند شد، آنها را مدیون خواهید کرد. این روش به جذب و وفادار کردن مشتریان کمک بسیاری می‌کند.

ناامید نشدن از بازخورد پیامک تبلیغاتی انبوه

در صورتی که نکات فوق را رعایت نکنید این احتمال بیشتر خواهد شد که بازخورد مورد نظر را از پیامک تبلیغاتی دریافت نکنید. اما نباید ناراحت شوید. کافی است به عملکرد خود از اولین مرحله نگاهی بیندازید و بررسی کنید که عدم رعایت کدام نکته باعث کاهش میزان موفقیت شما شده است. سپس به حل مشکل بپردازید. در ادامه نیز با دقت بیشتر پیامک تبلیغاتی خود را ارسال کنید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *