تبلیغات

تبلیغات

رمزارز په په، جدی‌ترین رقیب دوج کوین و شیبا را بیشتر بشناسید

pepe

ارز دیجیتال په په، میم کوینی که این روزها، هیجان زیادی را در بازار ارزهای دیجیتال راه‌انداخته است. این کوین تازه متولد شده، از همان ابتدا با سرعت بسیار زیادی در بازار به حرکت درآمد به‌طوری که رکورد سریع‌ترین رشد را در بین رمز‌ارزها به نام خود ثبت کرد.

اما این قورباغه پر جست و خیز، تنها پس از گذشت یک هفته و ثبت رکورد خود، خستگی خود را نشان داد و با سقوط 65 درصدی ارزش خود، طرفداران خود را شگفت‌زده کرد. این نوسانات شدید باعث شد در بازار قیمت PEPE سر تیتر جستجوی، علاقه مندان به رمز ارزها باشد.

آیا این میم کوین شگفت‌انگیز، رقیب جدیدی برای دوج کوین و شیبا است؟ اصلاً په په چیست؟ و چطور در بازار ظهور کرد؟ و سوالات بسیاری که ذهن تمام پیروان بازار ارزهای دیجیتال را به خود مشغول کرده است.

رمزارز په په

 

میم‌کوین په‌په چیست؟

په په، میم کوینی است که روی بلاک چین اتریوم ایجاد شده است. در مدت کوتاهی که از عمر آن می‌گذرد به سرعت در بین ارزهای دیجیتال برتر جای خود را باز کرد. این میم کوین که با الهام از میم کوین‌هایی مثل دوج، تلاش بسیاری برای جلب توجه فعالان بازار مالی کرد.

میم کوین په په، نام خود را از روی میم کوین pepe froge که توسط مت فیوری در سال 2005 معرفی شد، وام گرفته است. به عنوان یک میم کوین، په په به شکل‌های مختلفی ظاهر می‌شود.

در ماه آوریل، یک تیم توسعه دهنده ناشناس میم کوین په په را راه‌اندازی کردند. توسعه دهندگان، په په را میم کوینی با ارزش درونی و ایجاد ارزش و بازگشت مالی نمی‌دانند. چرا که برنامه راهبردی رسمی برای ان مشاهده نشده است و آن را تنها یک سرگرمی می‌دانند.

توکنومیک په په

عرضه کل په په 420.690 میلیارد توکن عنوان شده که حدود 93 درصد آن از استخر‌های نقدینگی استخراج می‌شود. مقدار باقیمانده نیز برای کیف پول‌های چند امضایی برای استفاده‌های اتی در نظر گرفته شده است.

سیاست پپه برای کمبود عرضه و به تبع آن افزایش ارزش در طول زمان، توکن سوزی درصدی کمی از کوین‌ها در هر تراکنش است.

به‌علاوه برای تشویق علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری‌های بلند مدت و تعامل با شبکه، از سیاست توزیع مجدد استفاده می‌کند. به این ترتیب بخشی از هر تراکنش بین دارندگان آن توزیع می‌شود.

آیا په په یک پروژه کلاهبرداری است؟

پپه نوسانات شدیدی را از زمان انتشار، پشت‌سر گذاشته است. همان‌طور که در بازار شاهد بودیم، در همان روزهای ابتدایی راه‌اندازی، رشدی 100 درصدی را تجربه کرد. اما به همان سرعتی که روندی صعودی را پشت‌سر گذاشت، با سقوطی سهمگین نیز کاربران رمز ارزها را شگفت زده کرد.

همچنین بخوانید  معرفی 5 فروشگاه اینترنتی برای خرید لوازم جانبی موبایل

این موضوع خطرات موجود در مسیر سرمایه‌گذاری در میم کوین پپه را گوش زد می‌کند. به‌علاوه توسعه‌دهندگان آن نیز اظهار می‌کنند که این رمزارز هیچ ارزش ذاتی ندارد و تا زمانی که خریداری برای آن وجود داشته باشد، می‌توان برای آن ارزشی متصور شد.

رمزارز په په

 

یکی دیگر از مشکلاتی که ممکن است سرمایه‌گذاران پپه را با خود درگیر کند، کمبود نقدینگی لازم در صرافی‌هاست که پاسخ‌گوی درخواست‌های برداشت سود مشتریان نیست.

پس لازم است قبل از تصمیم‌گیری نسبت به سرمایه‌گذاری روی کوین‌های مختلف و از جمله پپه، باید از جنبه‌های مختلف آن را مورد بررسی قرار داد.

چشم‌انداز پپه

همان‌طور که می‌دانید بازار ارزهای دیجیتال ماهیتی نوسانی و پرتلاطم داشته و همین امر پیش‌بینی آینده را مشکل می‌کند. میم کوین پپه نیز از این قضیه مستثنی نیست، اما با وجود جامعه‌ای فعال و بزرگ از حامیان آن و علاقه‌مندی بسیاری که نسبت به این میم‌کوین در بازار مشاهده شده است، می‌توان پتانسیل رشد بالایی را برای آن متصور شد.

به‌علاوه افزایش تقاضا برای توکن پپه دور از ذهن نیست، این امر می‌تواند آن را در گروه بزرگترین ارزهای دیجیتال در گردش قرار دهد.

به‌علاوه تحلیل‌گران و صاحب نظران بسیاری نسبت به آینده پپه امیدوار هستند. پیشی گرفتن آن را از دوج و شیبا، حتی در بازه زمانی کوتاه مدت، دور از انتظار نمی دانند. در حال حاضر پپه حدود 5 درصد از ارزش بازار دوج کوین و به اندازه 10 درصد ارزش بازار شیبا را برای خود کسب کرده است. به‌علاوه لیست شدن زود هنگام پپه در صرافی متمرکز بایننس را نیز می‌توان عاملی برشمرد که بر سرعت افزایش ارزش آن بی تاثیر نبوده است.

با توجه به توضیحات ارائه شده در بالا می‌توان مزایا و معایبی برای په په برشمرد. در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم.

مزایای میم کوین Pepe:

1. جامعه Pepe بسیار فعال و پر‌شور است، این موضوع باعث تقویت حس مشارکت و همکاری در جامعه می‌شود.

2. ارتباط با میم Pepe the Frog به میم کوین پپه یک نام تجاری آشنا و قابل شناسایی داده که علاقه‌مندان به میم کوین‌ها را به‌سمت خود جلب می‌کند. این امر باعث گسترش کاربران و جامعه آن می‌شود.

3. توکن‌های مبتنی بر میم مانند میم کوین Pepe پتانسیل جلب توجه و افزایش تقاضا را دارند که می‌تواند بر ارزش بازار آن تاثیر مثبت بگذارد.

4. ماهیت میم محور Pepe امکان تعامل خلاقانه در جامعه را فراهم می‌کند و یک اکوسیستم پر جنب و جوش و پویا را پرورش می‌دهد.

معایب میم کوین Pepe:

1. مانند بسیاری از رمزارزها، میم کوین پپ می‌تواند در معرض نوسانات شدید قرار گیرد، این موضوع حرکات سریع و تاثیرگذار بر قیمت را در پی دارد و می‌تواند باعث تحمیل زیان مالی بسیاری به سرمایه‌گذاران شود.

همچنین بخوانید  اجاره آپارتمان مبله در تهران

2. توکن‌های مبتنی بر میم مانند میم کوین په په به جای داشتن ارزش ذاتی مبتنی بر دارایی‌های ملموس یا مطلوبیت واقعی، که می‌تواند آن‌ها را در برابر حباب‌های سوداگرانه محافظت کند، در درجه اول به علاقه و احساسات جامعه متکی هستند و هیچ گونه ارزش ذاتی ندارند.

3.برای میم کوین‌ها می‌توان مقصودی همراه با سفته بازی یا بی اهمیت بودن متصور شد. این موضوع ممکن است تاثیر قابل توجهی بر اعتبار و چشم انداز طولانی مدت آنها در مقابل سرمایه‌گذاران و رگولاتورها داشته باشد.

4. ماهیت جامعه محور میم کوین پپه ممکن است منجر با خطرات احتمالی دستکاری بازار یا کلاهبرداری روبرو باشد، زیرا احتمال فعالیت‌های غیرقانونی توسط برخی از افراد، با هدف سوء استفاده از اشتیاق و اعتماد در جامعه برای منافع شخصی، قوت می‌یابد.

میم کوین پپه، رمز ارزی است که با جهش‌های ناگهانی خود در بازار نظر بسیاری را به خود جلب کرده است. این روزها صحبت‌های بسیاری در مورد این توکن جدید شنیده می‌شود. ماهیت میم کوین کوین بود این توکن در جلب طرفداران آن بی‌تاثیر نبوده است. اما ماهیت میم کوین بودن آنها باعث تردید نسبت به ارزشمند بودن و حیات طولانی مدت آنها می‌شود.

در این مقاله در مورد میم کوین په په اطلاعاتی ارائه دادیم و با این توکن پر سروصدا بیشتر آشنا شدیم و ویژگی‌هایی که می‌توان برای توکن پپه در نظر گرفت را بر شمردیم. با وجود نوسانات شدید در قیمت این توکن، نمی توان نسبت به آینده آن نظر قطعی ایراد کرد، به‌هر حال مانند هر سرمایه‌گذاری دیگری، باید با دقت و بررسی بالا نسبت به سرمایه‌گذاری روی این توکن تصمیم‌گیری شود.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *