تبلیغات

تبلیغات

خطای Rgss104e.dll not Found : نحوه رفع آن با استفاده از 4 مرحله ساده

Rgss104e.dll-not-Found-Error-How-to-fix-it-using-4-simple-steps

خطای Rgss104e.dll not Found یکی از رایج ترین مشکلات مربوط به رایانه است که فایل آن توسط شرکت Degica منتشر شده است. این داده برای اجرای بازی و نرم افزار های خاص بسیار مهم است، به گونه ای که اگر از دست رفته باشد، چندین خطا ایجاد کرده و اجرای صحیح آنها را دچار مشکل می کند. به این ترتیب، اگر شما نیز با این مشکل مواجه هستید، در این مقاله سعی کرده ایم به طور خلاصه به برخی از علل رایج آن بپردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

rgss104e.dll چیست؟

rgss104e.dll یک فایل از کتابخانه پویا محسوب می شود که دستورات اجرایی برخی برنامه ها را در خود جای داده است. این فایل توسط شرکت Degica توسعه داده شده است و معمولا RPG Maker XP 1.04 استفاده می شود. rgss104e به عنوان یک فایل DLL Win32 در رایانه ها شناخته می شود و به عنوان یک جزء حیاتی در ویندوز است که تضمین می کند برنامه هایی که به آن متکی هستند به راحتی اجرا شوند.

چرا خطای rgss104e.dll not found در رایانه رخ می دهد؟

دلایل بسیاری وجود دارد که باعث ایجاد خطای rgss104e.dll در رایانه می شوند. با این حال، در ادامه به 4 مورد از مهم ترین آنها پرداخته ایم:

  • فایل سیستمی خراب: خطای rgss104e.dll not found عموما به دلیل وجود یک یا چند فایل و داده سیستمی در ویندوز به وجود می آید.
  • نرم افزار به درستی نصب نشده باشد: یکی دیگر از دلایلی که امکان بروز خطا های DLL وجود دارد، عدم نصب صحیح نرم افزار است.
  • ویروس ها: ویروس ها و بد افزار ها امکان دسترسی و حذف فایل های DLL را دارند. از این رو ممکن است به دلیل نفوذ آنها به سیستم رایانه شما با مشکل مواجه شده باشد.
  • مشکلات رجیستری: رجیستری ویندوز دارای دستورالعمل هایی است که به شکل کد در رایانه نمایش داده می شود و سیستم عامل شما را کنترل می کند. اگر رجیستری خراب باشد، ممکن است باعث خطای DLL در رایانه شود.

اکنون که برخی از دلایل ایجاد خطای DLL را می دانید، بیایید به بررسی نحوه رفع آنها بپردازیم.

نحوه رفع خطای rgss104e.dll not found

قبل از هر اقدام عیب یابی پیشرفته ای، توصیه می کنیم برخی از موارد ساده را مورد بررسی قرار دهید. در ادامه به برخی از آنها اشاره کرده ایم:

  • برنامه اخیر نصب شده را حذف کنید.
  • رایانه خود را مجددا راه اندازی کنید.
  • سیستم عامل خود را به آخرین نسخه موجود به روزرسانی کنید.
همچنین بخوانید  آموزش تغییر و انتخاب صدای مورد نظر اعلانات در ویندوز

از یک ابزار تعمیر DLL استفاده کنید

محیط کاربری DLL Suite

اولین پیشنهادی که برای رفع هرگونه خطای DLL می شود، استفاده از یک برنامه اختصاصی است. نرم افزار DLL Suite یکی از آنها است. از این رو اگر در هر زمان با خطای rgss104e.dll not found مواجه شدید، نرم افزار را از یک وب سایت داخلی معتبر دانلود، شروع به اسکن و تعمیر آن فایل کنید. استفاده از این روش به شما اطمینان می دهد تا تمامی فایل های مربوط به DLL رایانه شما که به اشتباه گم شده اند همانند روز اول در رایانه جایگذاری شوند.

رایانه خود را از هرگونه بد افزار پاکسازی کنید

محیط کاربری Windows Security

همانطور که در ابتدای مقاله نیز به آن اشاره کردیم، وجود ویروس یا هرگونه بدافزاری امکان حذف فایل های DLL را فراهم می کند. اگر رایانه شما در این بین کند شده باشد نیز ممکن است این ادعا رنگ و بوی محک تری به خود بگیرد. از این رو، اگر برای مدت طولانی است که از آنتی ویروس خود استفاده نکرده اید، اکنون وقت آن رسیده است. برای انجام این کار، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • در نوار وظیفه بر روی نماد فلش (Show hidden icons) کلیک کرده تا نرم افزار های فعال نمایش داده شوند.
  • بر روی نرم افزار Windows Security یک بار کلیک کرده تا آنتی ویروس اجرا شود.
  • در صفحه اصلی برنامه گزینه Virus & Threat Protection را انتخاب کنید.
  • بر روی عبارت Scan Options در زیر Current Threats کلیک کنید.
  • تیک مربوط به Full Scan را فعال کرده و سپس دکمه Scan Now را انتخاب کنید.

اکنون منتظر بمانید تا اسکن به اتمام برسد. این فرایند بسته به نوع اطلاعات و داده های شما متغییر است و ممکن است تا ساعت ها به طول بی انجامد. پس از اتمام آنتی ویروس هر یک از آنها را حذف و یا قرنطینه می کند.

سیستم خود را بازیابی کنید

بازیابی سیستم با ساتفاده از System Restore

بازیابی رایانه یکی دیگر از مواردی است که ممکن است سیستم عامل را به روزهایی بازگرداند که تمامی فایل های DLL به درستی عمل می کردند. اگرچه این موضوع ممکن است برخی از داده های واطلاعات شما را به حالت اولیه بازگرداند، اما در عوض می تواند چنین خطاهایی را نیز برطرف کند. موارد زیر را مطالعه کرده و سپس بسته به نیاز خود سیستم را به تاریخ مورد نظر بازیابی کنید:

  • با استفاده از کلید های ترکیبی Win + R کادر محاوره ای Run را باز کنید.
  • عبارت sysdm.cpl را در نوار مربوطه تایپ و سپس بر روی گزینه Ok کلیک کنید.
  • در پنجره System Properties به تب System Protection بروید.
  • بر روی گزینه System Restore کلیک کنید.
  • در پنجره Restore Files and Settings بر روی گزینه Next کلیک کنید.
  • در مرحله بعد نقطه بازیابی را که می خواهید انتخاب و مجددا بر روی گزینه Next کلیک کنید.
  • سپس بر روی گزینه Finish کلیک کرده تا بازیابی سیستم کامل شود.
همچنین بخوانید  چگونه خطای Your VAIO Failed to Start Windows را در رایانه ویندوزی خود برطرف کنیم؟ [4 روش]

SFC Scan را اجرا کنید

اجرای دستور SFC / Scan در نرم افزار CMD

اگر هیچ یک از موارد اشاره شده مشکل شما در خطای rgss104e.dll را رفع نکرد، این احتمال وجود دارد که دلیل به وجود آمدن آن یک یا چند فایل سیستمی خراب در رایانه باشد. در این شرایط پیشنهاد می کنیم، اسکن SFC را اجرا کرده و در نهایت به بررسی و اجرای نرم افزار یا بازی مورد نظر خود بپردازید. در ادامه نحوه انجام این کار آورده شده است:

  • عبارت CMD را در نوار جستجوی ویندوز تایپ کنید.
  • نرم افزار Command Prompt  را با مجوز های حقوقی باز کنید.
  • دستور sfc /scannow را در پنجره فعال تایپ و سپس کلید Enter را بفشارید.
  • منتظر بمانید فرایند تعمیر به اتمام برسد و در نهایت رایانه خود را ریستارت کنید.

برنامه به صورت خودکار، در صورت شناسایی فایل های معیوب و یا گم شده آن را تعمیر و جایگزین می کند. در این شرایط می بایست بازی مورد نظر خود را اجرا کرده و بررسی کنید که آیا مشکل شما برطرف شده است یا خیر.

خطای مربوط به rgss104e.dll not found را برطرف کنید

بهترین فرایند برای رفع هر چه سریع تر خطای rgss104e.dll not found ، راه اندازی مجدد رایانه، دریافت آخرین نسخه از به روزرسانی ویندوز، استفاده از اسکن SFC، بازیابی سیستم عامل و در نهایت استفاده از یک نرم افزار تعمیر DLL است که می توانند تمامی مشکلات مربوط به DLL رایانه شما را برطرف کنند. آنها را مورد بررسی قرار دهید و در انتهای همین مقاله برای بهبود شرایط دیگر کاربران، آن را به دوستان خود معرفی کنید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *