تبلیغات

تبلیغات

گوگل پیکسل 7a : دلایلی برای خریدن و یا نادیده گرفتن آن

Google-Pixel-7a-reasons-to-buy-or-ignore-it

گوگل پیکسل 7a در سال جاری میلادی (می 2023) رونمایی و اکنون برای خرید در دسترس عموم قرار گرفته است. با این رخ داد، شاید برای شما نیز این سوال مطرح شود که آیا این گوشی می تواند به عنوان یک میان رده خرید مناسبی باشد؟ و یا اینکه بهتر است پول خود را برای خرید یک تلفن هوشمند دیگر هزینه کنید؟ ما در این مقاله تصمیم گرفته ایم تا با شش دلیل در خریدن و یا نادیده گرفتن آن به شما کمک کنیم.

Pixel 7a دارای یک پردازنده مرکزی Tensor G2 مختص گوگل، رم 8 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 است که به وضوح نشان می دهد گوگل سعی کرده است به نوعی یک گوشی میان رده عالی را در اختیار کاربران بگذارد. این مشخصات در کنار صفحه نمایش 6.1 اینچی به همراه نرخ نوسازی 90 هرتز، رزولوشن 1080 * 2400 و دوربین های دوگانه 64/13 مگاپیکسلی نیز کامل تر می شود و این نوید را به کاربران خود می دهد که با خرید آن می توانند یک تلفن هوشمند میان رده با مشخصات خوب را در دسترس داشته باشند.

7a نیز همانند سایر گوشی های پرچمدار، علاوه بر مشخصات عالی، یکسری نقات ضعفی نیز دارد که ممکن است برای بسیاری از کاربران مهم باشد. از این رو، بهتر است که قبل از خرید، آنها را سنجید.

دلایلی برای خرین گوگل پیکسل 7a

گوشی گوگل پیکسل 7a در دست یک مرد

به اندازه پیکسل 7 پرو قوی است

همانطور که در ابتدای مقاله نیز به آن اشاره کردیم، عملکرد این گوشی بسیار عالی به نظر می رسد.به طور باور نکردنی خوب است. به گونه ای که برای ویرایش عکس ها، ویدیو و انجام بازی های سخت مشکلی نخواهد داشت. البته تمامی این موارد به لفط پردازنده قوی آن همان Tensor G2 است که در گوشی های پرچمداری چون پیکسل 7 و پیکسل 7 پرو نیز قرار داده شده است. این مشخصات به این معنی است که پیکسل 7a می تواند عملکرد مشابه ی از آن را ارائه دهد، با این تفاوت که مقدار رم پایین تری دارد.

با قیمت پایین تری در دسترس است

گوگل پیکسل 7a دارای قیمتی برابر با 499 دلار و 449 پوند است که در مقایسه با پیکسل 7 پرو با قیمت 999 دلار هزینه ای به صرفه تر را نسبت به مشخصات خود ارائه می دهد. این مقدار در زمان نگارش مقاله، چیزی در حدود 25/26 میلیون تومان محاسبه شده است که به عنوان یک گوشی میان رده مناسب به نظر می رسد. این تعریف به این دلیل است که، پیکسل 7a توانسته بین مقدار هزینه و خدماتی که ارائه می دهد توازن مناسبی را ارائه دهد. به عنوان مثال، شما می توانید همان پردازنده ای که در Pixel 7 Pro قرار دارد را با قیمتی پایین تر در 7a استفاده کنید.

همچنین بخوانید  رونمایی سامسونگ از گلکسی M32 5G با دوربین چهارگانه

دارای نسخه انحصاری در اندروید است

اگر از گوشی های پیکسل استفاده کرده باشید، شاید ندانید که گوگل برخی از ویژگی های انحصاری را در این مدل از تلفن های هوشمند قرار داده است. این شاید دلیلی باشد که پیکسل 7a را نسبت به سایر گوشی های سامسونگ، شیائومی یا موتورولا ترجیح دهید. به عنوان مثال، در صفحه قفل، ویجت Now Playing را دریافت می کنید که آهنگ های در حال پخش را همانند سبک Shazam شناسایی می کند.

در مورد نرم افزار نیز، به خاطر داشته باشید که گوشی های پیکسل در اولین تلفن های هوشمندی قرار می گیرند که اندروید جدید را دریافت می کنند. از این رو، هنگامی که اندروید 14 در دسترس عموم قرار بگیرد، می توانید مطمئن باشید که پیکسل 7a به عنوان یکی از اولین ها خواهد بود.

دلایلی برای نادیده گرفتن گوگل پیکسل 7a

پیکسل 7a سفید رنگ

عمر باتری عالی نیست

باتری پیکسل 7a دارای ظرفیت 4,385 میلی آمپر ساعتی است که در آزمایشات به عمل آمده نتوانست بیش از 1 روز را دوام بیاورد. وصل کردن روزانه گوشی به شارژر عالی به نظر نمی رسد و بسیاری از کاربران که به عمر باتری بالا احتیاج دارند را از خرید آن منصرف کند. با توجه به گزارشات رسیده با استفاده از شارژر 18 واتی آن طی حدود 45 دقیقه شارژ گوشی در حالت صفر به 50 درصد خواهد رسید که می تواند ناامید کننده باشد.

تنها سه سال به روزرسانی اندروید را دریافت خواهید کرد

برخلاف سایر موارد مثبت ذکر شده، پیکسل 7a تنها سه سال به روزرسانی جدید اندروید را دریافت می کند. این بدین معنی است که اگر ویژگی جدید در گوشی های اندروید رخ دهد شما قادر به دریافت آن نخواهید بود. این ویژگی می تواند شامل به روزرسانی های امنیتی باشد که بسیار حائز اهمیت است، زیرا امنیت گوشی را در برابر تهدیدات خارجی حفظ می کند.

حال، این ویژگی را در برابر گوشی های آیفون قرار دهید که شش سال به روزرسانی تضمینی را دریافت می کنند. به عنوان مثال، اگر در اواخر امسال یک آیفون 15 را خریداری کنید، شما می توانید به روزرسانی نسخه iOS خود را تا سال 2029 میلادی ادامه دهید.

پیکسل 8 به زودی در دسترس خواهد بود

یکی دیگر از دلایلی که شاید از خرید، پیکسل 7a منصرف شوید، معرفی پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو است که با مشخصات سخت افزاری جدید در راه اند. اگرچه گوگل، به طور خاص از این موضوع پرده برداری نکرده است، اما اگر به طور معمول یک سال پس از معرفی Google Pixel 7 و Pixel 7 Pro وارد بازار شوند، ممکن است در ماه اکتبر (مهر ماه) به دنبال عرضه آن باشیم.

همچنین بخوانید  تفاوت گوشی های Pixel 6a و Pixel 6

با فرض اینکه، گوگل تا آن زمان از Tensor G3 پرده برداری می کند، باید شاهد افزایش قدرت و کارایی گوشی های نسل جدید باشیم. همچنین طبق شایعاتی که پیرامون آن در شکل گرفته است، از این پس به جای استفاده از رم 8 گیگابایتی از یک حافظه 12 گیگابایتی استفاده می کند که به طور قابل توجهی قدرتمند تر از پیکسل 7a است.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *