تبلیغات

تبلیغات

۵ تکنیک حرفه ای سئو برای فتح لینک ۱ گوگل و افزایش فروش محصولات در سایت

fathseo

امروزه با گسترش کسب و کار اینترنتی تعداد سایت‌های فروشگاهی و آموزشی و خدماتی و… در حال افزایش است و اما آیا تمامی این سایت‌ها به شرایط درآمد زایی خواهند رسید؟ چگونه می‌توانیم از یک سایت درآمد بالای داشته باشیم؟
زمانی که در نتایج برتر گوگل حضور داشته باشید قطعاً شرایط درآمد زایی برای شما ایجاد خواهد شد. ولی این موضوع به همین سادگی‌ها هم نیست؛ برای دست یافتن به رتبه‌های برتر گوگل باید آموزش سئو را به‌خوبی فرا گرفته باشید و تمامی روش‌ها را روی سایت خود پیاده کنید. سئو سایت یک فرایندی طولانی مدت بوده و برای این که نتیجه جذاب باشد ، قطعاً صبر و شکیبایی شما هم بی‌تأثیر نیست. اما چگونه می‌توان فرایند سئو سایت و رتبه گرفتن و حضور یافتن در جایگاه برتر گوگل را تسریع کنیم؟ قطعاً این موضوع با اجرا کردن 5 تکنیک حرفه ایی سئو برای فتح لینک 1 گوگل امکان پذیر خواهد بود.

هنگامی که یک سایت با طراحی جذاب داشته باشید ولی روی سئوی آن اصلاً فعالیت نکرده باشید، قطعاً در ادامه فروش از طریق سایت هم نخواهید داشت. زمانی که شما سایت خودتان را بهینه می‌کنید (سئو) بهبود در رتبه سایت و جایگاه گوگل ایجاد می‌شود. همین امر سبب افزایش ورودی کاربران به سایت شما و در نتیجه افزایش ترافیک برای سایت خواهد شد؛ ورودی بالا از طریق گوگل برای شما هم فروش خواهد داشت. بهترِ که با همراه باشید که 5 تکنیک حرفه ایی سئو برای فتح لینک 1 گوگل و فروش بی‌نظیر را برای شما شرح دهیم.

تحقیق کلمات کلیدی مناسب و کم رقابت

 اولین مورد از 5 تکنیک حرفه ایی سئو، تحقیق کلمات کلیدی هدفمند و طولانی است. رایج‌ترین اشتباه برخی از سئوکار های تازه کار آن است که به فکر سئو کردن کلمات کوتاه و پر رقابت هستند. به‌عنوان مثال یک سایت فروشگاهی موبایل، به دنبال سئو کردن کلمه خرید موبایل است. بی شک برای سئو کردن این کلمه باید علاوه بر صرف زمانی باید هزینه‌های سنگینی را هم در نظر داشته باشید، اما چاره چیست؟ باید چگونه عمل کرد؟

پیشنهاد می‌شود که شما در هر حوزه ایی ابتدا کلمات کلیدی کم رقابت و طولانی را انتخاب کنید. تجربه نشان داده است که کلمات کلیدی طولانی (LSI) هدفمندتر بوده و از طرفی هم فروش بیشتری را به ارمغان می‌آورد ، به همین دلیل بهتر است که روی این موضوع حساسیت به خصوصی داشته باشید. به‌عنوان مثال شما سایتی در رابطه با حوزه فروش موبایل دارید. ابتدا بهتر است که شما کلمات کلیدی هدفمند را مشخص  کنید، کلمات همچون  خرید موبایل ارزان، خرید موبایل در تهران، خرید موبایل اقساطی و… با سئو کردن این کلمات علاوه بر بهبود رتبه صفحه مدنظر، ورودی هدفمند نیز خواهید داشت. افرادی که این کلمات طولانی را سرچ می‌کنند قطعاً که در خرید خود و تصمیم خود مصمم‌تر هستند، همین موضوع سبب می‌شود که شما فروش هم داشته باشید.( به‌اختصار به این کلمات، کلمات کلیدی بفروش هم لقب داده می‌شود)

همچنین بخوانید  طراحی وب سایت گردشگری خلاقانه

افزایش فروش

 

به‌روزرسانی محتوای جدید و لینک سازی داخلی

دومین تکنیک حرفه ایی سئو توجه داشتن به محتواهای قدیمی سایت است. هر سایتی در ابتدا تعداد مقالاتی انتشار می‌دهد و رفته رفته با افزایش قدمت دامنه و عمر سایت قطعاً که تعداد محتواهای منتشر شده نیز افزایش خواهد یافت. همین امر سبب بی‌توجهی به مقالات و محتوای های قدیمی سایت خواهد شد. اما چگونه می‌توان از آن‌ها بهترین نتیجه را کسب کرد؟

قطعاً که محتواهای قدیمی روی کلمات کلیدی خود جایگاه بهتری می‌توانند در گوگل داشته باشند و یا این که در حال رسیدن به لینک 1 گوگل هستند. شما باید به‌اندازه 300 الی 500 کلمه آن‌ها را بروز کنید. نکته مهم آن است که اگر شما صفحه هدفی در سایت خود دارید(صفحه محصول و صفحه ایی که درآمد زایی برای شما به ارمغان می‌آورد) می‌توانید به آن لینک سازی داخلی انجام دهید. با این حال شما سود کرده‌اید. ابتدا آن که محتوای قدیمی آپدیت شده و رنک خوبی در گوگل خواهد گرفت و دوم آن که شما لینک سازی جدید انجام داده‌اید و این موضوع سبب افزایش قدرت سئو صفحات هدف سایت می‌شود.

ریسپانسیو بودن سایت

 سومین مورد از تکنیک حرفه ایی سئو ، بررسی ریسپانسیو بودن سایت است. زمانی که سایت در مرحله طراحی است قطعاً که باید ریسپانسیو بودن آن طی چند مرحله بررسی شود و در صورتی که خطایی وجود داشت، سریعاً باید رفع شود. به‌عنوان مثال سایت شما در کامپیوتر و لپ‌تاپ ( در شرایط دسکتاپ) به‌خوبی نمایش داده می‌شود و هیچ نقطه ضعفی ندارد، اما در حالت موبایل ریسپانسیو بودن سایت به مشکل برخورده.

همان‌طور که خود شما میدانید بیشتر افراد به وسیله موبایل همراه خود در دنیای وب گشت و گذار می‌کنند، حال فرض کنید که سایت شما به‌خوبی در حالت موبایل نمایش داده نمی‌شود. قطعاً که شما بسیاری از کاربران سایت خودتان را از دست خواهید داد و ترافیک سایت نیز افت  می‌کند، بنابراین بهتر است که به این موضوع هم توجه کنید.

مدت ماندگاری کاربران در سایت را افزایش دهید

 زمان ماندگاری کاربران در سایت شما برای گوگل بسیار مهم است. یعنی هر چقدر که شما بیشتر بتوانید کاربران را در صفحه هدف خود نگه دارید قطعاً که رتبه خیلی خوبی در گوگل به دست خواهد آورد. شما برای افزایش مدت ماندگاری می‌توانید صفحات سایت خودتان را جذاب‌تر طراحی کنید و یا آن که در صفحات هدف خود ویدیو و یا پادکست و… را بارگذاری کنید. به‌صورت کلی مشاهده کردن ویدیو در صفحه مد نظر سبب می‌شود که کاربر به مدت 2 هالی 5 دقیقه بیشتر در صفحه بماند. گوگل این گونه فرض می‌کند که این صفحه حتماً از ارزش بالایی برخوردار است که کاربران مدت زمان زیادی را در آن صرف می‌کنند و بهبود رتبه را به صفحه ارائه می‌دهد.

همچنین بخوانید  چگونه رتبه سایت رو در گوگل افزایش بدیم؟ افزایش رتبه سایت در گوگل 2020

تکنیک CTR

زمانی که صفحه مد نظر شما روی کلمه کلیدی مربوطه به صفحه اول گوگل رسید ولی جزء 3 لینک اول نرسیده است می‌توانید از این تکنیک استفاده کنید. شما می‌توانید در این حالت 20 الی 50 کاربر را انتخاب کنید و به آن‌ها بگویید که کلمه کلیدی مد نظر شما را جست و جو کنند. از بین سایت‌هایی که در صفحه اول هستند فقط و فقط به سایت شما وارد شوند و اینکه 3 الی 5 دقیقه هم در آن صفحه بمانند. قطعاً که بعد از این کار بهبود رتبه سئو برای شما به ارمغان خواهد آمد. شما برای این فعالیت بهتر است که هزینه کنید.( یعنی به ازای هر کاربر که این کار را انجام می‌دهد، به آن‌ها دستمزد بدهید) 

افزایش فروش

 

ارتباط مستقیم سئو و فروش محصولات

زمانی که به سایت شما کاربرانی وارد نشوند و صفحات سایت شما را مشاهده نکنند قطعاً که محصولات هم خریداری نمی‌شود و شما فروش نخواهید داشت. چاره چیست؟ شما باید سایت خودتان را روی کلمه کلیدی‌های مهم سئو کرده و وارد جایگاه برتر صفحه اول گوگل شوید. فرض کنید که شما یک سایت در حوزه فروش اسباب بازی طراحی کرده‌اید. این حوزه در ماه بیش از 200 هزار بار جست و جو می‌شود. فرض کنید که شما محصولاتی در رابطه با این حوزه دارید و آن‌ها را در سایت خود بارگذاری می‌کنید. حال با سئو کردن صفحات محصول شما می‌توانید کاربران را وارد این صفحات کنید. فرض کنید که از بین 200 هزار کاربر، فقط و فقط 2000 هزار نفر از شما در ماه خرید کنند؛ آیا این مقدار کم است؟ قطعاً که خیر. شما می‌تواند رابطه مستقیم قدرت سئو و فروش محصولات سایت خودتان را بعد از اولین فروش خود درک کنید، پس بهترِ که اصلاً این موضوع را دست کم نگیری دوست عزیز.

برتر آموز بهترین مرجع آموزش سئو به زبان ساده در ایران

اگر شما در این مقاله اهمیت سئو را درک کردید و می‌خواهید که یک سایت داشته باشید که ماهانه بتوانید درآمدزایی فوق‌العاده از آن کسب کنید؛ قطعاً که بهترین راه سئو سایت است. برای وارد شدن به دنیای سئو به یک دوره آموزشی بی‌نظیر نیاز دارید. سایت برتر آموز به‌عنوان مرجع بهترین آموزش سئو در ایران توانسته که آموزشی همراه اساتید برتر در حوزه سئو برای علاقه مندان به سئو حاضر کند. در این دوره آموزشی صفر تا صد پایه و مبانی سئو تدریس شده و همراه تجربیات مدرس دوره و آموزش عملی مرحله به مرحله اجرا شده است … 

همچنین بخوانید  استراتژی لینک بیلدینگ در سئو

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *