تبلیغات

تبلیغات

آخرین ورژن گواهینامه ایزو 9001 در سال 2023 نیز معتبر است؟

so9001

گواهینامه ایزو  9001 به عنوان یک علامت کیفیت و کارایی شناخته شده است و برای تمام معاملات B2B قابل اجرا است. با این حال، با پیشرفت های سریع تکنولوژیکی و تغییرات در شیوه های تجاری، این سوال مطرح می شود که آیا گرفتن ایزو 9001 (ورژن 2015) در سال 2023 نیز معتبر است یا خیر. این مقاله پاسخ این سوال را بررسی می کند.

اخذ گواهینامه ایزو فوری توسط سازمان بین المللی استاندارد (ISO) انجام نمی‌شود. این سازمان فقط وطیفه تدوین و معرفی استانداردها را برعهدا دارد. این سازمان استاندارد ISO 9001 را برای کمک به سازمان ها در ایجاد و حفظ یک سیستم مدیریت کیفیت (QMS) ایجاد کرد.

آخرین ورژن  گواهینامه ایزو 9001

ایزو 9001 چقدر محبوب است؟

در سال 2021 (آخرین سالی که ISO ارقام مربوط به آن را منتشر کرده است)، بیش از یک میلیون سازمان در سراسر جهان که 1.5 میلیون سایت را پوشش می دهند، به طور مستقل گواهینامه ISO 9001 را دریافت کردند که این امر توسط ISO امروزه پرکاربردترین استاندارد سیستم مدیریت در جهان معرفی شده است.

مزایا اخذ گواهی ایزو در سازمان

دو مزیت اصلی در ارتباط با داشتن گواهینامه ISO وجود دارد: مزیت رقابتی و نظم و انضباط لازم برای رشد آینده. بسیاری از شرکت ها از تامین کنندگان خود انتظار دارند که نوعی گواهینامه ISO را داشته باشند. بدون این گواهی، بعید است که تامین کنندگان حتی در نظر گرفته شوند. برای کمک به موفقیت شرکت ها، کارشناسان مرکز به تولیدکنندگان کمک می کنند تا اهداف QMS/EMS خود را در برنامه های استراتژیک و تجاری خود ادغام کنند. با برنامه ریزی ارزیابی رایگان خود، اولین قدم ها را در فرآیند صدور گواهینامه بردارید.

آخرین ورژن  گواهینامه ایزو 9001

اعتبار گواهینامه ایزو 9001 در سال 2023

اعتبار گواهینامه ISO 9001 بارها و بارها در طول سال ها مورد سوال قرار گرفته است. و با این حال همچنان بدون تغییر باقی مانده است. برخی ممکن است استدلال کنند که استاندارد باید به روز شود و در محیط کسب و کار فعلی مرتبط تر باشد. با این حال، علیرغم تغییرات در شیوه های تجاری و فناوری، اصول اصلی استاندارد ISO 9001 در برخی شرایط (مانند مناقصه برای قراردادهای دولتی) مرتبط و ضروری است. در نظر گرفتن…

 

  • رضایت مشتری: این استاندارد بر رضایت مشتری تمرکز دارد که مسلماً اولویت اصلی هر سازمانی است. با پیشرفت های تکنولوژیکی، انتظارات و خواسته های مشتریان افزایش یافته است و سازمان ها باید به طور مستمر فرآیندهای خود را برای برآورده ساختن این خواسته ها بهبود بخشند. تاکید استاندارد ISO 9001 بر رضایت مشتری، چارچوبی را برای سازمان ها فراهم می کند تا به طور مستمر فرآیندهای خود را بهبود بخشند و نیازهای مشتری را برآورده سازند.
همچنین بخوانید  سرویس قابلمه سرامیکی جدید

 

  • رهبری مدیریت: ISO 9001 بر اهمیت رهبری و تعهد مدیریت به کیفیت تاکید دارد. این اصل هنوز در سال 2023 مرتبط است، زیرا رهبری و مدیریت مؤثر برای موفقیت یک سازمان بسیار مهم است. تعهد قوی به کیفیت از سوی رهبری سازمان می تواند به ایجاد فرهنگ بهبود مستمر و افزایش مشارکت کارکنان کمک کند.

 

  • بهبود فرآیند: استاندارد ISO 9001 بر بهبود فرآیند و اثربخشی تمرکز دارد که هنوز در سال 2023 ضروری است. سازمان ها باید به طور مستمر فرآیندهای خود را بهبود بخشند تا رقابتی باقی بمانند و خواسته های مشتریان را برآورده کنند. تاکید استاندارد ISO 9001 بر بهبود فرآیند، چارچوبی را برای سازمان ها فراهم می کند تا ناکارآمدی ها را در فرآیندهای خود شناسایی و به آنها رسیدگی کنند که منجر به افزایش بهره وری و کاهش هزینه ها می شود.آخرین ورژن  گواهینامه ایزو 9001
  • تصمیم گیری مبتنی بر داده: این استاندارد بر اهمیت تصمیم گیری مبتنی بر داده تأکید دارد. در سال 2023، با پیشرفت های تکنولوژیکی، سازمان ها به حجم وسیعی از داده ها دسترسی دارند. تاکید استاندارد ISO 9001 بر تصمیم گیری مبتنی بر داده، چارچوبی را برای سازمان ها فراهم می کند تا از داده ها به طور موثر برای بهبود فرآیندهای خود و تصمیم گیری آگاهانه استفاده کنند.

 

  • مدیریت ریسک: ISO 9001 بر اهمیت مدیریت ریسک تاکید دارد. در سال 2023، با افزایش پیچیدگی عملیات تجاری، مدیریت ریسک بیش از هر زمان دیگری حیاتی است. تاکید استاندارد ISO 9001 بر مدیریت ریسک، چارچوبی را برای سازمان ها فراهم می کند تا ریسک ها را به طور موثر شناسایی و مدیریت کنند.

بنابراین، سوال واقعی این نیست که آیا ISO 9001 همچنان مرتبط است یا خیر، بلکه می توان سازمان شما را بدون آن به مشتریان و مشتریان بالقوه مرتبط دانست.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *