تبلیغات

تبلیغات

مهم‌ترین تفاوت دوچرخه‌ 27.5 با دوچرخه 29 چیست؟

docharkh

این روزها بحث انتخاب و خرید دوچرخه 27.5 یا دوچرخه 29 و تفاوت‌هایی که دارند بیش از پیش مورد توجه دوچرخه دوستان قرار گرفته، به همین جهت قصد داریم تا در این مقاله این دو نوع دوچرخه را مقایسه کنیم.

چندی پیش، دوچرخه‌سواران در مورد اندازه چرخ‌ها انتخابی نداشتند چرخ‌های 26 اینچ تنها گزینه بود. اما زمانی که چرخ‌های 29 و 27.5 اینچی وارد بازار شدند، بحث بین دوچرخه‌سواران آغاز شد و از آن زمان تاکنون ادامه دارد و تفاوت اصلی دوچرخه‌ها در سایز بندی بدنه و طوقه چرخ‌ها است. در این مقاله قصد داریم تا تفاوت بین دوچرخه‌های 27.5 و 29 را به شما بگوییم تا بتوانید در زمان خرید بهترین دوچرخه را انتخاب کنید. معمولا دوچرخه‌ 27.5 اینچی در مقایسه با چرخ‌های 29 سریع‌تر شتاب می‌گیرند، و دوچرخه‌ 29 در مسیرهای طولانی خیلی کار آمدتر از دوچرخه‌ 27.5 عمل می‌کنند هم‌چنین بسیاری از سوارکاران با چرخ های بزرگتر احساس اعتماد به نفس بیشتری دارند. با ما همراه باشید تا تفاوت بین  چرخ‌ها و دوچرخه‌ها را به طور کامل برایتان بگوییم.

 

تفاوت دوچرخه‌

دوچرخه‌های 27.5 یا دوچرخه 29

چرخ‌های 27.5 اینچی شتاب سریع‌تری دارند. شتاب اولیه به علت وزن کمتر آنها است و چرخ های کوچکتر سریعتر از چرخ های بزرگتر شتاب می گیرند. برای پدال زنی و سرعت گیری به تلاش کمتری نیاز دارد. معمولا دوچرخه‌های 27.5 برای مسیرهای پیچ در پیچ، کوهستانی و سربالایی عالی عمل می‌کنند. در حالی که 29 در سواری‌های طولانی‌تر کارآمدتر هستند، این بیشتر به دلیل توزیع وزن چرخ است. چرخ‌های بزرگ‌تر وزن پره‌ها، رینگ‌ها، لوله‌ها و لاستیک‌ها را دورتر از مرکز چرخ قرار می‌دهند و در نتیجه وزن بالاتر، شتاب آهسته‌تر ایجاد می‌شود.

27.5 اینچ: بزرگترین مزایای چرخ 27.5 اینچی در مقایسه با چرخ 29 اینچی چرخ‌هایی که سریع‌تر شتاب می‌گیرند و حس سریع‌تر بودن به بسیاری از دوچرخه‌سواران می‌دهد.

29 اینچ: چرخ هایی که شتاب کمتری دارند زمان بیشتری برای رسیدن به سرعت نیاز دارند با این حال، هنگامی که چرخ‌های بزرگ‌تر به حداکثر سرعت می‌رسند، برای سواری طولانی‌تر از چرخ‌های کوچک‌تر کارآمدتر هستند، زیرا برای حفظ حرکت خود به تلاش کمتری نیاز دارند.

زاویه چرخش دوچرخه‌های 27.5 بیشتر است یا 29

زاویه چرخش در واقع همان زمانی است که در زمان حرکت ناگهان به مانعی برخورد می‌کنید و باید سریعاً عکس العمل نشان دهید. دوچرخه‌های 29 خیلی راحت‌تر از دوچرخه‌های 27.5 این موانع را دور می‌زنند. دوچرخه‌های 29 در زاویه کمتر بسیار راحت‌تر می‌توانند بچرخند. اگر بیشتر مسیرهای صاف را رکاب می‌زنید، دوچرخه 27.5 به‌خوبی به شما کمک می‌کنند. اما اگر در مسیرهایی پر از مانع مانند کنده درخت، ریشه و سنگ دوچرخه‌سواری می‌کنید چرخ‌های 29 اینچ را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

همچنین بخوانید  خرید اقساطی گوشی و لپ‌تاپ: فرصت دستیابی به فناوری

وزن کدام دوچرخه کمتر است

چرخ های 27.5 اینچی سبک‌تر از چرخ‌های 29 هستند. «چرخ بزرگتر دوچرخه سنگین‌تر » دوچرخه‌هایی با چرخ‌های 29 اینچی هر چرخ حدود 1 کیلوگرم وزن دارند. بسته به نوع سواری که انجام می دهید، وزن دوچرخه شما ممکن است خیلی مهم باشد. اگر یک سوارکار معمولی هستید: تفاوت وزن بین چرخ های 27.5 اینچی و چرخ های 29 اینچی ممکن است اصلا برایتان مهم نباشد و فقط زاویه چرخش از روی موانع برایتان مهم باشد و یا اینکه شتاب را به هر چیزی ترجیح دهید.

اگر اهل رقابت هستید یا در مسافت های طولانی سواری کراس کانتری می‌روید: احتمالاً به دنبال راه هایی برای کاهش وزن دوچرخه هستید. حرکت با چرخ های کوچکتر یکی از بهترین انتخاب‌هاست، اما این تنها راه نیست. شما همچنین می توانید به قاب های فیبر کربن فوق سبک، دسته‌ها و رینگ ها نگاه کنید. تنظیم کردن چرخ‌ها به صورت تیوبلس، راه عالی دیگری برای کاهش وزن است. چرخ‌های تیوبلس نه تنها وزن کلی دوچرخه را کاهش می‌دهند.

 

تفاوت دوچرخه‌

قابلیت مانور دوچرخه 27.5 بیشتر است یا 29

دوچرخه های 27.5 اینچی مانور بیشتری دارند. یک دوچرخه 29 اینچی به دلیل بزرگی بدنه از انعطاف بیشتر در رسیدن به موانع دارد اما به علت بزری در مسیرهای پر پیچ و خم و تنگ کنترل کردن آن بسیار دشوار است. اگر مرتباً در مسیرهای تنگ و پرپیچ و خم سواری می‌کنید، بهتر است دوچرخه 27.5 اینچی را ترجیح دهید این چرخ‌ها در فضای حداقلی که قرار دارند حداکثر عملکرد را دارند.

کدام دوچرخه مناسب قد شما است؟

از مهمترین مشخصات دوچرخه 29 سیستم چرخ غول پیکر این دوچرخه است. دوچرخه 29 عموما برای مسابقات در زمین های سنگلاخی کوهستانی مورد استفاده قرار میگرند. از مهمترین مشخصات دوچرخه 29 ویژگی است که قطر 29 اینچی به این وسیله می دهد.با هربار چرخشِ این چرخ ها دوچرخه مسافت بیشتری را طی می کند. همچنین بعلت فاصله زیاد بین چرخ ها برای جا باز کردن برای جایگذاریشان، ثبات و تعادل افزایش می کند.از مهم‌ترین مشخصات دوچرخه 27.5 چرخ های این دوچرخه است که قطری 27.5 اینچی دارند و مشخصه هایی را در دوچرخه ایجاد می کنند،برای مثال راحتی در هدایت و شتاب منحصربفرد. لوله کرپی فرمان هم در این نوع دوچرخه کوتاه تر است تا قابلیت حرکت با راحتی را به سوارکار تقدیم کند که خود از مهم‌ترین مشخصات دوچرخه 27.5 است. این نوع دوچرخه هم می تواند تفریحی با شد،هم می تواند با هدف مسابقه استفاده شود اگر مدل مناسب خود را انتخاب کنید.

قابلیت کنترل کدام دوچرخه آسان‌تر است؟

با توجه به آنچه که گفته شد هرچه دوچرخه از نظر وزنی و ابعاد فریم و بدنه کوچک‌تر و سبک‌تر باشد مطمئناً قابلیت کنترل آن نیز راحت‌تر است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید دوچرخه‌های کوچک با چرخ‌های 27.5 اینچ را دوچرخه‌های بازیگوش می‌نامند. چرا که شتاب و سرعت بالایی دارند و به همان نسبت سبک هستند.

همچنین بخوانید  تاثیر آگاهی از جدیدترین اخبار تکنولوژی در زندگی ما

کدام دوچرخه برای مسیرهای شیب دار بهتر است؟

برای توضیح دادن این موضوع، یک توپ تنیس در حال غلطیدن در یک مسیر شیبدار را تصور کنید. به علت سبکی توپ تنیس این احتمال وجود دارد که به طور نامنظم جهش کند و به سرعت از کنترل خارج شود. حالا به این فکر کنید که یک توپ بسکتبال بزرگتر و سنگین‌تر را در همان مسیر قراردهید مطمئناً روان‌تر از توپ تنیس حرکت می‌کند بدون اینکه پرت شود. اگر قصد دارید در مسیرهای ناهموار و صخره‌ای رفت و آمد کنید، قطعاً باید به این موضوع توجه کنید که چرخ‌های 29 اینچ بهتر از 27.5 عمل می‌کنند. همانطور که در ابتدا متن اشاره شد ، دوچرخه 29 ، دوچرخه مسابقه ای طراحی شده برای کوهستان است اما برخی از مدل های دوچرخه 29 برای سواری دومنظوره نیز مناسب هستند.نکته اصلی در خرید دوچرخه مسابقه ای این است که این سبک از دوچرخه را باید با توجه به مسیر سواری خود انتخاب کنید و به صرف داشتن قد بلند نباید دوچرخه 29 تهیه کرد.

معرفی چند مدل دوچرخه 27.5 و 29

در آریا چرخ به منظور پوشش دادن تمامی سلایق انواع برندهای دوچرخه در مدل و سایزهای مختلف وجود دارد که می‌توانید با توجه به نیاز خود خریداری کنید و به صورت رایگان درب منزل تحویل بگیرید.

  1. دوچرخه دو منظوره جاینت تالون 1 سایز 29
  2. دوچرخه 29 ترینکس مدل M1000 PRO
  3. دوچرخه کوهستان دو منظوره راپیدو سایز 29 مدل R6
  4. دوچرخه کوهستان المپیا 27.5 مدل نیو جلی 2 دیسک
  5. دوچرخه فلش سایز 27.5 مدل ریس وی 16
  6. >دوچرخه کوهستان جاینت 27.5 مدل تالون 1
  7. دوچرخه کوهستان 27.5 مارلین مدل فالکون

 

تفاوت دوچرخه‌

جمع بندی

با توجه به مطالبی که گفته شد اگر به دنبال دوچرخه‌ای می‌گردید که سریعاً شتاب بگیرد، و به همان نسبت سبک وزن باشد و قصد استفاده از آن را در کوهستان و مسیرهای سربالایی دارید به شما دوچرخه‌هایی با چرخ‌های 27.5 را پیشنهاد می‌کنیم. اما اگر دوچرخه‌ای برای استفاده روزمره و درون شهری می‌‌خواهید که بتوانید سریع به موانع پاسخ دهید و کنترل همه چیز را در دست داشه باشید به شما دوچرخه‌هایی با چرخ 29 اینچ را معرفی می‌کنیم. شما می‌توانید انواع مدل‌های مختلف دوچرخه 27.5 و دوچرخه 29 را از برندهای معتبر در فروشگاه اینترنتی آریا چرخ به نشانی https://arya-charkh.ir بررسی، مشاهده و مقایسه نموده تا بتوانید بهترین گزینه را انتخاب و خریداری نمایید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *