تبلیغات

تبلیغات

چگونه از ردیابی گوشی اندرویدی خود جلوگیری کنیم

How-to-Stop-Your-Android-Phone-From-Tracking-You

مهم نیست که کجا آنلاین می شوید، زیرا تنها با اولین ارتباط خود با دنیای مجازی، اطلاعات و داده های شما به طور لحظه ای ثبت و ذخیره خواهند شد. از این رو موقعیت مکانی فیزیکی شما، رفتار خرید و استفاده از ابزار های شبکه های اجتماعی هر بار ردی از شما باقی می گذارند.

در این مقاله قصد داریم نحوه جلوگیری از ردیابی گوشی اندرویدی را بیان کنیم. از این رو اگر حفظ حریم خصوصی برای شما مهم است، توصیه می کنیم تمامی مطالب اشاره شده در این مقاله را مورد بررسی قرار دهید، در ادامه با ما همراه باشید.

موقعیت مکانی، وای فای و داده های تلفن همراه خود را خاموش کنید

ساده ترین راه برای جلوگیری از ردیابی تلفن هوشمند خود این است که موقعیت مکانی، وای فای و داده های تلفن همراه خود را خاموش کنید. با محدود نمودن این تنظیمات، تلفن همراه شما اساسا نمی تواند به دنیای بیرون متصل شود. با این حال اگر می خواهید یک قدم جلوتر بروید می توانید حالت هواپیما را در تلفن همراه خود روشن کنید تا دسترسی شما به شبکه به طور کامل غیر فعال شود.

می توانید این کار را با استفاده از تنظیمات سریع خود انجام دهید. اگرچه این کار بسیار ساده به نظر می رسد، اما راه حل ایده آلی به نظر نمی رسد. زیرا برای استفاده از تلفن همراه خود به طور معمول به یک اتصال اینترنتی فعال نیاز دارید. با این حال اگر به آرامش فکری نیاز دارید، این روش می تواند به شما کمک به سزایی کند.

فعالیت گوگل خود را متوقف و یا حذف کنید

حذف فعالیت گوگل

در حال حاظر تمامی کاربران می دانند که گوگل داده های زیادی را از شما در اختیار دارد. این داده ها به سه دسته تقسیم می شوند: فعالیت وب و برنامه، سابقه موقعیت مکانی و سابقه یوتیوب، که می توانید هر یک از آنها را در حساب گوگل خود مدیریت کنید.

برای توقف فعالیت های خود در حساب گوگل می توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • برنامه گوگل را در تلفن اندروید خود باز کنید.
  • بر روی نمایه خود ضربه بزنید.
  • به “Manage your Google Account” بروید و سپس برگه Data & privacy را انتخاب کنید.
  • بر روی گزینه Web & App Activity > Turn off > Pause ضربه بزنید.
  • همین تنظیمات را برای Location History و سابقه Youtube خود انجام دهید.

برای حذف فعالیت گوگل خود می توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • در بخش “History settings” به بخش Web & App Activity > Manage all Web & App Activity بروید.
  • در صورتی که می خواهید موارد خاصی را حذف کنید، بر روی گزینه Filter by date & product ضربه بزنید.
  • اکنون بر روی گزینه Delete ضربه بزنید (همچنین می توانید بر روی گزینه Set up automatic deletions ضربه بزنید تا فعالیت خود را در فواضل زمانی منظم حذف کنید).
  • ممکن است از شما خواسته شود که چه فعالیت هایی را می خواهید حذف کنید. در این صورت فعالیت خود را انتخاب نموده و سپس بر روی Next > Delete ضربه بزنید.
همچنین بخوانید  سامسونگ از Galaxy A20e و Galaxy A40 رونمایی کرد

شناسه تبلیغاتی خود را حذف کنید

حذف شناسه تبلیغاتی

هر دستگاه اندرویدی یک شناسه تبلیغاتی منحصر به فرد دارد دارد که حاوی اطلاعاتی درباره کاربر، ترجیحات، عادات و موارد دیگر است. می توانید شناسه تبلیغاتی ذخیره شده در دستگاه تان را حذف کنید تا برنامه های نتوانند از آن برای نمایش آگهی ها و محتوای ها شخصی برای شما استفاده کند. برای انجام این کار می توانید مراحل زیر را دنبال کنید.

  • به بخش Settings > Google > Ads بروید.
  • ابتدا بر روی گزینه Delete advertising ID و سپس برای تایید Delete advertising ID را انتخاب کنید.

حذف مجوز های برنامه

حذف مجوز های برنامه در اندروید

هر برنامه مجوز هایی را مانند موقعیت مکانی، دوربین میکروفون، تقویم فایل ها و گزارش تماس ها را در هنگام نصب به صورت خود کار فعال می کنند. از طریق این مجوز ها برنامه های می توانند به داده های شما دسترسی داشته باشند، آنها را ذخیره کنند و از آنها برای مقاصد تجاری خود استفاده کنند. برای غیر فعال کردن چنین مجوز هایی می توانید مراحل های زیر را دنبال کنید.

  • به بخش Settings > Privacy > Permission manager بروید.
  • بر روی یک permission (مجوز) ضربه بزنید تا ببینید کدام برنامه ها از آن استفاده می کنند.
  • بر روی یک برنامه ضربه بزنید و گزینه Don’t allow را انتخاب کنید.
  • اگر با هشدار جدیدی رو به روی شدید گزینه Don’t allow anywhere را انتخاب کنید.

کلام پایانی

تعداد زیادی پرونده قضایی علیه گوگل وجود دارد که ادعا می کنند این شرکت کاربرانش را با وجود خاموش کردن تاریخچه فعالیت همچنان آن ها را ردیابی می کنند. این عارضه جانبی ناخوشایند به دلیل وجود اکوسیستم های فناوری یک پارچه تر در اطراف ما است. از این رو هرچه بیشتر به فناوری متصل باشید ردیابی شما آسان تر می شود.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *