تبلیغات

تبلیغات

اطراف اهواز کجابریم ؟

ahvaz1

اهواز دومین شهر گرم ایران است و به مردم خون‌گرم و شب‌های زیبایش شهرت دارد. استان خوزستان دارای جاذبه‌های طبیعی و منحصر بفرد بسیاری است که می‌توانید با گشت و گذار در این شهر زنده روح خود را تازه کنید. اهوازهفتمین شهر پرجمعیت ایران است. یکی از جذاب‌ ترین دیدنی‌های این شهر که در نوع خود کم نظیر است پل‌های اهواز است که با کاربری‌های گوناگون زیبایی خاصی به شهر بخشیده اند. در ادامه آس چارتر قصد دارد تا جاهای دیدنی اطراف اهواز را به شما معرفی کند. برای سفر به اهواز شما می توانید بلیط هواپیما چارتر کیش اهواز را از سایت آس چارتر تهیه نمایید.

قلعه شوش

یکی از سازه آجری متعلق به دوره قاجار قلعه شوش است که معماری این بنا و مصالح به کار رفته در ساخت این قلعه، آن را تبدیل به یکی از جالب‌ترین و جذاب ترین جاهای دیدنی خوزستان کرده است. معماری قلعه شوش بسیار ارزشمند است، برای ساخت این قلعه از آجرهای کاخ آپادانا و از سنگ‌های زیگورات چغازنبیل استفاده شده است.

اهواز

رودخانه کارون

یکی از جاهای دیدنی ومعروف خوزستان رودخانه کارون است. رودخانه کارون، با طول 950 کیلومتر طولانی‌ترین و پرآب‌ ترین تنهاترین رودخانه کشور است که در آن کشتیرانی نیز انجام می‌شود.  در بخش‌های مختلف این رودخانه پل‌ها و سدهایی احداث شده است. سدهایی که در شهرستان گتوند، ایذه و مسجد سلیمان در مسیر رودخانه کارون ساخته شده‌اند که مهم‌ترین سدهای کشور محسوب می شوند. در بخش‌های مختلف رودخانه کارون پل‌هایی ساخته شده است که زیبایی این رودخانه را دوچندان کرده است. از جمله این پل‌ها می‌توان به پل سیاه اشاره کرد که در سال 1308 و هم‌زمان با احداث راه‌آهن سراسری ایران ساخته شد این پل اولین پل بر روی رودخانه کارون است. همچنین پل های دیگری بر روی این رودخانه ساخته شدند مانند: پل سفید، پل نادری، پل کابلی و پل طبیعت که از دیگر پل‌های قدیمی این رودخانه می باشد. بازدید از این پل‌ها، بخصوص در شب خیلی بی ‌نظیر است و یکی از دل‌انگیز‌ترین تجربه‌های سفر شما به استان خوزستان خواهد بود.

پل سفید اهواز

اهواز شهر پل ‌ها است، پل معلق یا پل سفید اهواز یکی از جاذبه های خوزستان است که تبدیل به نمادی از این شهر شده است. پل سفید بر روی رودخانه کارون احداث شده و یکی از 8 پل عبور از آن محسوب می شود و همچنین چهارمین پل معلق دنیا است.

پل طبیعت کیانپارس

پل طبیعت کیانپارس پلی جذاب با چشم‌انداز فوق‌العاده رود پرآب کارون، یکی از زیباترین جاذبه‌های دیدنی و از دیگر جاهای دیدنی اهواز است. این پل، دو پارک ساحلی اهواز و پارک لاله را به یکدیکر وصل می‌ کند. پیاده‌ روی بر روی پل و تماشای رودخانه کارون، صدای خروش آب و پرندگان زیبا لذت‌بخش است.

همچنین بخوانید  تضمین شده روفرشی خرید کنید، قیمت عالی و کیفیت بالا در یزد نساج

مراکز خرید کیانپارس

 

خرید همیشه هم یک تفریح و هم یک ضرورت در سفر محسوب می شود. برای خرید در شهر اهواز م ی‌توانید مراکز خرید کیانپارس را انتخاب کنید. مراکز خرید متعدد و مختلفی در محله کیانپارس وجود دارد که در آن انواع پوشاک با برندهای مختلف، کیف، ‌کفش و وسایل دیگر به ‌فروش می ‌رسد.

سازه‌های آبی شوشتر

سازه‌های آبی شوشتر بزرگترین سازه صنعتی پیش از انقلاب صنعتی در ایران می باشد. این مجموعه ‌ای بزرگ و بی ‌نظیر از چندین پل، سد، آسیاب آبی، تونل و کانال که از دوران هخامنشیان تا ساسانیان می باشد. این سازه به عنوان دهمین اثر ایران در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. سازه‌های آبی شوشتر شامل 13 بنا است که بزرگ ‌ترین و جالب ‌ترین آن بخش آسیاب‌های آبی هستند.. قلعه سلاسل بخش دیگری از این سازه است که مرکز کنترل نهر داریون و همچنین محل زندگی والی خوزستان بود. پل بندلشکر، یکی از دروازه‌های شوشتر که در نزدیکی معبد آناهیتا (الهه آب و باروری) قرار دارد.  پل شادروان یا بند قیصر نیز سازه‌ای است که شاپور ساسانی پس از به اسارت گرفتن پادشاه رم او را مجبور به ساخت آن کرد. و بند میزان با هدف دو شاخه کردن رود کارون ساخته شد. برج کلاه‌ فرنگی که نزدیک به بند میزان است با هدف نظارت بر این بند ساخته شد. نهر داریون در دوره هخامنشی و با هدف آبیاری دشت میاناب شوشتر حفر شد. پل بند شرابدار روی نهر داریون ساخته شده است. بند دارا بخش دیگری از این سازه‌ها است که در منطقه میاناب ساخته شده است. هدف از ساخت این سازه‌ها استفاده از نیروی آب جهت آبیاری، آسیاب گندم و … بوده است.

اهواز

دشت سوسن

دشت سوسن یکی از زیباترین جاذبه های اهواز محسوب می شود. دشت سوسن در مسیر رود خروشان کارون و در شمال غرب ایذه قرار دارد. عبور کارون از این خاک باعث حاصلخیزی زمین‌های اطراف شده و به همین خاطر در این منطقه، دشتی زیبا و پوشیده از گل‌های سوسن به وجود آمده است که از اوایل بهمن ماه تا اواخر خرداد ماه، منظره‌ای بی‌نظیر وبا شکوهی را خلق می کند.

فلافل فروشی و ترشیجات بازار لشکرآباد اهواز

در خیابان انوشه، محله‌ عرب‌ نشین لشکرآباد بازار فلافل اهواز قرار دارد. این بازار مرکز فروش فلافل در شهر اهواز است؛ اگر عاشق فلافل و ترشیجات هستید حتما بخشی از سفر خود را به بازدید از این بازار و تست کردن فلافل‌های آن اختصاص دهید.

همچنین بخوانید  بهترین هتل های مشهد از نظر مسافران (بهترین روش انتخاب هتل در مشهد)

دریاچه سد دز

یکی از زیباترین دریاچه ‌های ایران در شمال غربی دزفول ودر 23 کیلومتری شمال شرق اندیمشک که تبدیل به یکی از جاذبه های خوزستان و منطقه شهیون شده است دریاچه سد دز می باشد. آب دریاچه از ارتفاعات اراک و الیگودرز سرچشمه می ‌گیرد و بعد از گذر از کوه‌های زاگرس به دریاچه وارد می ‌شود. این دو رودخانه شامل دو شاخه اصلی به نام سزار و بختیاری می شود.

کوه تنگوان

کوه تنگوان یکی از جاهای دیدنی خوزستان است که در شمال شهر اندیمشک قرار دارد، که قدمت آن به حدود 10 هزار سال پیش می رسد. این کوه در موازات رشته کوه زاگرس قرار گرفته است. تمام این منطقه تحت حفاظت مستقیم سازمان محیط زیست می باشد و شکار یا آسیب رساندن به حیوانات و گیاهان کاملا ممنوع است و پیگرد قانونی دارد.

دره کول خرسان

دره کول خرسان

در 35 کیلومتری شمال دزفول دره کول خرسان یکی دیگر از جاهای دیدنی خوزستان واقع شده است. در این دره نخلستانی کوچک و درخت‌های سدر و کُنار زیبایی وجود دارد. علاوه بر این درختان و صخره‌های اطراف دره، تعدادی رودخانه و آبشار نیز در این منطقه وجود دارند. آب و هوای این منطقه حتی در گرم ‌ترین روزهای سال نیز گاهی به کمتر از 20 درجه سانتی‌گراد می ‌رسد و به این ترتیب آن را به تفرجگاهی آرامش ‌بخش در استان خوزستان تبدیل کرده است.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *