تبلیغات

تبلیغات

چرا کامپیوتر کوچک بخریم؟ 5 مدل از بهترین مینی کامپیوترها

computer

کامپیوتر کوچک چیست؟

کامپیوتر کوچک، یکی از انواع کامپیوترهاست که در ابعاد بسیار کوچک با ترکیبی از کارایی مناسب و هماهنگی قطعات، به بازار عرضه شده و برای کاربرانی که به دنبال فضای کاری زیبا و میز کار تمیز و خلوت می باشند، گزینه بسیار مطلوبی است.

مینی کامپیوتر در کنار ابعاد بسیار کوچک با بهره گیری از تکنولوژی های جدید و مصرف برق پایین طرفداران بسیار زیادی دارند. نصب و راه اندازی یک مینی کامپیوتر بسیار راحت است و تنها در کم تر از مدت زمان 5 دقیقه امکان پذیر می باشد.

مینی کامپیوترها به دو گروه تین کلاینت و زیروکلاینت دسته بندی می شوند. تین کلاینت مانند کیس دارای قطعات سخت افزاری اما با بهترین کارایی و توانایی می باشد. زیروکلاینت یک کامپیوتر کوچک با راه اندازی و تنظیمات و مدیریت ساده است که در شبکه های مجازی سازی شده قابلیت استفاده دارد. زیروکلاینت رم و هارد ندارد و با استفاده از یک فریمور به کیس مرکزی متصل می شود.

کامپیوترهای کوچک از برند معتبر دل و اچ پی

ویژگی های شاخص کامپیوتر کوچک

کامپیوتر کوچک با توجه به نحوه استفاده دارای مزایای شاخصی است، از جمله:

  • استفاده بهینه از فضای کاری به علت کوچک بودن با امکان قرارگیری روی میز و یا زیر میز و یا حتی امکان متصل شدن به پشت مانیتور (با براکت اتصال مخصوص)
  • کاهش چشمگیر هزینه های خرید، نصب، راه اندازی و نگهداری
  • مصرف برق و انرژی بسیار پایین تر در مقایسه با کیس
  • خرابی کم تر با پشتیبانی از فناوری جدید و عدم وجود فن
  • امنیت بسیار بالاتر در زیروکلاینت ها نسبت به کیس های عادی با کنترل پذیری بیشتر توسط مدیر شبکه
  • افزایش کارایی نیروی انسانی با پشتیبانی راحتتر و همچنین امکان نصب و راه اندازی نرم افزارها تنها یک بار روی سرور مرکزی
  • در اکثر مدل ها می توان رم و هارد را ارتقا داد.
  • عمر مفید(MTBF)مینی کامپیوتر دو برابر کیس های معمولی در بازار است.
  • کامپیوترهای کوچک دارای قفل سخت افزاری هستند که مسدود کردن دسترسی خواندن و نوشتن اطلاعات روی هارد را امکان پذیر می کنند.
  • قابلیت پشتیبانی از 2 یا چند مانیتور به صورت همزمان
  • روشن بودن به صورت مداوم و ۲۴ ساعته
  • بالا بودن سرعت پردازش اطلاعات

خرید کامپیوتر کوچک ارزان

احتمالاً برای شما هم پیش آمده که با توجه به پیشرفت تکنولوژی به فکر تغییر کامپیوتر و سیستم کاری خود بوده اید؟ به مدلی پیشرفته تر، کوچکتر، با زیبایی بیشتر و البته امکانات بالاتر! در چنینی شرایطی با اطمینان یکی از بهترین گزینه ها برای میز کار شما مینی کامپیوتر است. امکانات و قابلیت های مینی کامپیوترها تنها به ابعاد کوچک آنها ختم نمی شود و انتخاب آن نیاز به دقت بالایی دارد. خرید کامپیوتر کوچک یا مینی کامپیوتر از حساسیت بالایی برخوردار است. به همین دلیل پیش از هرگونه خرید یا انتخاب بهترین مینی کامپیوتر حتماً باید با متخصصین این حوزه مشاوره انجام شود تا از هزینه های اضافی ممانعت به عمل آید.

همچنین بخوانید  بررسی سریع ترین پردازنده موجود در بازار Intel Core i9

در هنگام خرید کامپیوتر کوچک دقیقا باید بدانید کاربری شما چیست؟ و برای چه کاری مدنظر شماست که مینی کامپیوتر بخرید؟

خرید مینی کامپیوتر ارزان

ویژگی ها و قابلیت ها: شما به درستی می دانید که آشنایی با قابلیت های یک مینی کامپیوتر یک فاکتور بسیار مهم است. حتماً متوجه این موضوع باشید که بهترین کامپیوتر کوچک برای دفتر کار، کاربر خانگی یا بانک با بهترین مدل برای یک طراح گرافیک متفاوت است. بنابراین باید از نرم افزارهایی که با آن کار می کنید، مطمئن شوید، اگرچه اکثر مینی کامپیوترها خوب هستند، اما مدل های خاصی وجود دارند که عملکرد و نتیجه بهتری به شما می دهند.

برندها و مدل های قابل اعتماد: کدام برند بهترین کامپیوتر کوچک را ارائه می دهد؟ ترجیح می دهید مینی کامپیوتر با برند معتبر اچ پی یا دل تهیه کنید یا برندهای ناآشنا و نامعتبر؟ حتماً پیش از خرید با برندهای معتبر تولید مینی کامپیوتر آشنا شوید و نظر خریداران را جویا شوید.

فروشگاه خرید مینی کامپیوتر: برای خرید هر کالایی بهتر است از فروشگاه های معتبر سفارش دهید. حتی اگر فروشگاه مدنظر شما دارای طرح های تخفیفی باشد.

قیمت خرید مینی کامپیوتر: به طورکلی قیمت مینی کامپیوترها نسبت به قیمت کیس‌های سنتی و لپتاپ مناسب‌تر، ارزان‌تر و مقرون به صرفه‌تر است، اما برندهایی هستند که قیمت های ارزان‌تری دارند.

با این حال، اگر بودجه شما کم و محدود است و می خواهید یک مینی کامپیوتر ارزان بخرید، با توجه به این که تنوع این دستگاه ها زیاد است، قطعا انتخاب مطلوبی داشته‌اید.

محبوب‌ترین و بهترین برندهای کامپیوتر کوچک

خوشبختانه در بازار مینی کامپیوتر برندهای معروف در زمینه فروش کامپیوترهای کوچک وارد شده‌اند که از این بابت خیال خریداران را هنگام خرید مینی کامپیوتر بسیار راحت می‌کنند.

اگر قصد خرید بهترین مینی کامپیوتر را برای خود دارید، و میخواهید در بازار مینی کامپیوتر با محبوب ترین برندها و محصولات آشنا شوید، بهتر است در مورد مینی کامپیوترهای جذاب و برند آنها آشنا شوید و قطعا این نکته را بدانید که چه برای منزل، چه شرکت و سازمان، یا مدرسه یا فروشگاه می توانید به این تولیدکنندگان اعتماد کنید.

بسیاری از مدیران و تصمیم گیران حوزه تکنولوژی بدنبال به کارگیری سیستم های باکیفیت با امتیازات ویژه در سازمان ها هستند. با توجه به این که انتخاب یک کامپیوتر کوچک کارآمد نیازمند دانش تخصصی در این حوزه می باشد، لذا پیشنهاد ما در کنار بهره گیری از مشاوره متخصصین، استفاده از برندهای معتبر در بازار مینی کامپیوتر می باشد.

مزایای کامپیوترهای کوچک

مینی کامپیوترهای برند دل (Dell)

شرکت دل سوابق طولانی و درخشانی در زمینه ی تولید مینی کامپیوتر با کیفیت بالا دارد و یکی از برندهای پیشرو در عرضه کامپیوتر و مینی کامپیوتر و لپتاپ است. ظاهر زیبا و جذاب ویژگی مهمی است که در تمامی محصولات دل شاهد آن هستیم. اکثر کامپیوترهای کوچک دل قابلیت نصب و ارتقاء را دارند تا کاربر عملکرد بهتری را با آن‌ها تجربه کند. مجموعاً کامپیوتر کوچک دل در رده محصولات مرغوب قرار میگیرد که برای هرگونه کاربری و مصارف متنوع مثل اداری، خانگی، مدارس، فتوشاپ و آفیس، ترید، حسابداری و … مفید واقع میشود.

همچنین بخوانید  معرفی USB نسل 4 : تفاوت USB4 با نسل های قدیمی و چرا دارای اهمیت است

بطورکلی میتوان گفت خرید کامپیوتر کوچک دل و استفاده از آن با توجه به این که رنج قیمت گسترده ‌ای دارد پاسخگوی عمده کاربری ها و بودجه ‌هاست.

از جمله بهترین مینی کامپیوترهای Dell می توان به تین کلاینت Dell Wyse 5070، تین کلاینت Dell Wyse 7020 و تین کلاینت Dell Wyse 5060 و تین کلاینت Dell Wyse 7010 اشاره کرد.

مینی کامپیوترهای برند اچ پی      (HP)

برند HP نیز از جمله برندهایی است که در زمینه تولید مینی کامپیوتر از ارزش و محبوبیت بالایی برخوردار است که در زمینه تولید انواع زیروکلاینت و تین کلاینت خوش درخشیده است. اکثر مدل های اچ پی قابلیت ارتقاپذیری رم و هارد را دارند.

از جمله بهترین مینی کامپیوترهای HP می توان به زیروکلاینت HP t410، تین کلاینت HP t430 و ال این وان زیروکلاینت HP t310 اشاره کرد.

جمع بندی

فروشگاه اینترنتی کامپیوترمال یکی از فروشگاه های معتبر در زمینه خرید مینی کامپیوتر است که کالای مدنظر شما از نظر قیمت، کیفیت و اصالت تضمین شده است. بدین ترتیب تنها کاری که باید انجام دهید این است که نیاز دقیق و بودجه نهایی خود یا سازمان را مشخص کرده و سپس در فروشگاه کامپیوتر مال با دریافت مشاوره رایگان از بین مدل های متنوع مینی کامپیوتر با قیمت مناسب تری انتخاب کنید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *