تبلیغات

تبلیغات

معرفی USB نسل 4 : تفاوت USB4 با نسل های قدیمی و چرا دارای اهمیت است

USB-Gen-4

USB4 یا USB نسخه 4

 

نسخه بهتر (و احتمالاً گیج کننده) USB در راه است. در اوایل سپتامبر 2019 ، انجمن اجرا کنندگان (USB (USB-IF مشخصات USB4 را منتشر کرد و باعث می شود راه را برای اتصال سریع USB به Thunderbolt 3 هموار کند .

 

هنگامی که پورت های USB4 در لپ تاپ ها و دستگاه های دیگر شروع به استفاده کنند ، حداکثر سرعت 40 گیگابایت بر ثانیه (Gbps) را مشاهده خواهیم کرد. سرعتی حدود دو برابر USB3 نسل 2 فعلی است. مانند سایر نسخه های یو اس بی ، USB4 با USB نسخه 2.0 و بالاتر سازگار خواهد بود و در برخی موارد ، درگاه های USB4 حتی با Thunderbolt 3 نیز کار می کنند .

 

USB4 یا USB نسخه 4
USB-3 VS USB-4

 

 

متأسفانه Thunderbolt 3 الزامی نیست. برخی از دستگاه های USB4 ممکن است آن را حذف کنند.

 

مشخصات USB 4

 

سرعت USB نسل 4

 

USB4 دارای یک استاندارد واحد نخواهد بود و در همه دستگاه ها به طور یکسان کار نحواهد کرد. USB نسل 4 ، در دو سرعت متفاوت عرضه می شود. علاوه بر حداکثر سرعت 40 گیگابیت بر ثانیه  ، سرعت 20 گیگابیت بر ثانیه نیز وجود دارد. اگر این کافی نبود ، در مشخصات USB4 گزینه سوم 10 گیگابیت برثانیه هم نیز وجود دارد.

 

بیشتر بدانید :

آشنایی با انواع کابل USB ، کدام کابل یو اس بی را باید استفاده کنیم؟

 

در حال حاضر مشخص نیست که دو سرعت اصلی USB4 چه نام هایی خواهند داشت. در پشت صحنه ، USB نسل 4 با سرعت 40 گیگابیت در ثانیه نسل 3.2 نام دارد و سرعت 20 گیگابیت در ثانیه نسل 2.2  است. این اصطلاحات فنی برای سازندگان دستگاه است و نام اصلی آن ها نیست.

انجمن USB-IF می گوید دستورالعمل های مارک تجاری آن در اوایل سال 2020 اعلام می شود.

 

سازگاری USB4

 

مانند سایر نسخه های USB ، این یکی با نسخه های قبلی خود سازگار است. این به این معنی است که اگر یک هارد اکسترنال USB 2.0 برای تهیه نسخه پشتیبان تهیه کرده اید ، هنوز می توانید آن را به درگاه USB4 متصل کنید. برای انجام این کار ، به یک آداپتور نیاز دارید تا از (USB Type-A (standard USB به USB Type-C بروید ، و درایو ما همچنان به سرعت USB 2.0 محدود خواهد شد.

همچنین کابل های USB Type-C که هم اکنون دارید ، احتمالاً به اندازه کافی برای USB4 مناسب نخواهند بود. هنوز هم از سرعت های قدیمی پشتیبانی می کند ، اما اگر می خواهید شاهد افزایش سرعت انتقال باشید به کابل های جدید و تجهیزات جدید نیاز دارید.

همچنین بخوانید  آیفون SE جدید سال آینده توسط اپل معرفی می شود

 

سازگاری USB4 با Thunderbolt 3

 

سازگاری USB4 با Thunderbolt 3

 

USB-IF می گوید که USB4 می تواندبا Thunderbolt 3 اینتل سازگار باشد ، که از کانکتورهای Type-C نیز استفاده می کند. با این وجود پشتیبانی از Thunderbolt 3 برای USB4 الزامی نیست. در حالی که اینتل از USB-IF استفاده رایگان از مشخصات Thunderbolt 3 را داده است ، اما استفاده رایگان از نام Thunderbolt 3 را ارائه نمی دهد.

 

هر سازنده دستگاهی که می خواهد درگاه های USB4 خود را به عنوان سازگار  با Thunderbolt 3 تبلیغ کند ، نیاز به گواهینامه اینتل دارد.از نظر عملی ما انتظار نداریم که وضعیت Thunderbolt 3 برای رایانه های شخصی بسیار تغییر کند.

 

احتمالاً چند درگاه مادربرد مبتنی بر Intel وجود دارد که دارای پورت USB4 است که دارای گواهینامه Thunderbolt 3 هستند ، اما بیشتر سازندگان کامپیوتر برای پشتیبانی از دستگاه های Thunderbolt 3 به کارت های توسعه اعتماد خواهند کرد.

 

لپ تاپ ها کمی متفاوت هستند. Thunderbolt 3 گسترده نیست ، اما بیشتر در لپ تاپ ها . به عنوان مثال ، لپ تاپ های دارای قابلیت Thunderbolt 3 برای استفاده در کارت گرافیک خارجی محبوب هستند.

 

هنگامی که زمان تعویض یک لپ تاپ قدیمی با یک USB4 جدید فرا رسید ، مسئله مهم این خواهد بود که مطمئن شوید که از Thunderbolt 3 شما پشتیبانی می کند. اگر اینگونه نباشد ، مجبورید لوازم جانبی قدیمی خود را دور ریخته یا به دنبال لپ تاپی باشید که از استاندارد قدیمی تر از طریق USB4 پشتیبانی کند.

 

ویژگی های یو اس بی نسل 4 ( USB4 )

 

ویژگی های یو اس بی نسل 4 ( USB4 )

 

اشتراک پهنای باند پویا

 

یکی از بهترین قسمت های USB4 این است که هنگام به اشتراک گذاری منابع ، به میزان نیاز پهنای باند دستگاه ها توجه می کند. متداول ترین نمونه این امر در صورت اجرای همزمان یک دستگاه ذخیره سازی خارجی و نمایشگر است.

 

USB4 به اندازه کافی هوشمند است تا ضمن ارائه درایو خارجی  ، نرخ فریم را برای نمایشگر بالا نگه دارد.

 

برق خروجی USB4

 

کلیه دستگاه های USB 4 شامل فناوری تحویل (USB Power (USB PD است که می تواند از طریق پورت USB حداکثر 100 وات نیرو را تأمین کند.

 


پیشنهادی :

چگونه توان خروجی یک پورت USB را در ویندوز پیدا کنیم؟


 

USB PD از شارژ هوشمند استفاده می کند تا اطمینان حاصل کند که در حال شارژ شدن دستگاه به همان اندازه که دستگاه  می تواند ، شارژ شود. همچنین نحوه شارژ را مدیریت می کند تا خیلی سریع یا خیلی کند نباشد.

 

USB4 پورت همگانی

 

همچنین بخوانید  مقایسه عملکرد ضد آب پرچمداران سال 2018 با سربلندی اکسپریا XZ2

از آنجا که USB4 به اتصالات Type-C وصل می شود ، در نهایت ممکن است یک نوع پورت مناسب برای هر وسیله ای باشد.

سازندگان لپ تاپ به احتمال زیاد همچنان درگاه های Type-A را در لپ تاپ ها ارائه می دهند تا سازگاری بدون dongle را برای شرکت ها و کاربران خانگی فراهم کنند.

بعلاوه ، حتی اگر Type-C جهانی شود ، هنوز هم کلی تغییرات سرعت بین USB های مختلف وجود دارد.

 

زمان عرضه USB4

 

کاملاً مشخص نیست چه زمانی USB4 شروع به کار می کند. سازندگان دستگاه معمولاً در مقایسه با سایر استانداردها از قبیل SD و MicroSD Express که در حال حاضر در حال کاهش فعالیت هستند ،  تصمیم دارند سریع فناوری های جدید USB را ایجاد کنند . احتمالاً در اواسط اواخر سال 2020 و حتی احتمالاً 2021 در دسترس قرار می گیرد.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *