تبلیغات

تبلیغات

اخذ اقامت آلمان از طریق دوره های آوسبیلدونگ

alman

طبق قوانین مهاجرتی کشور آلمان؛ افراد نمی توانند از طریق ویزای تحصیلی، اقامت دائم این کشور را دریافت کنند. بنابراین نیاز است پس از اتمام تحصیل و در صورت استخدام در یکی از مشاغل، ویزای کاری یا به اصطلاح اقامت کاری آلمان را اخذ کنند. همچنین برای ایرانیان امکان اخذ ویزای آوسبیلدونگ آلمان به طور مستقیم فراهم نیست. لازم است در ابتدا از طریق ویزای تحصیلی به کشور آلمان ورود پیدا کرده و سپس برای ارائه مدارک و ثبت نام در دوره های کارآموزی آوسبیلدونگ اقدامات لازم را انجام دهند.

همانطور که قبلا نیز ذکر شد؛ شرکت در دوره های آوسبیلدونگ آلمان فرصت های شغلی متعددی را برای دانشجویان فراهم می کند. در واقع این امکان وجود دارد که افراد پس از اتمام تحصیل، در کمپانی ها و شرکت های دوره کارآموزی خود به راحتی استخدام شوند. چنانچه فردی قصد داشته باشد تا در شرکت دیگری بغیر از کمپانی طرف قرارداد آوسبیلدونگ مشغول به فعالیت شود، می تواند با تمدید شش ماه اقامت در آلمان، از طریق کاریابی برای شغل مورد نظر خود اقدام کند. طبق آخرین قوانین این کشور؛ اشتغال و پرداخت مالیات مداوم به مدت 4 سال، به اخذ اقامت دائم آلمان منتهی خواهد شد.

آلمان از جمله کشورهای پیشرفته و صنعتی است که همواره مقصد مناسبی برای علاقه مندان به مهاجرت در جهان به شمار می رود. این کشور 83 میلیون نفری، بعنوان یکی از قطب های صنعت و آموزش در اروپا شناخته می شود.

در طی سال های اخیر با افزایش تعداد مهاجران به ویژه ایرانیان علاقه مند به تحصیل و زندگی در سایر کشورها، فرصت های متعددی برای کسب مهارت اتباع خارجی در این کشور فراهم گردیده است.

آوسبیلدونگ آلمان یکی از دوره های فنی و حرفه ای در آلمان است که امکان کار و تحصیل توام با هم را برای افراد ایجاد می کند. هم اکنون دوره های آوسبیلدونگ آلمان برای بیش از 300 رشته وجود دارد که در دوره های 2 الی 4 ساله برگزار می شود.

این دوره ها شامل رشته های پرکاربرد و فنی حرفه ای است که مزایای زیادی به لحاظ آموزش و اشتغال برای علاقه مندان فراهم می آورد.

چرا که افراد می توانند پس از اتمام دوره آموزشی آوسبیلدونگ آلمان، همانند یک فرد ماهر و متخصص به راحتی به بازار کار ورود پیدا کنند.
تا پیش از این، شرکت در دوره های آموزشی آوسبیلدونگ صرفا برای دارندگان اقامت دائم آلمان ممکن بود. اما بر اساس قوانین وضع شده در سال 2020، این فرصت برای اتباع خارجی علاقه مند به تحصیل و کار در آلمان نیز فراهم گردید.

همچنین بخوانید  نصب دوربین مدار بسته

 به طور کلی؛ برای ورود به دوره های آوسبیلدونگ دارا بودن شرایط و ضوابطی از جمله سن، مدرک، رزومه و حرفه ی افراد تاثیر گذار است. در ادامه ضمن اشاره به شرایط آموزش اوسبیلدونگ آلمان و مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزا اوسبیلدونگ آلمان به معرفی رشته های این دوره آموزشی نیز خواهیم پرداخت.

شرایط آموزش آوسبیلدونگ آلمان

همانطور که پیش تر نیز اشاره شد؛ دوره های آموزشی و حرفه ای آوسبیلدونگ آلمان به صورت بازه های زمانی 2 الی 4 ساله و در کالج ها و مراکز آموزشی معتبر برگزار می گردند.

این دوره ها که به دو صورت مجزا اجرا می شوند، در آن امکان آموزش و تحصیل به طور همزمان جود دارد.

در بسیاری از مواقع و در برخی از رشته ها، شهریه دانشگاه ( حدود 500 الی 700 یورو ) توسط کمپانی که دانشجو در آن مشغول به کار است، تامین می شود.

همچنین با دریافت حقوق از شرکت یا کمپانی، هزینه های زندگی فرد نیز تا حد زیادی پوشش داده خواهد شد که بدین صورت امکان تحصیل رایگان در آلمان نیز برای افراد فراهم می شود.

میزان حقوق دریافتی توسط دانشجویان بسته به رشته تحصیلی متغیر است. عموماً افراد دارای مدرک دیپلم معتبر از کالج های آلمان و یا مدارس معتبر سایر کشورها، می توانند برای آوسبیلدونگ اقدام کنند.

اما خوب است بدانید که؛ یکی از فاکتورهای تاثیرگذار برای شرکت در کارآموزی آوسبیلدونگ، دانش بالای زبان آلمانی است. چرا که تمامی آموزش ها به هنگام تحصیل و کار، به زبان آلمانی ارائه می گردد.

پیش نیازهای اوسبیلدونگ آلمان

در دوره های آموزشی آوسبیلدونگ آلمان همانند کالج فاخ هوخ شوله به افراد مدارک معتبر آموزشی ارائه می گردد که این امر اشتغال افراد را در آینده تضمین خواهد کرد.

همانطور پیش تر نیز ذکر شد؛ دانش زبان آلمانی بالا ( سطح C1 ) برای شرکت در دوره های آموزشی آوسبیلدونگ آلمان ضروری است. اما برای افرادی که سطح زبانشان پایین تر از حد معمول است نیز، این امکان فراهم شده است تا با سطح A2 در دوره های آوسبیلدونگ ورود پیدا کنند. سپس با گذراندن دوره های زبان آلمانی پیش از شروع آوسبیلدونگ، سطح زبان خود را ارتقا دهند. لازم به ذکر است که برای شرکت در دوره های زبان آلمانی، مستلزم پرداخت هزینه هستید.

از دیگر شرایط شرکت در دوره کارآموزی آوسبیلدونگ آلمان، دارا بودن حداقل مدرک دیپلم برای دوره های آوسبیلدونگ دوگانه، و حداقل مدرک متوسطه برای دوره های آوسبیلدونگ مدرسه ای است.

کشور آلمان از جمله قدرتمندترین کشور ها در زمینه جذب نیروی جوان کار و تحصیل بوده و با ارائه برنامه های موثری در این حوزه،همواره شرایط بسیار مناسبی برای جذب مهاجرین جوان فراهم آورده است.

همچنین بخوانید  قلم‌های نوری برتر، راهی برای طراحی هوشمندانه

ازجمله این روش ها می توان به روش اوسبیلدونگ آلمان اشاره کرد.

دریافت پذیرش از فرصت های کارآموزی و جذب بازار کار برای جوانان مستعد و متقاضیان مهاجرت به آلمان از جمله خدمات تخصصی گروه شرکت های جهانبان برای تمامی افراد واجد شرایط میباشد.

جهانبان با داشتن سالها تجربه فعالیت در این زمینه و سوابق درخشان و موفق در بین پرونده های مهاجرت،

راهنما و مجری مستقیم اخذ ویزا و اقامت برای مهاجرت به این کشور بی نظیر خواهد بود.

جهت اطلاع از جزئیات مسیر و امکان سنجی پرونده،با ما در تماس باشید

یا با شماره 021-74865 تماس حاصل فرمایید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *