تبلیغات

تبلیغات

قلم‌های نوری برتر، راهی برای طراحی هوشمندانه

light-pen

قلم‌های نوری یا هوشمند کاربردهای متفاوتی دارند و در کنار گوشی‌های هوشمند یکی از ابزارهای مهم برای پیشبرد بهتر زندگی دیجیتال محسوب می‌شوند. قلم‌هایی مفید که برای تدریس، ثبت امضای الکترونیک، نقاشی، طراحی و یا ترسیم لباس استفاده دارد.

در حال حاضر انواع مختلفی از قلم نوری در بازار موجود است؛ اما حقیقت این است که همه آن‌ها گزینه مناسب برای تمام کاربران نیستند. به همین دلیل در هنگام خرید این ابزار دیجیتال باید به نکات متفاوتی دقت کنید. اولین و مهم‌ترین موضوع نوع کاربرد و انتظاری است که از قلم نوری توقع دارید. اما کدام قلم نوری برای شما گزینه بهتری است؟ آیا شما دانشجویی هستید که می‌خواهید با سرعت در کلاس یادداشت برداری کنید و یا اینکه به‌عنوان یک طراح لباس و یا نقاش به دنبال یک قلم نوری حساس و با بالاترین کیفیت هستید؟

در عین حال در کنار کاربردهای قلم هوشمند، مواردی مانند اندازه قلم نوری، سیستم عامل‌های پشتیبانی کننده، قابلیت لمس و حساسیت قلم نوری اهمیت زیادی در انتخاب قلم نوری بهتر دارند. در ادامه چند مدل از بهترین قلم‌های نوری در سال 2022 را از برندهای مختلف معرفی می‌کنم تا برای خرید این محصول گزینه مناسب‌تر را انتخاب کنید.

Neo N2 Smartpen

اگر به دنبال یک قلم نوری بادوام  و سازگار با انواع مختلف نوت بوک‌ها هستید، قلم هوشمند Neo Smartpen N2 یک محصول ارزشمند و باکیفیت است. این قلم دارای یک دوربین داخلی کوچک است که به‌راحتی یادداشت‌های نوشته شده را می‌خواند و آن را به فایل دیجیتالی تبدیل می‌کند. نکته قابل توجه در این قلم نوری این است که برای استفاده آن نیازی به خرید نوت بوک‌های گران قیمت ندارید.

این قلم نوری از یک پردازنده دو هسته‌ای ARM9  برخوردار است که تصاویر را با نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه پردازش و ثبت می‌کند. این قلم از برند نئو قابلیت تشخیص ۲۵۶ سطح فشار دارد و دقت خوبی از خود نشان می‌دهد. همچنین در مقایسه با اکثر خودکارهای هوشمند و نوری، حس راحتی بیشتری به کاربر انتقال می‌دهد. به همین دلیل در هنگام نوشتن احساس می‌کنید که با یک قلم معمولی می‌نویسید.

زمانی که یادداشت‌های خود را ذخیره کنید، رنگ فونت‌های اطراف آن قابل تغییر است. همچنین استفاده مداوم از این قلم به مدت پنج ساعت و استفاده عادی به مدت سه روز امکان‌پذیر است. در عین حال برای شارژ کامل این خودکار دو ساعت زمان نیاز است و قلم می‌تواند به‌طور خودکار خاموش و روشن شود و این موضوع به طول عمر باتری کمک می‌کند. درنهایت اینکه این قلم هوشمند بر روی سیستم عامل اندروید و iOS  کاربرد دارد.

همچنین بخوانید  تاثیر فوق العاده زعفران در زندگی من

قلم‌های نوری

 Wacom Bamboo Folio Smartpad

افرادی که در زمینه طراحی و نقاشی فعالیت می‌کنند، علاوه بر ذوق و خلاقیت در طراحی نیاز به ابزارهای دیجیتال باکیفیت دارند. قلم نوری Wacom Bamboo Folio Smartpad یکی از ایده‌آل ترین ابزارها برای دوستداران طراحی گرافیک است. با استفاده از این قلم هوشمند می‌توانید به‌طور طبیعی روی هر کاغذی بنویسید و یادداشت کنید و بعد تمام نوشته‌ها و طراحی‌های خودتان را ذخیره کنید، به نسخه دیجیتالی تبدیل کنید و یا آن را با دیگران به اشتراک بگذارید.

این قلم هوشمند دارای باتری با عمر مفیدی تا 8 ساعت است و یک فضای عالی ایجاد می‌کند تا قبل از تبدیل تصاویر به فایل‌های مختلفی مانند  JPG، PNG، PDF، SVG یا WILL تصورات خود را به‌راحتی اجرا کنید. درنهایت اینکه اگر می‌خواهید به ویژگی‌های بهتر دسترسی پیدا کنید، که با  iPad، سامسونگ، نوکیا، نکسوس، یا Android سازگار باشد، از برنامه Wacom استفاده کنید. همچنین با انتخاب ابزارهای دیجیتال باکیفیت می‌توانید از ویژگی‌های این قلم نوری به شکل بهتری بهره ببرید. برای این کار فروش اقساطی تبلت اپل روشی مقرون به‌صرفه و اقتصادی برای پیوستن به دنیای دیجیتال است.

Livescribe Echo Smartpen

اگر شما هم در دسته افرادی قرار دارید که در جلسات و کنفرانس‌های مختلف شرکت می‌کنید و یا به‌عنوان یک دانش‌آموز و دانشجو نیاز به یادداشت برداری حجم زیادی از مطالب درسی دارید، قلم هوشمند Livescribe Echo Smartpen گزینه مناسبی برای شما است. حتی ممکن است سرعت زیادی در نوشتن مطالب نداشته باشید و در این شرایط بهترین روش برای عقب نماندن از کلاس، ضبط صدای جلسه است. خوشبختانه با استفاده از این قلم نوری می‌توانید حدود 200 ساعت محتوای صوتی را ضبط کنید؛ زیرا قلم Livescribe Echo Smartpen از 2 گیگابایت حافظه برخوردار است تا در کنفرانس‌ها و جلسات دغدغه‌ای برای این موضوع نداشته باشید.

درنهایت اینکه این قلم از یک کابل میکرو usbبرخوردار است و دو کارتریج و نرم‌افزار دسکتاپ اکو برای سیستم عامل‌های Mac و Windows دارد. همچنین بدون نیاز به شارژ مجدد می‌توانید تا 6 ساعت به‌راحتی از امکانات مختلف این قلم استفاده کنید.

قلم‌های نوری

Livescribe Aegir

با استفاده از این قلم نوری به سرعت و بدون هیچ دردسری می‌توانید تمام دست نوشته‌ها و یادداشت‌های خودتان را به فرمت دیجیتالی تبدیل کنید. قلمی که به شما امکان می‌دهد تا 1200 صفحه نوشتاری را به‌راحتی ذخیره کنید. علاوه بر آن عمر مفید باتری و مقدار نگهداری شارژ در آن تا حدود 10 ساعت طول می‌کشد تا نگرانی بابت تمام شدن شارژ نداشته باشید.

این قلم نوری با استفاده از برنامه Livescribe +  شرایطی فراهم می‌کند که بتوانید قطعات صوتی را به یادداشت‌های نوشته شده اضافه کنید. همچنین با برخورداری از 4 گیگابایت حافظه داخلی، ظرفیت خوبی در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید انواع فایل‌ها در فرمت‌های مختلف را در آن ذخیره کنید. در کنار تمام مزایا و ویژگی‌های مثبتی که این قلم هوشمند دارد، باید به یک عیب آن هم اشاره کرد. این محصول فقط بر روی کاغذهای مخصوصی که برای آن طراحی و ساخته شده، قابلیت نوشتن دارد. بنابراین از هر کاغذی نمی‌توانید برای یادداشت برداری استفاده کنید.

همچنین بخوانید  برترین دوره های آموزش آنلاین سئو SEO

کلام آخر

زندگی در دنیای هوشمند و دیجیتال شرایطی فراهم می‌کند که بتوانیم کارها را سریع‌تر، راحت‌تر، منظم‌تر و بسیار باکیفیت‌تر از گذشته انجام دهیم. در عین حال تفاوتی نمی‌کند که به کدام قسمت از زندگی دیجیتال بیشتر وابسته باشید و کاربرد بیشتری برای شما داشته باشد. شاید بخواهید با کمک گوشی هوشمند خود تصاویری واضح‌تر و زیباتری ثبت کنید و یا اینکه با یک قلم نوری باکیفیت، به‌راحتی یادداشت برداری و طراحی کنید. حتی ممکن است روش‌های پرداخت عوارض خودرو را با روش‌های دیجیتال و مدرن پیش ببرید.

به هر صورت همه ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که هرروز جلوه تازه‌ای از خلاقیت، هوشمندی و سرعت به ما نشان می‌دهد. بنابراین خداحافظی با روش‌های آنالوگ و دستی بهترین روش است تا به رودخانه خروشان دیجیتال متصل شویم و زندگی متفاوتی را تجربه کنیم.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *