تبلیغات

تبلیغات

مهاجرت

ramanapply

مهاجرت به معنی آن است که افراد برای تغییر وضعیت فعلی زندگی خود به کشور دیگری سفر کنند. روش‌های متعددی به همراه انواع مختلف ویزاها به متقاضیان مهاجرت به خارج از کشور کمک می‌کنند تا به اهداف خود برسند. معمول‌ترین روش‌های مهاجرت، مهاجرت کاری و مهاجرت تحصیلی هستند که به عنوان بهترین و کم‌هزینه‌ترین روش‌ها برای مهاجرت به شمار می‌روند. البته پس از مهاجرت تحصیلی و مهاجرت کاری، مهاجرت از طریق استارت آپ و یا سرمایه‌گذاری نیز از بهترین روش‌ها برای مهاجرت هستند که افراد باید برای اقدام به آنها تمکن مالی خوبی داشته باشد. در ادامه این مطلب به بررسی مهاجرت کاری به کشورهای مختلف و همچنین مهاجرت تحصیلی خواهیم پرداخت.

مهاجرت

امروزه امکان مهاجرت به کشورهای متعدد از طریق روش‌های مختلفی وجود دارد. برخی از طریق مهاجرت کار و برخی از طریق مهاجرت تحصیلی که دو روش مرسوم مهاجرت هستند برای این امر مهم به کشورهای مهاجرپذیر سفر می‌کنند. البته شرایط تحصیل و کار ممکن است برای همه وجود نداشته باشد. چرا که محدودیت سنی و همچنین تخصص برای مهاجرت از طریق این دو روش وجود دارد. بنابراین افرادی که دارای تمکن مالی خوبی باشند، می‌توانند از روش‌های سرمایه‌گذاری و استارت‌آپ برای مهاجرت اقدام نمایند.

مهاجرت سرمایه‌گذاری

یکی از روش‌هایی که افراد می‌توانند به کشورهای مختلف مهاجرت کنند سرمایه‌گذاری است. کشورهای صنعتی برای جذب سرمایه‌های جدید به اقتصاد خود اقدام به اعطای ویزای سرمایه‌گذاری به علاقمندان به مهاجرت کرده‌اند. از مهمترین شرایط سرمایه‌گذاری داشتن تمکن مالی و اثبات آن به دولت کشور مقصد است. افراد باید گردش مالی قابل توجهی داشته باشند تا بتوانند برای مهاجرت سرمایه‌گذاری اقدام کنند. معمولا پس از پنج سال سرمایه‌گذاری موفق، دولت مقصد موظف خواهد بود تا اقامت دائم را به متقاضی مهاجرت اعطا نماید.

مهاجرت استارت‌آپی

یکی دیگر از روش‌های مهاجرت ایجاد یک استارت‌آپ جدید در کشور مقصد است. یکی از شرایط مهاجرت استارت‌آپی ارائه یک پلن یا نقشه راه است که به دولت ثابت کند این استارت‌آپ برای اقتصاد کشور مثمر ثمر خواهد بود. ایجاد یک استارت‌آپ به هزینه کمتری نسبت به سرمایه‌گذاری نیاز دارد و پیش نیاز آن داشتن یک ایده خلاقانه و با سود فراوان است.

مهاجرت کاری

مهاجرت

مهاجرت کاری به کشورهای مختلف

یکی از روش‌های مرسوم مهاجرت، مهاجرت کاری است که افراد زیادی را به سمت کشورهای مختلف می‌کشاند. اکنون باید ببینیم که مهاجرت کاری به کشورهای مختلف چگونه است.

مهاجرت کاری به نیوزلند

کشور نیوزلند یکی از کشورهای انگلیسی زبان و مناسب افراد متقاضی مهاجرت کاری است. این کشور یک سیستم امتیازدهی متفاوت‌ برای متقاضیان مهاجرت کاری در نظر می‌گیرد. در این سیستم، افراد با کسب 160 امتیاز به‌طور مستقیم ویزای کاری این کشور را دریافت می‌کنند. متقاضیان مهاجرت که کمتر از این میزان امتیاز کسب نمایند در لیست انتظار اخذ ویزای مهاجرت کاری نیوزلند قرار می‌گیرند.

همچنین بخوانید  نکاتی در خصوص نصب و راه اندازی سیستم تلفن ویپ (VoIP)

مهاجرت کاری به آلمان

کشور آلمان امکان مهاجرت کاری را از طریق سیستم جستجوی کار برای متقاضیان مهاجرت فراهم نموده است. افراد می‌توانند از طریق ویزای جاب سیکر به مدت شش ماه به کشور آلمان رفته و شغلی را با حداقل حقوق پیدا کنند و قراردادی را با کارفرما امضا نمایند. رشته‌های فنی و مهندسی از بازار کار بهتری برای متقاضیان مهاجرت کاری برخوردار هستند. از مهمترین شرایط مهاجرت کاری به آلمان تسلط به زبان آلمانی و داشتن تخصص در زمینه‌های کامپیوتر، مکانیک، نرم‌افزار، الکترونیک، پزشکی، خودروسازی و مواردی از این قبیل است.

مهاجرت کاری به نروژ

کشور نروژ یکی از مقاصد متقاضیان مهاجرت کاری است. چرا که این کشور یکی از صادرکنندگان مهم گاز، نفت و برق به شمار می‌رود. البته رشته‌های مربوط به انرژی تجدیدپذیر و گردشگری نیز از بازار کار خوبی برخوردار بوده و برای متقاضیان مهاجرت کاری می‌‌توانند مناسب باشند. برای مهاجرت به این کشور، افراد باید هم به زبان نروژی و هم انگلیسی تسلط داشته باشند. متقاضیان مهاجرت کاری که در رشته‌های مرتبط با صنایع دریایی تبحر دارند، می‌توانند آینده خوبی را برای خود پس از مهاجرت به نروژ رقم بزنند.

مهاجرت کاری به استرالیا

یکی از مقاصد جذاب برای متقاضیان مهاجرت کاری، استرالیا خواهد بود که دارای بازار کار مناسب و حقوق بالا است. افراد با داشتن مدرک در زمینه رشته‌های پزشکی، امورمالی، مهندسی، حسابداری و فنی می‌‌توانند به سرعت پس از مدت کوتاهی از مهاجرت پیشرفت کرده و یک زندگی استاندارد را آغاز کنند. لازم به ذکر است که برای مهاجرت به استرالیا، افراد باید به زبان انگلیسی که زبان رسمی کشور استرالیا است تسلط داشته باشند.

مهاجرت کاری به سوئد

کشور سوئد با داشتن صنایع مختلفی همچون خودروسازی، پوشاک، لوازم خانگی و الکترونیک، بازار کار خوبی برای متقاضیان مهاجرت کاری فراهم نموده است. افراد با داشتن تخصص در هر یک از این زمینه‌ها می‌‌توانند برای مهاجرت به سوئد اقدام کنند. نکته مهم این است که افراد برای مهاجرت کاری به این کشور باید از یک کارفرمای معتبر جاب آفر دریافت کنند. کشور سوئد حقوق و مزایای خوبی برای کارکنان در همه زمینه‌ها درنظر گرفته است.

مهاجرت تحصیلی

یکی از روش‌های رایج مهاجرت، مهاجرت تحصیلی یا مهاجرت دانشجویان است. منظور از مهاجرت تحصیلی این است که فرد پس از اتمام تحصیلات در خارج از کشور وارد بازار کار آن کشور شده و اقامت دائم را کسب کند. مهاجرت تحصیلی شرایط بسیار خوبی را برای متقاضیان مهاجرت فراهم می‌کند. چرا که افراد پس از کسب مدرک و فارغ‌التحصیلی با سرعت خیلی بیشتری می‌توانند به عنوان نیروی متخصص شناخته شده و به کار مرتبط با رشته تحصیلی خود بپردازند. ضمن اینکه اولویت اعطای فرصت‌های شغلی به افرادی داده می‌شود که مدرک خود را از موسسات آموزش عالی همان کشور دریافت کرده باشند.

همچنین بخوانید  9 ابزار فوق العاده برای بررسی سئو و بهینه سازی وب سایت

مهاجرت تحصیلی همچون هر روش مهاجرت دیگری سختی‌ها و چالش‌های خاص خود را دارد و دانشجویان باید قبل از اقدام به مهاجرت، شرایط مختلف مهاجرت تحصیلی نظیر سن، هزینه تحصیل، شرایط اقامت و مواردی از این قبیل را بررسی نمایند.

مهاجرت

 

چرا مهاجرت تحصیلی؟

همان‌طور که قبلاً اشاره شد، مهاجرت تحصیلی یکی از ساده‌ترین و بهترین روش‌ها درکنار مهاجرت کاری است. این روش، هزینه‌های خیلی کمتری را برای متقاضیان مهاجرت اعمال می‌کند و با سرعت بیشتری منجر به اخذ اقامت دائم کشور مقصد می‌شود. دلیل افزایش متقاضیان مهاجرت تحصیلی، مقوله جهانی شدن است که باعث می‌شود دانشگاه‌های کشورهای مختلف به پذیرش هرچه بیشتر دانشجوی بین‌المللی بپردازند. جهانی شدن به متقاضیان مهاجرت این امکان را می‌دهد تا در موسسات آموزش عالی کشورهای دیگر به تحصیل پرداخته و نیاز آنها را به نیروی کار ماهر پاسخ بدهند.

به‌عنوان مثال، کشور آلمان به عنوان یک کشور صنعتی و پیشرفته برای ارتقای وضعیت اقتصادی و فرهنگی در تلاش است تا دانشجویان بین‌المللی بیشتری را هرساله جذب نماید. این کشور به دنبال جذب متخصصان فناوری اطلاعات، مهندسین برجسته و بااستعداد، پزشکان حاذق و سایر دانشجویان در زمینه‌های مختلف است تا پس از پایان تحصیل به عنوان یک نیروی آموزش دیده و بااستعداد وارد بازار کار کشور آلمان شوند. بنابراین، افراد واجد شرایط می‌توانند از طریق مهاجرت تحصیلی اقامت دائم کشور مقصد را نیز کسب کرده و به صورت مادام‌العمر در کشور مقصد به کار و زندگی بپردازند.

جمع‌بندی

امروزه به دلیل مقوله جهانی‌سازی و باز شدن مرزها به روی متقاضیان مهاجرت، راه برای تجربه یک زندگی بهتر نیز میسر شده است. برای مهاجرت افراد می‌توانند طبق تخصصی که دارند برای مهاجرت کاری اقدام کرده و یا اگر شرایط تحصیل را دارند برای مهاجرت تحصیلی اقدام کنند. در هر دو روش امکان دریافت اقامت دائم پس از چند سال امکان‌پذیر است.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *