تبلیغات

تبلیغات

9 ابزار فوق العاده برای بررسی سئو و بهینه سازی وب سایت

mehrzadweb

تسلط بر سئو و بهینه سازی وب سایت می تواند سخت باشد، به خصوص اگر تازه کار باشید. ما در این جا بیش از 10 ابزار برای بررسی وب سایت های شما معرفی کرده ایم. نیازی نیست همه این ابزارها را امتحان کنید و به آن ها مسلط باشید، فقط کافی است بفهمید که کدام ابزار برای کسب و کار شما بهتر عمل می کند.

چرا باید از ابزاهای سئو استفاده کنیم؟

ابزارهای سئو کمک می کنند تا ما به راحتی و با سرعت بیشتری در مورد کلمات کلیدی خود تحقیق و نتیجه گیری کنیم. همچنین با استفاده از این ابزارها می توان نحوه ی کارکرد فعلی سایت خود را بررسی کرده ، رقبای خود را شناسایی نموده و بر طبق داده های دریافتی ، استراتژی خود را به بهترین نحو برنامه ریزی نمایید. همچنین خیلی بهتر است اگر چندین سایت را بررسی کنید ، این ابزارها به شما کمک خواهند کرد که تعداد زیادی سایت را در هر لحظه بررسی و آنالیز کنید.

معرفی بهترین ابزارهای سئو و بهینه سازی محتوا

  1. Ahref

بررسی سئو و بهینه سازی وب سایت

Ahref یکی از بزرگترین ابزارهای بررسی سئو می باشد. وقتی صحبت از بزرگترین خزنده های وب سایت به میان می آید باید بدانیم این سایت بعد از گوگل در رتبه ی دوم قرار می گیرد. این ابزار به راحتی مشخص می کند که کدام بخش از وب سایت شما نیازمند تقویت و تغییرات می باشد.

از دیدگاه بررسی رقبا شما می توانید بک لینک های رقبای خود را بررسی نموده و استراتژی آنها را نقطه ی شروع کسب و کار خود قرار دهید. همچنین می توانید لینک های شکسته ی سایت خود را یافته و آن ها را اصلاح کنید و یک نمای کلی از بهترین صفحات و برگه های سایت خود مشاهده کنید.

  1. Google Search Console

بررسی سئو و بهینه سازی وب سایت

سرچ کنسول گوگل به صورت رایگان در اختیار همه افراد دارای وب سایت قرار میگیرد و می توانید از طریق آن به بررسی حضور خود در صفحات نتایج موتور جستجو بپردازید. تنها کار مورد نیاز این است که یک قطعه کد را به هاست خود اضافه کرده و بتوانید از تمام امکانات آن استفاده کنید. به عنوان یک ابزار ، به شما کمک کند تا متوجه شوید که گوگل و کاربرانش چگونه وب سایت شما را مشاهده می کنند و به شما اجازه می دهد وب سایت خود را برای داشتن رتبه ای بهتر بهینه سازی کنید.

  1. SEMRush

این ابزار جزو ابزارهای بازاریابی سئو حساب می شود و در بین سئوکاران به شدت پرطرفدار است. یکی از بهترین ویژگی های این ابزار ، ویژگی Domain Vs Domain  می باشد که به شما این امکان را می دهد تا وب سایت خود را به راحتی با رقبای خود مقایسه کنید. اگر به دنبال داده های اطلاعاتی بهتر در مورد میزان سرچ ، عبارات پر طرفدار ، ترافیک و … هستید با این ابزار به راحتی می توانید دامنه و عبارات کلیدی را باهم مقایسه نمایید.

  1. KWFinder

این ابزار به شما کمک میکند تا بتوانید به راحتی بهترین کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار خود را پیدا کنید. ابزار Rank Tracker به شما کمک می کند به راحتی رتبه خود را تعیین کنید و در عین حال پیشرفت خود را بر اساس یک معیار کلیدی پیگیری کنید. اکثر سئو کاران از این ابزار برای یافتن کلمات کلیدی بلند استفاده میکنند.

  1. MozPro

شاید پر طرفدار ترین ابزار بعد از سرچ کنسول و ahref ، همین ابزار باشد. بسیاری از متخصصان در مورد اینکه Moz علیرغم تغییرات منظم الگوریتم گوگل، همیشه به‌روز بود، ابراز خوشحالی کردند. دیگران پورتال چت Moz را ستایش کردند که به آنها اجازه می دهد همیشه به هر سؤالی که پرسیده می شود پاسخ روشنگری دریافت کنند. چه دنبال کلمات کلیدی مناسب باشید و چه بخواهید سایت خود و رقبا را از هر نظر بررسی کنید این یک ابزار فوق العاده قدرتمند برای شما می باشد.

  1. UbberSuggest

Ubersuggest  که توسط نیل پاتل توسعه داده شده است، یک ابزار برای یافتن کلمه کلیدی و به صورت رایگان است که به شما کمک می کند کلمات کلیدی را با نشان دادن رتبه بندی SERP های برتر از عبارات کوتاه تا بلند، شناسایی کنید، می توانید عبارات مناسب برای استفاده در وب سایت خود را پیدا کنید. این ابزار هم برای سئوی ارگانیک و هم برای PPC عالی است، این ابزار می تواند به شما کمک کند تعیین کنید آیا یک کلمه کلیدی ارزش هدف گذاری دارد و رقابت در این عبارت چه میزان سختی دارد.

  1. Answer The Seo

ابزارهای رایگان سئو مانند Answer The Public به شما این امکان را می دهد که به راحتی موضوعاتی را برای نوشتن در مورد وبلاگ خود پیدا کنید. فرض کنید میخواهید لیستی از اهداف خود برای تولید محتوا ایجاد کنید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که این لیست را دانلود کرده و استراتژی مورد نظر خود را برنامه ریزی نمایید. و این فقط پنج دقیقه از شما زمان می برد و آن را به یکی از کارآمدترین راه ها برای ارائه موضوعات سئو به وب سایت های جدید تبدیل می کند.

  1. WooRank

به عنوان یک ابزار برای تجزیه و تحلیل سئو ، woorank گزینه های رایگان و پولی بسیار زیادی را در اختیار شما قرار می دهد. Woorank  می تواند به شما در شناسایی محتوای تکراری، خرابی و مشکلات امنیتی کمک کند و دستورالعمل هایی را در مورد نحوه رفع آنها ارائه دهد. با استفاده از این ابزار قطعا می توانید استراتژی خیلی بهتری را برای سایت خود برنامه ریزی کنید.

  1. incognito

جابجایی به حالت ناشناس و انجام جستجوهای گوگل به شما کمک میکند تا متوجه شوید کاربر شما چه می بیند و دقیقا چه نتایجی را هنگام جستجوی کلمات کلیدی به دست می آورد.در زمان باز بودن مرورگر گوگ کروم شما می توانید با فشردن کلید ترکیبی shift+ctrl+n به حالت ناشناس ( incognito ) وارد شوید.

همچنین بخوانید  کلید هوایی چه کاربردی دارد؟

به عنوان یک ابزار رایگان سئو، جستجو در حالت ناشناس بسیار مفید است زیرا جایگاه واقعی شما را در موتور جستجو به نمایش می گذارد.

 

نتیجه گیری:

این ابزارها به شما کمک میکنند تا در زمان خودتون به شدت صرفه جویی کنید. با این اوصاف، باید تلاش کنید تا به نتایج دلخواه خود برسید. این بدان معناست که محتوایی تولید کنید که بهینه‌سازی شده برای سئو باشد، تمام توضیحات محصول خود را بازنویسی کنید، و آنچه را که از این ابزارهای سئو آموخته‌اید، به کار بگیرید و تنظیمات را انجام دهید. این چک لیست را بررسی کنید و از محتوای خود اطمینان حاصل نمایید. همچنین می توانید در صورتی که بودجه ی کمی دارید از سری ابزارهای رایگان این لیست استفاده کنید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *