تبلیغات

تبلیغات

برنامه نویسی پایتون به چه پیش نیازهایی احتیاج دارد؟

barnamenevisi

میخواهید وارد حوزه برنامه نویسی شوید و زبان برنامه نویسی پایتون را انتخاب کردید؟ خب حتما این سوال برایتان پیش آمده است که پیش نیاز برنامه نویسی پایتون چیست و آیا اصلا نیازی به پیش نیاز برای یادگیری آن وجود دارد یا نه! در ادامه و در این مقاله با شناخت بهتر پایتون، به جواب این سوال خواهیم رسید.

چرا یادگیری پایتون مهم است

همانطور که می‌دانید، کامپیوتر‌ها برای عملکرد صحیح، به کد‌های برنامه نویسی وابسته هستند. زبان‌های برنامه نویسی زیادی وجود دارد که به توسعه‌دهندگان کمک می‌کند تا برنامه‌های کاربردی ایجاد کنند. پایتون یکی از زبان‌های برنامه نویسی سطح بالا، جامع، قدرتمند و همه منظوره است که استفاده از آن نیز آسان می‌باشد.

 در سال 1991، Guido van Rossum زبان برنامه نویسی Python را توسعه داد. پایتون به عنوان یک زبان برنامه نویسی پویا و پرکاربرد در مقایسه با زبان‌های دیگر مانند جاوا، پرل، پی اچ پی و روبی شهرت یافت. این زبان برنامه نویسی، پشتیبانی از مدیریت خودکار حافظه، پارادایم‌های برنامه نویسی متعدد و پیاده‌سازی مفاهیم اساسی برنامه نویسی شی گرا (OOP) را فراهم می‌کند.

همچنین می‌توان گفت که پایتون یکی از بهترین زبان‌های برنامه نویسی است که با آن می‌توانید مهارت‌های شغلی خود را ارتقا دهید.

بسیاری از بزرگترین وب سایت‌های جهان از پایتون استفاده می‌کنند و شغل‌های زیادی نیز وجود دارند که می‌توانید آن‌ها را با مهارت‌های پایتون به دست آورید.

نکات طلایی پیش نیاز‌ برنامه نویسی پایتون چیست؟

ما خیلی هیجان‌زده‌ایم که شما تصمیم گرفته‌اید سفر یادگیری پایتون را آغاز کنید! یکی از رایج‌ترین سوالاتی که از خوانندگان خود دریافت می‌کنیم این است که پیش نیاز برنامه نویسی پایتون چیست؟ و یا اینکه برای شروع برنامه نویسی پایتون چه پیش‌نیاز‌هایی لازم و ضروری است؟

در ادامه مهمترین های پیش نیاز‌ برنامه نویسی پایتون را بیان خواهیم کرد.

  1.       کدنویسی روزانه

زمانی که در حال یادگیری یک زبان جدید هستید، ثبات بسیار مهم است. توصیه می‌کنیم هر روز به نوشتن کد متعهد باشید. باور این موضوع سخت است، اما تکرار مفاهیم و به یاد سپاری الگوهای برنامه نویسی، نقش مهمی در یادگیری دارد. کد‌نویسی روزانه یک پیش نیاز برنامه نویسی پایتون است که می‌تواند نقش مهمی را در تقویت حافظه شما ایفا کند.

  1.     یادداشت‌برداری کنید

به عنوان یک برنامه نویس جدید که به تازگی سفر یادگیری خود را شروع کرده‌اید، ممکن است تعجب کنید که آیا باید یادداشت‌برداری، یک پیش نیاز‌ برنامه نویسی پایتون باشد؟ بله این کار یکی از مهمترین پیش‌نیاز‌های زبان برنامه نویسی است و برای شروع یادگیری بسیار مهم است.

همچنین بخوانید  آموزش ajax در mvc — یادگیری کامل Ajax همراه با کاربردهای آن در ASP.NET MVC

 در واقع، تحقیقات نشان می‌دهد که یادداشت‌برداری با دست می‌تواند برای ثبت اطلاعات در حافظه طولانی مدت بسیار مفید باشد. این کار می‌تواند برای کسانی که در راستای هدف تبدیل شدن به یک توسعه‌دهنده تمام وقت کار می‌کنند بسیار مفید باشد، زیرا بسیاری از مصاحبه‌ها شامل نوشتن کد روی تخته سفید است.

هنگامی که شروع به کار بر روی پروژه‌ها و برنامه‌های کوچک می‌کنید، یادداشت برداری به شما کمک می‌کند تا قبل از انتقال کد به کامپیوتر، آن را برنامه‌ریزی کنید. اگر فعالیت‌ها و نحوه تعامل با کدها را یادداشت کنید، می‌توانید در زمان زیادی صرفه‌جویی کنید.

 

برنامه نویسی پایتون

  1.     استراحت کنید

در حین مطالعه، دور ماندن از کد نویسی و فکر کردن به ایده‌ها مهم است. 25 دقیقه کار کنید، استراحت کوتاهی داشته باشید و سپس این روند را تکرار کنید. مهم است که برای داشتن یک جلسه نقد و بررسی مؤثر، استراحت کنید، به خصوص زمانی که اطلاعات جدید زیادی دارید.

هنگام اشکال‌زدایی داشتن یک ذهن آرام بسیار مهم هستند. اگر نمی‌توانید بفهمید مشکل یک باگ (خطا) چیست، آن را برای مدتی کنار بگذارید. از کامپیوتر خود دور بمانید، به پیاده روی بروید یا با یک دوست چت کنید. در برنامه نویسی، کد شما باید به شدت از قوانین یک زبان و منطق آن پیروی کند، بنابراین یک استراحت کوتاه، ذهن را برای ادامه روند و اشکال زدایی برنامه آماده می‌کند.

  1.       باگ ها را پیدا کنید

محال است برنامه‌ پیچیده‌ای را بنویسید و خطا نکنید، این اشتباهات برای همه اتفاق می‌افتد. اجازه ندهید اشکالات شما را ناامید کنند. درعوض، این لحظات را با غرور بگذرانید و خود را یک شکارچی خطا‌ها بدانید.

در طول اشکال زدایی، مهم است که یک رویکرد مناسب برای یافتن محل خطا داشته باشید. بهترین راه برای انجام این کار این است که خط به خط کدها را اجرا کنید و مطمئن شوید که هر قسمت درست اجرا شده است.

  1.     با دیگر برنامه نویسان مبتدی در ارتباط باشید

اگرچه ممکن است کدنویسی یک فرآیند فردی به نظر برسد، اما زمانی که با هم کار می‌کنید بهترین کار را انجام خواهید داد. این امر به ویژه در هنگام یادگیری کد در پایتون بسیار مهم است که با اطرافیان خود که در حال یادگیری هستید، تعامل داشته باشید. این کار به شما امکان می‌دهد نکات و ترفند‌هایی را که یاد می‌گیرید با دیگران به اشتراک بگذارید و همچنین از آموخته‌های آنان استفاده کنید.

  1.     آموزش دهید

بهترین راه برای یادگیری، آموزش آن است. این کار به ویژه زمانی که شما در حال یادگیری زبان برنامه نویسی پایتون هستید بسیار مؤثر است. راه‌های زیادی برای انجام این کار وجود دارد: نوشتن بر روی وایت‌برد همراه با دیگر دوستداران پایتون، نوشتن پست‌های وبلاگی که ایده‌های تازه آموخته‌شده را توضیح می‌دهند، ضبط ویدیو‌هایی که در آن چیز‌هایی را که آموخته‌اید توضیح می‌دهد، یا صحبت کردن با خود در رایانه‌تان. هر یک از این روش‌ها یادگیری شما را بیشتر می‌کند و اشتباهات و ضعف‌های شما را آشکار می‌سازد.

  1.     برنامه نویسی 2 نفره
همچنین بخوانید  مراحل شروع آموزش فارسی bootstrap

برنامه نویسی جفتی (Pair programming) یک فناوری است که شامل دو توسعه‌دهنده است که در یک محل برای تکمیل یک پروژه کار می‌کنند. یکی کد می‌نویسد و دیگری عیب‌یابی می‌کند.

برنامه نویسی جفتی چندین مزیت دارد: نه تنها به دیگری اجازه می‌دهد تا کد شما را بررسی کند، بلکه ایده‌ای از نحوه تفکر شخص دیگری در مورد یک مشکل را نیز ارائه می‌دهد.

نتیجه:

چنانچه پیشتر گفته شد زبان برنامه نویسی پایتون یکی از محبوب‌ترین زبان‌های برنامه نویسی در دنیای امروز است و تقاضای روبه رشد آن نیز نوید آینده‌ی درخشان این زبان برنامه نویسی را می‌دهد.

 اگر و تنها اگر به این زبان برنامه نویسی علاقه‌مند هستید با انجام پیش نیاز‌های برنامه نویسی پایتون قطعاً به سرعت رشد خواهید کرد و به یکی از افراد زبده در زبان برنامه نویسی پایتون تبدیل خواهید شد. بوت کمپ برنامه نویسی مپصا با هدف آموزش و استخدام و برگزاری دوره های آموزشی برنامه‌نویسی، از جمله دوره آموزشی پایتون و معرفی برنامه‌نویسان به شرکت‌های همکار و فعال، مسیر آموزش برنامه نویسی پایتون و جذب شما به بازارکار را هموار می‌کند.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *