تبلیغات

تبلیغات

9 تا از بهترین سیستم عامل ها برای نصب در رزبری پای

best-os-for-pi

رزبری پای فقط با قیمت 40 دلار ، ارزان ، متنوع و نسبتاً قدرتمند نسبت به رقبای خود است . در حالی که بیشتر پروژه ها را می توان با سیستم عامل Raspbian لینوکس انجام داد ، اما این تنها سیستم عامل رزبری پای نیست.

بنابراین بسیاری از سیستم عامل های دیگر می توانند روی رزبری پای اجرا شوند . فقط مطمئن شوید که قبل از راه‌اندازی آن ، یک مانیتور ، ماوس و صفحه کلید دارید و یک کارت حافظه سریع microSD برای اجرای سیستم عامل مورد نظر خود دارید.

بهترین سیستم عامل های دسکتاپ برای رزبری پای

تخمین زده می شود که بیش از 80 توزیع مبتنی بر لینوکس برای رزبری پای وجود دارد . بیشتر این موارد برای استفاده جهانی و رومیزی است.

توجه داشته باشید که انواع سیستم عامل (از جمله Raspbian و Ubuntu MATE) از طریق نصاب NOOBS قابل نصب هستند. با استفاده از این ابزار ، نرم افزار مرکز رسانه ها و مجموعه های شبیه سازی نیز پیدا خواهید کرد که هر دو مورد زیر را می توانید پیدا کنید.

1- تمشک یا Raspbian

این سیستم عامل توسط بنیاد رزبری پای توصیه شده ، Raspbian اولین سیستم عامل در سفر یادگیری با رزبری پای است. Raspbian مملو از ابزارها و ویژگی ها است تا بهترین استفاده جهانی از PCB شما (صفحه کامپیوتر چاپی) را داشته باشد. این همچنین معرفی خوبی برای لینوکس است.

Raspbian بخشی از بیشتر طراحی های رزبری پای است و با هر نسخه رایانه سازگار است.

بیشتر بدانید :

آموزش آپدیت کردن رزبری پای

2- اوبونتو میت یا Ubuntu MATE

2- اوبونتو میت یا Ubuntu MATE

اگر یک نسخه ساده تر از لینوکس را ترجیح می دهید ، Ubuntu MATE برای رزبری پای نسخه 2 و بعد از آن در دسترس است . Ubuntu MATE با پشتیبانی از تمام سخت افزارهای رزبری پای از جمله GPIO و USB ، از قبل نصب شده raspi-config را از پیش نصب کرده است. Steam Link و Minecraft: Pi Edition اضافی های اختیاری هستند.

اوبونتو MATE برای رزبری پای مدل B 2 ، 3 و جدیدترین در دسترس است.

3- DietPi

DietPi

DietPi ، سبکترین سیستم عامل برای رزبری پای است که در دسترس است ، با نسخه ای بسیار بهینه از Debian اجرا می شود. سیستم عامل DietPi به اندازه 400 مگابایت حجم دارند ، و این باعث می شود سه برابر سبک تر از نسخه Raspbian Lite باشد.

همچنین سیستم عامل DietPi برای همه مدل های رزبری پای در دسترس است.

4- Arch Linux ARM

Arch Linux ARM

اکثر توزیع های رزبری پای مبتنی بر Raspbian هستند که خود مشتق دبیان ( Debian ) است. Arch Linux رایحه ای لینوکس به طور فزاینده ای است که با هدف کاربران شایسته انجام می شود ، بنابراین برای مبتدیان ایده آل نیست.

همچنین بخوانید  آموزش حذف اکانت ایمیل (جیمیل) از برنامه Mail در ویندوز 10

با این وجود ، وقتی سیستم عامل Raspbian را به خوبی آموختید می توانید از سیستم عامل Arch Linux برای رزبری پای خود استفاده کنید . نسخه های Arch Linux ARM برای همه ی مدل های رزبری پای (2 ، 3 و 4) در دسترس است.

5- ویندوز 10 ARM

ویندوز 10 ARM

اگر به دنبال یک چالش هستید و می خواهید ویندوز 10 را در رزبری پای 3 خود نصب کنید ، می توانید این کار را انجام دهید .

این به لطف WOA Deployer است که نسخه ARM ویندوز 10 را در microSD نصب می کند. از این طریق می توانید رزبری پای خود را با ویندوز 10 بوت کنید.

5- اندروید

اندروید

به طرز شگفت آور ، اجرای اندروید روی رزبری پای نیز امکان پذیر است. این نباید تعجب آور باشد ، به نظر می رسد اندروید تقریباً از هر سیستم ، از سیستم های شخصی گرفته تا جعبه های تنظیم شده. حتی می توانید یک تبلت اندرویدی را از ابتدا برای رزبری پای بسازید.

نسخه های مختلف اندروید برای رزبری پای وجود دارد که به مجموعه گسترده برنامه ها و بازی های اندرویدی دسترسی پیدا می کند. ممکن است برخی از مشکلات سازگاری وجود داشته باشد ، اما ثبات کلی خوب است.

بهترین سیستم عامل ها برای بازی در رزبری پای

دسته ای از سیستم عامل های مناسب بازی که با سیستم عامل یکپارچه شده اند ، می توانند در رزبری پای نصب شوند. این ابزارها ، هر دو در حال اجرا بر روی Raspbian یا Debian ، شما را قادر می سازند ROM های بازی و شبیه سازها را راه اندازی کنید.

به یاد داشته باشید : هنگام استفاده از شبیه ساز ، معمولاً به رام های بوت و بازی نیاز خواهید داشت. برای استفاده قانونی از این موارد ، قبلاً باید سیستم ها و بازی های اصلی را خریداری کرده باشید.

سیستم های بازی یکپارچه شده با سیستم عامل زیر در تمام مدل های رزبری پای کار می کنند.

6- RetroPie

RetroPie راه حل اصلی بازی یکپارچه سازی با سیستم عامل رزبری پای است ، RetroPie شبیه سازی مجموعه گسترده ای از سیستم عامل های یکپارچه شده از دهه 80 ، 90 و اوایل 2000 را ارائه می دهد.

با RetroPie ، شما تقریباً می توانید بازی های کلاسیک ، حتی بازی های کنسولی را انجام دهید. همه این ها رابط کاربری EmulationStation است.

7- RecalBox

RecalBox

رقیب اصلی RetroPie RecalBox است. این سیستم تمایل دارد برای برخی از سیستمهای بعدی که زودتر از RetroPie صادر می شود ، شبیه ساز را صادر کند. به عنوان مثال ، شبیه ساز Dreamcast برای Raspberry Pi برای Recalbox قبل از RetroPie صادر شده بود.

همچنین بخوانید  با روش های غیرفعال کردن نوتیفیکیشن اپ ها در آیفون آشنا شوید

8- Lakka

Lakka

Lakka یک “توزیع سبک وزن لینوکس است که یک کامپیوتر کوچک را به یک کنسول شبیه سازی کامل” تبدیل می کند.

Lakka نسخه رسمی RetroArch و libretro با لینوکس ، برای PCB های بی شماری و همچنین ویندوز و مک در دسترس است.

9- Pi Entertainment System یا PES

PES مجموعه ای از شبیه سازهای مبتنی بر Arch Linux است. این شبیه سازی برای 22 سیستم عامل ، پیگیری دستاوردهای از طریق RetroAchievements.org ، و شامل Kodi است.

PES که در پایتون نوشته شده است رویکردی سرگرم کننده تر برای بازی های یکپارچه سازی شده با سیستم عامل دارد .

بنابراین سیستم عامل های رزبری پای زیاد است

تقریباً هر کاری را با رزبری پای می توانید انجام دهید ، از اجرای یک برنامه کم حجم گرفته تا پخش بازی های رایانه ای .

در حالی که سخت افزار خوب است ، موفقیت رزبری پای در انتخاب گسترده ای از سیستم عامل های موجود استوار است.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *