تبلیغات

تبلیغات

چگونه نسخه قبلی درایورهای ویندوز را نصب کنیم؟

roll-Back-Driver-Updates-in-Windows-10

مشکلی در سیستم خود مشاهده می کنید و میخواهید به نسخه قبلی درایور برگردید اما نمی دونید چگونه به نسخه قبلی درایور در ویندوز برگردید ؟ نگران نباشید در ادامه با نصب نسخه قبلی درایور در ویندوز آشنا خواهید شد .

اگر آپدیت درایور ویندوز را انجام داده اید و با مشکلی روبرو شده اید نگران نباشید کافیست به نسخه قبلی درایور برگردید ، با تک تیپ همراه باشید .

وقتی از سخت افزار غیر استاندارد استفاده می کنید ، این فرایند می تواند مشکلاتی را ارائه کند. علاوه بر این ، درایورهای ارائه شده توسط سازنده تجهیزات اصلی (OEM) همیشه بهترین راه حل نیستند.

از بروزرسانی های درایور جلوگیری کنید

مایکروسافت اعتراف می کند که “در موارد نادر ، یک درایور خاص یا به روزرسانی خاص ممکن است به طور موقت باعث ایجاد مشکل در دستگاه شما شود.” برای جلوگیری از نصب مجدد خودکار درایور مشکل ساز یا بروزرسانی درایور ، مایکروسافت راه حل بازگشت به نسخه قبلی درایور را ارائه می دهد.

1- بازگشت به نسخه قبلی درایور

ابتدا باید درایور مشکل ساز را حذف کنید، بهترین راه برگشت به نسخه قبلی درایور است. بر روی دکمه Start راست کلیک کنید ، گزینه ” Device Manager ” را انتخاب کنید ، روی دستگاه مربوطه راست کلیک کنید ، گزینه ” Properties ” را انتخاب کنید ، به برگه Driver بروید و بر روی دکمه ” Roll Back Driver ” کلیک کنید.

1- بازگشت به نسخه قبلی درایور

پس از اتمام کار ، به مسدود کردن بروزرسانی خودکار درایور بروید ، که به ناچار طی چرخه بعدی آپدیت ویندوز آغاز می شود.

2- درایور را حذف و جایگزین کنید

اگر گزینه roll back را مشاهده نکردید ، راه حل این است که درایور را حذف کنید و نسخه مورد نظر خود را جایگزین کنید . قبل از اقدام ، نسخه درایور مورد نظر را دانلود یا از نرم افزارهای نصب درایور استفاده کنید .

توجه داشته باشید که برخی از تولیدکنندگان برای حذف پاک کردن درایورهای قدیمی ، از پاک کردن کلیه فایل های مربوط به درایور از سیستم شما ، ابزارهایی را ارائه می دهند.

اگر لازم است که درایور را به صورت دستی حذف کنید ، روی دکمه Start راست کلیک کنید ، گزینه Device Manager را انتخاب کنید ، روی دستگاه آسیب دیده کلیک راست کرده و Uninstall را انتخاب کنید.

 درایور را حذف و جایگزین کنید

در پنجره زیر ، کادر حذف نرم افزار درایور این دستگاه را بررسی کنید و تأیید را انتخاب کنید. با این کار فایل های درایور از آپدیت درایور حذف می شود.

 درایور را حذف و جایگزین کنید

در مرحله بعد ، باید بروزرسانی های جدید را برای این درایور مسدود کنید.

همچنین بخوانید  ویژگی Color Filters در ویندوز 11 چیست؟ چگونه آن را فعال کنیم!

نحوه متوقف کردن بروزرسانی های خودکار درایور

برای جلوگیری از بروزرسانی خودکار و نصب درایورهای ویندوز 10 ، گزینه های مختلفی دارید. توجه داشته باشید که ویرایشگر خط مشی محلی برای کاربران ویندوز 10 نسخه Home در دسترس نیست.

برای این راه حل ، باید به قسمت System Control Panel بروید. بر روی دکمه Start راست کلیک کرده و System را انتخاب کنید. در نوار کناری Control Panel ، گزینه ” Advanced system settings ” را انتخاب کنید.

نحوه متوقف کردن بروزرسانی های خودکار درایور

در پنجره System Properties ، روی تب سخت افزار ” Hardware ” بروید و بر روی گزینه ” Device Installation Settings ” کلیک کنید.

نحوه متوقف کردن بروزرسانی های خودکار درایور

از شما سؤال خواهد شد که آیا “شما می خواهید به طور خودکار برنامه های سازندگان و آیکون های سفارشی موجود برای دستگاه های خود را دانلود کنید”. تیک گزینه ” No ” ودکمه ذخیره تغییرات ” Save Changes ” را انتخاب کنید.

نحوه متوقف کردن بروزرسانی های خودکار درایور

توجه داشته باشید که در صورت کار کردن ، این تنظیم همه به روزرسانی های درایور شما را غیرفعال می کند.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *