تبلیغات

استراتژی تولید محتوا چیست؟ چگونه محتوا تولید کنیم؟ 2019

استراتژی سئو و تولید محتوا
ب

استراتژی تولید محتوا از مهمترین گام های سئو و افزایش رتبه یک سایت است. استراتژی تولید محتوا می تواند باعث کسب جایگاه بالا در گوگل و یا سقوط از بالاترین جایگاه به پایین ترین جایگاه شود. محتوای سایت پادشاه است اما زمانی این حرف درست است که محتوا با کیفیت و بدون کپی از سایت های دیگر باشد. اینجور محتوا می تواند با دریافت بک لینک های با ارزش محبوبیت خسایت شما را در گوگل افزایش دهد.

اما چرا استراتژی محتوا خیلی مهم است؟ همانطور که در مقاله های قبلی گفته شد گوگل، به دنبال راحتی کاربران است. شما با تولید محتوای مناسب و سئو شده و بدون کپی از جای دیگر ارزش سایت خود را به گوگل نشان می دهید و مسیر و هدف اصلی خود را برای گوگل و موتور های جستجو مشخص می کنید.

هرچی از استراتژی محتوا صحبت کنین باز هم کم است، استراتژی محتوا تا حدی مهم است که می تواند شما را از صفحه های 3 تا 4 گوگل به صفحه 1 گوگل برساند. گوگل از محتوای سئو شده و با کیفیت بسیار لذت می برد و  این مسئله ارزش سایت شما را افزایش می دهد.

استراتژی تولید محتوا چیست؟

استراتژی تولید محتوا در یک جمله یعنی تولید محتوا برای رفع نیاز های کاربران با استفاده از کلمات کلیدی هدف دار. هدف شما از تولید محتوا دور زدن گوگل و فقط افزایش رتبه سایت نیست. شما هدف بزرگتری را باید برای تولید محتوا دنبال کنید. هدف از تولید محتوا سئو شده و با کیفیت رفع نیاز ها و خواسته های کاربران به بهترین نحو ممکن است. تولید محتوای مناسب در نهایت باعث افزایش رتبه وب سایت شما و دریافت بک لینک های بسیار با ارزش می شود.

سایت بدون محتوا مانند درختی بزرگ اما بدون میوه است، که هر چه قدر هم رشد کند و بزرگ شود میوه ای نمی دهد. آن چیزی که به درخت زیبایی می بخشد و باعث استفاده دیگران از آن می شود میوه است. در اینجا محتوای یک سایت شبیه میوه های درخت است که اگر نباشد سایت هیچ ارزش و معنایی ندارد و هر چه قدر هم در آن تلاش کنید باز هم بی فایدست. یکی از مهمترین عوامل افزایش رتبه وب سایت استراتژی تولید محتوا است.

تولید محتوا و Seo

تولید محتوای با کیفیت و سئو شده باعث می شود ارزش سایت شما بیشتر شود. و کاربران برای رفع نیاز های خود سایت شما را انتخاب کنند. همانطور که در مقاله های قبلی گفته شد بهترین تکنیک برای ساخت محتوا استفاده از روش سئو کلاه سفید است که در این روش هدف اصلی سایت برطرف کردن سوال و یا مشکلات کاربران است که گوگل هم بسیار این روش را توصیه کرده است.

قبل از تولید محتوا باید یک مقدمه ی جذاب را برای شروع محتوای سئو خود انتخاب کنید. برای این منظور می توانید کلمات کلیدی اصلی برای محتوا نویسی خود را انتخاب کنید و سپس به بررسی و تحلیل هر کدام بپردازید. در مرحله ی بعدی شما باید هر کلمه کلیدی را به یک جمله تبدیل کنید. سعی کنید از جملات تحریک کننده در مقدمه ی محتوای خود استفاده کنید تا اشتیاق کاربران را به خوادن آن بیشتر کنید.

استراتژی تولید محتوا و سئو | چگونه محتوا تولید کنیم؟

تفاوت استراتژی محتوا و بازاریابی محتوا در چیست؟

شاید شما هم مانند خیلی از افراد دیگر فکر می کنید. استراتژی محتوا و بازاریابی محتوا هیچ تفاوتی ندارد و هردوشون یکی هستند. اما باید بگم که اشتباه می کنید. این دو از هم جدا هستند و هر کدام در زمینه ای استفاده می شود. شما می توانید در محتوای ساده حتی استراتژی ایجاد کنید. برخی از ویژگی های استراتژی محتوا و بازاریابی محتوا

  • استراتژی محتوا: فرمان روایی و حاکمیت محتوا در برابر اجزای سایت، برنامه ریزی برای ارائه بهترین محتوا به مخاطبان و کاربران سایت
  • بازاریابی محتوا: بررسی کاربران، تحلیل فعالیت های کاربران، ایده پردازی برای بهتر شدن، پادشاهی در خارج از سایت.

استراتژی محتوا

استراتژی تولید محتوا مانند یک چشم انداز برای بررسی و تحلیل رفتار کاربران است. برای درک بهتر این مسئله این سوال را از خود بپرسید. چرا من محتوا تولید می کنم و ان را به روز می کنم؟ با کمی فکر متوجه می شوید شما محتوا تولید می کنید تا محصولات سایت خود را معرفی کنید. و یا اینکه برای رفع نیاز های کاربران و گرفتن نتیجه بهتر از گوگل محتوا نویسی می کنید.

بازاریابی محتوا به روی تکنیک ها و اجرای آن در محتوا تمرکز می کنید. اصلاح و یا ویرایش محتوا که بهصورت خاص برای بازاریابی محتوا انجام میشود. می تواند نتیجه ی بهتری داشته باشد. برای مثال شما برای معرفی یک محصول از ایمیل مارکتینگ استفاده می کنید در این روش شما محصول خو را به صورت کوتاه معرفی می کنید و یا از تخفیفات محصولات سایت خود خبر می دهید. که می تواند نتیجه ی بسیار خوبی برای شما داشته باشد.

شما زمانی که برای محصولات خود محتوا تولید می کنید هدف اصلی شما تبدیل کاربران به مشتری است. یعنی هدف شما از معرفی محصول و ایجاد محتوا برای آن در نهایت فروش ان محصول است.  اما برای اینکه بتوانید این کار را به بهترین نحو ممکن انجام دهید باید استراتژی تبدیل کاربر به مشتری را یاد بگیرید همچنین می توانید از روش ایمیل مارکتینگ استفاده کنید.

در این روش کاربران به صورت خلاصه با محصول شما آشنا می شوند و برای اینکه بیشتر درباره آن محصول اطلاعات دریافت کنند باید به روی لینک محصول در سایت شما کلیک کنند. همین موضوع باعث ارائه تجربه بهتر به کاربران می شود و کاربران را به سمت سایت شما میکشاند.

مخاطبان سایت خود را بشناسید

قدم بعدی در استراتژی محتوا شناخت کاربران و مخاطبان است. شما برای اینکه بهتر با کاربران سایت خود ارتباط برقرار کنید باید آن ها را بشناسید و فعالیت های آن را بررسی و تحلیل کنید. شما برای اینکه بتوانید تجربه بهتری را به کاربران خود ارائه دهید باید به دنبال محتوایی باشید که هدف اصلی کاربران است. محتوایی که باعث می شود به خاطر آن از اینترنت استفاده کنند.

همچنین بخوانید  آموزش تصویری اسکن کد QR در آیفون و آیپد

البته فهمیدن هدف اصلی کاربران کار دشواری نیست، شما می توانید تنها با یک سرچ ساده در گوگل به اهداف اصلی کاربران پی ببرید. برای این منظور ابزار های بسیار زیادی وجود دارد، که می توانید از آن ها استفاده کنید. اما از بهترین ابزار ها برای بررسی رفتار کاربران می توان به ابزار Google Analytics و Google Ads و همچنین ابزار Google suggestion اشاره کرد.

استفاده از ابزار  Google Suggestion بسیار ساده و راحت است. برای استفاده از این ابزار کافی است به سایت Google.com مراجعه کنید. سپس در قسمت سرچ چند حرف از کلماتی که قصد دارید برای آن محتوا تولید کنید را وارد کنید. با وارد کردن کلمات شما پیشنهاد های گوگل را هم مشاهده می کنید که این کلمات پربازدیدترین کلمات کلیدی هستند.

همچنین با وارد کردن کلمات کلیدی مورد نظر خود در گوگل می توانید در قسمت پایین آن پیشنهاد های گوگل را مشاهده کتید. شما می توانید با استفاده از کلمات پیشنهادی گوگل بهترین محتوا را برای کاربران تولید کنید و استراتژی تولید محتوا را به صورت جدی پیش بگیرید.

استراتژی تولید محتوا (کلمات کلیدی هدف دار)

برای اینکه استراتژی تولید محتوا را شروع کنید باید در اولین گام نیاز های کاربران را بدانید. برای این منظور می توانید از ابزار های بالا استفاده کنید. اما چرا ما باید به دنبال کلمات کلیدی هدف دار باشیم؟ امروزه کابران برای رفع نیاز ها و درخواست های خود از ایترنت استفاده می کنند. هدف اصلی موتور های جستجو به ویژه گوگل پاسخ به نیاز های کاربران به بهترین شکل ممکن است.

زمانی که شما نیاز های کاربان را بدانید می توانید برای آن استراتژی محتوا را در پیش بگیرید. یک استراتژی قوی با برنامه ریزی دقیق و از پیش تعیین شده که باعث محبوبیت بیشتر سایت شما در بین کاربران و گوگل می شود. شما با این کار می توانید با یک تیر دو نشان بزنید. هم به نیاز های کاربان پاسخ بدهید هم محبوبیت خود را در گوگل افزایش دهید که این مسئله باعث افزایش ترافیک و رتبه سایت شما هم می شود.

کلمات کلیدی هدف چیست؟

جالب است بدانید در روز بیش از 7 میلیارد سرچ در اینترنت انجام می شود. تصور کنید از بین این کاربران حداقل 5 هزار نفر ایرانی هستند شاید بیشتر. شما اگر بتوانید در گوگل جایگاه خود را بالا ببرید به راحتی می توانید حداقل 5 هزار کاربر جدید به سایت خود اضافه کنید. اما استراتژی تولید محتوا و سئو به شما بستگی دارد که چگونه این کار را انجام دهید.

اما بدست آوردن رتبه بالای گوگل به همین راحتی هم نیست. شما برای اینکه بتوانید رتبه سایت خود را در گوگل افزایش دهید باید اعتماد کاربران را نسبت به سایت خود جلب کنید تا گوگل مطمئن شود هدف اصلی شما رفه و پاسخ نیاز های کاربران است. شما نیاز به سال ها تجربه دارید تا در تولید محتوا و سئو حرفه ای شوید و به یک سئو کار بسیار ماهر تبدیل شوید اما می توانید با یادگیری اصولی سئو و استراتژی تولید محتوا این زمان را کمتر کنید.

اما به یاد داشته باشید هر چه قدر بتوانید بیشتر درباره کاربان خود اطلاعات بدست آورید و رفتار های آن ها در مقابل سایت خود بررسی و تحلیل کنید موفق تر خواهید بود. متاسفانه درصد زیادی از کسانی که محتوا تولید می کنند. از مسئله استراتژی محتوا به راحتی رد می شوند و به آن اهمیتی نمی دهند. این کار بسیار نادرست است چرا که شما با این کار مخاطبان و کاربران بسیار زیادی را از دست می دهید.

استراتژی تولید محتوا با استفاده از کلمات کلیدی هدف دار

چگونه محتوا تولید کنیم؟

در قدم اول سعی کنید متفاوت باشید. سعی کنید از محتوای سایت های دیگر فاصله بگیرید و خود تولید محتوا را شروع کنید بدون اینکه به محتوای سایت های دیگران فکر کنید. شما می توانید در هر زمینه ای بهترین محتوا را تولید کنید اما باید اول کلمه نمی تونم رو از خود دور کنید. این کلمه ضربه ی بسیار محکمی به شما می زند و شما را در هر کجا هستید ثابت نگه میدارد و اجازه تصمیم گیری به شما نمی دهد.

سعی کنید از تخیلات خود برای تولید محتوا کمک بگیرید. برای مثال شما می توانید از یک کلمه ساده مانند سئو هر چه قدر که بخواید مقاله در بیاورید. اما این به میزان تخیلات و فکر شما بر میگردد. که چه طور بخواید از این کلمه استفاده کنید. برای شروه محتوا یک مقدمه ی جذاب را انتخاب کنید. سعی کنید قبل از محتوا نویسی مقدمه ی جذاب برای مقاله ی خود بنویسید. مقدمه هر مقاله یکی از مهمترین عوامل تعیین رتبه سایت شما است.

همچنین بخوانید  نکته های مهمی که باید بعد از خرید لپ تاپ به آن ها توجه کنید

تاثیر مقدمه محتوا در رتبه سایت

زمانی که شما از یک مقدمه ی ضعیف برای سایت خود استفاده کنید کاربران با اولین نگاه از سایت شما خارج می شوند و دیگر ادامه آن را مطالعه نمی کنند. این مسئله از چشمان گوگل پنهان نمی ماند و بابت همین شاید امتیاز منفی به سایت شما تعلق بگیرد. چون زمانی که تعداد دفع کاربران شما زیاد شود جایگاه وب سایت شما هم پایین تر می آید.

بهترین کار این است که، قبل از تولید محتوا درباره محتوای خود فکر کنید و برای ارئه بهترین محتوا وقت بزارید. درسته شاید وقت زیادی را از شما بگیره اما سرانجام نتیجه ی بسیار لذت بخشی برای شما خواهد داشت. چون شما مطابق گوگل پیش می روید و تمام سعی خود را می کنید که علاوه برا رفع نیاز های کاربران رقیبان خود را کنار بزنید.

رقابت در استراتژی تولید محتوا برای نتیجه ای بهتر

این همان رقابت لذت بخشی است که همه تلاش می کنند از دیگران بهتر باشند. اما برای بهتر بودن از روش های غیرقانونی برای دور زدن گوگل استفاده نمی کنند. در این روش وبمستر ها به قدرت ذهن و فکرو خیال خود تکیه می کنند. و مطمئن هستند سرانجام این تلاش ها و پشتکار به موفقیت های بسیار بزرگ ختم می شود. در دنیای تجارت الکترونیک همه سعی می کنند رقبان خود را کنار بزنند و از آن ها بهتر باشند.

اما کسی موفق می شود که بهتر با کاربران ارتباط برقرار کند و نیاز های ان ها را درک کند. برای مثال زمانی که شما وارد فیک فروشگاه بزرگ می شوید از شما سوال می شود چه چیزی لازم دارید شما با گفتن نیاز های خود با فروشنده ارتباط برقرار می کنید اگر چیزی که به دنبالش هستید را در آن فروشگاه پیدا کنید این یک امیتیاز مثبت برای فروشنده است.اما اگر شما نتوانید نیاز های خود را در آن فروشگاه برطرف کنید.

فروشگاه مشتری خود را از دست می دهد. این دقیقا مانند سایت شما و کاربران است. شما اگر بتوانید نیاز های کاربران را برطرف کنید، باز هم کاربران برای رفع نیاز های خود شما را انتخاب می کنند اما اگر نتوانید خواسته های کابران خود را برطرف کنید آن ها را از دست می دهید. و این به مرور زمان باعث کاهش رتبه سایت و ترافیک سایت شما می شود.

مهمترین عوامل استراتژی محتوا و افزایش رتبه سایت :

  • ایندکس سایت
  • استفاده از برچسب ها در محتوا
  • ترافیک سایت
  • میزان صفحات دیده شده
  • اشتراک گذاری محتوا در شبکه های اجتماعی
  • تجزیه و تحلیل ساختار داده های سایت
  • تعیین اهداف
چگونه محتوا تولید کنیم؟ استراتژی تولید محتوا

ایندکس سایت

برای اینکه در گوگل رتبه سایت خود را بالا ببرید ابتدا باید از وجود محتوا و ایندکس سایت خود در گوگل مطمئن باشید. اگر محتوای شما در گوگل قرار نگیرد و یا نشان داده نشود، دیگر کاری از دست شما بر نمی آید و هر کاری هم که انجام دهید برای بهبود جایگاه سایت خود هیچ نتیجه ای نمی توانید بگیرید.اگر شما سایت تازه تاسیس دارید حتما با مشکل نمایش محتوای سایت خود در گوگل مواجه شده اید.

اما این به خاطر جریمه شدن وب سایت شما نیست. گوگل برای سایت های تازه تاسیس و تازه کار محدودیتی را ایجاد می کند تا از هدف اصلی سایت و هویت ان مطلع شود. در این زمان سایت شما در گوگل سند باکس قرار می گیرد. و حدود 3 تا 4 ماه طول می کشد تا شما از گوگل سند باکس خارج شوید. در این مدت کاری از دست شما بر نمی آید. اما می توانید با تولید محتوای سئو شده این مدت زمان را کمتر کنید.

همچنین شما می توانید با استفاده از ابزار  (screaming frog)  آدرس های صفحات وب سایت خود را مشاهده کنید. با استفاده از این ابزار می توانید آدرس های صفحات سایت خود را به صورت کامل مدیریت کنید. این ابزار امکان مشاهده لیستی از تمامی صفحات سایت شما را فراهم می کند.

نشانه گذاری و استفاده از برچسب ها در تولید محتوا

محتوای خود را با استفاده از برچسب ها برای موتور های جستجو توصیف کنید. شما می توانید برای توصیف بهتر صفحات سایت خود از برچسب ها استفاده کنید. محتوای سایت شما درباره چیست؟ آیا شما درباره محصولات سایت خود صحبت می کنید؟ برای اینکه بتوانیم این سوال ها را برای گوگل پاسخ دهیم باید از برچسب ها و نشانه گذاری ها یا همان دسته بندی ها استفاده کنیم.

دسته بندی به گوگل نشان میدهد صفحه شما درباره چیست، و برچسب ها موض,ع محتوای شما را برای گوگل مشخص می کنند..  این کار باعث می شود گوگل صفحات سایت شما را بهتر درک کند و مخاطب و کاربران سایت شما ارتباط بهتری با سایت شما برقرار می کنند. همچنین دسترسی به موضوع های مختلف در سایت شما راحت تر می شود و این خود یک امتیاز مثبت است.

چگونه محتوا تولید کنیم؟

در اولین گام باید خاص و متفاوت باشید، سعی کنید فکر خود را از مسائل روزمره آزاد کنید و باید ذهن آزاد محتوا تولید کنید. در محتوای خود سعی کنید سوال هایی که برای کاربران ممکن است پیش بیاید حرف بزنید و ان ها را پاسخ دهید. شما با این کار می توانید کاربران بیشتری را جذب سایت خود کنید همچنین کاربران سایت شما را برای رفع نیاز های خود انتخاب می کنند.

همچنین بخوانید  چگونه آپدیت خودکار گوگل کروم ویندوز را غیرفعال کنیم؟ غیرفعال کردن آپدیت کروم

دومین گام باید درباره آن چیز که کاربران به دنبال هستند صحبت کنید. شاید شما از یک موضع استفاده کنید که کاربران اصلا به دنبال آن نیستند و برای آن ها اهمیتی ندارد در این صورت شما فقط وقت خود را تلف کرده اید و نتیجه ای برای شما نخواهد داشت. اما اگر قبل تولید محتوا درباره بیشترین جسجو های کابران تحقیق و بررسی کنید به راحتی می توانید مخاطب هدف خود را به سایت بکشانید.

در سومین گام باید هنگام تولید محتوا خود را به جای کاربران بزارید و از خود سوال کنید. آیا این مقاله می تواند نیاز های کاربران را برطرف کند؟ آیا این مقاله مفید است؟ آیا این محتوا می تواند در آینده هم محتوای هدف کاربان باشد؟این سوالات به شما کمک می کند مطابق با میل کاربران پیش بروید و این همان چیزی است که گوگل می خواهد و مطمئن باشید این محتوای شما از چشمان گوگل پنهان نمی ماند.

چهارمین گام نوبت سئو و بهینه سازی است. شما باید محتوای خود را سئو و بهینه کنید تا در گوگل جایگاه مناسبی را کسب کنید. اگر شما محتوا تولید کنید اما در گوگل جایگاه مناسبی را نگیرید محتوای شما هیچ ارزشی نخواهد داشت حتی اگر روز ها و ما ها برای آن زحمت کشیده باشید پس باید به مسئله سئو به صورت جدی فکر کنید و در محتوا از آن استفاده کنید.

چگونه محتوای خود را سئو کنیم؟

همان طور که در مقاله های قبلی گفته شد سئو مهمترین استراتژی در تولید محتوا است. و محتوای بدون سئو هیچ معنایی ندارد و نمی تواند جایگاه بالایی را در گوگل کسب کند. اما چگونه می توانیم محتوای خود را سئو کنیم؟ برای اینکه بتوانیم محتوای خود را استراتژی سئو کنیم باید سئو را یاد بگیریم. پس از یادگیری استراتژی سئو باید کلماتی که بیشترین دنبال کننده را دارند و به عبارتی کلمات هدف کاربران هستند را پیدا کنید.

برای پیدا کردن کلمات هدف کاربران ابزار های زیادی وجود دارند اما از بهترین ابزار های بررسی کلمات کلیدی و ارائه پیشنهاد های بهترین کلمات کلیدی برای سئو ابزار Google Adwords می باشد. این ابزار توئسط گوگل ایجاد شده است و کاملا رایگان است اما به علت محدودیت در ایران شما باید با آی پی غیر از ایران وارد سایت شوید و سپس ثبت نام کنید.

پس از انتخاب کلمات کلیدی هدف دار باید هر کدام را دسته بندی کنید. سعی کنید از کلماتی که رقابت در آن ها بسیار سخت و دشوار است استفاده نکنید و یا کمتر استفاده کنید. شما می توانید با کلمات کلیدی بلند تر نتیجه ی بهتری را بگیرید و به مرور زمان در کلمات کلیدی کوتاه هم در جایگاه بالای گوگل قرار بگیرید اما اول باید از کلمات کوتاه استفاده کنید.

برای اینکه کاربران را تحریک به کلیک به روی محتوای سایت خود کنید همیشه سعی کنید از عنوان های تحریک کننده استفاده کنید. عنوان ها نقش بسیار مهمی را در کلیک کردن کاربران دارند و شما می توانید تنها با یک کار کوچک ترافیک بیشتری را جذا سایت خود کنید. برای مثال می توانید از عنوان های زیر برای محتوای خود استفاده کنید.

  • بهترین
  • کامل ترین
  • جامع ترین
  • آموزش صفر تا صد
  • استراتژی
چگونه محتوای سئو شده تولید کنیم؟ استراتژی محتوا

محتوای طولانی یا کوتاه

حداقل کلمات در محتوا 500 کلمه است. و شما اگر کمتر از این مقدار محتوا تولید کنید گوگل به آن توجه ای نمی کند و نمی تواند جایگاهی را در گوگل کسب کند. اما شما می توانید با تولید محتوای طولانی شانس خود را برای افزایش رتبه سایت و  همچنین جذب ترافیک بیشتر افزایش دهید. گوگل عاشق محتوای طولانی است و چندین بار توصیه کرده است که از محتوای طولانی در سایت خود استفاده کنید.

محتوای طولانی اعتبار و ارزش سایت شما را بالا می برد. چون شما در محتوای طولانی می توانید محتوای خود را از زاویه های مختلف بررسی کنید و به سوالاتی که ممکن است برای کاربران پیش بیاید به صورت کامل پاسخ دهید. این خودش تجربه کاربری را می سازد و حتی باعث بهبود تجربه کاربری سایت شما می شود چون شما سوالاتی را که در ذهن کاربران بود را پاسخ دادید پس کاربران از آن به بعد برای رفع نیاز خود سایت شما را انتخاب می کنند.

ارزش تولید محتوای طولانی

همچنین ارزش محتوای طولانی بسیار بیشتر از محتوای کوتاه است. محتوای طولانی نشان می دهد که شما برای کاربران خود ارزش ویژه ای قائل هستید و همیشه سعی می کنید برای رفع نیاز های آن ها محتوا تولید کنید. شاید با خود بگویید محتوای طولانی کسل کننده می شود و دیگر کاربران اشتیاقی به خواندن ان پیدا نمی کنند. اما فراموش نکنید کاربری که به محتوای سایت شما می آید به دنبال پاسخ نیاز و خواسته های خود است و تا پاسخ آن را پیدا نکند از سایت شما بیرون نمی رود.

اما استفاده از محتوای طولانی و جذاب به شما بستگی دارد که چگونه محتوال تولید کنید تا کاربران را به خوادن محتوا تحریک کنید و کاربر تشویق به خوتاندن محتوای سایت شما شود . شما می توانید با کسب تجربه های بیشتر محتوای طولانی و بسیار جذاب تولید کنید که هر چه قدر هم طولانی باشد اما باز کاربر آن را مطالعه کند.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *