تبلیغات

تبلیغات

استراتژی تولید محتوا چیست؟ چگونه محتوا تولید کنیم؟ 2021

استراتژی سئو و تولید محتوا

استراتژی تولید محتوا از مهمترین گام های سئو و افزایش رتبه یک سایت به شمار می رود ، برای داشتن استراتژی مناسب باید ابتدا تحقیق کلمه کلیدی دقیقی برای سایت انجام داده شود و سپس تقویم محتوایی به صورت کامل آمده شده و پس از ان استراتژی اصلی تولید محتوا بر اساس موضوع و نوع سایت ایجاد بشود.

یکی از مهم ترین بخش های اصلی سئو در سال 2021 ساختن استراتژی محتوا می باشد ، به علت پیشرفت الگوریتم گوگل و شناسایی مفهوم محتوا در زبان فارسی داشتن استراتژی محتوا از اهمیت بالایی برخوردار شده است .

تاثیر استراتژی محتوا

چرا استراتژی محتوا خیلی مهم است؟ به علت اینکه شما با تولید محتوای مناسب و سئو شده و بدون محتوای کپی از جای دیگر ارزش سایت خود را به گوگل نشان می دهید و مسیر و هدف اصلی خود را برای گوگل و موتور های جستجو مشخص می کنید.

استراتژی تولید محتوا

استراتژی تولید محتوا در یک جمله یعنی تولید محتوا برای رفع نیاز های کاربران با استفاده از کلمات کلیدی هدف دار. هدف شما از تولید محتوا دور زدن گوگل و فقط افزایش رتبه سایت نیست.

شما هدف بزرگتری را باید برای تولید محتوا دنبال کنید. هدف از تولید محتوا سئو شده و با کیفیت رفع نیاز ها و خواسته های کاربران به بهترین نحو ممکن است. تولید محتوای مناسب در نهایت باعث افزایش رتبه وب سایت شما و دریافت بک لینک های بسیار با ارزش می شود.

سایت بدون محتوا مانند درختی بزرگ اما بدون میوه است، که هر چه قدر هم رشد کند و بزرگ شود میوه ای نمی دهد. آن چیزی که به درخت زیبایی می بخشد و باعث استفاده دیگران از آن می شود میوه است. در اینجا محتوای یک سایت شبیه میوه های درخت است که اگر نباشد سایت هیچ ارزش و معنایی ندارد و هر چه قدر هم در آن تلاش کنید باز هم بی فایدست. یکی از مهمترین عوامل افزایش رتبه وب سایت استراتژی تولید محتوا است.

تولید محتوا و Seo

تولید محتوای با کیفیت و سئو شده باعث می شود ارزش سایت شما بیشتر شود. و کاربران برای رفع نیاز های خود سایت شما را انتخاب کنند. همانطور که در مقاله های قبلی گفته شد بهترین تکنیک برای ساخت محتوا استفاده از روش سئو کلاه سفید است که در این روش هدف اصلی سایت برطرف کردن سوال و یا مشکلات کاربران است که گوگل هم بسیار این روش را توصیه کرده است.

قبل از تولید محتوا باید یک مقدمه ی جذاب را برای شروع محتوای سئو خود انتخاب کنید. برای این منظور می توانید کلمات کلیدی اصلی برای محتوا نویسی خود را انتخاب کنید و سپس به بررسی و تحلیل هر کدام بپردازید. در مرحله ی بعدی شما باید هر کلمه کلیدی را به یک جمله تبدیل کنید. سعی کنید از جملات تحریک کننده در مقدمه ی محتوای خود استفاده کنید تا اشتیاق کاربران را به خوادن آن بیشتر کنید.

استراتژی تولید محتوا و سئو | چگونه محتوا تولید کنیم؟

تفاوت استراتژی محتوا و بازاریابی محتوا در چیست؟

شاید شما هم مانند خیلی از افراد دیگر فکر می کنید. استراتژی محتوا و بازاریابی محتوا هیچ تفاوتی ندارد و هردوشون یکی هستند. اما باید بگم که اشتباه می کنید. این دو از هم جدا هستند و هر کدام در زمینه ای استفاده می شود. شما می توانید در محتوای ساده حتی استراتژی ایجاد کنید. برخی از ویژگی های استراتژی محتوا و بازاریابی محتوا

  • استراتژی محتوا: فرمان روایی و حاکمیت محتوا در برابر اجزای سایت، برنامه ریزی برای ارائه بهترین محتوا به مخاطبان و کاربران سایت
  • بازاریابی محتوا: بررسی کاربران، تحلیل فعالیت های کاربران، ایده پردازی برای بهتر شدن، پادشاهی در خارج از سایت.
همچنین بخوانید  چگونه اکانت تیک تاک را خصوصی کنیم ؟ آموزش پریویت کردن حساب تیک تاک

استراتژی محتوا چیست ؟

استراتژی تولید محتوا مانند یک چشم انداز برای بررسی و تحلیل رفتار کاربران است. برای درک بهتر این مسئله این سوال را از خود بپرسید. چرا من محتوا تولید می کنم و ان را به روز می کنم؟ با کمی فکر متوجه می شوید شما محتوا تولید می کنید تا محصولات سایت خود را معرفی کنید. و یا اینکه برای رفع نیاز های کاربران و گرفتن نتیجه بهتر از گوگل محتوا نویسی می کنید.

بازاریابی محتوا به روی تکنیک ها و اجرای آن در محتوا تمرکز می کنید. اصلاح و یا ویرایش محتوا که بهصورت خاص برای بازاریابی محتوا انجام میشود. می تواند نتیجه ی بهتری داشته باشد. برای مثال شما برای معرفی یک محصول از ایمیل مارکتینگ استفاده می کنید در این روش شما محصول خو را به صورت کوتاه معرفی می کنید و یا از تخفیفات محصولات سایت خود خبر می دهید. که می تواند نتیجه ی بسیار خوبی برای شما داشته باشد.

شما زمانی که برای محصولات خود محتوا تولید می کنید هدف اصلی شما تبدیل کاربران به مشتری است. یعنی هدف شما از معرفی محصول و ایجاد محتوا برای آن در نهایت فروش ان محصول است.  اما برای اینکه بتوانید این کار را به بهترین نحو ممکن انجام دهید باید استراتژی تبدیل کاربر به مشتری را یاد بگیرید همچنین می توانید از روش ایمیل مارکتینگ استفاده کنید.

در این روش کاربران به صورت خلاصه با محصول شما آشنا می شوند و برای اینکه بیشتر درباره آن محصول اطلاعات دریافت کنند باید به روی لینک محصول در سایت شما کلیک کنند. همین موضوع باعث ارائه تجربه بهتر به کاربران می شود و کاربران را به سمت سایت شما میکشاند.

مخاطبان سایت خود را بشناسید

قدم بعدی در استراتژی محتوا شناخت کاربران و مخاطبان است. شما برای اینکه بهتر با کاربران سایت خود ارتباط برقرار کنید باید آن ها را بشناسید و فعالیت های آن را بررسی و تحلیل کنید. شما برای اینکه بتوانید تجربه بهتری را به کاربران خود ارائه دهید باید به دنبال محتوایی باشید که هدف اصلی کاربران است. محتوایی که باعث می شود به خاطر آن از اینترنت استفاده کنند.

البته فهمیدن هدف اصلی کاربران کار دشواری نیست، شما می توانید تنها با یک سرچ ساده در گوگل به اهداف اصلی کاربران پی ببرید. برای این منظور ابزار های بسیار زیادی وجود دارد، که می توانید از آن ها استفاده کنید. اما از بهترین ابزار ها برای بررسی رفتار کاربران می توان به ابزار Google Analytics و Google Ads و همچنین ابزار Google suggestion اشاره کرد.

استفاده از ابزار  Google Suggestion بسیار ساده و راحت است. برای استفاده از این ابزار کافی است به سایت Google.com مراجعه کنید. سپس در قسمت سرچ چند حرف از کلماتی که قصد دارید برای آن محتوا تولید کنید را وارد کنید. با وارد کردن کلمات شما پیشنهاد های گوگل را هم مشاهده می کنید که این کلمات پربازدیدترین کلمات کلیدی هستند.

همچنین بخوانید  چگونه گروه تلگرامی را پیدا کرده و به آن بپیوندیم

همچنین با وارد کردن کلمات کلیدی مورد نظر خود در گوگل می توانید در قسمت پایین آن پیشنهاد های گوگل را مشاهده کتید. شما می توانید با استفاده از کلمات پیشنهادی گوگل بهترین محتوا را برای کاربران تولید کنید و استراتژی تولید محتوا را به صورت جدی پیش بگیرید.

استراتژی تولید محتوا (کلمات کلیدی هدف دار)

برای اینکه استراتژی تولید محتوا را شروع کنید باید در اولین گام نیاز های کاربران را بدانید. برای این منظور می توانید از ابزار های بالا استفاده کنید. اما چرا ما باید به دنبال کلمات کلیدی هدف دار باشیم؟ امروزه کابران برای رفع نیاز ها و درخواست های خود از ایترنت استفاده می کنند. هدف اصلی موتور های جستجو به ویژه گوگل پاسخ به نیاز های کاربران به بهترین شکل ممکن است.

زمانی که شما نیاز های کاربان را بدانید می توانید برای آن استراتژی محتوا را در پیش بگیرید. یک استراتژی قوی با برنامه ریزی دقیق و از پیش تعیین شده که باعث محبوبیت بیشتر سایت شما در بین کاربران و گوگل می شود. شما با این کار می توانید با یک تیر دو نشان بزنید. هم به نیاز های کاربان پاسخ بدهید هم محبوبیت خود را در گوگل افزایش دهید که این مسئله باعث افزایش ترافیک و رتبه سایت شما هم می شود.

کلمات کلیدی هدف چیست؟

جالب است بدانید در روز بیش از 7 میلیارد سرچ در اینترنت انجام می شود. تصور کنید از بین این کاربران حداقل 5 هزار نفر ایرانی هستند شاید بیشتر. شما اگر بتوانید در گوگل جایگاه خود را بالا ببرید به راحتی می توانید حداقل 5 هزار کاربر جدید به سایت خود اضافه کنید. اما استراتژی تولید محتوا و سئو به شما بستگی دارد که چگونه این کار را انجام دهید.

اما بدست آوردن رتبه بالای گوگل به همین راحتی هم نیست. شما برای اینکه بتوانید رتبه سایت خود را در گوگل افزایش دهید باید اعتماد کاربران را نسبت به سایت خود جلب کنید تا گوگل مطمئن شود هدف اصلی شما رفه و پاسخ نیاز های کاربران است. شما نیاز به سال ها تجربه دارید تا در تولید محتوا و سئو حرفه ای شوید و به یک سئو کار بسیار ماهر تبدیل شوید اما می توانید با یادگیری اصولی سئو و استراتژی تولید محتوا این زمان را کمتر کنید.

اما به یاد داشته باشید هر چه قدر بتوانید بیشتر درباره کاربان خود اطلاعات بدست آورید و رفتار های آن ها در مقابل سایت خود بررسی و تحلیل کنید موفق تر خواهید بود. متاسفانه درصد زیادی از کسانی که محتوا تولید می کنند. از مسئله استراتژی محتوا به راحتی رد می شوند و به آن اهمیتی نمی دهند. این کار بسیار نادرست است چرا که شما با این کار مخاطبان و کاربران بسیار زیادی را از دست می دهید.

استراتژی تولید محتوا با استفاده از کلمات کلیدی هدف دار

چگونه محتوا تولید کنیم؟

در قدم اول سعی کنید متفاوت باشید. سعی کنید از محتوای سایت های دیگر فاصله بگیرید و خود تولید محتوا را شروع کنید بدون اینکه به محتوای سایت های دیگران فکر کنید. شما می توانید در هر زمینه ای بهترین محتوا را تولید کنید اما باید اول کلمه نمی تونم رو از خود دور کنید. این کلمه ضربه ی بسیار محکمی به شما می زند و شما را در هر کجا هستید ثابت نگه میدارد و اجازه تصمیم گیری به شما نمی دهد.

همچنین بخوانید  چگونه تاریخچه جست و جوی اینستاگرام را پنهان کنیم؟

سعی کنید از تخیلات خود برای تولید محتوا کمک بگیرید. برای مثال شما می توانید از یک کلمه ساده مانند سئو هر چه قدر که بخواید مقاله در بیاورید. اما این به میزان تخیلات و فکر شما بر میگردد. که چه طور بخواید از این کلمه استفاده کنید. برای شروه محتوا یک مقدمه ی جذاب را انتخاب کنید. سعی کنید قبل از محتوا نویسی مقدمه ی جذاب برای مقاله ی خود بنویسید. مقدمه هر مقاله یکی از مهمترین عوامل تعیین رتبه سایت شما است.

تاثیر مقدمه محتوا در رتبه سایت

زمانی که شما از یک مقدمه ی ضعیف برای سایت خود استفاده کنید کاربران با اولین نگاه از سایت شما خارج می شوند و دیگر ادامه آن را مطالعه نمی کنند. این مسئله از چشمان گوگل پنهان نمی ماند و بابت همین شاید امتیاز منفی به سایت شما تعلق بگیرد. چون زمانی که تعداد دفع کاربران شما زیاد شود جایگاه وب سایت شما هم پایین تر می آید.

بهترین کار این است که، قبل از تولید محتوا درباره محتوای خود فکر کنید و برای ارئه بهترین محتوا وقت بزارید. درسته شاید وقت زیادی را از شما بگیره اما سرانجام نتیجه ی بسیار لذت بخشی برای شما خواهد داشت. چون شما مطابق گوگل پیش می روید و تمام سعی خود را می کنید که علاوه برا رفع نیاز های کاربران رقیبان خود را کنار بزنید.

رقابت در استراتژی تولید محتوا برای نتیجه ای بهتر

این همان رقابت لذت بخشی است که همه تلاش می کنند از دیگران بهتر باشند. اما برای بهتر بودن از روش های غیرقانونی برای دور زدن گوگل استفاده نمی کنند. در این روش وبمستر ها به قدرت ذهن و فکرو خیال خود تکیه می کنند. و مطمئن هستند سرانجام این تلاش ها و پشتکار به موفقیت های بسیار بزرگ ختم می شود. در دنیای تجارت الکترونیک همه سعی می کنند رقبان خود را کنار بزنند و از آن ها بهتر باشند.

اما کسی موفق می شود که بهتر با کاربران ارتباط برقرار کند و نیاز های ان ها را درک کند. برای مثال زمانی که شما وارد فیک فروشگاه بزرگ می شوید از شما سوال می شود چه چیزی لازم دارید شما با گفتن نیاز های خود با فروشنده ارتباط برقرار می کنید اگر چیزی که به دنبالش هستید را در آن فروشگاه پیدا کنید این یک امیتیاز مثبت برای فروشنده است.اما اگر شما نتوانید نیاز های خود را در آن فروشگاه برطرف کنید.

فروشگاه مشتری خود را از دست می دهد. این دقیقا مانند سایت شما و کاربران است. شما اگر بتوانید نیاز های کاربران را برطرف کنید، باز هم کاربران برای رفع نیاز های خود شما را انتخاب می کنند اما اگر نتوانید خواسته های کابران خود را برطرف کنید آن ها را از دست می دهید. و این به مرور زمان باعث کاهش رتبه سایت و ترافیک سایت شما می شود.

چگونه محتوا تولید کنیم؟ استراتژی تولید محتوا

مهمترین عوامل استراتژی محتوا و افزایش رتبه سایت :

  • ایندکس سایت
  • استفاده از برچسب ها در محتوا
  • ترافیک سایت
  • میزان صفحات دیده شده
  • اشتراک گذاری محتوا در شبکه های اجتماعی
  • تجزیه و تحلیل ساختار داده های سایت
  • تعیین اهداف

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *