تبلیغات

تبلیغات

7 روش حل مشکل شارژ نشدن گوشی اندروید

Android-Phone-Not-Charge-Fixed

در این مقاله ما 7 روش حل مشکل شارژ نشدن گوشی اندرویدی را توضیح دادیم تا بتوانید بدون مراجعه به تعمیرکار مشکل گوشی خود را برطرف نمایید.

معمولا همه ما به روند شارژ کردن گوشی دقتی نمی کنیم. کابل شارژر را زده و منتظر صدای پر شدن شارژ گوشی هستیم تا آن را از برق بکشیم. اما این تمام چیزی نیست که باید انجام دهیم و کامالا اشتباه است.

اگر احساس می کنید که گوشی اندرویدی تان دچار مشکل شده و قادر به شارژ شدن نیست ، می توانید با استفاده از روش هایی که در این مقاله آماده شده است برای حل مشکل شارژ نشدن گوشی اندروید خود مطالعه کنید ، با تک تیپ همراه باشید.

1- گوشی اندروید خود را برای حل مشکل شارژ نشدن ری استارت کنید

برخی مواقع در گوشی های اندرویدی ممکن است به دلیل مشکلات نرم افزاری گوشی شارژ نشود. کافیست برای حل مشکل شارژ نشدن گوشی اندرویدی اولین کار گوشی خود را یکبار ری استارت کنید.

با ری استارت کردن گوشی باعث می شود تا تمامی پردازش های بکگراند از بین بروند. علاوه بر این اجزای گوشی اگر دچار مشکلی شده باشند تعمیر خواهند شد. کافیست برای ری استارت کردن گوشی کلید پاور را نگه داشته و گزینه Restart یا راه اندازی مجدد را بزنید. اگر با ری استارت کردن مشکل شارژ نشدن گوشی تان حل نشد به بقیه روش ها بروید.

2- شارژ گوشی اندروید در حالت Safe Mode

حل مشکل شارژ نشدن گوشی اندروید

به عنوان روش دوم ، گوشی خود را در حالت Safe Mode بالا بیاورید. بطور کلی Safe Mode حالتی از گوشی است که به برنامه ها اجازه اجرا شدن را نمی دهد و تنها یک نسخه خام بدون برنامه اضافه اجرا می شود. بطور کلی تمامی برنامه هایی که دانلود کرده و نصب کردید نمایش داده نخواهند شد و اجرا نمی شوند.

حالا در حالت Safe Mode گوشی خود را به شارژ بزنید. اگر گوشی تان شارژ شد ، باید بدانید که مشکل از یکی از برنامه های دانلود شده و نصب شده می باشد. از این رو باید به ترتیب برنامه ها را حذف کرده تا بتوانید مشکل شارژ نشدن گوشی اندروید را پیدا کنید.

از این رو آخرین برنامه هایی که روی گوشی نصب کرده اید را به ترتیب حذف کنید. اگر با حذف برنامه ها نتوانستید مشکل را حل کنید باید گوشی تان را فکتوری ریست کنید.

برای ورود به حالت Safe Mode گوشی های اندرویدی دکمه پاور را نگهدارید. در مرحله خاموش شدن دوباره دکمه Power Off را نگهدارید ، خواهید دید که گوشی به حالت سیف مود خواهد رفت. برای خارج شدن از حالت Safe Mode کافیست یکبار دیگر گوشی خود را ری استارت کنید.

همچنین بخوانید  چگونه نام کاربری توییچ (Twitch) را عوض کنیم؟

از آنجایی که هر گوشی اندرویدی متفاوت می باشد ، انجام این مراحل هم فرق می کند. اگر آموزش بالا در گوشی شما جوابی نداد می توانید آموزش وارد شدن به Safe Mode را از وبسایت یا گوگل کردن پیدا کنید.

3- از یک کابل ، سوکت یا آداپتور دیگر برای شارژ گوشی استفاده کنید

حل مشکل شارژ نشدن گوشی اندروید

شارژ نشدن گوشی اندروید تان ممکن است به دلیل خرابی لوازم گوشی تان باشد. ممکن است کابل ، سوکت یا آداپتور تان دچار مشکل سخت افزاری شده باشد که با تعویض هر یک از آن ها می توانید مشکل شارژ نشدن گوشی اندرویدی را حل کنید

از این رو به دنبال یک کابل دیگر بگردید و برای تست گوشی را به با استفاده از کابل جدید به شارژ بزنید. از دیگر روش هایی که می توانید از سالم بودن کابل اطمینان حاصل کنید ، اتصال آن به یک کامپیوتر با استفاده از پورت USB است.

اگر گوشی تان با استفاده از PC شارژ شد ، این بدان معناست که کابل تان درست بوده و مشکل از آداپتور یا سوکت است.

4- اطمینان حاصل کنید که مشکل نرم افزاری برای شارژ گوشی ندارید

حل مشکل شارژ نشدن گوشی اندروید

برخی مواقع باعث می شود تا با وجود باگ ها در سیستم عامل هنگام شارژ کردن آیکون مورد نظر نمایش داده نشود. از این رو با استفاده از اپلیکیشن Ampere می توانید مشکلات نرم افزاری گوشی تان را مشاهده کنید.

Ampere به شما نشان می دهد که درصد شارژ شدن و خالی شدن گوشی چگونه عمل می کند. بنابراین زمانی که گوشی را به منبع شارژ متصل کردید ،  وارد Ampere شده و منتظر بمانید تا نتیجه را به شما نمایش دهد. اگر مشکل نرم افزاری ای مشاهده شد می توانید منتظر بروزرسانی از طرف شرکت توسعه دهنده خود باشید. از دیگر ویژگی هایی که می توانید از این برنامه استفاده کنید قابلیت نمایش سلامت باتری گوشی است.

از دیگر روش هایی که می توانید مشکل شارژ نشدن گوشی را متوجه شوید و از برنامه ای استفاده نکنید ، خاموش کردن گوشی و به شارژ زدن آن است. اگر گوشی تان روشن شد بدین معناست که از شارژ نشدن گوشی خبری نیست و تنها مشکل نرم افزاری دارید.

دانلود : Ampere (رایگان ، دارای نسخه پولی)

5- پورت (درگاه) شارژر را تمیز کنید

حل مشکل شارژ نشدن گوشی اندروید

پورت شارژر یکی از پرآسیب ترین ها در یک گوشی می تواند باشد. با نفوذ گرد و خاک باعث می شود تا مانع شارژ شدن گوشی تان شود. از این رو پورت شارژر گوشی تان را بررسی کنید و در صورتی که احساس می کنید داخل خود خاک و گرد و غبار دارد ، اقدام به تمیز کردن آن کنید. برای تمیز کردن می توانید از ابزار های کوچک نرم مانند یک گوش پاک نیز استفاده کنید. همانطور که این ناحیه ظریف است باید حساسیت کامل را هم نیز به خرج دهید.

همچنین بخوانید  چگونه عکس های داخل مایکروسافت ورد را فشرده (کم حجم) کنیم؟

برای اینکه داخل پورت را بهتر ببینیم می توانیم از یک نور فلش استفاده کنیم. این موضوع باعث می شود تا در تمیز کردن بهتر پیش برویم. علاوه بر گوش پاک کن می توانید برای تمیز کردن کثیفی های سخت تر از ابزار تعویض سیم کارت گوشی های جدید استفاده کنید. پس از اینکه پورت شارژر را به راحتی تمیز کردید حالا وقت آن رسیده است که یکبار گوشی را به شارژ بزنید و تست کنید که آیا مشکل شارژ نشدن گوشی اندرویدی تان حل شده است یا نه.

6- گوشی تان داخل آب رفته؟ آن را خشک کنید

حل مشکل شارژ نشدن گوشی اندروید

بطور کلی زمانی که گوشی تان خیس شده است و توسط آب ضربه دیده است به هیچ وجه نباید آن را شارژ کنید. از این رو باید پیش از هر چیزی باید اطمینان حاصل کنید که داخل گوشی تان خیس نیست و کاملا خشک شده باشد.

راه های زیادی برای خشک کردن گوشی وجود دارد که یکی از ساده ترین راه ها استفاده از سشوار در حالت کم ، انداختن گوشی داخل ظرف برنج و دیگر روش ها قابل انجام اند. بهتر است 1 روز صبر کنید تا تمامی رطوبت و آب داخل گوشی خشک شود.

7- به مرکز خدمات یا گارانتی گوشی مراجعه کنید

اگر تمامی موارد بالا را انجام دادید و نتیجه ای نگرفتید ، آخرین راه این است که توسط یک متخصص گوشی تان مورد بررسی قرار گیرد. از آنجایی که تمامی روش های بالا جوابگو نبودند ، مشکل شما قطعا سخت افزاری می باشد.

اگر گوشی تان گارانتی داشته باشد می توانید به راحتی بدون پرداخت هزینه ای مشکل شارژ نشدن را برطرف کنید. در غیر اینصورت باید هزینه ای بابت تعمیر پرداخت کنید.

منبع :
MAKEUSEOF

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *