تبلیغات

تبلیغات

چگونه سیستم کامیپوتر را ارتقا دهیم؟ ارتقا دادن سخت افزار کامیپوتر

Upgrade-PC-Hardware-Get-Best-Result

می خواهید سیستم خود را ارتفا بدبد ولی نمی دانید چگونه سیستم خود را ارتقا دهیم ؟ نگران نباشید در ادامه با چگونگی ارتقا کامپیوتر آشنا خواهید شد با تک تیپ همراه باشید.

آیا سرعت کامپیوتر شما به اندازه ی کافی مورد قبول است و به راحتی می توانید هرپردازشی را انجام دهید؟ آیا برای بوت شدن و بالا آمدن زمان زیادی را سپری می کند و یا هنگام استفاده از برنامه های سنگین مانند فتوشاپ سیستم شما سخت کار کرده و پردازش ها را دیر انجام می دهد و به نوع دیگری کند می شود؟

اما سوالی که برای خیلی از کاربران پیش می آید این است که برای بهتر شدن و افزایش سرعت ، عملکرد کامپیوتر خود بهتر است کدام قطه سخت افزاری را ارتقاء دهیم؟ بهترین گزینه ی برای اینکه از شر این مشکلات خلاص شوید چیست؟ در این مقاله قصد داریم به نکات مهمی بپردازیم و به شما بگوییم که حتی ارتقاء چه قطعه سخت افزاری می تواند هدر دادن و تلف کردن وقت خود باشد. با تک تیپ همراه باشید تا به راحتی بتوانید از این پس خودتان برای ارتقاء سیستم و کامپیوتر تان نیازی به افراد دیگر نداشته باشید.

پیشنهادی :

چگونه سرعت بالا آمدن ویندوز را افزایش دهیم

1- چرا باید رم کامپیوتر را ارتقاء دهیم؟

افزایش دادن و اضافه کردن حافظه رم بیشتر ، یکی از ساده ترین و آسان ترین راه ها برای ارتقاء کامپیوتر می باشد. این موضوع می توانید کمی هم مقرون به صرفه باشد. علاوه بر این شما می توانید بر روی همه ی دستگاه ها مانند لپ تاپ ها اعلام کنید ، چرا که حتی برای نصب یک رم نیازی به دانش علمی زیادی ندارید. اگر تابحال کیس کامپویتر خود را باز نکرده اید ، باید بگوییم که حالا وقت آن رسیده است.

ارتقاء رم کامپیوتر

ارتقاء سخت افزاری برای کامپیوتر برای بخش RAM می تواند تاثیر خوبی برای افزایش سرعت و عملکرد و همچنین برنامه هایی که کند بودند را بهبود دهد. برنامه های سنگینی که نیاز به منابع سخت افزاری بیشتری دارند ، مانند برنامه های ادیت فیلم و گیم (ساخت بازی) هرچه رم کامپیوتر شما بیشتر باشد ، شما عملکرد و سرعت بیشتری را دریافت خواهید کرد.

حتی اگر بخواهید از کامپیوتر تان گاهی اوقات استفاده کنید ، داشتن رم بیشتر به شما این اجازه را می دهد که در هنگام بالا آمدن و روشن شدن برنامه های بیشتری در حالت Startup باشند و همچنین بتوانید تب های بیشتری در مرورگر ها باز کنید.

با توضیحاتی که در بالا گفته شد ، سوالی که پیش می آید این است که چه مقدار رم RAM نیاز داریم :

  • 4 گیگابایت رم برای شروع : برای استفاده ی عمومی پیشنهاد می شود. پشتیبانی تا باز بودن 10 تب مرورگر ، ویرایش عکس و استریم ویدیو و فیلم.
  • اگر شما از رم 8 گیگابایتی استفاده کنید شاهد پیشرفت و بهبود بیشتری خواهید بود. این رم می تواند برای کارهای چندتایی یا مولتی تسکینگ بسیار کاربردی باشد ، بطوری که شما می توانید تا 30 تب در مرورگر خود باز کنید ، ویرایش عکس ها با فرمت RAW و در نهایت اجرای بازی های میان رده و متوسط به بالا.
  • برای انجام پردازش و عملیات های سنگین ، شما باید حداقل از یک رم 16 گیگابایتی برای دریافت بهترین نتیجه استفاده کنید. بازی های سنگین با گرافیک بالا و جزئیات بیشتر ، ویرایش و ادیت کردن و در نهایت انجام پردازش های تقریبا سنگین با این حافظه رم می تواند آسان باشد.
همچنین بخوانید  آموزش رفع خطای 0xA00F4289 وب کم در ویندوز 10 و 11

2- تصمیم گیری برای ارتقاء کارت گرافیک

تصمیم ما این بود که کارت گرافیک را برای دومین انتخاب در این لیست قرار دهیم ، اما این موضوع دلیل دارد! اگر شما بدون شک یک گیمر هستید و به گیم علاقه دارید ، اولین چیزی که باید ارتقا دهید کارت گرافیت است و خرید مانیتور گیمینگ . اما اگر گیمر ، طراح 3 بعدی یا انیمیشن ساز نیستید نیازی به ارتقاء آن ندارید.

ارتقاء کارت گرافیک کامپیوتر

شما می توانید حتی برای خرید کارت گرافیک نیز صرفه جویی کرده و کمتر هزینه کنید ، بسیاری از کارخانه های تولید قطعات کامپیوتری از کارت گرافیک integrated (مجتمع) و dedicated (اختصاصی) استفاده می کنند.

امروزه بر روی سیستم های جدید کارت گرافیک integrated هم نیز می توانید برای کاربران عمومی پاسخگو باشد بطوری که بتوانید با فتوشاپ کار کرده و فیلم هایی با کیفیت 4K مشاهده کنید. جالب است بدانید که بیشتر از 10 درصد کاربران استیم از کارت گرافیت integrated استفاده می کنند. اما اگر شما نیاز به یک عملکرد عالی در گرافیک و پردازش آن دارید ، برای مثال بازی های واقعیت مجازی (VR) بهتر است از کارت گرافیکی مانند Radeon RX580 در کامپیوتر خود استفاده کنید. شما همچنین می توانید انواع کارت گرافیک که برای کامپیوتر ها ساخته شده است در لینک gpu.userbenchmark.com مشاهده کرده و یکی یکی قدرت هر یک را با دیگری مقایسه کنید.

3- تهیه یک فضای ذخیره سازی سریع تر (هارد)

2 دلیل برای اینکه بخواهید هارد کامپیوتر خود را ارتقاء دهید وجود دارد : 1- فضای ذخیره سازی ندارید و هاردتان پر شده است ، 2- برای دریافت نتیجه ی بهتر نیاز به کارایی بیشتر دارید.

اگر همه آنچه که برای خالی کردن هارد انجام دادید اما هنوز هم جایی برای ذخیره اطلاعات ندارید ، سپس باید به فکر این باشید که یک هارد جدید تهیه کرده و خریداری کنید. به غیر از اینکه شما فضای بیشتری دارید ، عملکرد و کارایی کامیپوتر شما هم نیز افزایش میابد. در حداقل ترین درجه شما باید 10 گیگابایت از درایور اصلی که سیستم عامل (ویندوز ، مک ، لینوکس و …) روی آن نصب شده است را حالی نگهدارید.

بهتر است برای هارد ها ، سرعت آن ها را افزایش دهید. اگر کامپیوتر شما یک هارد با 5400RPM سرعت دارد ، شما می توانید با هزینه کمتر هارد را به 7200RPM ارتقاء دهید تا در بهینه سازی و کارایی نیتجه ی بهتری دریافت کنید.

ارتقاء هارد کامپیوتر

اما بهترین انتخاب این است که از هارد درایو های SSD نسبت به HDD استفاده کنید (تفاوت هارد SSD با HDD). هارد های SSD چندین برابر سریع تر از هارد های HDD هستند. بطور میانگین ، هاردی که 5400RPM باید می تواند با سرعت 100Mbps داده ذخیره و 7200RPM می تواند با سرعت 150Mbps داده ذخیره کنید بطوری که این موضوع در SSD بیشتر از 500Mbps است. هارد های SSD برای مثال مارک Samsung 970 EVO بطور شگفت انگیری داده ها را با سرعت بیشتر از 1500Mbps ذخیره می کنند.

در نهایت باید بگوییم که داشتن یک هارد با فضای بیشتر حتی سرعت بیشتر باعث می شود تا این موضوع روی کل سیستم شما تاثیر گذار باشد. حالا این موارد شامل چه چیز هایی می شود ؟

  • سریع تر بوت شدن سیستم عامل
  • افزایش سرعت در لود و باز کردن برنامه های نصب شده
  • سرعت بیشتر برای اجرای بازی ها
  • پردازش سریع تر و آسان تر در فایل های حجیم
همچنین بخوانید  چگونه اکانت ویندوز 10 را به حساب کاربری محلی تغییر دهیم ؟

در حال حاضر یکی از نکته های منفی هارد های SSD این است که فضای ذخیره سازی زیادی نداشته و همچنین قیمت های بسیار زیادی دارند ، چرا که از تکنولوژی جدید بهره مند می شوند. منظور از فضای ذخیره سازی این است که معمولا این هارد ها در اندازه های 128 ، 256و یا 500 گیگابایتی عرضه می شوند که این ها با اینکه فضای کمی دارند قیمت بسیار زیادی نیز دارند!

4- ارتقاء پردازنده یا سی پی یو (CPU)

ارتقاء پردازنده کامپیوتر نسبت به بقیه روش ها که گفته شده نیازمند دانش کافی می باشد چرا که یک امر حرفه ای تر است. علاوه بر اینکه هنگام نصب کردن آن باید دقت به خرج دهید ، شما برای تهیه یک پردانزده مورد قبول نیاز است که نسبت به برخی از قطعات بیشتر خرج کنید. هنگام خرید سی پی یو باید بررسی کنیم که با سخت افزار کامپیوتر ما سازگار است یا نه.


بخوانید : آشنایی با سوکت پردازنده (cpu socket)


مهمتر از همه ، ارتقاء سی پی یو (CPU) ممکن است گاهی اوقات کارایی ای را که پس از نصب CPU جدید انتظار داشتید ، نداشته باشد. خوشبختانه با استفاده از وبسایت cpubenchmark.net می توانید انواع سی پی یو ها را مشاهده کرده و با توجه به کارایی و عملکردشان آن ها را با یکدیگر مقایسه کنید. اگر با دقت این بررسی ها و مقایسه ها را مشاهده کنید ، خواهید دید که در هر نسخه ی شاهد تغییرات بسیار زیادی نخواهید بود!

ارتقاء سی پی یو CPU کامپیوتر

زمانی پیشنهاد می شود که پردازنده کامپیوتر خود را ارتقا دهید که واقعا برای شما اهمیت داشته و به آن نیاز دارید. برای مثال ارتقا از i3 به i5 می تواند کاربردی باشد. همانطور که مشخص است قیمت پردازنده ها گران هستند و گاهی شما نیاز دارید مادربرد کامپیوتر را تغییر دهید که این موضوع باعث می شود شما مجبور شوید حتی یک RAM جدید هم تهیه کنید. حتی اگر مادربرد شما با پردازنده جدید  سازگار باشد ، ممکن است شما نیاز به آپدیت کردن بایوس BIOS خود داشته باشید. پس قبل از خرید تمامی موارد را در نظر بگیرید.

در نهایت ، اگر احساس می کنید پردازنده ی کامپیوتر شما عمرش را کرده است و نیاز به تعویض شدن دارد باید بدانید که شما نیاز به تغییر کلی قطعات کامپیوتر خود خواهید بود.

چگونه با بروزرسانی نرم افزاری می توانیم کارایی بیشتری از کامپیوتر داشته باشیم؟

اینکه برنامه ها بصورت اتوماتیک آپدیت شود ممکن است خودشان به نوعی یک شانس برای ما بوده و از بوجود آمدن هرگونه مشکل جلوگیری می کنند. اما اگر برنامه ی شما بصورت خودکار بروز نمی شود ، شما باید بصورت دستی دکمه ی بروزرسانی یا Update داخل برنامه را فشار دهید.


پیشنهادی : چگونه درایور های قدیمی ویندوز را شناسایی و بروزرسانی کنیم؟


در بیشتر مواقع انجام اینکار پیشنهاد می شود اما نه برای همیشه! منظور از اینکه می گوییم همیشه نیازی به بروزرسانی نیست این است که همه ی آپدیت های برنامه ها تکمیل نبوده و ممکن است بیشتر یک آپدیت جزئی باشد. اگر نسخه ی بروزرسانی یک برنامه 0.0.1 باشد یعنی اینکه تنها باگ های کوچکی برطرف شده است و تغییرات بزرگی در برنامه ایجاد نشده است اما اگر نسخه 0.1.0 باشد ، بدان معناست که ممکن است بهینه سازی های مورد نیاز و هم چنین برخی ویژگی های کوچک در برنامه اضافه شده است. معمولا آپدیت های کوچکی که باگ ها را برطرف می کند بهتر است نصب کنید.

همچنین بخوانید  چگونه فایل های EPUB را در ویندوز 10 باز کنیم ؟ آموزش باز کردن فایل EPUB در ویندوز 10

اما آپدیت های بزرگ فرق می کند. گاهی اوقات در آپدیت های بزرگ برنامه ممکن است برنامه در نسخه ی جدید نیاز به منابع بیشتری داشته باشد. اگر احساس می کنید کامپیوتر یا سیستم شما حتی با داشتن نسخه ی فعلی مشکل دارد و با بروزرسانی برنامه نیاز به منابع بیشتری دارد ، باید اطمینان حاصل کنید که سیستم شما می تواند نیاز برنامه را برطرف کند.

این موضوع دقیقا برای آپدیت های سیستم عامل ها (ویندوز ، لینوکس ، مک و ..) نیز مشترک است. بروزرسانی هایی که بطور منظم و پشت سرهم عرضه می شوند بیشتر برای افزایش کارایی و رفع مسائل امنیتی در نظر گرفته می شود. در این بین ممکن است این بروزرسانی ها همراه خود باگ هایی بیاورند که باعث شود سیستم ما عملکردش ضعیف شود.

برای افزایش عملکرد سیستم خود ، چه چیزهای دیگری را بروزرسانی کنیم؟

سخت ترین ارتقاء را می توان به مادربرد یا برداصلی داد ، چرا که بقیه ی قطعات روی این برد سوار می شوند ، به همین دلیل بردی که ما تهیه می کنیم باید با تمامی قطعات دیگر کامپیوتر سازگار بوده و ساپورت کند. اینکه شما یک پردازشگر جدید تهیه کرده اید اما مادربرد شما از آن پشتیبانی نمی کند ، می تواند یک خبر بد باشد! حتی گاهی اوقات با ناسازگار بودن قطعات با یکدیگر باعث می شود تا سرعت واقعی را تجربه نکنیم.

ما باید موارد دیگر را هم نیز در نظر بگیریم. برای مثال اگر یک عکاس علاقه مند به کار خود را نام ببریم ، این شخص بیشتر دوست دارد که یک صفحه نمایش یا مانیتور بزرگ داشته باشد تا اینکه بخواهد برنامه ی Lightroom (مخصوص عکاس ها برای ویرایش عکس) را با سرعت کمی بیشتر اجرا کند. یا اگر یک نویسنده را در نظر بگیریم توقع دارد که یک کیبورد همه منظوره داشته باشد!

بجای اینکه بیشتر به فکر عملکرد و بازده باشیم ، باید به بخش های مختلف سیستم خود برای بهره وری بیشتر بپردازیم. شاید سرعت عملکرد مهم باشد اما این تنها موردی نیست که باید در نظر بگیریم.

نتیجه گیری نهایی برای ارتقاء کامپیوتر خانگی

با توجه به تمامی مواردی که در بالا گفته می شود می توان به این نتیجه رسید که RAM ، SSD و کارت گرافیک مهم ترین بخش ها برای ارتقا یک سیستم هستند. بعد از اینکه یکی از این قطعات را ارتقاء دادید شما باید یک تغییر اساسی در سیستم خود مشاهده کنید.

بطور کلی شما باید همیشه برای ارتقاء دادن ابتدا به نیاز های خود نگاه کرده و آن ها را بررسی کنید و دلیلی برای ارتقاء قطعه سخت افزاری داشته باشید. اگر شما به گرافیک بهتری نیاز دارید ، یک کارت گرافیک جدید خریداری کنید. اگر به پاسخگویی و عملکرد سریعتر هستید ، یک هارد SSD خریداری کنید. اگر هم نمی دانید چه چیزی برای ارتقاء دادن دارید هنوز وقت آن نرسیده است و نیازی به افزایش قطعات سخت افزاری کامپوتری خود نیستید!

تبلیغات

دیدگاه ها

  • فتاح دی 7, 1400 :: 18:08

    سلام . خسته نباشید . من میخوام سیستممو ارتقا بدم برای بازی اینه مشخصاتش :ram 8 ddr3 cpu Intel(R) Core(TM) i7-4790 CPU gpu amd hd redion 6900 2 gig motherboard:asus hb1m-c بنظرتون با بودجه ۱۴ میلون بهتره اول کدوم قطعه رو ارتقا بدم . ایا خرید کارت گرافیک tuf super 1650 4 gig تو اولویت اول کار درسته . مرسی از سایت خوبتون

    • حمید نوری دی 7, 1400 :: 23:45

      بستگی داره چه بازی ای رو می خوای انجام بدی. با این حال سی پی یو خوبی داری و تقریبا برای تمام بازی ها جواب میده. گرافیک بگیری بهتره ، اگه نظر من رو بخوای پیشنهاد می کنم گرافیک دست دو rx 570 بگیری، البته اگه بتونی پیدا کنی. حدود قیمتی ۸ الی ۹ تومن هستش نسبت به ۱۶۵۰ هم کمی پرفورمنسش تو گیم بهتره. اینم لینک مقایسش( تو بازی های معروف هم اف پی اس اش رو نوشته ، پایین صفحه) ، البته ۱۶۵۰ هم نسبت به قیمت مناسب هستش
      https://technical.city/en/video/Radeon-RX-570-vs-GeForce-GTX-1650

  • زهره حسینی تیر 16, 1400 :: 17:56

    مشخصات سیستمم
    رم ۲. گرافیک ۷۰۰ مگابایت.
    سی پی یو dual core e5700
    مادربرد ، ای سوسp5p41t le
    مانیتور hd
    اگه بخوام به این سیستم ارتقا بدم چند هزینه داره
    رم ۸. گرافیک ۲g
    ۲۴۰ گیگ هم حافظه ssd اضافه کنم
    با دستمزد چقدر هزینه باید بکنم ؟

    • حمید نوری تیر 16, 1400 :: 21:33

      سلام
      سیستمتون خیلی قدیمیه و سی پی یوش ضعیفه ، اما با این حال قیمت دو تا رم ۴ گیگ باس ۱۳۳۳ دی دی ار ۳ دست دو حدودا دونه ای ۴۰۰ تومن هست میشه ۸۰۰ ، چون مادربردتون ساتا ۶ گیگ ساپورت نمیکنه ، خرید اس اس دی توصیه نمیشه الکی پول اضافه میدین. گرافیک هم بسته به مدل متفاوته قیمت هاش. از ۷۰۰ تومن هست به بالا. اگه برای بازی یا کار های گرافیکی می خواین سی پی یو تون اصلا نمیکشه ولی اگه واسه آفیس و کار های سبک می خواین رم رو ارتقائ بدین کارتون رو راه میندازه

  • محمد سعداوی تیر 16, 1400 :: 17:14

    سلام این مشخصات سیستم منه
    مادربرد ، p5p41t le asus
    رم ۲ گیگ
    گرافیک ۷۰۰ مگ
    سی پی یو dual core pentium e5700
    مانیتور HD
    میخوام بدونم اگه بخوام رم ۸ گیگ بذارم باید چه کارت گرافیکی نسبت به مانیتورم داشته باشم و آیا باید سی پی یو رو هم عوض کنم یا نه

    • حمید نوری تیر 16, 1400 :: 21:35

      رم ربطی به گرافیکتون نداره. اگه برای بازی می خواین سیستم رو ارتقائ بدین باید کلا مادربرد و سی پی یو نسل جدید تر حداقل نسل ۴ اینتل بگیرید. مثلا مادر برد H81 و سی پی یو i5 4570

  • Sajjad خرداد 3, 1400 :: 13:31

    سلام میخواستم رم سیستمم رو ارتقا بدم باید چه اطلاعاتی و چه کاری بکنم

    • تک تیپ خرداد 3, 1400 :: 15:47

      اول باید مشخصات مادربردتون رو چک کنید ببینید چه نوع رمی ساپورت میکنه ، DDR2 ، DDR3 یا DDR4 بعدش باید ببینید چند تا اسلات رم رو مادربوردتون وجود داره معمولا ۲ تا یا ۴ تا دارند و در آخر حداکثر ظرفیتی که مادربرد ساپورت میکنه رو ببینید و بر اساس اون رم رو ارتقاء بدین فقط اگه می خواین رم اضافه کنید و رم قبلی رو هم استفاده کنید باید مچ بودن رم هارو هم چک کنید که باس و ولتاژ برابر داشته باشند.
      اگه هم نمی تونید مدل مادربردتون رو بفرستید تا اطلاعاتشو کامل بهتون بدم

      • Sajjad خرداد 4, 1400 :: 12:09

        خسته نباشید مادربوردDDR3 رو ساپورت می‌کنه اسلات رم هم دو تا هست و مدل مادربورد foxconn است ولی نمیدونم تا چه مقدار مادربورد رم ساپورت می‌کنه و رم قبلی هم میخوام بمونه

        باتشکر

        • تک تیپ خرداد 4, 1400 :: 15:17

          باید مدل دقیق مادربردتتون رو بفرمایید ، اگه مدل دقیق مادربردتون رو پیدا نکردین سرچ کنید “پیدا کردن مدل مادربرد” بعدش تو نت مدل دقیق رو جستجو کنید اونجا اطلاعات دقیق مادربرد و میزان رمی که ساپورت میکنه رو بهتون میده. معمولا مادربرد های foxconn تا ۸ گیگ ساپورت می کنن ولی باز هم بهتره مدل دقیقشو بفرمایید تا بتونم بهتر راهنمایی کنم.

          • Sajjad خرداد 5, 1400 :: 00:33

            مدل N15235

          • تک تیپ خرداد 5, 1400 :: 20:02

            اطلاعاتی که از مادربرد شما وجود داره ایمه که حداکثر تا ۴ گیگ رم با حداکثر باس ۱۳۳۳ ساپورت کنه اگه رم قبلی تون ۲ گیگ هست روش رو بخونید و ولتاژ و باسش رو ببینید و متناسب با اون یک رم دو گیگ دیگه تهیه کنید . سعی کنید حدالامکان از همون برند رم قبلی تون تهیه کنید تا با هم مچ بشن

  • حسن فروردین 5, 1400 :: 11:55

    سلام خسته نباشید ببخشید با این مشخصات حد اکثر چقدر میتونم سیستمم رو ارتقا بدم و کدوم قطعات
    cpu intel core i5 6500 1151skylake
    mother board asus z170-A
    graphic card asus gtx 960 4g DDR5 Turbo
    Hard disk – WD 1T 64M cache
    dvd writer asus 24x
    case – green Magnom 2
    power – Green Magnom2

    • تک تیپ فروردین 5, 1400 :: 19:48

      سیستم شما نسل ۶ هستش و سی پی یو رو تا i7 ساپورت میکنه بهترین سی پی یو نسل ۶ هم ۶۷۰۰k هستش که مادربردتون ساپورت میکنه. رم هم ۶۴ گیگ ساپورت میکنه حداکثر ، گرافیک هم تا ۳۰۷۰ هم میتونید ارتقاع بدین ولی باید پاور قوی تر ببندید.

      • حسن فروردین 6, 1400 :: 13:01

        ممنون از راهنماییتون فقط اگه چنتا رم بزارم مثلا ۳ تا رم ۸ میشه یک رم ۲۴ ؟ و اینکه کارت گرافیک هم میشه دو تا ۴ بزارم بشه گرافیک ۸ ؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

        • تک تیپ فروردین 6, 1400 :: 15:06

          برای رم مشکلی نخواهید داشت ولی سعی کنید ولتاژ ، باس رم و cl ها یکی باشند ، ولی برای گرافیک بهتره گرافیک ۸ گیگ دیگه بگیرید و گرافیک ۴ رو بفروشید. اگه دو تا گرافیک بخوای استفاده کنی ممکنه برای خنک کردن به مشکل بخوری و میزان برق بیشتری باید تامین کنی براش که هزینه اضافه میشه . بعد باید گرافیک هایی که می خوای دو تایی استفاده کنی از کراس فایر پشتیبانی کنند و برای مچ کردنش اگه حرفه ای نباشی به مشکل می خوری، دردسر داره. بهترین کار اینه که گرافیکتو بفروشی یه گرافیک ۸ گیگ دست دو بگیری. البته به نظرم الان فعلا نگیری بهتره چون گرافیک های ۸ گیگ برای ماینینگ استفاده میشن چند ماهه قیمتشون ۲ الی ۳ برابر شده. صبر کن تا قیمت بیت کوین یکم بیاد پاین تب ماین بخوابه

  • آرمان تیر 31, 1399 :: 23:34

    سلام
    برای ارتقا سیستم که زمانی بلا استفاده بوده با مشخصات زیر
    MOTHERBOARD:p5g41t-mlx
    CPU:pentium 4 2.8ghz
    RAM:2 GB kingmax 1333 c8km9
    GPU:geforce 7300Se/7200gs
    POWER:Gate pe-9000
    نیاز راهنمایی دارم! حدودا دو هفته درگیرم .من لب تابم خراب شد که سراغ این اومدم بیشتر برای بازی دوتا ۲ میخوام که فقط اف پی اس ۶۰ بهم بده حتی با کمترین جزییات و همچنین میدونم پاور و سی پی یو و گرافیکم بده یعنی خیلی بده پس به فکر تعویض اونها هستم لطفا بهترین قطعات جایگزین رو معرفی کنید در مورد بودجه هم کمترین قیمت باشه اما اف پی اس ۶۰ بده مرسی

    • رسول توکلی مرداد 1, 1399 :: 11:13

      سلام دوست عزیز ، حداقل سیستم مورد نیاز
      CPU: Core i3
      ram: 4gb
      GPU: 4gb
      پیشنهاد میکنم حداقل از این سخت افزار استفاده کنید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *