تبلیغات

تبلیغات

اپل واچ با سیستم عامل WatchOS7 ممکن است به شناسایی حملات عصبی کمک کند

help-Apple-Watch

ظاهرا اپل درحال توسعه ویژگی جدیدی برای اپل واچ در رابطه را سلامت روان است ، که به این گجت پوشیدنی کمک خواهد کرد که حملات عصبی یا پانیک را شناسایی کند . این قابلیت در آماده سازی برای عرضه به صورت بالقوه برای watchOS 7  در پاییز امسال است.

بر اساس گفته های افشاگر سریالی جان پروسسر ، در پادکست دنده بالاتر [ Geared Up ] این هفته ، اپل در حال کار بر روی سخت افزار و نرم افزار جدیدیست که توانایی تشخیص حملات عصبی را داراست .

بیشتر بدانید:

مشاهده تعداد قدم های برداشته شده در اپل واچ

سنسور جدید اپل واچ برای تشخیص سلامت

پروسسر همچنین گفت ، این سیستم عامل از یک سنسور تشخیص اکسیژن خون جدید استفاده خواهد کرد ، به علاوه یک نرم افزار ویژه ، که همرایی این دو باعث خواهد شد این گجت پوشیدنی ، بتواند هایپرونتیلیشن [ hyperventilation یعنی میزان تنفس فرد از حالت طبیعی بالاتر میرود و باعث کاهش غیر طبیعی و خطرناک دی اکسید کربن و افزایش اکسیژن خون می شود که میتواند سبب سرگیجه ، تشنج و غش گردد ] را شناسایی کند .

هایپرونتیلیشن ، ضربان قلب بالا و تنگی نفس از جمله علائم حملات عصبی هستند ، که توسط قطعه سخت افزاری ( ساخته شده یا شایعه ) این ساعت قابل سنجش خواهند بود .

” آن ها میتوانند میزان اکسیژن خون شما را  همراه ضربان قلبتان اندازه گیری کنند و مشخص کنند که شما در حالت هایپرونتیلیشن هستید یا نه ؟ ” پروسسر همچنین در مورد پروژه اپل اضافه کرد : ” آن ها میتوانند حملات عصبی را از قبل تشخیص دهند و به شما از طریق اپل واچ اطلاع دهند .”

مخصوصا وقتی در حال رانندگی هستید ، آن ها از شما خواهند خواست که کنار بزنید و وقتی این کار را انجام دادید ، به شما تمرینات تنفسی خواهند داد . این واقعا بینظیر است . به هر حال اینکه این سخت افزار ، به اندازه کافی حساس باشد که بتواند کاربران را قبل از همه حملات عصبیشان ، مطلع سازد ، هنوز مشخص نیست .

پیشنهادی:

چگونه اپل واچ در مواقع ضروری میتواند کمک کند

پروسسر امیدوار است این ویژگی در کنفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل WWDC 2020 در ماه ژوئن معرفی شود ، هر چند ممکن است اپل تا زمان عرضه نسل بعدی اپل واچ در پاییز امسال ، فقط به یک اعلامیه بسنده کند . از طرفی دیگر ، این احتمال وجود دارد که اپل این ویژگی را برای سال 2021 برنامه ریزی کرده باشد .

همچنین بخوانید  بزودی شاهد جلوگیری از اسکرین شات گرفتن چت ها در واتساپ هستیم

این ناقض روش اپل است که در WWDC از محصولی پرده برداری کند که بر پایه سخت افزاری عرضه نشده باشد . از طرفی دیگر ، این احتمال نیز وجود دارد که این سیستم اطلاعات مورد نیازش را از طریق حسگر های موجود در اپل واچ های فعلی به دست بیاورد .

فناوری سنسور ضربان قلب اپل که در سال 2015 و با اولین نسل از اپل واچ عرضه شد ، از نظر فنی قادر به اندازه گیری اکسیژن خون نیز است . حال اینکه چرا این شرکت از این توانایی استفاده ای نکرده است بر کسی آشکار نیست ، ولی این بحث میتواند مربوط به دقت سیستم یا تصویب مقررات شود .

گزارش های پروسسر زمانی گسترش یافت که در ماه مارس آشکار کرد اپل در حال کار بر روی یک سنسور توانایِ اکسیژن خون و سخت افزار الکترو کاردیو گرام ECG به روز شده در دستگاه به اصطلاح [ Apple Watch Series 6 ] است . هفته گذشته نیز افشاگری در مورد گنجانده شدن پالس اکسیمتر و امکان تشخیص ” ناهنجاری های سلامت روان ” وجود داشت .

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *