تبلیغات

تبلیغات

با جاذبه‌های طبیعی شیراز آشنا شوید

shirazblit

در شهر باشکوه شیراز، علاوه‌بر جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی مشهوری همچون تخت جمشید، حافظیه، دروازه قرآن و …، مکان‌های دل‌انگیز فراوانی برای دوستداران طبیعت وجود دارد. اگر شما هم از علاقه‌مندان به طبیعت‌گردی هستید، برای آشنایی با مکان‌های طبیعی دیدنی اطراف شیراز تا پایان این مطلب همراه ما باشید. همچنین اگر قصد دارید سفری ارزان، امن و راحت از پایتخت به شهر ناز و طرب ایران داشته باشید، خرید بلیط قطار تهران شیراز، بهترین گزینه پیش‌روی شماست. قطارهای این مسیر با ارائه امکانات متنوع، متقاضیان زیادی پیدا کرده‌اند؛ شما می‌توانید در زمان پیش فروش بلیط قطار، بلیط ‌هایی با قیمت مناسب خریداری کنید.

 

جاذبه‌های طبیعی شیراز

دشت ارژن

یکی از زیباترین و بهترین مکان‌های شیراز برای گشت‌وگذار در بهار، دشت ارژن است. این دشت وسیع در دامنه رشته‌کوه زاگرس با پوشش گیاهی متنوع و آب‌و‌هوایی دل‌انگیز، حال‌و‌هوای کم‌نظیری دارد. وقتی هوا رو به‌ گرمی می‌رود، عشایر منطقه نیز در این دشت چادر می‌زنند؛ بنابراین، با رفتن به آنجا، علاوه‌بر لذت‌بردن از زیبایی‌های طبیعت، فرصت هم‌صحبتی و معاشرت با این مردم خون‌گرم و پاک‌سرشت را هم خواهید داشت. دشت ارژن در اواسط فروردین تا اواسط اردیبهشت با لاله‌های واژگون مزین می‌شود و منظره‌ای بس خیره‌کننده را به‌وجود می‌آورد.

اگرچه فصل بهار بهترین زمان برای رفتن به دشت ارژن شیراز است؛ اما این منطقه در زمستان هم جذابیت بسیاری دارد. یکی از جاذبه‌های دشت ارژن، آبشاری به همین نام است که آب آن به‌طرف دشت سرازیر شده و منجر به سرسبزی آن شده است. منظره یخ‌زده آبشار ارژن و کریستال‌های شکل‌گرفته، منظره چشم‌نواز و نایابی ایجاد می‌کند. جاذبه دیگر این منطقه، دریاچه آب شیرین و تالاب ارژن است که پرندگان مهاجر بسیاری در آن زیست می‌کنند. دشت ارژن و همچنین روستای گردشگری دشت ارژن، یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی شیراز به‌شمار می‌رود.

فاصله دشت ارژن تا شیراز

دشت ارژن در جاده شیراز-کازرون واقع شده است. برای رفتن به این منطقه، باید 80 کیلومتر از شیراز دور شوید که حدودا یک ساعت و 10 دقیقه در راه خواهید بود. اگر از پایتخت و با بلیط قطار تهران شیراز به این منطقه سفر کنید، می‌توانید چند روزی را در شیراز بمانید و یک نیم‌روز را هم به دیدن زیبایی‌های این دشت رؤیایی اختصاص دهید.

آبشار کوهمره سرخی (آبشار رمقان شیراز)

آبشار کوهمره سرخی یکی دیگر از جاذبه‌های طبیعی شیراز است که در جنوب غرب این شهر قرار دارد. این آبشار با ارتفاع بیش از 60 متر در میان درختان تنومند و پرشاخ‌و‌برگ بلوط و چنار در ارتفاعات کوهمره واقع شده است.

همچنین بخوانید  لیوان کاغذی بهترین جایگزین لیوان های مضر پلاستیکی

آبشار کوهمره را با نام آبشار رمقان نیز می‌شناسند. این پدیده زیبا از دل زمین می‌جوشد و همچون رودخانه‌ای پرآب از چندین روستا گذر می‌کند و درنهایت از کوهستان به سمت پایین سرازیر می‌شود. بهترین زمان سفر به منطقه کوهمره، سه ماه اول سال است. یکی از زیباترین روستاهای منطقه کوهمره سرخی، روستای رمقان است که به‌دلیل برخورداری از جنگل‌های بلوط و شالیزارهای متعدد، نظر گردشگران را به خود جلب کرده است.

 

جاذبه‌های طبیعی شیراز

فاصله آبشار کوهمره سرخی تا شیراز

آبشار رمقان یا همان کوهمره سرخی در 75کیلومتری شیراز و در جاده شیراز-کازرون واقع شده است. برای رفتن به این منطقه، باید یک‌ساعت و 15 دقیقه در راه باشید و برای رسیدن به آبشار، 30 دقیقه از روستای رمقان پیاده‌روی خواهید داشت.

تنگ بستانک؛ بهشت گمشده شیراز

یکی از زیباترین مکان‌های شیراز برای طبیعت‌گردی و تصفیه روح، تنگ بستانک است که میان طبیعت‌گردان حرفه‌ای به بهشت گمشده شیراز شهرت دارد. تنگ بستانک در 5کیلومتری کامفیروز از توابع مرودشت واقع شده است.

از جاذبه‌های تنگ بستانک شیراز، می‌توانیم به پوشش جنگلی، رودخانه زلال و آبشارهای کوچک و بزرگ در وسط آن اشاره کنیم. گردشگران با عبور از کنار رودخانه و میان درختان سرسبز، علاوه‌بر لذت‌بردن از منظره چشم‌نواز، می‌توانند هوای تازه و پاک این منطقه را استشمام کنند. از دیگر جاذبه‌های این منطقه، استخری موسوم به استخر 9متری است که فرصتی برای آب‌تنی در اختیار شما می‌گذارد. پس از آب‌تنی در این استخر با عمق 3 متر، درختان چنار و گردو و دیواره‌های سرسبز ادامه مسیر، به‌یادماندنی‌ترین تجربه گشت‌وگذار در طبیعت را برای مسافران رقم می‌زنند. فصل بهار، بهترین زمان رفتن به تنگ بستانک شیراز است.

 

جاذبه‌های طبیعی شیراز

فاصله تنگ بستانک تا شیراز

از شیراز تا تنگ بستانک، 140 کیلومتر راه است که به‌طورمعمول در 2 ساعت و 10 دقیقه پیموده می‌شود. برای رفتن به این منطقه، باید خودتان را به جاده شیراز پرسپولیس برسانید و قبل از رسیدن به مرودشت و دقیقا در کنار پارک خلیج‌فارس، از‌طریق جاده مرودشت-سعادت‌آباد به بهشت گمشده شیراز خواهید رسید.

تنگ رغز؛ جلوه‌های بی‌نظیری از معماری طبیعت

تنگ رغز را به نام عروس تنگه‌های ایران می‌شناسند؛ جایی که معماری طبیعت را به بهترین و زیباترین صورت ممکن در معرض دید قرار داده است. در مسیر این تنگه، ده‌ها آبشار و آبگیر کوچک و بزرگ و حوضچه‌های ماهی متعدد وجود دارد که هرکدام به‌نوبه خود زیبایی‌های این منطقه را بیشتر کرده‌اند.

با رفتن به تنگ رغز شیراز، به‌ویژه در ماه‌های گرم سال، می‌توانید ساعاتی را از گرما و شلوغی‌های شهر به دامان طبیعت پناه ببرید و با تماشای طبیعت و تنفس هوای تازه، به آرامش برسید. البته بازدید از این تنگه مستلزم آشنایی با اصول ابتدایی طبیعت‌گردی، شنا، دره‌نوردی یا سنگ‌نوردی است؛ چراکه در طول مسیر به کوهپیمایی و شنا نیاز پیدا خواهید کرد.

همچنین بخوانید  تغییراتی که در زندگی من با پسته ایجاد شد

فاصله تنگ رغز تا شیراز

از شیراز تا تنگ رغز، 230 کیلومتر راه است که در 3 ساعت پیموده می‌شود. این منطقه زیبا در جاده فسا-داراب و در روستای رغز واقع شده است.

سایر جاذبه‌های طبیعی شیراز

ده‌ها جاذبه طبیعی دیگر در شیراز وجود دارد که به مقصد تفریح شیرازی‌های طبیعت‌دوست و گردشگران این شهر تبدیل شده است. نام برخی از آن‌ها را در فهرست زیر بیان کرده‌ایم.

  • روستای دشتک در 111کیلومتری شیراز

  • دریاچه مهارلو در 3کیلومتری شیراز

  • جنگل بناب ارسنجان در 134کیلومتری شیراز

  • آبشار مارگون در 150کیلومتری شیراز

  • تنگ تیزاب در 127کیلومتری شیراز

  • دریاچه سد تنگاب در 96کیلومتری شیراز

فلای تودی؛ جامع‌ترین و به‌روزترین سایت فروش و پیش فروش بلیط قطار

فلای تودی، معتبرترین سایت گردشگری ایران است که علاوه‌بر فروش فروش قطار و فروش بلیط با قیمت مناسب، خدمات دیگری ازجمله رزرو هتل، رزرو پروازهای داخلی و خارجی، فروش تورهای گردشگری، صدور بیمه‌های مسافرتی و خدمات درخواست ویزا را ارائه می‌دهد. برای رزرو بلیط قطار تهران شیراز و مسیرهای دیگر، کافیست وارد صفحه رزرو قطار فلای تودی شوید و تاریخ سفر خود را تعیین کنید؛ سپس تمامی قطارهای این مسیر نمایش داده می‌شوند و شما می‌توانید بلیط متناسب با شرایط و بودجه خود را خریداری کنید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *