تبلیغات

تبلیغات

آیفون SE 4 : آخرین اخبار و مشخصاتی که از آن انتظار داریم

iPhone-SE-4-the-latest-news-and-specifications-we-expect-from-it

انتظار می رود، آیفون SE 4 با طراحی و بسیاری از ویژگی های جدید به عنوان یکی از بزرگترین ارتقاء در بین میان رده های SE آیفون شناخته شود. تلفن هوشمندی که (با توجه به شایعات منتشر شده) می تواند شباهت زیادی را با نسل 14 خود با قابلیت هایی چون Face ID، حذف دکمه Home و ظرفیت باتری هم تراز به همراه داشته باشد. اگرچه، ممکن است از برخی جهات نیز بهتر عمل کند، زیرا می تواند علاوه بر موارد اشاره شده، دارای ویژگی USB-C، کلید Action و وزن کمتری باشد.

به این ترتیب، با توجه به اخبار و شایعات، بیایید بررسی کنیم که با عرضه آیفون SE4 چه مشخصات احتمالی را از آن انتظار داریم. در ادامه اب ما همراه باشید.

تاریخ عرضه و قیمت آیفون SE 4

شاید دشوار باشد که تاریخ عرضه دقیق SE 4 را بیان کنیم. زیرا، مانند نسخه پرچمدار آن هر ساله شاهد این سری از گوشی ها نیستیم. از طرفی، به گذشته که نگاه می کنیم اولین نسخه از آیفون در مارس 2016، آیفون SE 2 در آوریل 2020 و نسخه SE 3 آن در مارس 2022 عرضه شده اند. بنابراین، در این شرایط عرضه SE 4 در ماه های مارس و یا آوریل محتمل به نظر می رسد، اما، اینکه آیا در سال پیش رو (2024) شاهد آن خواهیم بود یا نه، همچنان به جواب درستی دست نیافته ایم.

در گزارشهای اولیه منتشر شده برای نسل چهارم گوشی های SE چنین بیان شده بود که به دلیل تردید در محبوبیت و سودآوری محدود شرکت، کنار گذاشته شده است. اما این اخبار مجددا توسط برخی از تحلیلگران، با مضمون “تولید مجددا اپل” در ساخت این سری از گوشی ها مورد تردید قرار گرفت. آنها بر این عقیده اند که تنها زمان عرضه به طول انجامیده است، پس باید منتظر اخبار مورد تایید آن باشیم.

با این حال، در تایید این اخبار، برخی از تحلیلگران همچون “مینگ چی کو” نیز به این موضوع اشاره کرده اند که تولید این سری از گوشی های اپل اتفاق خواهد افتاد، اما نباید چیزی زودتر از سال 2026 باشد.

به این ترتیب، با توجه به اخبار منتشر شده، انتظار می رود چیزی در حدود 1 الی دو سال پیش رو، امکان دارد تا اپل بالاخره سری SE 4 را عرضه عمومی کند.

در مورد قیمت آن نیز، (اگرچه، همچنان اخبار درستی در زمان عرضه آن وجود ندارد) پیشبینی می شود همانند iPhone SE 2022 از چیزی بالغ بر 430 دلار شروع شود.

همچنین بخوانید  گوشی شیائومی می میکس 4 با پردازنده قدرتمند اسنپدراگون 888 پلاس رونمایی شد

اخبار و شایعات مربوط به آیفون SE 4

طرح مفهومی آیفون SE 4

با فرض اینکه آیفون در حال توسعه سری SE 4 است، پیشبینی می کنیم تغییرات بزرگی را در خط تولید خود داشته باشد. به عنوان مثال، راس یانگ (تحلیل کننده محصولات اپل) بیان کرده بود که SE 4 دارای صفحه نمایشی مابین 5.7-6.1 اینچ خواهد بود که در واقع همین امر جهش بزرگی را با صفحه نمایشی 4.7 اینچی رقم می زند. تلفن هوشمندی که قرار است از این پس با حاشیه کم تر تولید و عرضه شود، چیزی شبیه به iPhone XR. (از این رو، با این شرایط می توان امیدوار بود که قابلیت Face ID نیز در این سری از گوشی گنجانده شود.)

با این حال، منبع نسبتا قابل اعتماد دیگری نیز اعلام کرده است که آیفون SE 4 دارای طرحی شبیه به iPhone 14 با یک بریدیگی کوچک برای Face ID و صفحه نمایشی 6.1 است که کلیدهای Action Button و USB-C خواهد بود. اما همچنان از یک لنز دوربین در قاب پشتی پیتیبانی خواهد کرد.

ادعا های مطرح شده همچون، کلید های Action و USB-C نیز توسط انجمن MacRumors مطرح شده است، ظاهرا در بدنه اصلاح شده iPhone 14 Pro قرار می گیرد، که دارای صفحه نمایش OLED و وزنی برابر با 144 گرم است که حدود 21 گرم از آیفون 14 آن کمتر است. (این، می تواند به دلیل استفاده SE 4 از یک تک دوربین 48 مگاپیکسلی باشد)

در کنار تمامی این موارد، و با توجه به اطلاعات درز پیدا کرده این بار نیز پیشبینی می شود آیفون SE 4 از یک تراشه 5G، باتری 3279 میلی آمپر ساعتی در کنار رم 4 و حافظه داخلی 128 گیگابایتی بهره ببرد، که دارای رنگ های مشکی، سفید و قرمز است.

آیفون SE 4 را در لیست علاقه مندی های خود قرار دهید

با توجه به مشخصاتی چون ابعاد 6.1 اینچی، لنز 48 مگاپیکسلی، استفاده از قابلیت Face ID و باتری بهبود یافته، انتظارات از آیفون SE 4 کاملا بالا رفته است و اگر به همین منوال پیش برود، پیشبینی می کنیم در صورت عرضه آن (در چند ماه اخیر و یا سال آینده) سود خالص از فروش این گوشی چیزی بیش از سال های گذشته در گوشی های همچون SE 3، SE 2 و SE باشد.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *