تبلیغات

تبلیغات

ویندوز 11 نسخه 24H2 : معرفی تمام ویژگی هایی که در آپدیت بعدی ویندوز اعمال می شوند

Windows-11-version-24H2-introducing-all-the-features-that-will-be-applied-in-the-next-Windows-update

مایکروسافت، در حال برنامه ریزی برای ارائه آپدیت بعدی در سال 2024 است. نسخه توسعه یافته ای با نام Hudson Valley که انتظار می رود در ماه های اخیر سال میلادی با عنوان 24H2 عرضه شود. برخلاف نسخه 23H2 که دارای یک به روزرسانی سبک و با زمان بندی مشخص بود، 24H2 می تواند دارای تغییرات بزرگ بر اساس نسخه جدیدی از پلتفرم باشد که امنیت و بهبود عملکرد همراه با ویژگی های جدید به ارمغان بی آورد.

علاوه بر این موارد، مایکروسافت قصد دارد با معرفی نسخه 24H2 تجربه هوش مصنوعی را بهبود ببخشد، چیزی که در سال گذشته با آمدن Copilot شناخته شد. با این حال، پیشبینی می شود که کوپایلوت جدید با ویژگی های پیشرفته همراه باشد، به گونه ای که بتواند با شناخت بهتر رابط کاربری، بهره وری بیشتری را داشته باشد. اخبار بسیاری در این موضوع منتشر شده است که کوپایلوت در واقع یک ویژگی پیشرفته تری را ارائه می دهد که UX ویندوز را همراه با هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی برای بهبود بهره وری در برنامه ها، جستجو و موارد دیگر گسترش می دهد.

بسیاری از افراد هستند که همچنان تصور می کنند مایکروسافت این تغییرات را قرار است با سیستم عامل جدید خود، ویندوز 12 ارائه دهد. زیرا بر این باورند که می بایست با توجه به تکمیل پروژه هوش مصنوعی بر روی رایانه دیگر باید نسل جدیدی از ویندوز را شاهد باشیم. اگرچه، این مورد از نظر ما تنها در حد یک شایعه است و به طور کلی بعید به نظر می رسد که ویندوز 12 به این زودی ها معرفی شود.

نکته: مایکروسافت، بسیاری از ویژگی هایی که قرار است در نسخه بعدی آپدیت خود ارائه کند در بخش هایی چون Insider Canary و Dev Channel آزمایش می کند. بنابراین، از قبل چندین مورد از آنها را می دانیم.

اکنون، بیایید بررسی کنیم که با آپدیت جدید ویندوز 11، مایکروسافت چه ویژگی هایی را در سیستم عامل می آورد.

تاریخ انتشار آپدیت 24H2 برای ویندوز 11

لپ تاپ ویندوز 11

  • تاریخ انتشار: سپتامبر یا اکتبر سال 2024 میلادی

اگر به آپدیت هایی که در سال های گذشته توسط مایکروسافت منتشر شده اند، نگاهی بی اندازیم، متوجه این موضوع خواهیم شد که این به روزرسانی ها عمدتا در ماه های منتهی به آخر سال میلادی بوده اند. این موارد عمدتا در ماه های سپتامبر و نهایتا اکتبر (شهریور و مهر) عرضه شده اند. آخرین ماه تابستان و یا اوایل پاییز، جایی که مایکروسافت همزمان با معرفی رایانه های نسل جدید مبتنی بر هوش مصنوعی خود نسخه جدیدی از سیستم عامل را با نام 24H2 نیز ارائه می دهد.

همچنین بخوانید  تغییر نام پرینتر ، چاپگر در ویندوز های 10 ، 8 و 7

اگرچه، پیشبینی می شود کاربرانی که در بخش ویندوز اینسایدر ثبت نام کرده اند این به روزرسانی را زود تر از موعد (در ماه های June و July) دریافت کنند، اما توصیه می کنیم از آنجایی که ممکن است این آپدیت دارای مشکلات پیشبینی نشده باشد، آن را تا عرضه اصلی آن دریافت نکنید.

این نسخه از ویندوز، به روزرسانی خواهد بود که نسل بعدی از ویندوز را برای هوش مصنوعی آماده می کند. در واقع به گونه ای پیش می رود که مایکروسافت بتواند نسخه بعدی ویندوز را به طور کامل با این ویژگی منطبق کند. از این رو، می توان امیدوار بود که پس از این فرایند، دیگر باید منتظر نسخه جدیدی از شرکت مایکروسافت باشیم.

نسخه 24H2 ویندوز 11 : هوش مصنوعی کوپایلوت

هوش مصنوعی ویندوز 11 با ویژگی های جدید

مایکروسافت، در حال تلاش برای ارائه به روزرسانی های بیشتر برای هوش مصنوعی کوپایلوت با نسخه 24H2 است. آپدیتی که قرار است این برنامه را در گوشه سمت راست نوار وظیفه ویندوز قرار دهد. این فرایند باعث می شود تا دسترسی کاربران به برنامه ساده تر شود. به گونه ای که با کلیک بر روی برنامه این بار در محیط مختص به خود (در پنل سمت راست ویندوز) اجرا شود.

اگرچه، آپدیت جدید Windows Copilot در مرحله تولید است، اما همچنان شایعات نشان می دهند که این دارای یک ویژگی پیشرفته است که در نسل بعدی خود برای ایجاد بهره وری در برنامه ها، فایل ها و جستجو استفاده می کند. به عنوان مثال، یکی از ویژگی های خاصی که می توان از آن نام برد، رابط کاربری history/timeline است که به کاربران اجازه می دهد تا برنامه، تصاویر و یا فایل هایی که با هوش مصنوعی ویندوز باز کرده اند را مجددا به آنها دسترسی داشته باشند.

همچنین، کوپایلوت به تازگی می تواند درک بهتری از دستورات زیر داشته باشد:

  • اطلاعات سیستم را از آن بخواهید.
  • شبکه های بی سیم موجود را نمایش دهد.
  • سطل زباله ویندوز 11 را خالی کند.
  • اطلاعات مربوط به باتری را نمایش دهد.
  • اطلاعات و داده های سیستم را اجرا کند.
  • آدرس آی پی را نمایش دهد.
  • اندازه متون را تغییر دهد.
  • بخواهید کنتراست بالا را روشن کند.
  • اطلاعات سیستم، دستگاه یا ذخیره ساز را بخواهید.

تمامی این موارد بدان معنا است که کوپایلوت قصد دارد، به تمامی ویژگی های موجود در ویندوز دسترسی پیدا نموده و بتواند بسیاری از فرایند های مورد نیاز کاربر را در زمان کم پاسخ دهد.

فایل اکسپلورر در نسخه 24H2 ویندوز 11

فایل اکسپلورر ویندوز 11 نسخه 24H2

مانند هر نسخه دیگری در ویندوز 11، مایکروسافت در پی تغییرات اساسی در فایل اکسپلورر نسخه 24H2 است. در این نسخه مایکروسافت قصد دارد، توانایی ایجاد فایل های بایگانی با فرمت 7zip یا TAR را بدهد. اگرچه، در نسخه 23H2 امکان استخراج آنها وجود داشت، اما ایجاد آنها امکان پذیر نبود. علاوه بر این موارد، مایکروسافت اعلام کرده است که فرایند استخراج فایل های Zip را در فایل اکسپلورر بهبود بخشیده است.

همچنین بخوانید  چگونه سایز اسلاید های پاورپوینت را تغییر دهیم؟ عوض کردن سایز اسلاید پاورپینت

تغییرات کوچک در تنظیمات Phone Link ویندوز 11

تغییرات فون لینک در نسخه 24H2 ویندوز 11

در نسخه 24H2 صفحه تنظیماتی برای دستگاه های تلفن همراه وجود خواهد داشت که در آن کاربران می توانند تلفن هایی که به رایانه شخصی پیوند داده اند را شخصی سازی کنند و اگر قصد استفاده از آن را ندارند به صورت دستی خاموش کنند.

با تمام این شرایط، همچنان انتظار می رود، مایکروسافت در نسخه جدید خود برخی از عملکرد های نرم افزار Phone Link را بهبود ببخشد. به عنوان مثال، بتوان از این پس با استفاده از این ابزار با تلفن متصل شده به عنوان وب کم استفاده کرد؛ مشابه آن چیزی که در آیفون و مک وجود دارد.

آپدیتی برای بهبود کیفیت ضبط صدا

افزایش کیفیت صدا در آپدیت جدید 24h2 ویندوز 11

مایکروسافت اعلام کرده است که در این آپدیت قصد دارد ویژگی خاصی را با نام Voice Clarity ارائه کند که افراد هنگام ضبط صدای خود با استفاده از هوش مصنوعی نویز پس زمینه را حذف و سپس آن را ذخیره کند. اگرچه، این ویژگی قبا مختص رایانه هایی با قابلیت NPU بود، اما با آپدیت جدید و بدون داشتن چنین ویژگی خاصی امکان پذیر شده است.

صرفه جویی در مصرف انرژی

قابلیتی با نام energy saver در آپدیت جدید ویندوز 11

در آپدیت بعدی مایکروسافت، قرار است یک حالت جدید با نام “Energy Saver” در تنظیمات رایانه های همراه و رومیزی اضافه شود که بافعال بودن آن باعث می شود کاهش عملکرد سیستم را در پی داشته باشد و در عین حال، به افزایش عمر باتری ها و کاهش قدرت خروجی برق در رایانه های رومیزی شود (به این صورت که نماد صرفه جویی را در سینی سیستم همانند نشان گر عمر باتری در لپ تاپ ها خواهید دید.)

MICROSOFT TEAMS به یکپارچه می شود

با آمدن به روزرسانی 24H2  برنامه Microsoft Teams یک تجربه مشترک را برای کار، مدرسه و یا شخصی ارائه می دهد. به این صورت که کاربران می توانند با شروع به کار برنامه (نسخه جدید) از کلایت های داخلی برای ارسال پیام به دوستان، خانواده و شرکت به عنوان یک برنامه واحد استفاده کنند. در واقع کاربران می توانند به صورت یکپارچه بین حساب کاربری خود جا به جا شوند و اعلان های مربوطه را پاسخ دهند.

نسخه 24H2 و حذف برخی از برنامه ها در ویندوز 11

در نهایت، باید به این نکته اشاره داشته باشیم که مایکروسافت با نسخه 24H2 تعدادی از برنامه های داخلی سیستم عامل که به صورت پیشفرض وجود داشته اند را حذف می کند. اینها شامل ابزارهایی چون Cortana، Mail، Calendar، Maps، People، Movies & TV و WordPad خواهد بود. از این رو، کاربرانی که به این نرم افزار ها نیازمند هستند، می بایست آنها را با سافتاده از فروشگاه مایکروسافت دانلود و نصب کنند.

همچنین بخوانید  6 راه برای کپی سریع فایل ها در ویندوز 10 ، 8 و 7

همچنان منتظر عرضه نسخه 24H2 ویندوز 11 خواهیم ماند

همانطور که مطالعه کردید، مایکروسافت قصد دارد در سال جاری میلادی با عرضه آپدیت جدید خود با نام 24H2 ویژگی های تاره ای را به سیستم عامل اضافه کند. داده هایی که تا کنون در حد شایعه است و برای بررسی دقیق آنها می بایست تا اعلام رسمی مایکروسافت (چیزی در حدود 6 الی 7 ماه دیگر) در ماه های سپتامبر یا اکتبر منتظر بمانیم.

با این حال، تا آن زمان و با اعلام خبر های رسمی دیگر این مقاله را نیز به روز رسانی خواهیم کرد و اطلاعات دقیق تری را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *