تبلیغات

تبلیغات

انتخاب ماوس مناسب برای لپ تاپ، کامپیوتر و تلویزیون

mouseokeyboard

انتخاب ماوس مناسب برای لپ تاپ، کامپیوتر و تلویزیون

اگر از لپ تاپ، رایانه شخصی و یا حتی تلویزیون استفاده می‌کنید، ماوس می‌تواند یک وسیله جانبی مفید برای کار کردن با این سیستم‌ها باشد. حتی کنسول‌های بازی نیز از ماوس‌ها پشتیبانی می‌کنند که باعث لذت بخش‌تر شدن تجربه بازی می‌شود. اکثر بازی‌های رقابتی با ماوس و کیبورد سازگار هستند. برای خرید ماوس و کیبورد مناسب به شما فروشگاه اینترنتی مسترنیک را پیشنهاد می‌دهیم چون علاوه بر کیفیت قیمت مقرون به صرفه‌ای دارند.

ماوس‌ها در دو نوع سیمی و بی‌سیم هستند و هر کدام دارای یک سری ویژگی‌هایی هستند که آنها را از هم متمایز می‌کند. شما متناسب با نیازتان ماوس مورد نظرتان را انتخاب می‌کنید ما در این مقاله به شما در انتخاب و خرید ماوس مناسب کمک می‌کنیم.

انتخاب ماوس

 

ماوس‌های سیمی یا بی‌سیم، کدام بهتر است؟

اولین گام در انتخاب ماوس مناسب این است که باید مشخص کنید آیا ماوس سیمی نیازتان را برطرف می‌کند یا ماوس بی‌سیم؟ آیا در محدوده‌ی وسیعی می‌خواهید کار کنید؟ آیا سیم ماوس هنگام کار با سیستم برایتان دست و پا گیر است؟ آیا می‌خواهید در دستگاه‌های گوناگون با این ماوس کار کنید؟ اگر می‌خواهید از تلویزیون به عنوان مانیتور استفاده کنید بهترین گزینه برای انتخاب ماوس، ماوس بی‌سیم است تا بتوانید از فاصله‌ی بیشتری با تلویزیون کار کنید. همچنین کاربران لپ‌تاپ که نمی‌خواهند کابل‌ها در اطراف میزشان به هم ریخته باشد، باید یک ماوس بی‌سیم را برای اتصال به لپ‌تاپ انتخاب کنند. ماوس‌های سیمی که برای لپ‌تاپ‌ها در نظر گرفته شده‌اند، اندازه کوچکتر و همچنین سیم کوتاهتری دارند. اینها گزینه‌هایی هستند که باید در انتخاب ماوس در نظر گرفته شود.

اگر شما یک گیمر هستید، ماوس سیمی را به شما پیشنهاد می‌دهیم زیرا بهترین عملکرد ممکن را از نظر نرمی و دقت و با طول عمر بیشتر را به شما ارائه می‌دهد. آنها همچنین طراحی ارگونومیک‌تری دارند. البته، ماوس‌های بازی (گیمینگ) بی‌‌سیم نیز وجود دارند، که اغلب بسیار گران قیمت هستند. ماوس گیمینگ فروشگاه اینترنتی مسترنیک در حین اینکه از کیفیت مطلوبی برخوردار است بسیار خوش قیمت نیز می‌باشد برای خرید ماوس گیمینگ با قیمت مناسب به مستر نیک مراجعه کنید.

انواع ماوس بی‌سیم

ماوس‌های بی‌سیم اغلب مبتنی بر فناوری RF و در برخی موارد، بلوتوثی هستند. ماوس‌های بلوتوثی را معمولاً می‌توان بدون نیاز به دانگل USB به لپ‌تاپ، رایانه شخصی یا تلویزیون متصل کرد. هر تلویزیون یا لپ‌تاپی که از بلوتوث و استاندارد خاصی مانند ماوس پشتیبانی می‌کنند می‌توان با ماوس بلوتوثی به این دستگاه‌ها متصل شد. ماوس‌های بی‌سیم مبتنی بر RF همراه با آداپتوری هستند که به لپ‌تاپ، رایانه یا تلویزیون شما وصل می‌شود.

همچنین بخوانید  آموزش یافتن بهترین تنظیمات در تلویزیون برای تمشای فیلم و ویدیو

انتخاب ماوس بی‌سیم باتری یا شارژی

اکثر ماوس‌های مقرون به صرفه از یک یا دو باتری AAA (نیم قلمی) برای کار استفاده می‌کنند. شما به ندرت نیاز به تعویض این باتری‌ها پیدا می‌کنید. اکثر این ماوس‌ها می‌توانند ماه‌ها بدون نیاز به تعویض باتری کار کنند. باتری‌های AAA قابل تعویض هستند. ماوس‌های بی‌سیمی که دارای باتری داخلی هستند کمی گران‌تر هستند این ماوس‌ها می‌توانند با استفاده از شارژر یا داک همراه شارژ شوند. این گزینه را هم باید هنگام انتخاب ماوس مناسب در نظر گرفت.

 

انتخاب ماوس

کیفیت کابل‌ها

اگر انتخاب شما ماوس سیمی است، در هنگام خرید ماوس سیمی به عواملی مانند طول کابل باید توجه کنید. ماوس‌های لپ‌تاپ معمولا کابل‌های کوتاه‌تری دارند در حالی که ماوس‌های رومیزی سیم‌های بلندتری دارند. سیستمی که ماوس باید به آن وصل شود، شاید کمی دورتر باشد و طول کابل باید به اندازه‌ای باشد که به راحتی به سیستم‌تان وصل شود و محدودیتی برای حرکت ماوس در هنگام انجام کار برایتان ایجاد نکند. کیفیت کابل نیز مهم است. برخی از ماوس‌های پرچم‌دار دارای کابل‌های بافته‌ای هستند که به راحتی در هم نمی‌پیچند و نمی‌شکنند.

انواع سنسورها و اهمیت آنها

بیشتر ماوس‌های محبوب از سنسور (حسگر) های نوری استفاده می‌کنند، در حالی که برخی از ماوس‌های با کیفیت ممکن است از فناوری‌های لیزری استفاده کنند. تفاوت بین این دو فناوری با تکامل ماوس‌ها خیلی ناچیز شده است.

تاثیر حساسیت و DPI ماوس

علاوه بر نوع حسگر (نوری یا لیزری)، حساسیت سنسور ماوس نیز مهم است و معمولاً با DPI (نقطه در اینچ) نشان داده می‌شود. دقت بیشتر ماوس‌ها از 800dpi تا 6000dpi و بالاتر هستند. هرچه DPI بالاتر باشد، حساسیت آن نیز بیشتر می‌شود. ماوس‌های با رزولوشن 800dpi تا 2000dpi نیاز بیشتر کاربران، را مرتفع می‌سازند.

ماوس‌های با DPI بالاتر توسط طراحان گرافیک، گیمرها و سایر افرادی که در کار خود از صفحه‌ نمایش بزرگی استفاده می‌کنند و سرعت نشانگر ماوس در صفحه برایشان مهم است، ترجیح داده می‌شوند چون با بالا بودن عدد DPI تاثیر بسیار مثبتی بر روی عملکردشان می گذارد.

برای تشخیص مقدار DPI مورد نیاز برای ماوس‌تان، لازم است که به بزرگی و وضوح صفحه نمایش خود توجه کنید. بدیهی است صفحه نمایشی با وضوح بالا، دارای پیکسل‌های بیشتری است و در نتیجه به DPI بالاتری نیاز دارد.

طراحی ظاهری ماوس

تمام عواملی که باید در انتخاب یک ماوس مناسب در نظر گرفته شود فقط محدود به اعداد و DPI نمی‌شود و باید به طراحی ظاهری آن نیز توجه کرد. ماوس‌های لپ‌تاپ به خاطر قابل حمل بودنشان کوچک در نظر گرفته می‌شود اما ماوس‌های رومیزی بسته به سلیقه‌ی کاربر می‌توانند بزرگ‌تر و سنگین‌تر باشند. طراحی و شکل ظاهری ماوس برای کاربران ارجحیت دارد. به عنوان مثال، برخی‌ها ترجیح می‌دهند با انگشتان خود از ماوس استفاده کنند و عده‌ای دیگر تمایل دارند کف دست خود را روی آن قرار ‌دهند. یک ماوس حجیم‌تر برای کسانی که کف دست خود را روی ماوس می گذارند بهتر است. اگر شکل ظاهری و خوش دستی ماوس برای شما اهمیت دارد، خرید ماوس تسکو را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

همچنین بخوانید  خدمات voip چیست ؟

طراحی ارگونومیک ماوس

طراحی ارگونومیک ماوس یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی است که در خرید ماوس باید به آن دقت کنید. استفاده‌ی زیاد از سیستم در طول روز می‌تواند سلامت جسمی شما را تحت تاثیر قرار دهد لذا مهم است که شما از ماوسی استفاده کنید که دارای طراحی استاندارد (ارگونومیک) باشد.

استفاده مداوم از ماوسی که دارای طراحی استاندارد نباشد و عصب مچ دست کاربر را تحت فشار زیاد قرار بدهد یا به هر دلیلی آسیبی وارد کند احتمال ابتلا به RSI و سندرم تونل کارپال را برای کاربر بالا می‌برد. در این شرایط بخشی از حس کف دست کاربر از بین می‌رود. استفاده از ماوس با طراحی ارگونومیک می‌تواند از ابتلا به این آسیب‌ها تا حد بسیاری جلوگیری کند و فشارها و تنش‌های وارده بر عضلات مچ دست را در طول کار کاهش می‌دهد. لذا شما حین کار بیشتر احساس راحتی داشته و پس از کار هم دیگر از دردهای مچ و خستگی خبری نیست.

استفاده از یک ماوس مناسب که با شکل و حرکات طبیعی دست شما مطابقت داشته باشد بسیار مهم است. چرا که استفاده از ماوس غیراستاندارد ممکن است به تدریج باعث کشیدگی تاندون‌های دست شود. ماوس‌های ارگونومیک کمک می‌کنند تا دست در حالت طبیعی خود قرار گرفته و حرکات طبیعی‌تری نیز داشته باشد.

انتخاب ماوس

 

کیفیت دکمه و پایه‌های ماوس

کاربر با دکمه‌های ماوس در هنگام استفاده از لپ‌تاپ یا رایانه شخصی، بیشترین تعامل را با سیستم دارد. هر کلیک ماوس حس و صدای متمایز خود را دارد. کیفیت وسایلنت‌دار بودن دکمه‌های ماوس می‌تواند یکی از گزینه‌هایی باشد که در هنگام خرید ماوس باید به آن توجه کرد تا با استفاده طولانی دچار ساییدگی و مشکلاتی از این قبیل نشود. اگر گیمر هستید، دکمه‌های بیشتر روی ماوس به شما کمک می‌کنند تا کمی سریع به آیتم‌های درون بازی خود دسترسی پیدا کنید.

کیفیت پایه‌های ماوس که به ماوس کمک می‌کنند روی پد ماوس شما سر بخورد، در انتخاب ماوس مناسب می‌تواند موثر باشد. پایه‌های بسیار کوچک و نازک می‌توانند به راحتی در طول زمان ساییده شوند اما پایه‌های ضخیم‌تر و پهن‌تر عمر بیشتری خواهند داشت.

ویژگی‌های نرم‌افزار

بیشتر ماوس‌ها نیازی به نصب نرم‌افزار ندارند. برخی از برندها نرم‌افزارهایی را با ماوس‌های خود بسته‌بندی می‌کنند که مجموعه‌ای از کارها را انجام می‌دهند. برخی از این ویژگی‌ها امکان تغییر رنگ چراغ‌های روی ماوس را فراهم می‌کنند، در حالی که برخی دیگر به شما امکان می‌دهند عملکرد دکمه‌ها را تغییر دهید یا ماکروهایی را اضافه کنید که با فشار دادن یک دکمه چندین کار را انجام دهد. برخی دیگر از این برنامه‌ها این امکان را به شما می‌دهد تا بتوانید تنظیماتی را که برای ماوس می‌دهید را در خود ماوس ذخیره کنید. این زمانی مفید است که ماوس را از یک رایانه یا لپ تاپ به رایانه دیگری منتقل می کنید. شما نیازی به پیکربندی مجدد تنظیمات ندارید زیرا ماوس تمام تنظیمات کاربر را با خود حمل می‌کند.

همچنین بخوانید  طراحی شبکه

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *