تبلیغات

تبلیغات

راهنمای خرید آی مک استوک اپل + 7 نکته خیلی مهم

imacapple1

امروزه نسل جدیدی از کامپیوترها وارد بازار شده‌اند که آی مک نام دارند. آی مک، کامپیوتر آل این وان است که توسط شرکت اپل ساخته و به بازار عرضه شد. این محصول به دلیل نقاط قوتی که دارد، به‌سرعت توانست به یک محصول پرفروش در بازار بین‌المللی تبدیل شود. زیبایی آن بسیار چشم‌گیر است و از نظر پردازش، گرافیک و… در سطح بالایی قرار دارد. مزیت‌های بی‌شمار این محصول سبب شده‌است که طرفداران زیادی داشته باشد.

از آنجا که بسیاری از افراد توان خرید و پرداخت هزینه یک کامپیوتر نو را ندارند، به دنبال خرید آی مک استوک هستند. آنچه ذهن خریدار را به خود مشغول می‌کند، این است که چه نکاتی باید برای خرید آی مک دست دوم رعایت شود. واضح است که بدون داشتن اطلاعات کافی، شما نمی‌توانید یک خرید مطمئن داشته باشید. بنابراین کسب اطلاعات در این زمینه، یک ضرورت غیرقابل‌انکار است. برای کسب اطلاعات دقیق در این رابطه، لطفاً تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

 

خرید آی مک استوک اپل

آی مک چیست؟

این محصول را می‌توان یک نوع کامپیوتر دانست که در سال ۲۰۱۲، توسط شرکت اپل به بازار معرفی گردید. کارشناسان این محصول را اعجوبه‌ای از سمت شرکت اپل می‌دانند که هیچ رقیبی ندارد. این کامپیوترهای آل این وان، از سایز 20 تا 27 اینچ تولید می‌شوند که هرکدام در نوع خود بی‌نظیر هستند. اگرچه ممکن است ویژگی‌های هر مدل یکسان باشند اما آی مک ۲۷ اینچ بزرگ‌تر و به همان نسبت کیفیت نمایش قوی‌تر است.

امکانات و ویژگی‌های این کامپیوتر آنقدر جذاب هستند که سبب شده‌است بسیاری از افراد، آی مک استوک را به سایر کامپیوترها ترجیح دهند. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آن، صفحه نمایش باکیفیت و با رزولوشن بالاست. در مدل ضعیف‌تر این محصول، شما می‌توانید رزولوشن 1920*1080 را مشاهده کنید. آی مک درواقع یک نوع مانیتور رومیزی است که جای بسیار کمی را بر روی میز کار شما اشغال می‌کند؛ ضخامت آن بسیار کم است و قطعات سخت‌افزاری آن به‌صورت فشرده در پشت مانیتور قرار گرفته‌اند. دقت کنید که ضخامت کم، اصلاً از مقاومت این مانیتور کم نکرده است و شما می‌توانید با خیال آسوده، این محصول را خریداری کنید. طراحی آن به‌گونه‌ای است که کاملاً جوان‌پسند است و همین امر سبب شده‌است که علاوه‌بر استفادۀ کاری، مورد استفادۀ شخصی نیز قرار بگیرد.

مزایا و ویژگی‌های آی مک

از مهم‌ترین نکات در تولید آی مک، مزیت‌های بی‌شمار و ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن است. این ویژگی‌ها آنقدر قابل توجه هستند که امروزه آی مک استوک به‌اندازۀ مدل دست اول فروش دارد.

  • یکی از مهم‌ترین مزایای آن را باید صفحه نمایش خوب و رزولوشن بالا دانست. مدل 27 اینچ دارای رزولوشن 2560*1440 است.

  • صفحه نمایش عالی و باکیفیت از دیگر ویژگی‌های این محصول است. آی مک‌ها دارای فرایند جدیدی در صفحه نمایش هستند که سبب می‌شود انعکاس نور، ۷۵% کمتر از مدل‌های قدیمی باشد. همچنین نمایش رنگ‌ها کاملاً دقیق، واقعی و جذاب است.

  • پردازندۀ آن‌ها قدرت بالایی دارد و مجهز به پردازندۀ چهارهسته‌ای اینتل هستند. در این محصولات از تکنولوژی Turbo boost استفاده شده‌است که در صورت نیاز به سرعت بیش‌تر، به پردازنده اجازه می‎‌دهد با سرعتی فراتر از سرعت خودکار عمل کند.

  • از دیگر ویژگی‌های آی مک نو و آی مک استوک باید به حافظۀ داخلی آن اشاره کرد. دارای حافظۀ داخلی تا 3 ترابایت و تکنولوژی Fursion Drive هستند. این تکنولوژی دیسک جامد و دیسک سخت را در هم ادغام کرده و از ترکیب هر دو، یک درایوی یک‌پارچه به‌وجود آورده‌است.

خرید آی مک استوک اپل

 

خرید آی مک استوک

همان‌طور که پیش از این ذکر شد، نسل جدید کامپیوترها با نام آی مک دارای مزایا و ویژگی‌های بی‌شماری هستند. این مسئله سبب شده‌است که افراد زیادی به دنبال خرید این محصول باشند. با توجه به شرایط اقتصادی در این روزها، احتمالاً پرداخت هزینۀ خرید این کامپیوتر برای بسیاری از افراد دشوار باشد. بنابراین خرید آی مک دست دوم بهترین تصمیم ممکن است.

شاید بسیاری از افراد نگران این مسئله باشند که خرید آی مک اپل به‌صورت استوک دارای همان کیفیت آی مک نو هست یا خیر؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که امکانات، ویژگی‌ها و مزیت‌های موجود در مدل استوک با مدل نو کاملاً یکسان هستند و دست دوم بودن به معنای غیرقابل‌استفاده بودن نیست. تنها مسئله مهم در هنگام خرید آی مک استوک این است که ابتدا آن را از یک جای مطمئن تهیه کنید و پس از آن، از سلامت محصول کاملاً مطمئن شوید. واضح است که قبل از هرگونه اقدامی، ابتدا باید نکات مهم برای خرید این کامپیوتر به شکل دست دوم را بلد باشید تا بتوانید یک خرید مطمئن داشته باشید. در ادامه به‌طور مفصل این نکات را برای شما شرح خواهیم داد.

نکات مهم در خرید آی مک استوک

مهم‌ترین نکات برای خرید این محصول به صورت استوک عبارت‌اند از:

  • بررسی خراش‌های موجود بر روی سطح مانیتور: اولین اقدام در هنگام خرید هر محصولی، توجه به ظاهر و سطح بیرونی آن است. در این رابطه نیز شما باید رد خراش‌های سطحی را مشاهده کنید. توجه کنید که وجود خراش‌های سطحی مسئلۀ مهمی نیست و می‌توان به کمک قاب یا برچسب آن را رفع کرد، اما اگر فرورفتگی و آسیب جدی مشاهده کردید، ساده از آن عبور نکنید.

  • ارزیابی درگاه‌ها و پورت‌ها: توجه کنید که بررسی پورت‌ها مسئلۀ بسیار جدی و مهمی است که اصلاً نباید از آن ساده بگذرید. برای این کار می‌توانید از یک USB یا هارد دیسک خارجی استفاده کنید و ببینید که آیا آی مک پاسخ می‌دهد یا خیر؟

  • بررسی سلامت هارد: اگر در هنگام کار با آی مک استوک سروصدایی شنیدید، پیش از هر چیز به سلامت هارد شک کنید و آن را مورد بررسی قرار دهید.

  • توجه به سلامت نرم‌افزار: برای رفع هرگونه ویروس و بدافزار بهتر است که حتماً از نرم‌افزارهای آنتی‌ویروس استفاده کنید. این ویروس‌ها معمولاً فضای داخلی کامپیوتر را اشغال کرده و کاربر را با مشکل فضای ذخیره‌سازی روبه‌رو می‌کنند.

  • توجه به صفحه نمایش و کیفیت آن: در هنگام خرید، به صفحه نمایش و وضوح آن حتماً توجه کنید. دقت کنید که سوسو زدن معمولاً بدلیل ناسازگاری بین نسخۀ GPU و macOS به‌وجود می‌آید.

  • توجه به صفحه کلید و عملکرد آن: در این مرحله تمام کلیدهای صفحه را امتحان کنید و مطمئن شوید که به‌درستی کار می‌کنند. البته آی مک استوک معمولا به همراه خود کیبورد ندارد.

  • بررسی سلامت پایه دستگاه: در هنگام خرید آی مک اپل، حتماً توجه کنید که پایه دستگاه سالم باشد و به صورت کاملا صاف روی میز بایستد و تکان نخورد.

اگر بخواهیم نکات مهم در هنگام خرید آی مک استوک را در هفت مورد خلاصه کنیم، این نکات شامل موارد بالا خواهد بود.

 

خرید آی مک استوک اپل

آی مک؛ تکنولوژی بی‌نظیر

امروزه نسل جدیدی از مانیتورها و کامپیوترها به نام آی مک، روانۀ بازار شده‌اند. این محصول که توسط شرکت اپل طراحی و تولید شده‌است، دارای مزایای بی‌شمار و ویژگی‌های منحصربه‌فرد است. این مزایا سبب شده‌است که افراد زیادی به دنبال تهیۀ این محصول و حتی خرید آی مک استوک باشند. نکتۀ مهم این است که در هنگام خرید این محصول به‌ صورت دست دوم، باید به نکاتی همچون ظاهر محصول، سلامت سخت‌افزار و نرم‌افزار، بررسی پورت‌ها، درایوها، صفحه نمایش و… توجه شود. با خرید از مراکز معتبری مانند جهان بازار خیال خود را بابت سلامت تک تک اجزای دستگاه راحت کنید!

همچنین برای مشاهده مقاله جامع درباره آی مک ها ما شما را به لینک روبرو ارجاع می دهیم: ویکی پدیا

تبلیغات

دیدگاه ها

  • علی بیگدل مهر 24, 1402 :: 14:42

    آی مک استوک فقط جهان بازار

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *