تبلیغات

تبلیغات

با گوشی، سه سوته فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنید!

froshgahinterneti2

این روز‌ها با گره خوردن هرچه بیشتر زندگی بشر به اینترنت و دنیای مجازی، راه اندازی فروشگاه اینترنتی برای هر کسب‌و کاری، هرچند کوچک، ضروری به نظر می‌رسد. در سال‌های نه چندان دور، راه اندازی یک وب‌سایت فروشگاهی کاری تخصصی، پر زحمت و گران به حساب می‌آمد. به همین دلیل طراحی وب‌سایت برای مشاغل خرد معقول و منطقی به نظر نمی‌رسید.

اما با گذشت زمان و راحت‌تر شدن پروسهٔ راه اندازی فروشگاه اینترنتی، بسیاری از مشاغل خرد نیز به فکر داشتن یک فروشگاه اختصاصی اینترنتی برای خود افتادند. یکی از مهم‌ترین عوامل این استقبال، ورود سیستم‌های مدیریت محتوا با کاربری آسان به دنیای اینترنت بود. یکی از همه‌پسند ترین سیستم‌های مدیریت محتوا که این روزها طرفداران بسیاری در سراسر دنیا دارد، وردپرس است. کاربری سادهٔ این سیستم مدیریت، باعث شد تا کسانی که تا آن زمان در حوزهٔ برنامه نویسی حتی یک کد ننوشته بودند هم بتوانند به طراحی و راه اندازی وب‌سایت خود بپردازند.

اما این تمام ماجرا نبود! با ورود سایت سازها به عرصهٔ راه اندازی سایت، کار از این هم ساده‌تر شده است. تنها کافی است تا یک سایت ساز باکیفیت را انتخاب کنید و تنها در چند دقیقه و بدون نیاز به کمترین میزان دانش برنامه نویسی،  تنها با یک گوشی فروشگاه اینترنتی خود را راه بیاندازید.

اگر این سوال که “به کمک یک سایت ساز چگونه آنلاین شاپ بزنیم؟” برای شما هم به وجود آمده، پیشنهاد می‌کنم که ادامه این مطلب را از دست ندهید.

سایت ساز چیست؟

فروشگاه اینترنتی

قبل از هر چیزی بهتر است با چیستی و ماهیت سایت سازها آشنا شویم. از آن‌جایی که ابزارها برای راحتی بیشتر پا به عرصهٔ زندگی انسان‌ها گذاشته‌اند، می‌توان گفت که سایت ساز نیز یک ابزار آنلاین است که طراحی و راه اندازی سایت را برای کاربران ساده کرده است. شما چه صاحب یک کسب‌وکار کوچک و خرد باشید و چه یک تولید کنندۀ محتوا، می‌توانید روی کمک سایت ساز برای پیش‌برد کارهای خود حساب کنید. یک سایت ساز کار خود را به صورت رایگان یا با حداقل هزینه برای شما انجام می‌دهد. علاوه‌بر آن‌که با این ابزار می‌توانید سایت خود را بسازید، برای مدیریت و ویرایش بخش‌های مختلف آن نیز می‌توانید از آن استفاده کنید.

اما یک ابزار سایت ساز خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

ویژگی‌های یک سایت ساز خوب برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی چیست؟

فروشگاه اینترنتی

هرچند راه اندازی فروشگاه اینترنتی یا هر سایتی با سایت ساز بسیار راحت است، اما اعتماد به یک سایت ساز بی‌کیفیت می‌تواند مشکلات شما را چند برابر کند. برای همین بهتر است قبل از هر اقدامی با ویژگی‌های یک سایت ساز باکیفیت آشنا شوید:

همچنین بخوانید  وردپرس چیست؟ آموزش کامل کار با وردپرس

طراحی سایت واکنش‌گرا

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که نشان می‌دهد سایت طراحی شده کیفیت مطلوبی دارد، واکنش گرا یا همان ریسپانسیو بودن آن است. این ویژگی به آن معناست که وب‌سایت طراحی شده به اندازهٔ مانیتور دستگاه‌های مختلف واکنش نشان داده و سایز خود را مطابق با آن‌ها تغییر دهد. به عبارت دیگر، برای دیدن یک سایت واکنش‌گرا در نمایشگرهای مختلف مثل لپ‌تاپ و گوشی موبایل، نیاز به کوچک یا بزرگ کردن سایت و اسکرول افقی برای خواندن مطالب آن نیست. شما می‌توانید به راحتی و با یک دست بخش‌های مختلف یک سایت ریسپانسیو را در گوشی تلفن همراه خود مشاهده کنید. پس سایت‌سازی را برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی خود انتخاب کنید که در نهایت یک فروشگاه ریسپانسیو را به شما تحویل دهد.

بهره‌گیری از سئوی تکنیکال

اگر در جواب این سوال که چگونه آنلاین شاپ بزنیم؟ به استفاده از سایت ساز رسیده‌اید، بهتر است سایت سازی را انتخاب کنید که خروجی آن، سایتی طراحی شده بر پایهٔ سئوی تکنیکال باشد. بهره‌گیری از سئو تکنیکال یا فنی یعنی وب‌سایت به‌گونه‌ای طراحی شود که در رتبه‌بندی موتورهای جست‌وجو، جایگاه بالایی را به خود اختصاص دهد. هرچه سرعت سایت بالاتر باشد و کرال شدن آن توسط خزنده‌های گوگل و سایر موتورهای جست‌وجو راحت‌تر صورت بگیرد، سایت از سئو تکنیکال قوی‌تری برخوردار است. پس سایت‌سازی را برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی خود انتخاب کنید که وب‌سایتی سریع و بر پایه سئو فنی و تکنیکال برای شما بسازد.

پشتیبانی قوی و دائمی

هرچقدر هم که کار با سایت‌ساز راحت و بی‌دردسر باشد، باز هم ممکن است که در روند طراحی آن با سایت‌ساز با مشکل مواجه شوید. وجود یک پشتیبانی قوی که در تمامی ساعات شبانه روز پاسخگوی مشکلات شما باشد می‌تواند یکی از مهم‌ترین نقاط قوت یک سایت‌ساز به حساب بیاید. علاوه بر مرحلۀ ساختن وب‌سایت، شما ممکن است در بخش مدیریت یا ویرایش فروشگاه خود نیز نیاز به پشتیبانی داشته باشید. بنابراین سایت سازی را برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی خود انتخاب کنید که از ابتدای کار تا هر زمانی که فروشگاهتان برقرار است از شما پشتیبانی کند.

فروشگاه اینترنتی

کاربری آسان و سهولت استفاده

سایت‌سازی را می‌توان یک ابزار موفق و باکیفیت به حساب آورد که تعداد افراد بیشتری بتوانند به راحتی با آن فروشگاه یا وب‌سایت مورد نظر خود را راه‌اندازی کنند. به بیان دیگر، چه یک خانم خانه‌دار که می‌خواهد محصولات خانگی خود را در فروشگاه اختصاصی خود به فروش برساند و چه یک تولیدکنندهٔ محتوا، باید بتوانند یک سایت را با این ابزار بسازند. فیلم‌های آموزشی و راهنمای مرحله به مرحله از جمله قابلیت‌هایی هستند که استفاده از یک سایت ساز را برای کاربر آسان می‌کنند.

همچنین بخوانید  آموزش تبدیل psd به وردپرس در 6 مرحله

قیمت مقرون‌به‌صرفه و اقتصادی

برای کسب‌وکارهای خرد و تازه کار، هزینۀ طراحی سایت بسیار اهمیت دارد. ابزاری در این زمینه موفق محسوب می‌شود که نسبت به سایر رقبا، خدمات باکیفیت‌تری را با قیمتی منصفانه و اقتصادی‌تر به مشتریان خود ارائه دهد. البته سایت‌سازهایی نیز در بستر وب وجود دارند که بدون هزینه و رایگان فروشگاه شما را برایتان طراحی می‌کنند. اما احتمال این‌که این دسته از سایت‌سازها، محصول با کیفیتی را ارائه ندهند و یا پشتیبانی ضعیفی داشته باشند زیاد است.

ارائهٔ دورۀ آزمایشی رایگان

اگر دوست دارید که قبل از پرداخت هزینه، نمونۀ آزمایشی وب‌سایت خود را ببینید، ارائه دهنده‌ای را انتخاب کنید که دورۀ آزمایشی رایگان داشته باشد. با کمک این دوره می‌توانید به راحتی ارزیابی کنید که آیا فروشگاهی که سایت ساز برایتان ساخته است همان فروشگاه ایده‌آل شما هست یا خیر. همچنین در مدت استفادۀ رایگان، با نحوه مدیریت پنل فروشگاه نیز آشنا می‌شوید. این امر به شما کمک می‌کند تا به راحتی همه جوانب سایت طراحی شده و نحوۀ مدیریت آن را ببینید و با دید باز نسبت به ادامۀ استفاده از سایت ساز تصمیم بگیرید.

ارائۀ دامنه و هاست

برای آن‌که مراحل راه اندازی فروشگاه اینترنتی خود را کوتاه کنید؛ سایت‌سازی را انتخاب کنید که نیاز به خرید هاست و دامنهٔ جداگانه نداشته باشد. در واقع ابزاری قدرتمند محسوب می‌شود که با چند کلیک، صفر تا صد طراحی سایت را انجام دهد و نیاز به کار اضافه‌ای نداشته باشد.

در پایان این نکته را فراموش نکنید که هرچند ساخت سایت با چنین ابزاری راحت، سریع و اقتصادی است، اما حتما برای شروع کار به تمامی جنبه‌هایی که بالاتر عنوان شد دقت کنید. زیرا عدم در نظر گرفتن ویژگی‌های یک سایت ساز خوب و کار با نوع بی‌کیفیت آن، ممکن است وقت و هزینه شما را به هدر بدهد.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *